Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan Wilma!!!

Vierailija
02.09.2016 |

Lasteni koulu alkoi 2 viikkoa sitten. Koulun aloituksen jälkeen on tullut yht. 23 Wilmaviestiä. Ensin saimme lukujärjestykset, jonka jälkeen on tullut poikkeusta poikkeuksen perään. On sekä yläkoululaisella, että alakoululaisella koulunaloituskirkko, josta syystä poikkeuksellinen lukujärjestys. On ryhmäytymispäivä 30 km päässä koululta ja yökoulu. On valokuvaus ja kirjastoauto jne jne. Pyöräilysääntöjen opettelua ja frisbeegolfia.

Miten ihmeessä tässä enää voi kaiken muistaa? Lisäksi vielä juuri alkaneet harrastukset, kaikki vanhempianillat jne. Nykyisin koulua käyvät näköjään lasten lisäksi myös vanhemmatkin.

Kommentit (303)

Vierailija
261/303 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuntuu uskomattomalta että ope ei pääsääntöisesti kertoisi asioista lapsille, vaan tieto tulisi VAIN Wilman kautta (kuten ap sanoi). Eli esim. se kirjastokortti. Eikö ope ihan varmasti ollut sanonut lapsille että kirjastokortti pitää ottaa mukaan?

Joskus voi tietenkin tulla jotain viimehetkentietoa, mutta meidän lapsille ainakin on AINA kerrottu koulussa erikoispäivistä, koulukuvauksista yms. Wilma-viestit ovat vain lisäpalvelu.

Jos lapselta puuttuu kirjastokortti tai polkupyörä, niin se on lapsen vika, ei vanhempien. Jos liikuntavälineohjeistus on muuttunut yön aikana, ope on varautunut siihen, että kaikki eivät ole viestiä huomanneet.

Mä katson viestit kännykästä jo ennen sängystänousua. En koe tuota vaikeaksi.

Tämä! Voin opena kertoa, että aivan varmasti on kaikki kerrottu oppilaille ja periaattteessa on oppilaan läksynä ne muistaa ja ottaa esim. tarvittavat kamat mukaan. Monessa perheessä tämä toimiikin. Opettaja laittaa tiedot Wilmaan ihan siksikin, että ei sitten tule näiltä valittajavanhemmilta haukkumaviestejä siitä, että kun ei ole tiedetty ja ei ole kerrottu. Ihan itse vanhemmat ovat ajaneet opet siihen, että kaikki pannaan Wilmaan.

Tulipa mieleen, miten meidän koulussa vietiin lapset leffateatteriin kesken päivän. Tämä ei vaatinut siis mitään toimenpiteitä kotona. Kotiinpääsyn aika ei muuttunut tms. Tästä tuli jokuselta huoltajalta valitusta; olihan nyt karmeaa, kun ei ollut etukäteen kerrottu! Ja kyseessä olivat vielä yläkoululaiset oppilaat.

Summa summarum: näitä sekopäävanhempia saatte syyttää.

Ei vaan ole totta. Meillä on ollut vuosien varrella jo useampi opettaja jotka tekee juurikin niin, että suoltaa hienosäädetyn editoimattoman saarnan sinne Wilmaan ja sitten vanhemmat hoitaa kaiken sen käytännön homman. Paljon on laiskoja opettajia, huonoja opettajia, epäpäteviä opettajia. Sitten kun kohdalle osuu epäpätevä laiska huono opettaja, niin jippii.

En tajunnut tuosta mitään. Uskotko oikeasti lasta, joka väittää, ettei ole kuullutkaan liikuntapäivästä tms.? Ja mikä se on se vanhempien käytännön homma, joka ei muka vanhemmille kuulu? Merkittävä osa vanhemmista haluaa näitä juttuja Wilmaan, vaikka kuinka änkkäisit. Voin vakuuttaa, että opettajat pääsivät paljon helpommalla ennen Wilmaa eli mitä laiskempi ope, sitä vähemmän hän sitä kaipaa. Mutta pakko on merkitä Wilmaan, koska muuten saat ainakin yhdelle selitellä, että miksi et ollut laittanut. Näin se vaan kuule ihan oikeasti on, vaikket uskokaan.  

Vierailija
262/303 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuntuu uskomattomalta että ope ei pääsääntöisesti kertoisi asioista lapsille, vaan tieto tulisi VAIN Wilman kautta (kuten ap sanoi). Eli esim. se kirjastokortti. Eikö ope ihan varmasti ollut sanonut lapsille että kirjastokortti pitää ottaa mukaan?

Joskus voi tietenkin tulla jotain viimehetkentietoa, mutta meidän lapsille ainakin on AINA kerrottu koulussa erikoispäivistä, koulukuvauksista yms. Wilma-viestit ovat vain lisäpalvelu.

Jos lapselta puuttuu kirjastokortti tai polkupyörä, niin se on lapsen vika, ei vanhempien. Jos liikuntavälineohjeistus on muuttunut yön aikana, ope on varautunut siihen, että kaikki eivät ole viestiä huomanneet.

Mä katson viestit kännykästä jo ennen sängystänousua. En koe tuota vaikeaksi.

Tämä! Voin opena kertoa, että aivan varmasti on kaikki kerrottu oppilaille ja periaattteessa on oppilaan läksynä ne muistaa ja ottaa esim. tarvittavat kamat mukaan. Monessa perheessä tämä toimiikin. Opettaja laittaa tiedot Wilmaan ihan siksikin, että ei sitten tule näiltä valittajavanhemmilta haukkumaviestejä siitä, että kun ei ole tiedetty ja ei ole kerrottu. Ihan itse vanhemmat ovat ajaneet opet siihen, että kaikki pannaan Wilmaan.

Tulipa mieleen, miten meidän koulussa vietiin lapset leffateatteriin kesken päivän. Tämä ei vaatinut siis mitään toimenpiteitä kotona. Kotiinpääsyn aika ei muuttunut tms. Tästä tuli jokuselta huoltajalta valitusta; olihan nyt karmeaa, kun ei ollut etukäteen kerrottu! Ja kyseessä olivat vielä yläkoululaiset oppilaat.

Summa summarum: näitä sekopäävanhempia saatte syyttää.

Ei vaan ole totta. Meillä on ollut vuosien varrella jo useampi opettaja jotka tekee juurikin niin, että suoltaa hienosäädetyn editoimattoman saarnan sinne Wilmaan ja sitten vanhemmat hoitaa kaiken sen käytännön homman. Paljon on laiskoja opettajia, huonoja opettajia, epäpäteviä opettajia. Sitten kun kohdalle osuu epäpätevä laiska huono opettaja, niin jippii.

En tajunnut tuosta mitään. Uskotko oikeasti lasta, joka väittää, ettei ole kuullutkaan liikuntapäivästä tms.? Ja mikä se on se vanhempien käytännön homma, joka ei muka vanhemmille kuulu? Merkittävä osa vanhemmista haluaa näitä juttuja Wilmaan, vaikka kuinka änkkäisit. Voin vakuuttaa, että opettajat pääsivät paljon helpommalla ennen Wilmaa eli mitä laiskempi ope, sitä vähemmän hän sitä kaipaa. Mutta pakko on merkitä Wilmaan, koska muuten saat ainakin yhdelle selitellä, että miksi et ollut laittanut. Näin se vaan kuule ihan oikeasti on, vaikket uskokaan.  

Olen missannut (kuten noin puolet luokan vanhemmista) mm. esikoiseni joulujuhlan. Juurikin siksi että opettaja ei infonnut ajoissa. Vielä isompi osa lapsista oli pihalla, mutta osa vanhemmista oli kuullut muilta, joilla oli vanhempia lapsia siellä koulussa.

Opettajat työntävät vanhemmille omia käytännön töitään - on huomattavasti helpompaa raapustaa Wilmaan se kaikki käytännön työ ja vyöryttää se siten vanhemmille sen sijaan että itse näkisi vaivan ja alkaisi vääntää sitä niille oppilaille. Tätä tapahtuu todella paljon. Eli sen sijaan että alkaisi tahkota oppilaille, että "muistakaa kirjastokortti", "muistakaa kirjastokortti", se kirjoitetaan vain äityleille Wilmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/303 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen risahdus ja rasahdus on kirjattava, koska mistä ope etukäteen voi tietää mitkä niistä ovat pitkällä tähtäimellä merkittäviä. Ennen ne kirjattiin open kalenteriin, nyt wilmaan. Yläkoulussa varsinkin on tärkeää, että kirjataan. Pitää olla tiedossa tapahtumien perustaso, johon voidaan verrata tilanteen muuttuessa.

Vierailija
264/303 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen risahdus ja rasahdus on kirjattava, koska mistä ope etukäteen voi tietää mitkä niistä ovat pitkällä tähtäimellä merkittäviä. Ennen ne kirjattiin open kalenteriin, nyt wilmaan. Yläkoulussa varsinkin on tärkeää, että kirjataan. Pitää olla tiedossa tapahtumien perustaso, johon voidaan verrata tilanteen muuttuessa.

Ei VANHEMMAT joka risahduksen päivittäistä raportointia vaadi! Opettajat ovat itse keksineet sen ilman mitään suhteellisuudentajua.

Ei joka päivä tarvitse erikseen kirjata kaikkia vaan viikkoraportti riittää vallan hyvin! Jos jotain poikkeavaa tapahtuu, vanhempikin kiinnittää siihen aivan eri tavalla huomiota kuin noin 15 viestiin saman viikon aikana.

Miksikö elokuviin ja teatteriin menosta kesken päivän olisi ilmoitettava etukäteen vanhemmille? 

Miksi EI ilmoitettu? Miksi se elokuva piti käydä katsomassa "salaa" vanhemmilta?

Tätä kysyy sijaisopettaja, jonka oppilaissa oli lestadiolaislapsia. 

Vierailija
265/303 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuviin menosta.

Meillä on adoptiolapsi.

Hänen luokkansa meni katsomaan elokuvan Äideistä parhain, joka kertoo hylkäämiskokemuksista ja muusta sellaisesta joka sivuaa adoptiolpasen kokemuksia.

Kielsin lapseltani sen elokuvareissun tämän takia.

Jos elokuviin olisi menty kertomatta etukäteen, olisin kyllä nostanut mekkalan.

Tässä nyt yksi esimkerkki siitä miksi pitää kertoa.

Vierailija
266/303 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kaikkia tuntimerkintöjä huoltajaa varten kirjatakaan.

Wilma on opettajalle, sosiaali- ja terveyspuolelle ja erityisopettajille tärkeä seurantaväline. Nyt merkinnät vain näkyvät myös huoltajalle. Merkinnät tehdään, koska työnantaja näin vaatii.

Minulla on 180 oppilasta. Ihanko oikeasti kuvittelet minun tekevän heistä viikkoraportin?

Kaikesta poikkeuksellisesta tapahtumasta on nykyään pakko ilmoittaa, koska huoltajat nostavat muuten äläkän. Ennen ei tarvinnut.

Vierailija
267/303 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen ope laittaa seuraavaa päivää koskevat viestit hyvällä säkällä jo illalla klo 22.22 tai huonommalla tuurilla vasta samana aamuna n. 7.40, jolloin olen lähtenyt jo töihin.

Mutta kun se on muuten hyvä ja kiva ope, niin sille ei taida kukaan haluta sanoa tästä mitään.

Oikeasti hyvä ja kiva ope haluaisi olla vielä parempi. Hän suhtautuu palautteeseen asiallisesti. Häntä harmittaa suunnattomasti, jos vasta paljon myöhemmin saa tietää, että hänen toimintansa onkin ollut aivan väärää, ja todennäköisesti vasta jonkun suuremman konfliktin seurauksena.

Kokeilepa ihan ystävällisesti lähettä hänelle ehdotuksen, että lähettäisi seuraavaa päivää koskevat viestit viimeistään klo 17, jotta ehditte lukea ja toimia. Ehkä hänen oma äitinsä on aikanaan hoitanut kaikki hänen asiansa eikä hänellä ole mitään käsitystä siitä, mikä hässäkkä tulee aamulla tulevasta "tänään ulkoilupäivä kun on näin ihana ilma"-viestistä.

Vierailija
268/303 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen ope laittaa seuraavaa päivää koskevat viestit hyvällä säkällä jo illalla klo 22.22 tai huonommalla tuurilla vasta samana aamuna n. 7.40, jolloin olen lähtenyt jo töihin.

Mutta kun se on muuten hyvä ja kiva ope, niin sille ei taida kukaan haluta sanoa tästä mitään.

Oikeasti hyvä ja kiva ope haluaisi olla vielä parempi. Hän suhtautuu palautteeseen asiallisesti. Häntä harmittaa suunnattomasti, jos vasta paljon myöhemmin saa tietää, että hänen toimintansa onkin ollut aivan väärää, ja todennäköisesti vasta jonkun suuremman konfliktin seurauksena.

Kokeilepa ihan ystävällisesti lähettä hänelle ehdotuksen, että lähettäisi seuraavaa päivää koskevat viestit viimeistään klo 17, jotta ehditte lukea ja toimia. Ehkä hänen oma äitinsä on aikanaan hoitanut kaikki hänen asiansa eikä hänellä ole mitään käsitystä siitä, mikä hässäkkä tulee aamulla tulevasta "tänään ulkoilupäivä kun on näin ihana ilma"-viestistä.

Ei voi olla vanhempien tehtävä kouluttaa opettajia siihen Wilman käyttöön. Ei voi olla.

Vierailija
269/303 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wilma on opettajalle, sosiaali- ja terveyspuolelle ja erityisopettajille tärkeä seurantaväline. Nyt merkinnät vain näkyvät myös huoltajalle. Merkinnät tehdään, koska työnantaja näin vaatii.

Minulla on 180 oppilasta. Ihanko oikeasti kuvittelet minun tekevän heistä viikkoraportin?

Kaikesta poikkeuksellisesta tapahtumasta on nykyään pakko ilmoittaa, koska huoltajat nostavat muuten äläkän. Ennen ei tarvinnut.

Eihän se sosiaali- ja terveyspuoli edes pääse Wilmaan! Mitä sinä horiset? Ja miksi jonkun normiopetuksessa olevan oppilaan nokkahuilut muka kiinnostaisi erityisopettajaa?

Vierailija
270/303 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sosiaali- ja terveyspuoli edes pääse Wilmaan! Mitä sinä horiset? Ja miksi jonkun normiopetuksessa olevan oppilaan nokkahuilut muka kiinnostaisi erityisopettajaa?

Meillä Wilmaa käyttää myös kouluterkka, -kuraattori ja -psykologi. Myös kouluhammahoitolan viestit tulevat sitä kautta.

Vierailija
271/303 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä Wilmaa käyttää myös kouluterkka, -kuraattori ja -psykologi. Myös kouluhammahoitolan viestit tulevat sitä kautta.

Meillä kukaan noista ei pääse Wilmaan. Ja mikä on kouluhammashoitola? Ei täällä edes ole sellaisia!

Vierailija
272/303 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuviin menosta.

Meillä on adoptiolapsi.

Hänen luokkansa meni katsomaan elokuvan Äideistä parhain, joka kertoo hylkäämiskokemuksista ja muusta sellaisesta joka sivuaa adoptiolpasen kokemuksia.

Hahhah, tässä on oiva esimerkki siitä, miksi niitä viestejä tulee riesaksi asti. Kun ei meidän simppaliisa nyt vain pysty eikä kykene katsomaan leffaa/muistamaan joulujuhlaa/ottamaan luistimia mukaan jne. Ihan oikeasti, luuletko, että esim.äikänope laittaa sulle tiedoksi aina ennen tuntia, mikä runo, novelli tai romaani luetaan tai mikä leffa koulussa katsotaan?  Ilmeisesti mielestäsi pitäisi, mutta totuttele nyt vaan siihen, että lapsi voi joutua ihan tavallisella koulutunnilla lukemaan tai katsomaan jotain surullista. Mutta kuulepa, se tulee jäämään henkiin eikä tarvitse tuollaista ylisuojelua. Ihan oikeasti.

Vierailija
273/303 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan, että wilma on jokaisessa kunnassa erilainen. Meillä wilma on koulukuraattorin (sosiaali- ja terveyspuolen palkkalistoilla) näkyvissä ja hän seuraa sieltä aktiivisesti miten seurannassa olevilla oppilailla menee.

Vierailija
274/303 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuviin menosta.

Meillä on adoptiolapsi.

Hahhah, tässä on oiva esimerkki siitä, miksi niitä viestejä tulee riesaksi asti. Kun ei meidän simppaliisa nyt vain pysty eikä kykene katsomaan leffaa/muistamaan joulujuhlaa/ottamaan luistimia mukaan jne. Ihan oikeasti, luuletko, että esim.äikänope laittaa sulle tiedoksi aina ennen tuntia, mikä runo, novelli tai romaani luetaan tai mikä leffa koulussa katsotaan?  Ilmeisesti mielestäsi pitäisi, mutta totuttele nyt vaan siihen, että lapsi voi joutua ihan tavallisella koulutunnilla lukemaan tai katsomaan jotain surullista. Mutta kuulepa, se tulee jäämään henkiin eikä tarvitse tuollaista ylisuojelua. Ihan oikeasti.

Itse asiassa ne koulussa luettavat kirjat kyllä tulee kotiin tietoon - ja jos tarkkoja ollaa niin sen opettajan pitäisi osata jo ennen sitä leffan/kirjan/runon valintaa miettiä, sopiiko se koko luokalle vai ei.

Vierailija
275/303 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuviin menosta.

Meillä on adoptiolapsi.

Itse asiassa ne koulussa luettavat kirjat kyllä tulee kotiin tietoon - ja jos tarkkoja ollaa niin sen opettajan pitäisi osata jo ennen sitä leffan/kirjan/runon valintaa miettiä, sopiiko se koko luokalle vai ei.

Voi tietty tulla sulle yllätyksenä, mutta oikeat opettajat (aineopet) käyttävät paljon omia materiaalejaan. Enkä kyllä ala jokaiselle neljälle seiskaluokalle suunnittelemaan eri systeemejä miettien, että mites se simppaliisa siellä. Mistä minä edes voisin mitenkään tietää 200 oppilaani taustat ja pahat mielet? Enhän minä voi tietää, että simppaliisan vanhemmat ovat juuri eronneet tai että hänen serkullaan on leukemia. Hyvä kuule jos nimet opin muistamaan jouluun mennessä.

Vierailija
276/303 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuviin menosta.

Meillä on adoptiolapsi.

Voi tietty tulla sulle yllätyksenä, mutta oikeat opettajat (aineopet) käyttävät paljon omia materiaalejaan. Enkä kyllä ala jokaiselle neljälle seiskaluokalle suunnittelemaan eri systeemejä miettien, että mites se simppaliisa siellä. Mistä minä edes voisin mitenkään tietää 200 oppilaani taustat ja pahat mielet? Enhän minä voi tietää, että simppaliisan vanhemmat ovat juuri eronneet tai että hänen serkullaan on leukemia. Hyvä kuule jos nimet opin muistamaan jouluun mennessä.

Ei tule yllätyksenä. Itselläni on aineenopettajan koulutus, joten olen näistä asioista paremmin perillä kuin sinä. Tässä ei ole kyse mistään "simppaliisasta" joka ei kestä "mitään surullista", vaan adoptiolapsesta, jolle se hylkäämiskokemus on ollut _omakohtaisesti_ äärimmäisen traumaattinen kokemus. Hänen kehitykselleen ei ole hyväksi nähdä sitä jossakin luokassa, ainoana sellaista kokeneena, ja niin ettei sitä nähtyä elämystä voi puida.

Tässähän ei ole kyse vanhemmista tai serkusta, vaan siitä ko luokan oppilaasta.

Opettajan kuuluu tällainen huomioida ja oman lapseni opettaja aivan oikein toimikin. Kertoi etukäteen, keskustelimme ja lapseni ei osallistunut.

Ota selvää asioista ennen kuin alat solvata lapsia.

Vierailija
277/303 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ps. sellaista ei ole edes olemassa kuin aineope. Aineenopettaja on. t. aineenopettaja

Vierailija
278/303 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ps. sellaista ei ole edes olemassa kuin aineope. Aineenopettaja on. t. aineenopettaja

No juu kuule jos sinä oikeasti olisit ollut joskus koulussa töissä, tietäisit, että puhekielistä termiä aineope käytetään ainakin Etelä-Suomessa jatkuvasti. On mukavan lyhyt.

Mutta suuri kiitos sulle osallistumisestasi: nämä loppupään avautumiset aivan loistavasti havainnollistavat sitä, miksi niitä Wilma-viestejä tulee eli juuri sinun kaltaistesi huoltajien vuoksi. Sinullehan ei mikään riitä: open pitäisi laittaa kotiin tiedoksi jokainen kerta, kun on jotain "ahdistavaa" luvassa. Voidaan unohtaa sotarunot, monetkin mielipideaiheet... Herranjestas, jos ope kaavailisi jonkin ajankohtaisen aiheen puheeksi ottamista ex tempore ilman, että siitä on viikko etukäteen informoitu Wilman kautta, eihän sellainen päinsä käy.

Kaikki vaan Wilmaan varmuuden vuoksi, juuri sinun takiasi. Muu porukka saa sitten täällä itkeä, että miksi pitää kaikesta kertoa.

Vierailija
279/303 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu kuule jos sinä oikeasti olisit ollut joskus koulussa töissä, tietäisit, että puhekielistä termiä aineope käytetään ainakin Etelä-Suomessa jatkuvasti. On mukavan lyhyt.

Mutta suuri kiitos sulle osallistumisestasi: nämä loppupään avautumiset aivan loistavasti havainnollistavat sitä, miksi niitä Wilma-viestejä tulee eli juuri sinun kaltaistesi huoltajien vuoksi. Sinullehan ei mikään riitä: open pitäisi laittaa kotiin tiedoksi jokainen kerta, kun on jotain "ahdistavaa" luvassa. Voidaan unohtaa sotarunot, monetkin mielipideaiheet... Herranjestas, jos ope kaavailisi jonkin ajankohtaisen aiheen puheeksi ottamista ex tempore ilman, että siitä on viikko etukäteen informoitu Wilman kautta, eihän sellainen päinsä käy.

Kaikki vaan Wilmaan varmuuden vuoksi, juuri sinun takiasi. Muu porukka saa sitten täällä itkeä, että miksi pitää kaikesta kertoa.

Niin, kirjoituksestasi vain kävi selkeästi ilmi, että tarkoitit aineenopettajia. Et vain osannut termiä - kertoo oman tietotasosi.

Tietenkään alakoulussa ei lapsille saa esittää mitään ahdistavaa. Ei sitä varten tarvitse erikseen huoltajilta kysyä. Materiaaleissahan on jo ikärajatkin sitä varten.

Vierailija
280/303 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kirjoituksestasi vain kävi selkeästi ilmi, että tarkoitit aineenopettajia. Et vain osannut termiä - kertoo oman tietotasosi.

Tietenkään alakoulussa ei lapsille saa esittää mitään ahdistavaa. Ei sitä varten tarvitse erikseen huoltajilta kysyä. Materiaaleissahan on jo ikärajatkin sitä varten.

Jos olen liki koko aikuisikäni ollut aineopena töissä, niin enköhän nyt osaa vielä kerran kertoa sinulle, että virallisesti juu aineenopettaja, puhekielessä voi olla aineope ja usein arjessa onkin. Oliko nyt riittävän selvää kaikille?

No mikäs sitten oli sen mainitsemasi leffan ikäraja? Ettei vain simppalissulle ollut ihan sallittu? Ja mikä mahtaa olla vaikkapa romaanien tai runojen ikärajakäytäntö? Kas kun ei ole tullut vielä vastaan. Eipä auta sotatantereilta tulevalle lapselle enää Tuntematonta luettaa, hyvänen aika, siitähän voisi simppalissun kasvattimutsi pahoittaa mielensä. Tai mutta voihan, jos laittaa siitä etukäteen Wilma-viestin. Sitten 400 huoltajaa ihmettelee, että miksi minun pitää tästäkin tietää, ja sinä sitten voit olla nohevana, että joo kielletään lukemasta. Hienoa, kun kodin ja koulun yhteistyö pelaa.

Aina löytyy syy Wilma-viestiin! Mahtavaa, kaikki haluavat kaiken tiedon kaiken aikaa kaikille! Miksi jättää viestimättä, kun kerran voi viestiä? Aina on asiaa!

"Hyvät vanhemmat, ensi viikon tiistaina luemme novellin, joka käsittelee anoreksiaa. Jos jollakulla oppilaista on syömisen kanssa ongelmia, hän voi jäädä käytävälle lukemaan itse valitsemaansa kirjaa, ettei tule paha mieli . Kuukauden päästä teemme ryhmätöitä päihteistä. Jos oppilaalla tai hänen läheisellään on päihdeongelma, oppilas voi jäädä käytävään lukemaan vaikka ruotsin sanoja, ettei tule paha mieli.  Yhteistyöterveisin, aineope."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi