Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Mitä tarkoittaa kompromissi? Ja mitä Mikko tarkoittaa tässä tilanteessa kompromissilla, kun hän käyttää ilmaisua "Minä teen kompromissia". OK. Jos ihmisellä on erilaisia intressejä, jotka ovat ristiriidassa keskenään, pitää kompromissi tehdä yksin. Tässä on kuitenkin kahden ihmisen välisestä ristiriidasta. Silloin se kompromissi tehdään yhdessä, eli "Me teemme kompromissin". Siihen tarvitaan siis molempien osapuolten näkökulmat.
Leslie Levoton kirjoitti:
Nyt on varmana tietona, että ainakaan kaikki eivät ole tämän ohjelman myötä menettäneet uskoaan Mikkoon. Kaveri oli juuri etelänreissullaan nähnyt Mikon taluttelevan jotain ihan muuta naista kuin Heidiä.
Oliko myös tuikkupusuja havaittu?😘
Mulle ei olisi tullut mieleenkään, että kissalle tarvitaan hoitaja yhdeksi yöksi. Miten voi olettaa, että tuollaista edes tajuaa. Onko tuollainen kissan paapominen normaalia? Ja edellinen riita tuli siitä kun Heidi unohti kissanhiekat juhannuksena. Miten taas voi olettaa tuollaisia, miksei itse pidä huolta kissastaan ja sen tarpeista?
Sanoiko se Mikko oikeastaan yhtään mitään? Minusta ne lauseet oli sellaista yleispätevää mantraa "yritän tässä hakea ratkaisua". Kuitenkaan ei osannut kertoa mikä olisi hänen mielestään ratkaisu.
Lopulta kakisti ulos että "tuleekohan tästä mitään". Jäi vaikutelma, että ei hän ehkä muuta ratkaisua haluakaan mutta yrittää saada Heidin jättämään hänet. Niinkuin tavallaan kävikin.
Hirveän ristiriitaista kommunikointia. Ensin haluaa toisen pysyvän hänen luonaan ja hoitamaan kissaa, mutta sitten ei kuitenkaan "jaksa tällaista". Mikko itse tekee pienistäkin asioista riitoja. Hän ei taida sitä tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä kissaa voinut jättää yksin kotiin? Kyllä kissa pärjää hyvin pari päivää kun on vettä ja raksuja.
Jos Mikolla on kokemusta siitä, että kissa on hyvin seurallinen ja on selkeästi ahdistunut tilanteista, joissa jää kokonaan yksin?
En minäkään jätä koiraani mielellään edes vieraiden hoitoon, koska huomaan että se on sille pelottava kokemus.
Ja en ihan ymmärrä näitä kommentteja, että miksi Heidi joutuu passaamaan Mikon kissaa. Jos ja kun he ovat aviopari niin kyllä se on nyt perhejäsen, josta pitää ottaa yhteisesti vastuuta niin kuin muistakin perheen asioista. Jos ei siihen kykene, niin on parempi tehdä jo lähtötilanteessa selväksi, etteivät eläimet perheessä tule kyseeseen.
Itsepähän Mikko kissansa parhaiten tuntee joten mielestäni on kyllä hänen asia huolehtia kissan tarpeista. Kai tuo kissa nyt on yksinoloonkin tottunut jos Mikolla kerran on työn lisäksi paljon harrastuksia ja luottamustoimia. Ei varmasti ole kissalle uusi kokemus olla yksin päivät pitkät. Ja jos ei, niin kissalla on varmasti joku tuttu vakiohoitaja. Vaikka ovatkin avioliitossa (muutaman viikon tuntemisen jälkeen), niin ei voi silti mielestäni vaatia että noin täysillä hypätään mukaan siihen toisen (huom. ei yhteiseen!) arkeen, että tottakai jäädään vieraalle paikkakunnalle yksin viikonlopuksi kun kissa kerran tarvitsee hoitajaa. Tuossa ei kyllä ajatella yhtään sitä, että mitä Heidi haluaa.
Ihmettelen myös, miksi aiheesta saadaan joku massiivinen riita aikaiseksi. Ok, Mikko kuvitellut, että Heidi hoitaa kissaa. Sitten paljastuu, ettei hoidakaan. Sitten pitää vain miettiä uusi hoitokuvio. Eikä syyllistää vaimoa. Voi siinä muutaman sanasenkin aiheesta vaihtaa, mutta iso riita tuollaisesta kertoo mielestäni siitä, että jotain muutakin on taustalla, kuin pelkästään se kissan hoito. Jos työstressi aiheuttaa tuollaista, että pinna palaa kotona pikku asioista, niin syy ei ole Heidissä.
Eiköhän riidan taustalla ikävä kyllä ole Mikon kontrolloivuus, kissaa käytettiin vain välineenä. Mikko ei olisi sallinut Heidille omaa aikaa. Uskon, että kissa olisi pärjännyt yksinkin. Se oli Mikon kipu, että Heidilläkin saattaisi olla jotain omaa viikonloppuna, eikä kaikki pyöri Mikon arkistressin, polttareiden ja kissan muodostamassa Bermudan kolmiossa.
Tiina ja Samuel on tosi hyvä pari, onnellisia yhdessä! Tiinaahan täällä haukuttiin joskus, mä ainakin tykkään siitä! Ja hyvin Tiina huomioi Samuelinkin mielipiteet, Samuel myös aivan rakastunut Tiinaan. Tämä pari taatusti jatkaa.
Millassa ja Kimmossa ihmetyttää tuo lapsiasia, eikö sitä ole selvitetty etukäteen? Kimmo haluaa lapsia 5 VUODEN SISÄLLÄ, kun taas Milla haluaa ehdottomasti AIKAISINTAAN 5 vuoden päästä, se on todella iso asia se! Ja selvästi huomasi ettei Millaa kiinnosta lapset vielä vuosiin, ei välttämättä edes viiden vuoden päästä. Muuten kyllä voisin ehkä uskoa tähän pariin mutta juttu saattaa kaatua tähän lapsiasiaan, tai sitten Kimmo joustaa.
Heidi ja Mikko toivottavasti eivät jatka. Ei muuta sanottavaa.
Meilläkin kissa kotona, jonka ostin ennen nykyistä suhdetta.
Ollaan miehen kanssa oltu nyt yhdessä 6v ja minä etsin tarvittaessa hoitajan kissalle, maksan lääkärikulut, ruuat ja vaihdan hiekat. En voisi edes kuvitella että mies tekisi nuo hommat vaikka on joskus tarjoutunut.
Ajattelen että velvollisuuteni on huolehtia kissasta, minähän sen olen hankkinut.
Vaikka mies kyllä tykkää kissasta, hellii ja ruokkii. En kuitenkaan käske tai oleta hänen tekevän mitään. :)
exexex kirjoitti:
Vaikea on ohjelmasta tietää, miten asiat oikeasti ovat menneet Heidin ja Mikon välillä. Tuli kyllä sellainen käsitys, että Heidi on ollut tietoinen Mikon polttareista ja Mikolla ollut käsitys, että Heidi huolehtii Äijästä. Onko Heidi sitten ilmoittanut lähdöstään kavereille niin myöhään, ettei Mikko ole ehtinyt Äijä kissalle hoitajaa hommata? Kuulemma kuitenkin vuorokautta aikaisemmin ennen Mikolle ilmoittamista oli menostaan ollut tietoinen. Vuorokaudessa Mikko olisi saanut kissalle hoidon järjestettyä. Oliko Heidiltä vaan ilkeyttä tehdä tälläinen juttu Mikolle? Ei voi tietää, miten asia oikeasti on mennyt, muut kuin he itse.
Miten se Heidin meneminen tai menemättömyys siihen kissan hoitotarpeeseen vaikuttaa? Mikko lähtee itse pois, joten totta kai kissa tarvitsee hoitajan sille ajalle! Hän on varmasti tiennyt polttareiden ajankohdasta jo kuukausia sitten, joten kyllä hänellä on ollut aikaa hankkia hoitaja kissalle. Nythän luontevinta olisi ollut kysäistä ensin Heidiä, että ehtiikö hän, jos ei niin sitten jotakuta muuta.
Kaikki pariskunnat kävelivät viimeiseen asiantuntijoiden tapaamiseen käsikkäin. Kiinnitin asiaan erityisesti huomiota, kun katsoin jakson juuri loppuun.
Hyvin on parien lähipiiri vaiennut, kun julkisuuteen ei ole tippunut mitään tietoa parien nykytilasta.
Pointti varmaan ei ollut se,ettei Heidi hoitanut kissaa, vaan se että suunnitteli lähtevänsä pois eikä välittänyt ollenkaan siitä miten kissanhoito järjestyy. Itse eläinihmisenä en voisi kuvitella että suunnittelisin menoa ennnen kuin on selvillä onhan kissalle hoitaja. Tilanne olisi varmaan mennyt aivan toisin jos Heidi olisi (kuultuaan Mikon polttarireissusta) kysynyt heti mitenkä olisiko kissalle jotain hoitopaikkaa kun minäkin voisin sitten lähteä kavereita tapaamaan. Ja jos ollaan naimisissa kyllä se on automaattioletus että se puoliso kenellä ei ole menoa hoitaa muut perheenjäsenet. Vai häipyykö mammat aina omille teille kun miehet lähtee jalkapallojengin pikkujouluihin ja lapset jätetään yksin kotiin? Että sora vaan lentää pihasta kun taksi kurvaa kohti länsisatamaa??
Miten tämä Mikon ja Heidin juttu on mennyt aikajärjestyksessä?
- Eka viikko häämatkalla
- Toka viikko Turussa
- Kaksi seuraavaa Ylöjärvellä (sinä aikana on käyty Helvetinjärvellä, lavatansseissa, Mikon isän luona, golfaamassa...)
- Sitten olikin jo juhannus. Mikko lähti polttareihin ja Heidi Turkuun salsaamaan. Mikko haki Heidin Turusta kun he lähtivät Heidin vanhempien mökille. (Mikko on jo päättänyt, ettei enää palaa Heidin luokse Turkuun, ja pyytää tätä pakkaamaan mukaansa kaikki siellä olevat Mikon tavarat. Heidi ei tiedä Mikon motiivia, eikä tajua ottaa kissan tavaroita mukaan mökille.)
- Juhannuksen jälkeen ei sitten mitään muuta ollutkaan kuin riitelemistä.
- Heidi pakkasi täyden repun, täyden matkalaukun ja olkalaukun mukaansa, kun lähti "yhden yön" reissuun Helsinkiin!
- The end.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tuhoontuomittua, kun Heidin on pitänyt ohjelman vuoksi olla Ylöjärvellä kaksi viikkoa. Hän ilmeisesti siis kesälomalla ilman mitään tekemistä ja päivät pitkät odottelee vain Mikkoa kotiin. Ja Mikko taas on väsynyt töistä eikä jaksaisi viihdyttää Heidiä, jolle päivän kohokohta on Mikon tuleminen kotiin työpäivän jälkeen. Eikä mikään ihmekään, ettei työpäivän jälkeen ole energiaa heti alkaa viihdyttämään toista. Huono tilanne molemmille tällainen. Varmasti kiristää ilmapiiriä.
Mulle tulee hyvin vahvasti tunne siitä, että Mikko potee huonoa omatuntoa naisjuttujen takia ja käyttäytyy sen vuoksi kärjistetysti narsistisesti. Seen that been there.
Huonoa omatuntoa? Mistä? Tarkoitat varmaan itsetuntoa...
Kokeilkaapa olla herttanen kotirouva, jos mies ei anna aikaa ja syyttää kaikesta turhasta, kissanhiekkaa? Sitä saa kaupasta, Kissanhoitaja, kissanomistaja järjestää kissalleen hoitajan, ja onko kissa hoidossa kun Mikko tekee pitkiä päiviä ja harrastaa sitä sun tätä.
Miksi vaimo ei saisi kulkea salsatunneilla, miksi vaimo ei saisi tavata omia ystäviään? Miksi syyllistää vaimoa jos vaimolla on pahaolo riidan jälkeen, hänen olisi siis oltava ykkönen ja hänen tarpeiden on oltava etusijalla
Harmittaa että kissanomistajamies on tuollainen tässä ohjelmassa. Pilaa niin kissojen kuin kissamiesten maineen. Yleensä miehet jotka tykkää kissoista, on empaattisia ja sympaattisia. Käskyttäjämiehet yleensä hankkii koiran jota kouluttaa mielistelemään tai ei lemmikkiä lainkaan.
Onko ihmiset täällä oikeasti sitä mieltä, että jos toinen on ennen parisuhdetta hankkinut itselleen koiran tai kissan, niin alkaessaan parisuhteeseen tuo lemmikki on itsestään selvästi yhteisellä vastuulla? Vaikka siis se parisuhteen toinen osapuoli ei ole millään tavalla ollut itse päättämässä lemmikin hankinnasta.
Jos koiraton muuttaa yhteen koirallisen kanssa niin pitääkö mielestänne sen koirattoman alkaa hoitamaan puolet ulkoiluttamisista, maksaa ruokia ja lääkärikäyntejä, hoitaa koira kun kumppani on työmatkalla jne? Ja jos ei näin tee, niin se koiran alunperin itselleen yksin hankkinyt on oikeutettu raivostumaan?
Vierailija kirjoitti:
Pointti varmaan ei ollut se,ettei Heidi hoitanut kissaa, vaan se että suunnitteli lähtevänsä pois eikä välittänyt ollenkaan siitä miten kissanhoito järjestyy. Itse eläinihmisenä en voisi kuvitella että suunnittelisin menoa ennnen kuin on selvillä onhan kissalle hoitaja. Tilanne olisi varmaan mennyt aivan toisin jos Heidi olisi (kuultuaan Mikon polttarireissusta) kysynyt heti mitenkä olisiko kissalle jotain hoitopaikkaa kun minäkin voisin sitten lähteä kavereita tapaamaan. Ja jos ollaan naimisissa kyllä se on automaattioletus että se puoliso kenellä ei ole menoa hoitaa muut perheenjäsenet. Vai häipyykö mammat aina omille teille kun miehet lähtee jalkapallojengin pikkujouluihin ja lapset jätetään yksin kotiin? Että sora vaan lentää pihasta kun taksi kurvaa kohti länsisatamaa??
Mikkohan (kissan omistaja) se ei välittänyt laisinkaan että miten se hoito järjestyy kun hän on poissa. Typerä tuo vertauksesi lasten hoidosta. Ne lapset on yhdessä hankittuja, joten totta kai niistä on molemmilla vanhemmilla vastuu. Joku kissa, jonka omistajan on tuntenut muutaman viikon, ei tosiaan ole kenenkään ulkopuolisen vastuulla. Jos tuolla pareissa olisi joku yksinhuoltaja, niin ei taatusti kukaan olettaisi että lapsihan voi tottakai jäädä sinne uuden tyttöystävän kanssa viikonlopuksi kun itse lähtee jonnekin muualle.
Minulla ei koskaan ole ollut kissaa enkä ole halunnut kissaa. Luulen että Heidillä sama tilanne. Kissat periaatteessa ok eikä haittaa jos miehellä on kissa, kissan kanssa asuminenkin on ihan ok minulle. Mutta en itse ole halukas järjestämään elämääni kissan mukaan. Eli kissan hankkija saa kyllä vastata kissastaan. Kamalaa että Mikko käskyttää Heidiä kissanhoitaja-orjakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikkohan (kissan omistaja) se ei välittänyt laisinkaan että miten se hoito järjestyy kun hän on poissa. Typerä tuo vertauksesi lasten hoidosta. Ne lapset on yhdessä hankittuja, joten totta kai niistä on molemmilla vanhemmilla vastuu. Joku kissa, jonka omistajan on tuntenut muutaman viikon, ei tosiaan ole kenenkään ulkopuolisen vastuulla. Jos tuolla pareissa olisi joku yksinhuoltaja, niin ei taatusti kukaan olettaisi että lapsihan voi tottakai jäädä sinne uuden tyttöystävän kanssa viikonlopuksi kun itse lähtee jonnekin muualle.
Niimpä. Yhdessä hankittuja lapsia ei todellakaan voi verrata toisen yksin hankkimaan kissaan. Yhdessä hankittu lemmikkikin on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan millaista noiden riitely olisi ollut ilma, että Mikko on tietoinen kamerasta... Nyt piti säilyttää kasvot ja olla rauhallisesti. Tai no, ehkä samanlaista kuin mitä nähtiin. Mutta voi kun tuli ahdistava tunne Heidin puolesta! Pakko myöntää, että en ikinä olisi pystynyt olemaan niin rauhallinen kuin Heidi oli!
Mitäköhän mieltä Mikon kaverit, työkaverit ja sukulaiset ovat mieltä Mikosta tämän ohjelman jälkeen? Ei kovin hienoa kuvaa hänestä anna...
Mä tunnen Mikon eräästä yhteydestä, jätän sen tarkemmin avaamatta. Pakko myöntää, että olen saanut aivan erilaisen kuvan hänestä kuin mitä ohjelma kertoo. Nähtyäni eilisen jakson en tiedä, pystynkö suhtautumaan häneen enää yhtä neutraalisti kuin tähän mennessä. Onneksi en ole enkä tule koskaan olemaankaan hänen kumppaninsa.
Olisihan se Heidi varmasti keittänytkin, mutta Mikkohan ehti marttyroida,että se on myöhästä ny.