Onko väärin testata miehen uskollisuutta facebookissa feikkitunnuksella?
Mitä mieltä? Oletko itse tehnyt niin? Jos et niin voisitko tehdä tai oletko ajatellut tehdä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen vainoharhainen. Asia liittyy varmasti paljon masennukseeni mutta osittain myös siihen, etttä edellisissä suhteissani minulle on käynyt kaikenlaista mikä on horjuttanut luottamustani omaan kumppaniin.
Haluan vain nähdä onko nyk. mies vihdoinkin luottamukseni arvoinen.
Pitäkää minua mielisairaana, en ole koskaan väittänytkään olevani mitään muuta.
Ap
Kun tilanteesi on noin huono, niin eikö olisi parempi olla yksin? Hoitaisit mielenterveytesi ensin kuntoon, etkä hajoittaisi ongelmiisi viatonta miestä epäilyilläsi.
Ei hätää, miehelläni on myös mielenterveysongelmia ja olemme puhuneet ongelmistamme avoimesti. Ymmärrämme toisiamme. Hän myös tietää minun olevan vainoharhainen ja mustasukkainen. Hän on itsekin mustasukkainen.
Ap
Miten mulle tulikaan deja-vu tästä vastauksesta.
hassujutu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenköhän aiot uskottavan feikkiprofiilin tehdä? Millä saat sinne satoja kavereita? Entä millaisia päivityksiä ja kuvia laitat? Tiedät kai, että on laitonta ja muutenkin törkeää käyttää jonkun viattoman naisparan kuvia feikkaamiseen.
Oletko miettinyt vaihtoehtoa, että jäät kiinni miehellesi tuosta testipelleilystä? Mitäs sitten? Mies tuskin ilahtuisi ja siitä voisi tulla riitaa, luottamuspulaa yms. En itse ainakaan hyväksyisi kumppaniltani noin typerää ja loukkaavaa käytöstä. Ja tiedän tapauksen, jossa kävi näin, että testaaja jäi kiinni.
Jos on syytä epäillä, että mies ei ole uskollinen ja luotettava, kannattaisi asia selvittää aikuismaisemmin ja fiksummin. Asioista voisi myös keskustella ja miettiä mistä nämä epäilyt johtuvat, onko niille syytä, miten mies voisi näyttää luotettavuutensa yms yms.
Tuota minäkin jäin ihmettelemän. Jos häthätää kyhättyyn leikkiprofiiliin narahtaa niin joutaakin narahtaa, silloin on aikas tyhmä kaveri kyseessä.
Omassa profiilissani kaverilista näkyy vain minulle eikä päivitykset näy muille kuin kavereille. Eli tuntemattomat ihmiset eivät näe profiilistani mitään muuta kuin profiilikuvani ja kansikuvani, joten en usko, että feikkiprofiilia tarvitsee sen kummemmin rakentaa, ellei tosiaan meinaa kaveriksi uhria pyytää. :D Jos miehelle laittaa vain viestiä ja kuva on suhteellisen normaali, niin en tiedä, miten siitä erityisen nopeasti jäisi kiinni.
Ei mitään uutta auringon alla
Babooshka (vuodelta 1980)
(Kate Bush)
She wanted to test her husband
She knew exactly what to do
A pseudonym to fool him
She couldn't have made a worse move
She sent him scented letters
And he received them with a strange delight
Just like his wife
But how she was before the tears
And how she was before the years flew by
And how she was when she was beautiful
She signed the letter
All yours
Babooshka, Babooshka, Babooshka-ya-ya!
All yours
She wanted to take it further
So she arranged a place to go
To see if he
Would fall for her incognito
And when he laid eyes on her
He got the feeling they had met before
Uncanny how she
Reminds him of his little lady
Capacity to give him all he needs
Just like his wife before she freezed on him
Just like his wife when she was beautiful
He shouted out, I'm
All yours
All yours
Mikset luota mieheesi? Eikö ole parempi olla yksin kuin tollasessa parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
hassujutu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenköhän aiot uskottavan feikkiprofiilin tehdä? Millä saat sinne satoja kavereita? Entä millaisia päivityksiä ja kuvia laitat? Tiedät kai, että on laitonta ja muutenkin törkeää käyttää jonkun viattoman naisparan kuvia feikkaamiseen.
Oletko miettinyt vaihtoehtoa, että jäät kiinni miehellesi tuosta testipelleilystä? Mitäs sitten? Mies tuskin ilahtuisi ja siitä voisi tulla riitaa, luottamuspulaa yms. En itse ainakaan hyväksyisi kumppaniltani noin typerää ja loukkaavaa käytöstä. Ja tiedän tapauksen, jossa kävi näin, että testaaja jäi kiinni.
Jos on syytä epäillä, että mies ei ole uskollinen ja luotettava, kannattaisi asia selvittää aikuismaisemmin ja fiksummin. Asioista voisi myös keskustella ja miettiä mistä nämä epäilyt johtuvat, onko niille syytä, miten mies voisi näyttää luotettavuutensa yms yms.
Tuota minäkin jäin ihmettelemän. Jos häthätää kyhättyyn leikkiprofiiliin narahtaa niin joutaakin narahtaa, silloin on aikas tyhmä kaveri kyseessä.
Omassa profiilissani kaverilista näkyy vain minulle eikä päivitykset näy muille kuin kavereille. Eli tuntemattomat ihmiset eivät näe profiilistani mitään muuta kuin profiilikuvani ja kansikuvani, joten en usko, että feikkiprofiilia tarvitsee sen kummemmin rakentaa, ellei tosiaan meinaa kaveriksi uhria pyytää. :D Jos miehelle laittaa vain viestiä ja kuva on suhteellisen normaali, niin en tiedä, miten siitä erityisen nopeasti jäisi kiinni.
Kyllähän sen kuvankin kautta voi jäädä kiinni. Niin on monelle käynyt ja itse ainakin olen monia feikkejä somessa pelkän kuvan perusteella narauttanut.
Lisäksi aika monella näkyy julkisenakin jotakin. Kaverilista, kuvia tykkäyksineen, kansikuva tykkäyksineen, jotakin päivityksiä tms. Voi herättää epäilyksiä ellei näin ole. Entä mitäs jos mies haluaa kaveriksi? Ihan jo siksikin, että näkisi vähän millainen ihminen siellä ruudun takana on ja onko aito jne.
Vierailija kirjoitti:
hassujutu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tuossakin tapauksessa pitää hälytyskellojen soida, varsinkin jos kaveripyyntöä ei hyväksy. Mutta kuten sanottua, toisiin uppoaa, toisiin vähän fiksumpiin ei. Kyllähän jo pelkkä lähestymispyyntö tuollaisesta "pimeästä" profiilista on aika epäilyttävä tänä päivänä, varsinkin vähänkään eteensä katsovalle. Mutta toki toisiin uppoaa vaikka millainen paska jos toive helposta toosasta kimaltelee tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen vainoharhainen. Asia liittyy varmasti paljon masennukseeni mutta osittain myös siihen, etttä edellisissä suhteissani minulle on käynyt kaikenlaista mikä on horjuttanut luottamustani omaan kumppaniin.
Ap
Ai tämä oli äitihullu taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun tilanteesi on noin huono, niin eikö olisi parempi olla yksin? Hoitaisit mielenterveytesi ensin kuntoon, etkä hajoittaisi ongelmiisi viatonta miestä epäilyilläsi.
Ei hätää, miehelläni on myös mielenterveysongelmia ja olemme puhuneet ongelmistamme avoimesti. Ymmärrämme toisiamme. Hän myös tietää minun olevan vainoharhainen ja mustasukkainen. Hän on itsekin mustasukkainen.
Ap
Älkää please hankkiko lapsia.
Paras tai pahin skenaario: mies osoittautuu luotettavaksi mutta huomaa petoksen, suuttuu ja lähtee kälppimään. Avot, ap ajaa tiehensä rehellisen, luotettavan miehen ihan itse.
Mäkin meinasin tulla linkittämään tänne Kate Bushin Babooshkan, mutta joku ehti ensin :D
Älä ole idiootti, tuollainen testailu ei ole tervettä.
Vierailija kirjoitti:
hassujutu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jäähän tuossakin tapauksessa kiinni tyhjästä profiilista siinä vaiheessa, kun kaveripyyntö hyväksytään. Vai miten Facebookissa flirttaillaan ventovieraalle, jos ei olla edes kavereita? Vai testataanko tässä vain sitä, hyväksyykö mies kaveripyynnön?
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskollisuutta pitäisi testata?
Oletko ajatellut, että mitä tapahtuu jos mies tähän täkyyn tarttuu?
En ole ap mutta eiköhän tuo nyt ole täysin selvää mitä sitten jos mies tarttuu täkyyn.
Eihän sitä testiä tee jos ei halua tietää.
Mies lentää kuin leppäkeihäs jos on helposti houkuteltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Testaaminen on tavallaan tietenkin ok, mutta mutta... on siinä monenlaisia näkökulmia tietenkin tuossakin.
Muista sitten, että elämässä todellakin saa sitä mitä tilaa. Voit päätyä yksinäiseksi johonkin luukkuun vihaamaan kaikkia toisen sukupuolen edustajia. Olet vetämässä itseäsi nyt sellaisen vainoharhaisen kierteen alkuun, että on sangen todennäköistä, että parisuhteesi, ei tämä nykyinen kuin eivät myöskään ne seuraavat, eivät tule onnistumaan enää jatkossa. Kaikkea hyvää kuitenkin, teit sitten miten teit.
Voit illan pimeinä tunteina lietsoa kaupan kassajonon tasoisen flirtin jo täydeksi pettämiseksi, varsinkin kun pääsi jo askartelee tällaisten asioiden kanssa. Naapurin mies sanoi yhdestä vanhasta talossa asuneesta naisesta, että "kuuluuhan niitä ääniä, jos niitä kuuntelee". Olet nyt alkanut kuulostelemaan niitä "ääniä." Ja yksi on niille päässä oleville äänille vielä yhteistä, koskaan ne eivät sano mitään hyviä asioita. Lopuksi joka ainoa asia mitä miehesi tekee, on vain lähinnä todiste siitä pettämisestä ja sen pettämisen peittelemisestä. Kukaan ei selviä enää tuollaisesta puhtain paperein, mikä tahansa pieni hellyyden osoituskin on enää sen jälkeen merkki huonosta omastatunnosta ja sitä rataa. Mieti näitä asioita vielä kerran. Jos kauheasti tarvitsee toista epäillä, niin se on jo vastaus itsessään, ja se yhdessäolo kannattaa lopettaa. Mutta toinen ei siis voi todistella olevansa syytön johonkin mitä hän ei ole tehnyt. Tuossa on nyt sellainen looginen este, mikä estää tuon.
Voitko alkaa mun terapeutiks? Miten oikeesti puhtaan järkevää tekstiä täällä, kerrankin! - ei ap
Vierailija kirjoitti:
Jep. Jos joku olisi minusta noin omistuksenhaluinen, ottaisin hatkat.
Mitä tarkoitat omistushalulla?
Otatko hatkat jos sinulta odotetaan uskollisuutta?
Silloin on todennäköisesti parempi että otatkin ne hatkat jo ennen kuin alat pettää.
En itse alkaisi testailemaan, toisaalta jos joutuisin itse testin kohteeksi niin läpäisisin sen kyllä helposti.
Ja jos toinen jäisi kiinni testailusta , vaatisin kyllä kunnon keskustelun että mikä mättää mutta en pelkästään sen takia lähtisi jos muuten olisin tyytyväinen suhteeseen.
Mustasukkaiset ihmiset hakevat tukea kontrollointiyrityksilleen. Jos tuette heitä vastauksillanne niin he ovat tyytyväisiä ja jos ette tue (kuten tässä kävi) niin he jättävät vastauksenne huomioimatta. Päätös on tehty jo ennen kysymystä mustasukkaisuuden sanelemana.
Vierailija kirjoitti:
Se on vainoharhaisuuden merkki. Ellei luota omaan ihmistuntemukseensa, kannattaa elää vähän ja oppia ihmisistä. Sitten ei enää tarvitse huijata muita jollain feikkaamisella FB:ssä.
No hohhoijaa . Sinä siis osaat 100 % varmuudella valita itsellesi puolison joka ei koskaan petä.
Olet nero!
En minäkään kannata testailuja mutta en silti pystyisi olemaan noin ylimielinen kuin sinä.386
Siis millainen pahvi vastaa Facebookissa jotain tuntemattoman ihmisen viestiin? Nehän menevät sitäpaitsi roskapostiin, kuka niitä muistaa sieltä katsoa?
Eikö normaali mies epäile heti nigerialaiskirjeeksi tms. huijaukseksi, jos joku tuntematon pimu lähettelee flirttiviestejä, eikä edes pyydä kaveriksi?
Tulihan se masennuskortti sieltä.
Mies, jonka kanssa nyt haluat aloittaa suhteen, ei ole vastuussa aiemmista suhteistasi. Ne ovat sinun ja niiden entisten miesten vastuulla.
Minusta tuntuu, että et rakasta nyk. miestä, haluat vain suhteen. Olet kiinnostunut tai ihastunut, mutta et vakavissasi.
Miten olet ajatellut selvitä, kun mies saa tietää huijauksestasi (valheella on lyhyet jäljet), eli siitä, että et luota häneen etkä teihin parina?
Joko luotat itseesi ja mieheen, etkä valehtele, tai et luota ja lopetat suhteen.
26