Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tätä säätämistä on lapsiperheessä näin paljon?

Vierailija
02.09.2016 |

Koulut on just alkaneet ja olen jo ihan puhki. Harrastusilmoittautumisissa ei suunnilleen yhdessäkään harrastuksessa yksikään netti-ilmoittauutminen toimi, poikkeusjärjestelyä on koulussa poikkeusjärjestelyn perään, KOLME leirikouluvarainkeruuta käynnistyi, oiontarauta hajosi.

Ensi viikoksi pitää muistaa laittaa ma eväät yhdelle koska Annantalo, ma yksi hakea kaverilta kello 17, ma toinen viedä puolen tunnin päähän tanssitunnille, tiistaina on vanhempainilta ja oiontalääkäri, keskiviikkona vanhempainilta ja kaksi harrastusta eri paikoissa ja liikuntapäivä yhdellä joka loppuu jo kaksi tuntia normaalia koulupäivää aikaisemmin paikassa, jossa lapsi ei ole ikinä käynyt eli bussireitti pitää katsoa, torstaina on kielen tukitunnit ja yhdellä kokeilutunti toisessa.

Jne. jne. jne.

Ja siihen päälle halutaan ainakin kahteen buffetiin syötävää, yhdelle pitää ostaa koulukirjoja koska Helsinki säästää eikä niitä anneta koulun puolesta, kolmannen silmälääkäri...

Kommentit (407)

Vierailija
1/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja liikuntapäivään vesipullo, mutta ei saa laittaa eväitä...

Vierailija
2/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sulla menee jos lapsiperhe ja varaa harrastaa tanssia ja asua Helsingissä!

Mutta muuten, kyllä, juuri tuollaista se on. Tekemistä riittää. Ei tule tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nämä ongelmat ole taivaasta tipahtaneet, vaan ne ovat loogista seurausta tekemistäsi valinnoista kuten päätöksestä hankkia lapsia, kolmen lapsen hankkimisesta ja lasten harrastuksista.

Vierailija
4/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan samanlaista.

Vierailija
5/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että minua stressaa se Wilma. Sieltä latautuu koko ajan lisää. Koko lukuvuosi kohta aikataulutettu moneen kertaan etukäteen. Ja aina kun siirtää ne tiedot omaan allakkaan, sieltä vyöryy jo korjausta ja lisäystä aiempiin tietoihin. Ennen oli helpompaa kun tuli vain se paperitiedote aina seuraavasta etapista.

Ja nuo söhköiset harrastusilmoittautumiset! Prkl. Ne ei vaan toimi millään.

Ap

Vierailija
6/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nämä ongelmat ole taivaasta tipahtaneet, vaan ne ovat loogista seurausta tekemistäsi valinnoista kuten päätöksestä hankkia lapsia, kolmen lapsen hankkimisesta ja lasten harrastuksista.

No moni asia on muuttunut ihan kahden vuoden aikana, koska säästöt. Esim tuo että itse pitää hoitaa oionta ja ostaa koulukirjat. Kaikki muut on aiemmin saanut ne koulun puolesta.

Vierailija
7/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on vain yksi lapsi. Tosin on siinäkin omat hommansa.

Vierailija
8/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä haluis kolmea lasta:D Eihän siinä muuta elämää sit olisikaan kun luettelemasi asiat.. Yhden kanssa pärjää sujuvammin

Vierailija
9/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä käytän edelleen vanhanaikaisesti paperikalenteria ja lyijykynää.

Merkitsen KAIKKIEN aikataulut ja menot muutamissa sekunneissa yhteen ja samaan paperikalenteriin ja tarvittaessa käytän kumia. Älyttömän helppoa.

Lisäksi säästän kaikki kalenterit muistona.

Kalenteri on kotona aina samalla pöydällä, josta jokainen voi tarkistaa sekunneissa ko. päivän menot.

Vierailija
10/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset Sykissä? Annantalo j.n.e...

Vierailija
11/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No moni asia on muuttunut ihan kahden vuoden aikana, koska säästöt. Esim tuo että itse pitää hoitaa oionta ja ostaa koulukirjat. Kaikki muut on aiemmin saanut ne koulun puolesta.

Siis ostaa koulukirjat? Minkä aineen vai kaikkien aineiden? Ei voi olla mahdollista.

Vierailija
12/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi liikuntapäivä on kyllä huonosti järjestetty! Miksi loppuu aikaisemmin? Ja minkä ikäisestä lapsesta kyse? Meidän lapset käyvät myös keskustassa koulua ja aina tuollaisten retkien jälkeen palataan yhdessä koululle. Luvan kanssa saa lähteä yksin kotiin, mutta aina on myös mahdollisuus palata takaisin koululle.

Vierailija
13/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, mä käytän edelleen vanhanaikaisesti paperikalenteria ja lyijykynää.

Merkitsen KAIKKIEN aikataulut ja menot muutamissa sekunneissa yhteen ja samaan paperikalenteriin ja tarvittaessa käytän kumia. Älyttömän helppoa.

Lisäksi säästän kaikki kalenterit muistona.

Kalenteri on kotona aina samalla pöydällä, josta jokainen voi tarkistaa sekunneissa ko. päivän menot.

Paperikalenteri mullakin on. Olen vaan jo saanut vaikka kuinka moneen kertaan muutella kun kaikki muuttaa noita tietojaan.

Annantalolla on jokin askartelujuttu johon vitosluokkalaisia menee. Ei ole mikä.n Sykin juttu.

Vierailija
14/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa ei tarvitse ostaa itse koulukirjojaan. Jos nän on, yhteys kouluvirastoon.

Vierailija
15/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ostaa koulukirjat? Minkä aineen vai kaikkien aineiden? Ei voi olla mahdollista.

Helsingin kaupunki on nyt linjannut että kirjoihin ei saa täyttää, vaan ne kierrätetään. Tehtäväkirjoja ei saada ollenkaan kielissä. Eli matikassa ja enkussa ainakin pitää sitten ostaa itse jos haluaa että lapsi saa opiskella kunnolla. Voi olla muitakin aineita mutta noi on ne akuuteimmat.

Vierailija
16/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa koulu Helsingissä??? ;)

Vierailija
17/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen äitinä tiedän tuon. Nyt lapset on isoja ja muistelen tuota aikaa hyvällä. Nuoruusiän ongelmat on olleet meillä sen verran rankkoja, että tuo onnellinen aika kuskauksineen ja muistamisineen tuntuu ihanalta ja henkisesti kuitenkin helpolta.

Vierailija
18/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa koulu Helsingissä??? ;)

Noita kouluja joihin pitää kuskata. Ei ole lapseni Sykissä mutta tosiaan kouluissa jotka ei ole ihan vieressä. Siksi tätä säätämistä tulee ekstraa.

Vierailija
19/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen lapsen äitinä tiedän tuon. Nyt lapset on isoja ja muistelen tuota aikaa hyvällä. Nuoruusiän ongelmat on olleet meillä sen verran rankkoja, että tuo onnellinen aika kuskauksineen ja muistamisineen tuntuu ihanalta ja henkisesti kuitenkin helpolta.

Minulla on jo yksi teinikin. Muutaman vaihtarin olen myös kasvattanut. Ei tää teiniaika minusta kamalaa ole.

Ap

Vierailija
20/407 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sanoisin että SYK on ainoa ja paras koulu Helsingissä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän