Olenko ainoa joka ei pidä matkailusta tästä syystä?
Aina matkoilla ollessa tulee iso haikeus ja ahdistus siitä, että täällä nyt olen tässä valtavan ihanassa paikassa, jossa oikeasti haluaisin asua ja elää kuin siellä missä oikeasti asun ja elän. Matkoilla ollessani tajuan, miten paljon elämää on muualla ja se kaikki tuntuu sata kertaa kiehtovammalta ja paikat tuhat kertaa ihanampia kuin se lähiö missä itse asun.
Ollaakseni elämääni tyytyväinen minun on paras pysytellä omilla asuinkulmillani. Silloin ei ole vertailukohdetta ja oma elämä tuntuu ihan kivalta. Matkan jälkeen olen viikkokausia surullinen ja ahdistunut.
Kokeeko joku muukin näin?
Kommentit (22)
Olen matkustellut paljon erilaisissa maissa ja nähnyt kaikenlaista. Matkustaminen on todella mukavaa ja mielenkiintoista, mutta joka kerta, kun palaan Suomeen ja näen lentokoneessa alapuolellani kaunista luontoa, melkein itken. Meidän maamme on niin kaunis ja puhdas verrattuna moneen maahan. Myös ihmiset sulkeutuneine luonteineen maailman parhaita.
Periaatteessa näin, mutta kun asuu paikassa jonka on itse valinnut siksi että viihtyy siellä, ei vain jossain minne on sattunut ajelehtimaan tai syntymään, niin kotiin paluu tuntuu mukavalta.