Jestas, mikä päätös vanhempainillassa jossa en ollut - vanhemmat muodostavat oman ryhmän facebookiin
Käytän Facebookia niin vähän kuin mahdollista. Olen pitkään harkinnut poistaa tilini, ainoa syy toistaiseksi pitää se on ollut se, että aion ehkä käyttää tinderiä taas joskus.
Nyt harmittaa, että en poistanut tiliä. Ainakin yksi äideistä tietää, että minulla tili on, kun oli pyytänyt kaveriksi joskus. Onko minun nyt "pakko" pysyä Facebookissa tämän takia?
En oikein käsitä ryhmän tarpeellisuutta. Miksi ei asioista voi sopia Wilmassa tai puhelimitse? Ja joo, olisin mennyt vanhempainiltaan, mutta olin kipeä.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni facebookkia täällä hehkuttavista on OIKEASTI lukenut ne käyttöehdot ja osaa sanoa mihin kaikkeen sitoutuu facebookkiin liittyessään. Miksi ylipäätään käyttää viestintään systeemiä joka vaatii yksittäisen yrityksen lakimiesten kirjoittamaa 10'000 sanaista sopimusta? Avoimia protokollia jotka voi ottaa käyttöön ilman EULAa on kuitenkin pilvin pimein.
Harmi, että joukkoon eksyi taas yksi foliohattu salaliitto hörhö joka toistaa papukaijan tavoin kuulemaansa kauhistelua mutta kuten tavallista niin ei osannut yhtäkään kauheata asiaa siitä sopimuksesta esittää.
Se, että sopimuksessa on sanoja ei pitäisi pelottaa jos on elämänsä aikana tehnyt edes yhden sopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Korjataanpa tämä asiavirhe. Muille ryhmän käyttäjille näkyy pelkkä nimi. Mainostajille ja viranomaisille näkyy myös kaikki metatiedot, eli kenen kanssa keskustelee, mihin ryhmiin kuuluu, tietokoneet ja wlanit joista kirjautuu sisään, GPS koordinaatit joissa liikkuu, kellonajat jolloin on aktiivinen.
Älä viitsi valehdella. WLAN:a joista kirjaudutaan sisään ei facebook näe mitenkään. Myöskään GPS koordinaatit eivät leviä mihinkään vai osaatko kertoa minulle miten tietokoneeni jossa ei ole GPS:ää saa tietää kordinaattinsa jotta osaisi ne facebookille kertoa?
Entä mistä tietokoneeni tietää missä liikun ja mihin kellonaikaan?
Tutustu edes hieman asioihin ennenkuin yrität esittää asiantuntijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook-ryhmä on siitä kätevä että sitä voit lukea miltä koneelta vain, voit poistaa sieltä tulevat notificationit ettei ne pompi koko ajan sulle esiin ja voit lukea viestejä milloin sinulle sopii. Whatsappia ei taas kaikille saa jos ei ole sellaista puhelinta johon sen saisi.
Jos pystyt lukemaan Facebookia, pystyt lukemaan Whatsappiakin.
Haloo. Whatsapp ei toimi tietokoneella.
Haloo, oletko koskaan kuullut Whatsapp Webistä? Edellyttää kyllä, että WA on myös puhelimessa, mutta toimii siis tietokoneella.
no mitä tuo nyt ratkaisee kun edelleen tarvitaan se puhelin... X)
Sinä väitit "Whatsapp ei toimi tietokoneella." ja nyt sinulle on kerrottu miten Whatsappia voi käyttää tietokoneella. Tunnusta olleesi väärässä äläkä selittele.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksesi on harhaanjohtava koska facebook kerää viestien sisällön lisäksi paljon muutakin metatietoa. Facebook ja muut some alustat säilövät kaikkea tietoa toiminnastasi vuosikymmenet. Missä liikut, kenen kanssa juttelet, mitkä ovat poliittiset näkemyksesi, kenen kanssa seurustelet, millaista perhe-elämää vietät. Vaikka juuri tällä hetkellä ei kukaan käyttäisikään tätä sinua vastaan, niin miksi käyttää tietoa keräävää naamakirjaa hajautetumpien ja anonyyminpien kommunikaatioalustojen sijaan?
Miksi valehtelet? Miten Facebook saa tiedon kenen kanssa juttelen tai missä liikun? Miten se voisi saada selville poliittisen näkemykseni? Entä sen kenen kanssa seurustelen, kun en ole sitä FB:llä kertonut?
Myöskään millaista perhe-elämää vietän FB ei voi tietää.
Täällä taitaa nyt olla joku scriptkiddie foliohattu pelottelemassa ihmisiä aivan turhaan. Joko olet selvittänyt WTC iskujen syyllisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni facebookkia täällä hehkuttavista on OIKEASTI lukenut ne käyttöehdot ja osaa sanoa mihin kaikkeen sitoutuu facebookkiin liittyessään. Miksi ylipäätään käyttää viestintään systeemiä joka vaatii yksittäisen yrityksen lakimiesten kirjoittamaa 10'000 sanaista sopimusta? Avoimia protokollia jotka voi ottaa käyttöön ilman EULAa on kuitenkin pilvin pimein.
Harmi, että joukkoon eksyi taas yksi foliohattu salaliitto hörhö joka toistaa papukaijan tavoin kuulemaansa kauhistelua mutta kuten tavallista niin ei osannut yhtäkään kauheata asiaa siitä sopimuksesta esittää.
Se, että sopimuksessa on sanoja ei pitäisi pelottaa jos on elämänsä aikana tehnyt edes yhden sopimuksen.
Kai käsität että Facebook tietää minkä merkkisiä lastenvaatteita ostat, mitä persevoidetta käytät, miten usein petät miestäsi ja mitä vihaat elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei taida ymmärtää. Että vaikka et liittyisi lapsesi luokan vanhempainryhmään. Ja jos et ole tehnyt profiilista salaista, pystyy kuka vaan vanhemmista stalkkaamaan sinun profiilia naamakirjassa. joten vähän hassulta kuulostaa nämä perustelut, että kyllä minä fb:ssa olen mutta en liity ryhmään jottei ne muut stalkkaa.
Ja jos ainoan mitä FB:ssä tekee on osallistuu kyseiseen ryhmään niin mitä stalkattavaa oli?
Vierailija kirjoitti:
81, FB tietää usein esim. kaikki nettihakusi, mahdollisesti puhelimeesi tallennetut puhelunnumerot ja kuvat jne.
Unohdit taas perusetlla väitteesi.
Miten FB tietää minun nettihakuni? Entä miten FB voisi tietää puhelimeeni tallennetut numerot ja puhelimessani olevat kuvat?
Vierailija kirjoitti:
Rautalankaa: ilman varovaisuutta ja vekslausta FB tietää kaikki google-hakusi, vauvapalstailusi jne. Kaikki tekemisesi voidaan yhdistää sinuun. Ymmärrän, jos se on sinulle ihan jees juttu, mutta ymmärrän todellakin myös, jos joku pitää tätä ongelmallisena!
Yritä edes kerran perustella ja todistaa väitteesi. Miten FB voi tietää google-hakuni tai vauvapalstailuni?
Pelottelet ihmisiä mutta selvästikkään et asiasta tiedä etkä tajua yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
False dichotomy. Kommunikaatimahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon muitakin kuin Facebook ja "puhelinnumerot paperilla".
Harmi ettet osannut yhtäkään sellaista nimetä =(
Täälläpäin kaikki maksetaan rahalla ja kaikki ostaa oman lahjan. En halua puida asioita vanhempien kanssa koska joku kuitenkin siirtyy nega juttuihin.
Mun Faceen pääsee vain kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Kai käsität että Facebook tietää minkä merkkisiä lastenvaatteita ostat, mitä persevoidetta käytät, miten usein petät miestäsi ja mitä vihaat elämässäsi.
Ja jälleen unohdit (tai no todellisuudessa et pysty) todistamaan väitteitäsi.
Jos ei tykkää Facebookin harrastamasta tietojen keräämisestä niin siihen on lääke. Tietokoneeseen voi asentaa Facebookia varten oman selaimen, jonka kautta ei siis käytetä mitään muuta kuin tuota facebookkia. Mainoksentorjuntaohjelmathan teillä tietenkin on jo käytössänne.
Minulla on facebook-tili siltä ajoin kun työssä oli pakko yhden projektin vuoksi olla mutta en käytä facebookia ollenkaan. Minulla ei ole yhtään facebook-kaveria jne.
Enkä alkaisi käyttämään facebookia jonkun luokan vanhempien välisen viestinnänkään vuoksi. Mitä ihmettä siellä viestittäisiin?
Kumma kun monet vanhemmat ei viitsi edes wilmaa lukea niin pitäisi lisäksi jotain naamakirjaa alkaa lukea.
Eli ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleenkin, miten millään näillä tiedoilla voidaan vahingoittaa minua? Uhata turvallisuuttani? Aiheuttaa minulle harmia tai taloudellisia menetyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleenkin, miten millään näillä tiedoilla voidaan vahingoittaa minua? Uhata turvallisuuttani? Aiheuttaa minulle harmia tai taloudellisia menetyksiä?
Eipä tämä foliohattu salaliitto pelottelija hörhö osannut edes kertoa miten FB saa nuo tiedot joten tuskinpa osaa kertoa muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautalankaa: ilman varovaisuutta ja vekslausta FB tietää kaikki google-hakusi, vauvapalstailusi jne. Kaikki tekemisesi voidaan yhdistää sinuun. Ymmärrän, jos se on sinulle ihan jees juttu, mutta ymmärrän todellakin myös, jos joku pitää tätä ongelmallisena!
Yritä edes kerran perustella ja todistaa väitteesi. Miten FB voi tietää google-hakuni tai vauvapalstailuni?
Pelottelet ihmisiä mutta selvästikkään et asiasta tiedä etkä tajua yhtään mitään.
Etkö ole huomannut miten FB reagoi tekemiisi hakuihin tai auki oleviin selaimen ikkunoihin? Minä jouduin pakon edessä liittymään Facebookiin koulun vuoksi (kun "koko" luokka päätti, että käytetään sitä kouluun liittyvään yhteydenpitoon, eli mm. ryhmätöihin) ja vaikka liityin mahdollisimman anonyymisti salanimellä, huonolla kuvalla ja olen koittanyt käydä Facebookissa vain "yksityinen ikkuna" -toiminnon kautta, ei mikään auta. Kummasti se FB tarjoaa minulle lastenvaatteita, askarteluryhmiä ja paikallisten firmojen tuotteita.
Tämä siis erittäin angstisen käyttäjän kokemus, ei todellakaan huvittaisi antaa tuolle firmalle (se on bisnes eikä sun kaveri) mitään tietoa minusta. Facebookilla on mahdollisuus yhdistellä tietokantojensa tietoja melkeinpä miten huvittaa ja sillä on myös oikeus myydä näitä tietoja eteenpäin.
When you're logged in, Facebook will keep a timestamped list of the URLs you visit and pair it with your name, list of friends, Facebook preferences, email address, IP address, screen resolution, operating system, and browser.
http://www.businessinsider.com/facebook-tracking-2011-11?r=US&IR=T&IR=T
Eikö haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tämä foliohattu salaliitto pelottelija hörhö osannut edes kertoa miten FB saa nuo tiedot joten tuskinpa osaa kertoa muutakaan.
Oletko kuullut evästeistä? Facebook on yhteistyössä muiden mainostajien kanssa nimenomaan tiedonkeruuta varten. Facebookille sinä olet se tuote, joka myydään mainostajille mahdollisimman hyvin profiloituna.
Mulla ei asia ole enää ajankohtainen. Mutta miksi ei voi kerätä sähköpostiosoitteita? Facebookissa asiat hukkuvat, jopa ryhmissä. Varsinkin, jos selaa puhelimella. Ei välttämättä huomaa, mitä ryhmään on tullut. Ei ole ollenkaan toimiva. En ole enää facebookissa, koska tämä ominaisuus kyllästytti ja tajusin, etten tartte ryhmiä, joiden tiedot missaan. Sähköpostin katson päivittäin, facebookissa ei tullut käytyä joka päivä.
Kertoisitko vielä tämän varman tiedon myös Whatsapp yritykselle itselleen sillä
heillä on sellainen käsitys, että toimii:
https://web.whatsapp.com/
Haloo?