Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavapariskunta huutaa alle vuoden ikäiselle vauvalleen. :(

Vierailija
04.03.2006 |

Vauva konttasi videolaitteiden luo ja alkoi räpläämään niitä sillä aikaa kun kahvisteltiin.

Tämä isä huomasi vauvan touhut ja karjaisi niin, että oma poikani säikähti ja alkoi itkemään, ja kyllä siinä itselläkin meinasi kakat tulla housuun.

Muuten niin fiksun oloinen pariskunta, mutta vauvalle pitää karjua. Herranjestas sentään, eihän alle vuoden ikäinen tajua, mikä on kiellettyä ja mikä sallittua?!?

Selittivät syyksi sen, että toistuvasti vauva menee videoita räpläämään, kun niissä on niin kivoja nappuloita. :(

Joillekin ei näköjään sovi vanhemmuus.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenties löysä peräreikä?

Vierailija
2/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä video on lukittu, eli vaikka nappuloita painelee niin mitään ei tapahdu, vain kaukosäätimellä voi ohjata videoita.

ja luukkuun saa sellaisen suojan ettei sinne sormia voi laittaa.

Karjumista en ymmärrä olisi mennyt ja nostanut lapsen pois sanonut jämäkästi ei ja antanut jonkin lelun käteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle vuoden ikäisten kaksosten kanssa, vaikka on kuinka pitkä pinna, niin jsokus tulee myös ärähdettyä, enkä kyllä tuosta jaksa huonoa omatuntoa kantaa. Kielletään, siirretään pois (molemmat vuorotellen, koska toinen tietysti konttaa heti sinne toiselta kiellettyyn paikkaan) ja kyllä, joskus myös huudetaan tai paremminkin ärähdetään.

En kuitenkaan kurita lapsia mitenkään, joten kyllä mä tuosta ärähtelystä huolimatta pidän itseäni hyvänä äitinä...:)

Vierailija
4/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten se muka on niin hirveetä karjaista lapselle, ihan ku se siihen kuolis :) Tietty eri asia jos aina vaan karjuu...

Vierailija
5/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karjunut alle vuoden ikäiselle enkä halua puolustella sitä millään, mutta minulla yksinkertaisesti on huonot hermot.. Minusta karjuminen on kuitenkin ihan inhimillistä toimintaa ja sen jälkeen, on paljon helpompi olla. Lapsi saattaa pelästyä, mutta sen jälkeen halitaan ja pusitaan. Minusta tärkeämpää on se, että en ole väkivaltainen...

Vierailija
6/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen kanssa (alle vuoden),en osaa edes huutaa kun tiedän ettei ymmärrä. Toisekseen on tottunu meteliin jo masussa joten ei pienistä hätkähdä. Ei elämä voi olla hissuttelua. Sanon kireästi ei-se tehoaa ainakin hetken, muuten en huuda kun se ei tod.auta mitään ja oma kurkku menee vain käheäksi. Toisaalta huutaminen on aina parempi kun " kimppuun käyminen" ;).

Vierailija
7/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kiva kun on jotain täydellisiä, jotka eivät koskaan karju...

Vierailija
8/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle vuoden ikäisenä. Esikoisen kanssa taas meni hermot hyvinkin usein.. esikoinen ei tietenkään itse syynä, vaan kokemattomuus vanhempana. Voi kun olisi tällä viisaudella (nyt kolme lasta) saanut kasvattaa sen ensimmäisenkin... =( Usein huomaan, että vasta yhden lapsen omaavat vaativat lapseltaan aika paljon. Alle vuoden ikäinen on kuitenkin vielä kamalan pikkuinen.

Vierailija
9/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän et tiedä ja tunne tuttavienne pinnan pituutta, elämän raskautta tai sitä, miten vimmaisesti ovat jo yrittäneet ns. hyvällä pitää taaperon erossa videoista.

Totta kai vauvalle on turha jatkuvasti karjua, koska vauvakin tottuu siihen niin, että siinä ei ole kohta tehoa.

Mutta aivan takuulla lapsen elämän voi pilata paljon pahemmillakin tavoilla kuin satunnaisella kovaäänisellä kiellolla. Ainakin itse tunnustan, että noin vuoden ikäisinä lapsillani oli sen tuholuokan tärpästikkelivaihe, että satunnaisesti tuli karjaistua " ei saa!" aika kiukkuisestikin (silloin kun on 45 kertaa jo nostanut lapsen sivuun kielletystä hommasta, ja mokoma menee yhä kropelehtimaan).

Väitän, ap, että SINÄ olet epäkelpo vanhemmaksi, jos omassa elämässäsi toteutat ja lapsellesi opetat tuollaista mustavalkoista toisten tuomitsemista. Toivottavasti niin ei ole, mutta oma kirjoituksesi antaa sinusta kyllä aika kamalan vaikutelman.

Vierailija
10/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuttavat jotka karjuivat pienille ja laittoivat ikkunat kiinni ennen mylläkän alkamista ettei ulkopuolelta voi kuulla miten " hoitavat" lapsiaan.

Vierailija
11/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Väitän, ap, että SINÄ olet epäkelpo vanhemmaksi, jos omassa elämässäsi toteutat ja lapsellesi opetat tuollaista mustavalkoista toisten tuomitsemista. Toivottavasti niin ei ole, mutta oma kirjoituksesi antaa sinusta kyllä aika kamalan vaikutelman.

Olenko väittänyt, että olen opettamassa lapselleni mustavalkoista tuomitsemista?

Itse olen rasisti, mutta en todellakaan lasten kuullen hauku esim. venäläisiä ja virolaisia huoriksi.....

Vai tarttuuko minun ajatukset lapseeni, vaikka en niitä ääneen sano?

Vierailija
12/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen oli aina_ja _jatkuvasti kiinni hellassa, videoissa, tv:ssä ja tietokoneessa. Itse voin myöntää, että joskus olen huutanut lapselle aika paljonkin, kun saman päivän aikana olen nostanut lapsen pois noin 100000000 kertaa ja yrittänyt samalla nätisti selittää, että videoihin ei kosketa.

Vierailija
13/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin odottakoon vain tulevia vuosia. Karjuminen taitaa menettää tehonsa, jos huutamaan pitää tuollaisesta ruveta. Jos huutaminen nyt koskaan on järkevää...

Vierailija
14/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin esikoinen oli tosi tuholainen. Ensimmäisen kerran totteli ensimmäistä kieltoa ollessaan 4-vuotias... Mutta silti en kyllä huutanut hänelle alle vuoden ikäisenä, myöhemmin kyllä on tullut huudettua. Mitään varsinaista hyötyä huutamisesta ei kyllä ole, päinvastoin. Huutamisesta tulee helposti tapa ja se tapa ei kyllä ole kovin kaunis.

Vierailija
15/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, rasistiset ajatuksesi tarttuvat lapseesi ennen pitkää. Asenteet tulevat ilmi ihan kaikesta, vaikka et ketään huorittelisikaan. Ja lapset seuraavat vanhempiensa reaktioita haukan lailla. Harmi, etteivät lapsesi opi suvaitsevaisuuteen.

Alkuperäisestä aiheesta olen kanssasi täysin samaa mieltä. Olenhan tällainen maailmanparantajapehmo.

Vierailija
16/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lloin osasin suhtautua heihin ihan normaalisti.

Eräs entinen poikaystäväni oli käynyt huorissa, eli pettänyt minua venäläisen tai virolaisen huoran kanssa, siitä se varmaan lähti...

Vierailija
17/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani tuosta kokemuksestasi. Nyt voin paremmin ymmärtää ajatuksiasi. Harva rasistiksi tunnustautuva sanoo harmittelevansa asenteitaan, joten en ehkä ihan pitäisi sinua rasistina. Kovia kokeneena lähinnä.

Anteeksi, jos olin hiukan kärkevä.

Vierailija
18/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten joku täällä sanoi.

Tosiasia vain on, että toisilla on lyhyemmät hermot kuin toisilla, ja lapsiakin on niin erilaisia.

Mulla on lyhyet hermot, vaikka kovasti olenkin koettanut niitä saada venytettyä... olen karjunut lapselleni, ja siinä onkin käynyt niin ettei sillä oo enää mitää tehoa... mut minkäs teet kun aina päätät että en enää karju ja huomaat kohta kutienki taas karjuvasi...

Niin, järkeväksi en tätä tapaa väitä, mutta valitettavasti olen inhimillinen.

Vierailija
19/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
20/28 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHerranjestas sentään, eihän alle vuoden ikäinen tajua, mikä on kiellettyä ja mikä sallittua?!?

Selittivät syyksi sen, että toistuvasti vauva menee videoita räpläämään, kun niissä on niin kivoja nappuloita. :(

[/quote]

pöljä, miten lapsi oppii mikä on sallittua ja mikä ei, jos siitä ei saa mainita??? joskus se kieltäminen on aloitettava ja välillä se tapahtuu ääntä korottamalla jos tuntuu, ettei mikään mene perille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä