Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, onko itsellä huomattava r-vika?

Vierailija
07.09.2016 |

Sanon itse R kieli hampaiden välissä käyden :D, eli väärin. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut r-viasta paitsi kännissä joku sanoi, ettei saanut selvää mun r:stä. Musta mun R kuulostaa ihan hyvältä, mutta tiedä häntä; aivothan korjaavat sen automaattisesti hyvänkuuloiseksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa kun vertaa tavallisten puheeseen.

Vierailija
2/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka video tai ääniviesti itsellesi r-sanoilla, siitä kuulet totuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee vaikka video tai ääniviesti itsellesi r-sanoilla, siitä kuulet totuuden.

Se kuulostaa hyvältä videoituna, vaikkei sen pitäisi? Tosin harjoittelin juuri oikeaa R ekaa kertaa ja heti tärisee jonkun verran :D tosin vain välillä, ehkä sen vielä oppii?

ap

Vierailija
4/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mä nauran aina kun näen aikuisen ärrä vikaisen 😂

Vierailija
5/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että kuulostaa vajakilta

Vierailija
6/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta peili naaman eteen ja sano: "Ärrän kierrän orren ympäri." Jos peili on kuolassa niin sitten on r-vika.

Vierailija
7/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap jotenkin vammainen?

Vierailija
8/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäki nauran aina kun tapaan ihmisen, jonka koko elämä on niin pinnallista että vain ulkoiset seikat merkitsevät. :D Ja vielä enemmän, kun näen aikuisen joka ei osaa yhdyssanoja!

Vierailija
9/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on vieraiden ihmisten joskus vaikea ymmärtää puhelimessa, esim. jos pitää tilata taksi Ratakadulle, niin keskus voi ihmetellä missä se Satakatu oikein on. Etenkin jos olen jo puhunut pitkään ja ääni väsynyt, niin r vain jää kurkkuun eikä tule ulos. Välillä on niin paljon helpompi puhua englantia. Kävin minä ala-asteella puheterapiassakin, mutta en koskaan tehnyt r-harjoitteita kotona, kun kukaan ei sitä minulta vaatinut. 

Vierailija
10/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ole käynty koulua? Kai nykyään puututaan kouluiässä selviin puhevikoihin. Vai epäiletkö, että se olisi tullut sinulle aikuisena?

Vierailija
11/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoo! Kokeilin just harjotusta jossa jankutetaa PODTTI nopeasti niin kauan kuin jaksaa. Laitoin äänitteen ja 80% kerroista se olikin täydellisen kuuloinen PORTTI.

Ap

Vierailija
12/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen erottaa ulkonäöstä? 

Vierailija
13/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele yhdyssanat.

Vierailija
14/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin huolestunut älykkyysosamäärästä, jos ei huomaa omaa R-vikaansa.

Rasittavamman kuuloisia on S-vikaiset, sellaiset joiden S on kuin viiltävä tikari korviin, eli helvetillinen melkein vihellyksen tapainen suhahdus. Sellaisen suhahtelu kuuluu esim isossa luentosalissa 20 metrin päätähän kun ylisosiaaliset akat kuissSSSSkuttelee kesSsssKenään

Oma R-vikani hoidettiin jo lapsena, eikä ollut todellakaan varakas perhe vaan päinvastoin. Joten siitä olen kiitollinen että se sentään hoidettiin, olisipa vinot hampaatkin hoidettu vaan eipä noita kunnallisella oiottu eli vain varakkaat vissiin saa nauttia suorista hampaista

Vierailija
15/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoo! Kokeilin just harjotusta jossa jankutetaa PODTTI nopeasti niin kauan kuin jaksaa. Laitoin äänitteen ja 80% kerroista se olikin täydellisen kuuloinen PORTTI.

Ap

Ei se riitä että sanot dt:n ärränä. Et pääse siitä enää eteenpäin.

Vierailija
16/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! :) parin viikon "hadjoittelut" vielä, niin kyllä se alkaa siitä iloksi muuttua :)

Vierailija
17/17 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap! :) parin viikon "hadjoittelut" vielä, niin kyllä se alkaa siitä iloksi muuttua :)

Kiitos :) opin jo tunnin treenillä samomaan esim karkki, kartta, parta, portti jne

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän