Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihduttamisen sanotaan olevan vaikeaa?

Vierailija
08.09.2016 |

Olin kirjoittamassa pitkää tekstiä, mutta tajusin ettei kukaan jaksa lukea sitä. Joten otsikon kysymykseen haen vastausta. Siinähän ei ole mitään vaikeaa. Ainoa mikä siitä tekee vaikeaa on ne järjettömät aikarajat joita laihduttajat asettavat itselleen. Sitten kun tavoitteeseen ei olla päästy (yllättävää kun paino hankittu monessa vuodessa ja se ei lähdekään muutamassa kuukaudessa) tai rupeaa kyllästyttämään täysin järjettömät kitukuurit niin luovutetaan ja valitetaan kuinka vaikeaa on ja mässätään taas lisää. Joten mikä siitä tekee vaikeaa? Mistäänhän ei tarvitse luopua laihduttaakseen, paitsi tietenkin kiloista heh heh.

Nyt en sitten puhu näistä sairauksista/lääkkeistä jotka aiheuttavat lihavuutta ja tekevät laihtumisesta hankalaa, nämä ihmiset eivät kuulu näihin valittajiin joita en ymmärrä. Minulla ei ole kyseisistä sairauksista muuta tietoa kuin se, että todella moni tuntuu vetoavan näihin aina kun puhutaan laihduttamisesta. Ja nykyään monet väittävät kyseisiä tauteja omaavansa vaikka lääkärissä ei ole käytykään.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mitta olipa tämä hyvin kirjoitettu! Samaa olen ajatellut. Tuttu laihdutti nopeasti 8 kg terveellisellä, yksitoikkoisella ruokavaliolla, kaikki herkut pois - ja oli kuin persuksille ammuttu karhu kun minä valitsin ruoaksi pitsan...

Itse olen ylipainoinen ja yritän laihduttaa sillä keinoin, että herkuttelu kuuluu elämään, mutta vähentämällä määriä. Hidasta tällaiselle sokerihiirelle, mutta onhan  tässä loppuelämä aikaa :)

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti tajua, että vaikka ihminen voi toki opetella nauttimaan kevyestä ruuasta, mihin se poistuisi, että nauttii myös pizzasta? Voihan sitä herätä todellisuuteen, että kanafilettä ja vihanneksia syömällä on parempi olo kuin pastaa ja pizzaa ja risottoa mättämällä, mutta jos niistä sattuu pitämään, ei se himo ihan niin helpolla katoa. Tai toki voi oppia pitämään kermaviilikastikkeesta, mutta ei se kaikilla silti poista himoa majoneesikastikkeeseen.

Olen itse monen muun tapaan opetellut syömään fiksusti. Paino pysyy kurissa, nälkä ei ole mutta oikeasti haluaisin syödä paljon vapaammin ja myös sitä epäterveellistä mättöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan