Vaimo vaan jatkaa paisumistaan, mikä avuksi ?
Apuva 39v ja painoa about 140kg ja ruoka maistuu.
Vaimoni on paikkakunnan suurin nainen & nälkäinen 24/7 365
Eikä tämä ole vitsi tai provo, valitettavasti ?
Olo on kuin elokuvasta : Hal ja iso rakkaus
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi erota jos toinen lihoaa? Sen vartalon kanssako te seurustelette?
miksi pitäisi erota jos toinen vaihtaa sukupuolta? Vartalon kanssako te seurustelette?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on yksi melko tärkeä osa seurustelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa aiheuttamasta stressiä sille. Siivoo ees joskus yms.
Stressiä ? Mitä helvettiä teen 12h työpäivää ×5 ja usein vielälä enemmänkin ja siivoan, käyn kaupassa ja laitan ruuat yms ... Ei mikään riitä. Vai ? Ei ilmeisesti
Uskoo ken tahtoo. Jos oot töissä 12 tuntia tai yli niin et kyllä mitenkään ehdi laittaa ruokia ja tehdä kaikkea kotona. Johan se sun lapses on nukkumassa kun tuut kotiin sitä ruokaa laittamaan.
Tosiasia on että kaikki kotihommat on sun vaimos vastuulla, samoin lapsi. Sä se vaan teet töitä ja ihmettelet että miksi se vaimo lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stressiä ? Mitä helvettiä teen 12h työpäivää ×5 ja usein vielälä enemmänkin ja siivoan, käyn kaupassa ja laitan ruuat yms ... Ei mikään riitä. Vai ? Ei ilmeisesti
Uskoo ken tahtoo. Jos oot töissä 12 tuntia tai yli niin et kyllä mitenkään ehdi laittaa ruokia ja tehdä kaikkea kotona. Johan se sun lapses on nukkumassa kun tuut kotiin sitä ruokaa laittamaan.
Tosiasia on että kaikki kotihommat on sun vaimos vastuulla, samoin lapsi. Sä se vaan teet töitä ja ihmettelet että miksi se vaimo lihoo.
Väitätkö nyt että eukon lihomisen syynä on se, että mies tekee töitä ja vaimon vastuulla on yksi lapsi ja kevyet kotityöt? Ettei vaan syynä oisi se, että mättää naamaansa kaikkea paskaa mitä käsiinsä saa?
Mun mies oli reissutöissä ja mulla kolme lasta ja talo hoidettavana. Silti en paisunut mihinkään suuntaan. Kyllä nää on ihan täysin omia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi pitäisi erota jos toinen vaihtaa sukupuolta? Vartalon kanssako te seurustelette?
Niin, itse en eroaisi miehestäni kyllä silloinkaan. Olisi siinä kyllä totuttelemista, mutta rakastan häntä ihmisenä, kaikki ulkonäössä on minulle toisarvoista. Tiedän kyllä olevani tässä vähemmistössä sen verran kuulen jo "kavereilta" ihmettelyä siitä, miksi olen mieheni kanssa. Hän kun on varsin ylipainoinen ja minä hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ei ole ihan pelkästään vartalosta pinnallisena ulkonäköasiana kyse. Oma mies lihonut lyhyessä ajassa 20kg entisestä itsestään ja luetellakseni vain muutamia, niin mukaan suhteeseen ovat tulleet kuorsaus, uniapnea, polvet eivät kestä, kolesteroli ja verenpaine, lisäksi hän haisee aina hieltä... Ja jos toinen on itse tilanteeseen tyytyväinen, eikä halua sille tehdä mitään, vähän vaikea puolisona laihduttaa toisen puolesta.
Dumppaa se talipallo. Eihän tommosta pysty edes naimaan, siis silläkään edellytyksellä että sais munan nousemaan.
Sulla on vain yksi elämä ja sulla on oikeus onneen. Ei omaa ainoaa elämää tule uhrata tollasen ihmisen omaishoitamiseen joka pitää kroppaansa kaatopaikkana, kun sulle se on enemmänkin temppeli. Eikä tollasen lihan velttouden ennuste sitäpaitsi ole hyvä, samanlaisena ja pahempana se tulee jatkumaan niin kauan kunnes diabetes tappaa.
Irti vaan ja kohti uutta omaa elämää.
Varaa aika yksityiseltä, selitä varatessasi tilanne, menkää vaimon kanssa yhdessä sitten asiantuntijalle. Puhu asiasta myös vaimosi kanssa. Sinulla on täysi syy olla huolissasi paitsi vaimosta myös lapsesta. Lapsi varmasti haluaa äitinsä elävän vielä 10 vuoden päästäkin, nähdä lapsenlapset, häät yms. Ole vaimosi tukena. Haukkuminen vain lisää pahaa oloa ja syömisiä mikäli hän on tunnesyöppö. Vaimosi on sairas, hänellä on syömishäiriö. Tsemppiä teille!
Vierailija kirjoitti:
Hänellä saattaa olla epätyypillinen ahmimishäiriö. Eli ahmii (salaa?) kauheasti herkkuja kuten bulimikko, mutta ei oksenna niitä tai oksentaa vain harvoin. Itselläni tämä sairaus ja siihen kannattaa hakea ammattiapua! 😞 yleensä noin voimakkaasti ylipainoinen muutenkin tarvitsisi apua. "ylipainopolille" lähete, sekä ravitsemusterapeutille sekä terapeutille/syömishäiriöpuolelle.. Et itse voi tehdä muuta kuin tukea parhaasi mukaan! Ja toivottavasti oikeasti lihavien puolisot ymmärtäisi että kyse on sairaudesta.. Harmillisesti vain anoreksia ja laihuus nähdään sairautena.. 😞 Mitään herkkujen ostamista et voi kuitenkaan kieltää, se lisää vain salaa ahmimista.
T. Itse 155/89kg, suunta alaspäin terapian avulla.. Pahimmillaan painoin yli 100kg...
Niin saattaa. Tai hän saattaa olla vain laiska ja ahne.
Vyörytte oves ulosta ja pyöritte ETEENPÄIN, kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö nyt että eukon lihomisen syynä on se, että mies tekee töitä ja vaimon vastuulla on yksi lapsi ja kevyet kotityöt? Ettei vaan syynä oisi se, että mättää naamaansa kaikkea paskaa mitä käsiinsä saa?
Mun mies oli reissutöissä ja mulla kolme lasta ja talo hoidettavana. Silti en paisunut mihinkään suuntaan. Kyllä nää on ihan täysin omia valintoja.
Vaimon vastuulla on koko koti ja lapsi. Käytännössä vaimo on siis yksinhuoltaja. Mies vaan käy kotona nukkumassa ja vittuilemassa vaimolle tämän painosta. Mitään tukea tämä ei taida mieheltään saada, pelkkää vittuilua vaan.
Vaimollasi on varmasti syynsä miksi syö. Minä ainakin syön pahaan olooni ja auttaisi jos mieheni joskus kuuntelisi minua mutta hän ei kuuntele. Kysy siis ap vaimoltasi miksi hän syö? ja yhdessä mietitte sitten millä saatte asiat kuntoon. T: se samanpainoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimon vastuulla on koko koti ja lapsi. Käytännössä vaimo on siis yksinhuoltaja. Mies vaan käy kotona nukkumassa ja vittuilemassa vaimolle tämän painosta. Mitään tukea tämä ei taida mieheltään saada, pelkkää vittuilua vaan.
Ja miehen vastuulla on perheen elanto. Vaimo syö enemmän kuin pieni kylä yhteensä, pakkohan miehen on töitä tehdä.
Mies ehtii käydä kotona vain nukkumassa ja senkin aikaa saa kuunnella vaimon valitusta ja maiskutusta.
Missä vaiheessa avioliitto/parisuhde muuttuu vastakkainasetteluksi ja taisteluksi?
Karttuu ne kilot, kun elämästä puuttuu täysin ilot.
Vierailija kirjoitti:
Vaimollasi on varmasti syynsä miksi syö. Minä ainakin syön pahaan olooni ja auttaisi jos mieheni joskus kuuntelisi minua mutta hän ei kuuntele. Kysy siis ap vaimoltasi miksi hän syö? ja yhdessä mietitte sitten millä saatte asiat kuntoon. T: se samanpainoinen
Voi nyt vittu. On siis miehen vika ettet sinä viitsi yhtään katsoa mitä ja kuinka paljon suuhusi pistät. Aina löytyy syy mässyttämiseen ja miestä voi aina käyttää tekosyynä. Itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa.
Se on kyllä jännä, että anoreksia hyväksytään sairautena, mutta ahmimishäiriötä ei. Ahmimishäiriöinen on vain ahne ja laiska. Ei kukaan varmasti halua olla sairaalloisen lihava. Ulkopuolista apua tarvitaan noilla kiloilla. Syy syöpöttelyyn pitää löytää ja opetella uudet toimintamallit tilalle. Puhu vaimosi kanssa. Haukkuminen ja syyttely eivät auta.
Onko vaimolla tullut synnytysten jälkeen kilpirauhasen vajaatoiminta? Yleistä ja alidiagnosoitua.
Käyttääkö mahdollisesti masennuslääkkeitä, ne lihottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole syy lihomiselle. Noin minäkin tosin uskottelin itselleni ennen. Olin ollut hyvässä kunnossa, kun menimme naimisiin ja saimme lapsen, kaikki muuttui. Minä "raadoin" kotona, kun mies vaan kävi töissä ja töiden jälkeen salilla ym. Minun elämäni oli niin rankkaa, kun jouduin pitämään kodista ja perheestä huolen, mutta miehen 80 -tuntiset työviikot ei olleet mitään.
Tottakai lihosin ja syyllistin muita siitä. Totuus on, että ei kukaan muu sitä roskaa suuhuni työntänyt. Kukaan ei pakottanut olemaan ulkoilematta/urheilematta, vaikka pieni lapsi olikin. Onneksi tajusin kaiken, ennen kuin oli myöhäistä. Otin itseäni niskasta kiinni ja voin kertoa, että elämä maistuu taas! En kuluta aikaani toisten syyllistämiseen vaan myönnän virheeni.
Hänellä saattaa olla epätyypillinen ahmimishäiriö. Eli ahmii (salaa?) kauheasti herkkuja kuten bulimikko, mutta ei oksenna niitä tai oksentaa vain harvoin. Itselläni tämä sairaus ja siihen kannattaa hakea ammattiapua! 😞 yleensä noin voimakkaasti ylipainoinen muutenkin tarvitsisi apua. "ylipainopolille" lähete, sekä ravitsemusterapeutille sekä terapeutille/syömishäiriöpuolelle.. Et itse voi tehdä muuta kuin tukea parhaasi mukaan! Ja toivottavasti oikeasti lihavien puolisot ymmärtäisi että kyse on sairaudesta.. Harmillisesti vain anoreksia ja laihuus nähdään sairautena.. 😞 Mitään herkkujen ostamista et voi kuitenkaan kieltää, se lisää vain salaa ahmimista.
T. Itse 155/89kg, suunta alaspäin terapian avulla.. Pahimmillaan painoin yli 100kg...