Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi syöt lihaa?

Vierailija
03.09.2016 |

???

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri äsken ostamassa Jumbon Cittarista kotimaista naudan ulkofileetä 10 euroa kilo.

Ostin kaksi suurta pötköä, tänään syödään hyvin ja loput pakastan putsattuna syksyn herkkuhetkiin.

Mumsmums.

Vierailija
22/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin lihan ja kalan kokonaan pois ruokavaliosta. Olen tyytyväinen päätökseeni, ja edullistaa! -ap

Miksi jätit? Eettisistä syistäkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin lihan ja kalan kokonaan pois ruokavaliosta. Olen tyytyväinen päätökseeni, ja edullistaa! -ap

Maailmantuska jysähti päälle.

Vierailija
24/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin muuttaa koko ruokavalion terveellisemmäks. Päivittäinen jauheliha/broilerin mättääminen tuntu väärältä! 

Vierailija
25/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin syömään vain lihaa joka vastaa eettisiä vaatimuksiani, esim. vastuullisesti metsästettyä tai kasvatettua. En siis ostele mitä tahansa halvinta tarjouslihaa, vaan harvemmin ja luotettavista lähteistä. Liharuokaa tulee laitettua noin kerran viikossa. Enkä muuten kärsi nälkää niinäpäivinä kun lihaa/eläinperäisiä tuotteita en syö :)

Ylipäänsä olen pyrkinyt vähentämään eläinperäisten tuotteiden käyttöä, nykyisin ostan lähinnä vegaanista kosmetiikkaa ja pesuaineita ja nahkaakin käytän vaan niissä tuotteissa joissa olen todennut sen olevan huomattavasti muita vaihtoehtoja parempi, lähinnä tietyntyyppiset kengät. Vegaaniksi en varmaan koskaan kuitenkaan ryhdy, sillä en koe eläinperäisten tuotteiden käyttöä sinänsä vääränä jos eläimiä on kohdeltu asianmukaisesti. Tehotuotannossa - oli kyseessä sitten ruoka, vaatteet, kosmetiikka tai mikä vaan- tämä ei usein toteudu, joten siksi rajoitan ja suosin pientuottajia (mm hunajan ja munat ostan tutuilta joiden tiedän kohteleman eläimiään hyvin).

Vierailija
26/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt usein sitä, että miksi ihmiset ei kiinnitä enempää huomiota siihen, millaista (miten tuotettua) lihaa syövät. Esim. hirvenliha on niin luonnollisesti tuotettua kuin olla voi. Mutta miksi myös eläinrakkaat ihmiset pystyvät syömään mitä vaan lihaa, luulisi että suurin osa nimenomaan vaatisi luomutilojen lihaa, luomu/vapaan lehmän maitoa, luomumunia jne. Tai siis en ymmärrä, miten lapsiperheessä voidaan nauttia iloisesti lettuja, mikäli näitä ei oo tehty luomumunista ja luomumaidosta. Kuiteski samat ihmiset voi sitten kauhistella, miten kamala sikala/teurastusdokumentti taas tuli telkusta.

Mistä normaali ihminen jolla ei ole metsästäviä tuttuja, saa hirvenlihaa? Yksi huutokauppa järjestetään parhaina kaatovuosina, jossa kaupataan ylihintaan jotain rippeitä mitkä ei ole kelvanneet hirviporukassa kenellekkään.