Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä Instagram tietää ehdottaa tuttaviani seurattavaksi?

Vierailija
07.09.2016 |

Ällistyin kun huomasin, että Instagram ehdottaa, että seuraisin eräitä tuttaviani. Meillä ei ole ketään yhteistä ketä seuraamme enkä keksi miten juuri niitä ihmisiä minulle tarjottiin. Minulla ei ole edes näiden ihmisten numeroita kännykässä enkä ole soittanut heille ikinä. Lisäksi en ole Instaan ilmottanut omaa nimeänikään kokonaan enkä mitään tietoa. En käsitä! Voitteko auttaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin kautta ainakin

Vierailija
2/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jakanut instajulkaisusi Facebookiin? Tai yhdistänyt jollain lailla Facebookin ja instagramin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin kautta ainakin

En ole näiden ihmisten fb kaveri enkä ole edes stalkannut heitä koskaan.

Vierailija
4/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on sulla Facebookissa kavereina, niin sitten ehdottaa.

Vierailija
5/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jakanut instajulkaisusi Facebookiin? Tai yhdistänyt jollain lailla Facebookin ja instagramin?

En. En tietääkseni millään tavalla. Molempiin paikkoihin laitan eri kuvatkin.

Vierailija
6/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on sulla Facebookissa kavereina, niin sitten ehdottaa.

Ei ole.

Vierailija
7/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat varmaan kuulla täältä, että he käyvät stalkkaamassa profiilisiasi.

Vierailija
8/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös seurata samoja henkilöitä kuin sinä tai tykätä useista samoista julkaisuista.

Vierailija
9/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat varmaan kuulla täältä, että he käyvät stalkkaamassa profiilisiasi.

Miksi mun pitäisi se kuulla? En usko, että käyvät stalkkaamassa. Ja jos kävisivätkin, niin mitä minä siitä?

Minulla ei ole instassa naamakuvaa, joten siitä ei minua voi tunnistaa.

Vierailija
10/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös seurata samoja henkilöitä kuin sinä tai tykätä useista samoista julkaisuista.

Saattavat tietysti tykätä samoista kuvista mutta instan mukaan meillä ei ole samoja seuraajia.

Vierailija
11/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt instassa samasta ip-osoitteesta kuin fb:ssä.

Vierailija
12/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan olla käynyt mutta siitä on kuukausia mutta ei niitä ihmisiä edelleenkään ole mun fb kavereina. Niitä ei ole edes tarjottu mulle fb kavereiksi. Monia muita kaverin kavereita kyllä muttei näitä.  

Vierailija
13/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan olla käynyt mutta siitä on kuukausia mutta ei niitä ihmisiä edelleenkään ole mun fb kavereina. Niitä ei ole edes tarjottu mulle fb kavereiksi. Monia muita kaverin kavereita kyllä muttei näitä.  

Käyt siis instassa ja fb:ssä kuukausien välein eri tietokoneilla, ja kukaan muu ei käy samalla koneella omassa profiilissaan?

Vierailija
14/23 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook tietää kaiken. Kohta lukee sun whatsapp-viestitkin.

Vierailija
15/23 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tällä viikolla FEIKKIPROFIILIIN kaveriehdotus tyypistä, jonka kanssa olen viimeksi ollut tekemisissä 90-luvulla mutta joka kuitenkin jollain tapaa kuuluu oikean minäni tuttavapiiriin sukulaisten/tuttujen kautta. Eli sen on pakko olla tullut tietokoneen ip:n perusteella, koska teen samalla koneella myös oikealla nimelläni esim. nettiostoksia. Toinen vaihtoehto on, että olen feikkiprofiililla katsonut jotain muita profiileja, jotka on kyseisen tyypin kavereita, mutta tämmöisiä kaverin kavereita on niin paljon että silloin pitäisi tulla paljon muitakin vastaavia ehdotuksia. Tai loogisempaa olisi, että ehdottaisi suoraan niitä tyyppejä joiden profiileja olen käynyt katsomassa.

Vierailija
16/23 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä monimutkaiset systeemit:/ Mun instaan tulee seurattaviksi eeehdotettuja tyyppejä jotka ovat käyneet vilkaisemassa instatililläni olevia kuvia. Toinen vaihtoehto joka näkyy siinä ehdotettavan profiilissa on että kyseinen tyyppi seuraa samaa tiliä kuin minä tai on esim. tykännyt useista sanoista kuvista kuin minä. Facebookin kautta ei ole tullut yhtään vaikka käytän samalla koneella. 

Vierailija
17/23 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas teillä monimutkaiset systeemit:/ Mun instaan tulee seurattaviksi eeehdotettuja tyyppejä jotka ovat käyneet vilkaisemassa instatililläni olevia kuvia. Toinen vaihtoehto joka näkyy siinä ehdotettavan profiilissa on että kyseinen tyyppi seuraa samaa tiliä kuin minä tai on esim. tykännyt useista sanoista kuvista kuin minä. Facebookin kautta ei ole tullut yhtään vaikka käytän samalla koneella. 

Mistä tiedät että he ovat käyneet katsomassa kuviasi? Feikkiprofiilillani, johon siis sain tuon ylläriehdotuksen 90-luvulta, en yleensä seuraa enkä tykkäile paljon mistään, tilillä ei ole seuraajia, nimi on täysin tekaistu ja kuva on pöllitty joltain ulkomaiselta matkailufoorumilta. Profiilissa on kaksi maisemakuvaa, joita kukaan ei näe koska tili on yksityinen ja seuraajia nolla.

Vierailija
18/23 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että he ovat käyneet katsomassa kuviasi? Feikkiprofiilillani, johon siis sain tuon ylläriehdotuksen 90-luvulta, en yleensä seuraa enkä tykkäile paljon mistään, tilillä ei ole seuraajia, nimi on täysin tekaistu ja kuva on pöllitty joltain ulkomaiselta matkailufoorumilta. Profiilissa on kaksi maisemakuvaa, joita kukaan ei näe koska tili on yksityinen ja seuraajia nolla.

Siitä että kun olen tykännyt heidän kuvistaan ja kommentoiinut niin suurin osa sanoo että on käynyt jo tsekkaamassa mun tilin ja alkavat seuraamaan mun kommentoinnin jälkeen.

Vierailija
19/23 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä että kun olen tykännyt heidän kuvistaan ja kommentoiinut niin suurin osa sanoo että on käynyt jo tsekkaamassa mun tilin ja alkavat seuraamaan mun kommentoinnin jälkeen.

Jännä. En ole ikinä nähnyt että instan kommenteissa olisi kellään tämmöisiä "jälleennäkemisiä". Sen olen kyllä huomannut, että tyypeillä, jotka käyttää hashtageja, paikkatietoja jne. tulee seuraajiksi siihen aiheeseen tai paikkakuntaan liittyviä profiileja.

Vierailija
20/23 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä nää ihmiset joilla on tuttuja ja kavereita mutta ei facessa kavereina, ei puhelinnumeroo tallennettuna, ei sähköpostiyhteyttä jne mutta sitten kuitenkin ne tututkin käyttää instaa eli eivät ole esim vanhuksia jotka eivät osaa käyttää tietokonetta :D Hirveen rajatut systeemit joillain kun useimmilla varmaan on pitkälti samat kaverit, seuraajat sun muut eri someissa. 

Mutta joo, varsinkin puhelimella käytettävät sovelluksethan vaatii asentaessa oikeuden suunnilleen kaikkeen tietoon mitä puhelin pystyy tarjoamaan. Ja samoin facebook valvoo kaikkea muutakin selaintoimintaa tietokoneella. Ne algoritmit millä perustein kavereita/seurattavia tarjotaan on monimutkaiset varmaan mutta käytännössä nää sovellukset tallentaa koko ajan suunnilleen kaiken ja kaivaa muidenkin sovellusten tietoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme