Koukussa leikkimiseen
Mä oon 20-vuotias tyttö, yleisesti ottaen ihan normaali mutta nyt mulle on tullut erikoinen ongelma. Eli pengottiin tuossa kesällä mun kaverin kanssa vanhoja tavaroita, ja löydettiin paljon ikiaikaisia pokemon-leluja. Käytiin sit vähän läpällä leikkimään niillä, mutta se olikin tosi rentouttavaa ja aikaa hurahti pari tuntia. Jäätiin ihan koukkuun siihen, ja nyt ollaan leikitty pari kertaa viikossa. Ollaan puhuttu että pitäis lopettaa mutta ei pystytä kun mikään ei auta stressiin yhtä tehokkaasti. Nyt ootan melkein joka päivä että pääsis taas leikkimään ja oon alkanu katella kauppojen leluosastoilta leluja mitä haluisin ostaa. Tää on ihan kauheeta, ku oon aina pitänyt itseäni normaalina eikä mulla oo ikinä ollu mitään isompia mt-ongelmia. Pelottaa että kohta peuhataan jo kaverin kanssa lattialla tutit suussa. Ahdistaa kovasti. Onko kenelläkään mitään samantyylisiä kokemuksia tai neuvoja mitä pitäis tehdä. Toivoisin asiallisia vastauksia kiitos.
Kommentit (422)
Prinsessamekon oon joskus ommellut mutta tuon videon nähtyäni alko tehä kauheesti mieli tollasta söpöä bodya :) Meinasiko ap tosissaan ommella jonkun vauva-asun? voisin postata jotkut kaavat jos innostun itsekin ompelemaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa ihanalta, huumorintajuiselta ja tasapainoiselta ihmiseltä. Jos olet äitityyppiä, sinusta tulee hyvä äiti.
Kumpa mullakin olisi ystäväpiirissä ap:n kaltainen nainen. Tää ketju on muutenkin täynnä ihanilta vaikuttavia ihmisiä <3
Totta,ap ja muut lapsenmieliset kommentoijat kuulostavat tyypeiltä,joiden kanssa olisi mahtavaa kaveerata.Tosielämän tuttuni ovat sellaisia,joiden mielestä nukkekotiharrastuskin on arveluttava aikuisella :D
Tai siis eivät itse ole innostuneita lasten jutuista,suhtautuvat onneksi ymmärtäväisesti minun prinsessa/Disney-innostukseeni,saan esimerkiksi "lapsellisia" lahjoja(paras synttärilahja tänä vuonna oli Pieni Merenneito-kylpysetti,nykyään otan jalkakylpyjä Arielin ja Pärskyn seurassa).
Vierailija kirjoitti:
Prinsessamekon oon joskus ommellut mutta tuon videon nähtyäni alko tehä kauheesti mieli tollasta söpöä bodya :) Meinasiko ap tosissaan ommella jonkun vauva-asun? voisin postata jotkut kaavat jos innostun itsekin ompelemaan...
Noo pitää nyt kattoa mihin mun rajallisella ompelutaidolla pääsee :D voi olla että ostan vaan jonkuu valmiin aikuisten bodyn ja tuunaan siitä sit itte lapsekkaamman näköisen. Sitten ei tarvis kun ostaa tyyliin vaippa ja tutti niin sais jo ihan tarpeeks hienon halloween-asun :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo pitää nyt kattoa mihin mun rajallisella ompelutaidolla pääsee :D voi olla että ostan vaan jonkuu valmiin aikuisten bodyn ja tuunaan siitä sit itte lapsekkaamman näköisen. Sitten ei tarvis kun ostaa tyyliin vaippa ja tutti niin sais jo ihan tarpeeks hienon halloween-asun :)
-ap
Täs kohtaa voisin antaa jo sen toisenkii korvan et saisin kutsun noihi juhlii ;)
Vierailija kirjoitti:
Pakko se on käydä prinsessamekko ostamassa, tän lukeminen tekee musta taas lapsen :DD Saa nähä tarttuuko jotain pehmolelujakin mukaan
Tule kertomaan meille millaisen mekon ostit ja lähtikö myös pehmoleluja mukaan? Mä ostelen aina välillä kirpparilta leluja itselleni,juurikin jotain söpöjä pehmoja,barbeja nukkekotileikkeihin tai ihan vaan pikkuleluja sisustusesineiksi(yksi suosikkilöytöni on punkkarihevonen,joka maksoi varmaan 20 centtiä,siitä tuli hieno kun vähän pesi ja tuunasi!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mahtava idea! Aikuisille on tosiaan huonosti tarjolla lapsekkkaita vaatteita,jos ei osaa itse ommella.Olen tilannut valokuvaliikkeestä Frozen-Elsa-t-paidan(jota pidän kylläkin vain kotivaatteena),Ariel-lompakon ja pari jotain prinsessamukia.
Vauva-asuja saa ilmeisesti jotain valmiinakin,siis naamiaisasuja,mutta itse tekemällä saa taatusti hienomman :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mahtava idea! Aikuisille on tosiaan huonosti tarjolla lapsekkkaita vaatteita,jos ei osaa itse ommella.Olen tilannut valokuvaliikkeestä Frozen-Elsa-t-paidan(jota pidän kylläkin vain kotivaatteena),Ariel-lompakon ja pari jotain prinsessamukia.
Vauva-asuja saa ilmeisesti jotain valmiinakin,siis naamiaisasuja,mutta itse tekemällä saa taatusti hienomman :)
Frozen-vaatteet on tosi söpöjä, harmi että niitäkii näkee yleensä vaan lapsilla. Ja haluun tosiaan tuunata itte sen asun, saa tehtyä sellasia pieniä yksityiskohtia mistä ite tykkää :) Voiski alkaa tässä jo suunnittelemaan asua. Joku söpö myssy pitää muuten hankkia myös :D
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Olis hauskaa nähdä sit kuva aloittajan valmiista asusta. Eikä haittaa jos se asu on kuvassa ap:n päällä :3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Olis hauskaa nähdä sit kuva aloittajan valmiista asusta. Eikä haittaa jos se asu on kuvassa ap:n päällä :3
Hih :) Kyllä mä ainakii siitä asusta voin kuvan tänne linkata sitte ku kerkeen joku kaunis päivä tekemäänki sen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin lahjoittaa tutteja, tuttipulloja ja leluja, kun meidän taloudessa ei ole niille enää käyttöä
Hei, tää tiukkapipo oli sittenkin oikeassa ;)
Nyt kun olen lueskellut tätä ketjua, niin täytyy myöntää, että suhtauduin turhan ahdasmielisesti vauvailuun ja tuohon leikkimiseenkin. Ap:n viesteistä on nyt käynyt ilmi, että kyse on nimenomaan harrastuksesta eikä psykologisesta defenssistä tai vastaavasta. Ja jokainen saa tottakai harrastaa mitä haluaa. Oma lapsenikin kuuluu erääseen vähemmistöön, enkä voi sietää, kuinka jotkut tuomitsevat hänet ilman mitään syytä. Anteeksi siis ilkeämielisestä suhtautumisestani. Hyvää syksyä teille kaikille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko se on käydä prinsessamekko ostamassa, tän lukeminen tekee musta taas lapsen :DD Saa nähä tarttuuko jotain pehmolelujakin mukaan
Tule kertomaan meille millaisen mekon ostit ja lähtikö myös pehmoleluja mukaan? Mä ostelen aina välillä kirpparilta leluja itselleni,juurikin jotain söpöjä pehmoja,barbeja nukkekotileikkeihin tai ihan vaan pikkuleluja sisustusesineiksi(yksi suosikkilöytöni on punkkarihevonen,joka maksoi varmaan 20 centtiä,siitä tuli hieno kun vähän pesi ja tuunasi!)
Menee varmaan netistä tilaamiseksi, kun ei mun kotikaupungista saa mistään aikuisille mahtuvaa prinsessamekkoja. Mutta noita pehmoja katson huomenna leluosastolta kun menen kauppaan, olis kiva saada taas unikaveri
Harmi kun nykymuoti on niin tylsää. mä kattelisin kyllä mielelläni kaupungilla naisia prinsessamekoissa :) ap:n asusuunnitelma kuulosti myös syötävän söpöltä
m25
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun nykymuoti on niin tylsää. mä kattelisin kyllä mielelläni kaupungilla naisia prinsessamekoissa :) ap:n asusuunnitelma kuulosti myös syötävän söpöltä
m25[/quote=Vierailija]
hienoa että miehet tykkää muustakin kuin överipaljastavista vaatteista :)
mITÄ wTTUA! Pokemon leluja! Yli 50 vuotiaat miehet pelaavat näppisautoilla hiekkakasassa. Säännöt on muuten aika tarkat.
Meikä on sitämieltä, että jos pystyy leikkimään niin aivot kehitttyvä edelleen. Pitää osata olla lapsi vielä vanhuksenakin.
Sitäpaitti mitä muuta Game of Thrones on muutakuin todeksi tullut prinsessa, prinssi ja lohikäärmetarina.
Mulla kun on pelaamisessa pari peliä niin yli 50 vee äijänä olen todennut että olen vasta keskikastissa siinä porukassa.
Ole hyvä ja leiki pois!
Mä oon 23v ja odotan jo innolla että saisin lapsia niin pääsisin ostelemaan niille leluja ja leikkimään niiden kanssa :D
Mäkin "leikin" pelaamalla Simssiä kuten joku aiemmin kommentoi :D Ja ehkä senkin voi laskea "leikkimiseksi" kun kuvittelen paljon kaikkia juttuja, mulla on vilkas mielikuvitus ja tylsinä hetkinä leikin pääni sisällä ajatusleikkejä, esim. mitä tekisin jos tulisi zombie-apokalypsi... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Hih :) Kyllä mä ainakii siitä asusta voin kuvan tänne linkata sitte ku kerkeen joku kaunis päivä tekemäänki sen.
-ap
Ompeletha jonku pokemonin siihen? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin lahjoittaa tutteja, tuttipulloja ja leluja, kun meidän taloudessa ei ole niille enää käyttöä
Hei, tää tiukkapipo oli sittenkin oikeassa ;)
Nyt kun olen lueskellut tätä ketjua, niin täytyy myöntää, että suhtauduin turhan ahdasmielisesti vauvailuun ja tuohon leikkimiseenkin. Ap:n viesteistä on nyt käynyt ilmi, että kyse on nimenomaan harrastuksesta eikä psykologisesta defenssistä tai vastaavasta. Ja jokainen saa tottakai harrastaa mitä haluaa. Oma lapsenikin kuuluu erääseen vähemmistöön, enkä voi sietää, kuinka jotkut tuomitsevat hänet ilman mitään syytä. Anteeksi siis ilkeämielisestä suhtautumisestani. Hyvää syksyä teille kaikille :)
Jo toinen tiukkapipo ketjussa,kun on kyseenalaistanut ahdasmieliset näkemyksensä,ja vaikka kuinka moni on paljastunut aikuisleikkijäksi,tämä on kyllä ihanin ketju pitkään aikaan! ^^
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee varmaan netistä tilaamiseksi, kun ei mun kotikaupungista saa mistään aikuisille mahtuvaa prinsessamekkoja. Mutta noita pehmoja katson huomenna leluosastolta kun menen kauppaan, olis kiva saada taas unikaveri <3
Pehmolelut on ihania! Nukun yhä nallen kanssa,jonka olen saanut parivuotiaana(jossain lapsuuskuvassa nalle on yhtä suuri kuin minä),jos kaipaan erityisen paljon lohtua,otan sängylle vielä suuremman nallen ja nukun sen sylissä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee varmaan netistä tilaamiseksi, kun ei mun kotikaupungista saa mistään aikuisille mahtuvaa prinsessamekkoja. Mutta noita pehmoja katson huomenna leluosastolta kun menen kauppaan, olis kiva saada taas unikaveri <3
Pehmolelut on ihania! Nukun yhä nallen kanssa,jonka olen saanut parivuotiaana(jossain lapsuuskuvassa nalle on yhtä suuri kuin minä),jos kaipaan erityisen paljon lohtua,otan sängylle vielä suuremman nallen ja nukun sen sylissä <3
Voi kun pääsiskin nukkumaan jonkuu jättipehmolelun syliin
-ap
Näin 45-v tädin näkökulmasta leikkiminen on tosi kivaa eikä yhtään outoa tai noloa. Ehkä tuossa parikymppisenä on vielä tärkeää tehdä eroa lapsiin, mutta kun tulee näin vanhaksi kuon minä niin kaikki mahdollisuudet leikkiin vaan ilahduttaa.