Työttömien kuulustelut aloitetaan ensi vuonna
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/hallituksen-tyollisyystoimet-lex-lindst…
Onneksi sentään yli 60 vuotiaat päästetään syytteistä.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeaa voi olla se, että hallinnoi eteenpäin muutaman miljoonan asukkaan sivistysmaassa, missä luku-kirjoitustaito, jne on huippuluokkaa, kehitystä joka on oikeasti viisasta , oikeudenmukaista ja rakentavaa ilman raukkamaista työttömien ja vähä-osaisten täysin turhaa ja käsittämättömän tyhmää kyykyttämistä.
Suomessa kaikkien aikojen tyhmin hallitus? Miten voivat päättäjät olla näin sokeita työnhakijoiden karulle arjelle ja työllisyystilanteelle että edes ehdotetaan jotain 3.n kuukauden välein haastatteluja? MISSÄ?MIKSI? Voiko työnhakija tällaisessa haastattelussa sanoa pääministerin esimerkin mukaisesti : En kommentoi".
Voihan työnhakija sanoa ihan mitä huvittaa, todennäköisesti se ei ole edes yhtä diplomaattista kuin en kommentoi... Sinäkö tästä oikeasti kärsit? Työtönkö työnhakijako se tässä nyt on se kaikkein eniten kärsivä osapuoli? Siellä on teidän kiukuttelua kuuntelemassa aivan oikeita ihmis työntekijöitä. Nythän olisi sauma hakea kurssille josta saisi vaikka sosiaalialan koulutusta voisitte oikeasti päteä taidoillanne ja ratkaista itse tätä kriisiä. Minusta tässä nyt liioitellaan työttömien kärsimystä tässä jutussa. Enemmän kärsii jälleen työntekijäpuoli(myös työkkärissä ja kurssituksissa) joka maksaa viulut tästäkin ja kokee että on pakko tehdä duunia. Heitä tässä muutama idiootti parjaa ketjussa ja itkee kuinka tämä on minä minä minulle niin niin väärin.. Ei heillä ole empatiaa toista ihmistä kohtaan joten miksi juuri he odottavat sitä muilta. Se on sosiopaattista käyttäytymistä.
Että oikeita ihmistyöntekijöitä? Haista nyt kukkanen!
Sinäkö tässä oikeana ihmistyöntekijänä itse kärsit jos reilusti myönnät etteivät (huom! yhteiskunnalle kalliit) pilipali kurssitukset/haastattelut ole auttaneet yhtään mitään aiemminkaan----- (esim mansikka-tyyppiset kurssitustyperyydet tai vaikkapa se, että it-alan kovan luokan ammattilaiset laitetaan työnhaku vaikkapa atk-kurssille missä käydään alkeita kuinka teet vetävän ceeveen, missä kaiken huipuksi nämä kurssilaiset joutuvat auttamaan ihan pihalla olevaa ihmistyöntekijä-kurssittajaa saamaan kurssin edes jotenkuten vedetyksi ennen kuin sama kämmäri aloittaa toisen työnhakuhaastattelukurssin uudella ryhmällä)
----vaan tulisi kohdentaa työllistämistoimenpiteet esimerkiksi helpottamaan työntekijän palkkaamista työnantajan näkökulmasta.
Rauhoitu onko sinulla noin vaikeaa käsitellä asioita? Kiukuttelulla et saa yhtään mitää aikaiseksi mikä olikaan pointtisi jää haistattelusi varjoon heti. Opettele sosiaalisia taitoja niin voit päästä töihin, jos se edes on tavoitteesi. On muitakin näkökulmia kuin sinun olen oikeassa asenne se ei auta myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeaa voi olla se, että hallinnoi eteenpäin muutaman miljoonan asukkaan sivistysmaassa, missä luku-kirjoitustaito, jne on huippuluokkaa, kehitystä joka on oikeasti viisasta , oikeudenmukaista ja rakentavaa ilman raukkamaista työttömien ja vähä-osaisten täysin turhaa ja käsittämättömän tyhmää kyykyttämistä.
Suomessa kaikkien aikojen tyhmin hallitus? Miten voivat päättäjät olla näin sokeita työnhakijoiden karulle arjelle ja työllisyystilanteelle että edes ehdotetaan jotain 3.n kuukauden välein haastatteluja? MISSÄ?MIKSI? Voiko työnhakija tällaisessa haastattelussa sanoa pääministerin esimerkin mukaisesti : En kommentoi".
Voihan työnhakija sanoa ihan mitä huvittaa, todennäköisesti se ei ole edes yhtä diplomaattista kuin en kommentoi... Sinäkö tästä oikeasti kärsit? Työtönkö työnhakijako se tässä nyt on se kaikkein eniten kärsivä osapuoli? Siellä on teidän kiukuttelua kuuntelemassa aivan oikeita ihmis työntekijöitä. Nythän olisi sauma hakea kurssille josta saisi vaikka sosiaalialan koulutusta voisitte oikeasti päteä taidoillanne ja ratkaista itse tätä kriisiä. Minusta tässä nyt liioitellaan työttömien kärsimystä tässä jutussa. Enemmän kärsii jälleen työntekijäpuoli(myös työkkärissä ja kurssituksissa) joka maksaa viulut tästäkin ja kokee että on pakko tehdä duunia. Heitä tässä muutama idiootti parjaa ketjussa ja itkee kuinka tämä on minä minä minulle niin niin väärin.. Ei heillä ole empatiaa toista ihmistä kohtaan joten miksi juuri he odottavat sitä muilta. Se on sosiopaattista käyttäytymistä.
Sinäkö tässä oikeana ihmistyöntekijänä itse kärsit jos reilusti myönnät etteivät (huom! yhteiskunnalle kalliit) pilipali kurssitukset/haastattelut ole auttaneet yhtään mitään aiemminkaan----- (esim mansikka-tyyppiset kurssitustyperyydet tai vaikkapa se, että it-alan kovan luokan ammattilaiset laitetaan työnhaku vaikkapa atk-kurssille missä käydään alkeita kuinka teet vetävän ceeveen, missä kaiken huipuksi nämä kurssilaiset joutuvat auttamaan ihan pihalla olevaa ihmistyöntekijä-kurssittajaa saamaan kurssin edes jotenkuten vedetyksi ennen kuin sama kämmäri aloittaa toisen työnhakuhaastattelukurssin uudella ryhmällä)
----vaan tulisi kohdentaa työllistämistoimenpiteet esimerkiksi helpottamaan työntekijän palkkaamista työnantajan näkökulmasta.
Rauhoitu onko sinulla noin vaikeaa käsitellä asioita? Kiukuttelulla et saa yhtään mitää aikaiseksi mikä olikaan pointtisi jää haistattelusi varjoon heti. Opettele sosiaalisia taitoja niin voit päästä töihin, jos se edes on tavoitteesi. On muitakin näkökulmia kuin sinun olen oikeassa asenne se ei auta myöskään.
Anteeksi kuinka? Kuka mahtoikaan itse haukkua ihmisiä idiooteiksi jotka käyttäytyvät kuten sosiopaatit.
Sinulle tuossa ainoastaan haistatettiin kukkanen. Eli jos kommentointi on mielestäsi kiukuttelua jokasaa sinut kaikesta päätellen ahdistumaan , niin miksi ylipäänsä vaivaudut kommentteja lukemaan.
Sait nyt huomiota , olethan tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et todellakaan näköjään ymmärrä tätä. Tarkoitus on leikata työttömyysrahoja ja niinhän tehdäänkin mm. lyhentämällä ansiosidonnaista. Säästöjä näes... mutta sitten ostetaan järjettömällä hinnalla ostopalveluna joltain veroparatiisiin rahansa traijaavalta firmalta nuo haastattelut, työllistämissuunnitelmat ja koulutukset, joten säästö on plus-miinus-nolla. Työttömältä otetaan ja annetaan yrityksille, jotka muutenkin on jo osoittautuneet täysin tarpeettomiksi. Työvoimakoulutuksia pyöritetään isolla rahalla, myydään työttömiä harjoitteluun ja mitään tulosvastuuta ei ole. Näiden firmojen märkä päiväunihan tämä on, että saadaan tämmöinen valtava urakka ja voidaan laskuttaa siitä loputtomiin yhteiskuntaa "aktivoinnin" nimissä.
Tiedätkö, paljonko työttömiä Suomessa on? Vajaat 400 000 täysin työtöntä, viimeisin tilasto oli, että työttömäksi on ilmoittautunut 668 000 ihmistä. Tuo jälkimmäinen luku on täysin tajuton ja sisältää kaikki "työttömäksi" itsensä mieltävät eli ihmiset, jotka on kursseilla, harjoitteluissa, niin pienillä osa-aikaisilla työtunneilla, että tarvivat yhteiskunnalta lisärahaa jne. Tuo on se porukka, jotka tarvisivat kokopäivätyön. Esimerkiksi itse olen tehnyt pätkää, päivän keikkaa, vähän kurssia, välillä täysin työtön. Viimeisen kahden vuoden aikana olen ollut ihan puhtaasti työtön vain 7kk, mutta käytännössä koko tämän kaksi vuotta olen pitänyt itseäni työttömänä. Joskus on mennyt kuukausi tai jopa kolme, etten ole tarvinnut edes soviteltua päivärahaa, mutta yhtä kaikki olen työtön, vailla työtä. Piste. Vai olenko sinusta työllistynyt, jos olen koulutuksessa, että saisin joskus töitä? Vai sillon, kun kuukauden aikana sain tehdä 14 päivää töitä 1-2 päivän sopimuksissa soitosta ja tienasin nipin napin ansiosidonnaisen verran? Kyllä minä itseäni työttömänä pidin, vaikka just sillä hetkellä oli tuota työtä hetken ja en tukea tarvinnut.
Meidät kaikkiko 668 000 aletaan nyt haastatella 3kk:n välein? Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Yksi haastattelija pystyy ottamaan maksimissaan 10 haastateltavaa päivässä eli tuon massan haastatteluun 3kk:n aikana tarvitaan yli 1000 työntekijää. Sen lisäksi haastateltavat tarvivat esimiehet, paperinpyörittäjät, te-toimisto palvelunostajat jne. Niin, kyllä tämä projekti tarviikin vähintään 2000 työntekijää ja niistä suurin osa yritysten palkkalistoilla, jotka tututtuun tapaan rahastaa loputtomiin yhteiskuntaa palveluistaan.
Jos laitetaan haastatteluun niin sitten laitetaan minä todellakin ymmärrän tilanteen mutta sinä selkeästi kyselet ja vauhkoat siitä. Sossu saa asiakkaita ja rahat menevät kunnallisista määrärahoista. Suomi saa ihmisoikeusjärjestöiltä huutia asianhoitamisesta näin. Verot nousevat työssäkäyviltä. Palkkatyö vähenee tämä on vain tulevaisuutta. Miksi sinä vauhkoat sitä en ymmärrä. Jos luulet tietäväsi paremmin hakeudu sosiaalialan koulutukseen siellä kaivataan sellaisia joilla on ratkaisuja näihin ongelmiin. Tämä on nyt se mitä tapahtuu eikä kiukuttelu auta kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kuinka? Kuka mahtoikaan itse haukkua ihmisiä idiooteiksi jotka käyttäytyvät kuten sosiopaatit.
Sinulle tuossa ainoastaan haistatettiin kukkanen. Eli jos kommentointi on mielestäsi kiukuttelua jokasaa sinut kaikesta päätellen ahdistumaan , niin miksi ylipäänsä vaivaudut kommentteja lukemaan.
Sait nyt huomiota , olethan tyytyväinen.
Ei kovin viisasta kiukutella se ei auta. Muiden solvaamisen edes yrittäminen on merkki heikkouksistasi en olisi vielä kiovin ylpeä sellaisesta. Tällä palstalla on pari itsekeskeistä lapsellista idioottia(ei haukkumista vaan fakta) jotka eivät halua hyväksyä todellisuutta sellaisena kun se heidän eteensä avautuu. Itkulla et saa mitään aikaiseksi. Muita kiusaamalla vain sinulle tulee huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Milloin alkaa työttömien joukkomurhaaminen?
Tapahtuu parasta aikaa.
Työttömään kohdistuu henkistä painostusta ja tarkoituksellista työttömän väsyttämistä yhteiskunnan taholta.
Paska maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee sellainen fiilis, että työtön on kuin ehdonalaisessa oleva rikollinen.
kyllähän se toisaalta siltä tuntuu, kun haluaisi työhön, ja joutuu pakosta istumaan ja turhautumaan kotona yksin. Sitten siitä vielä syyllistetään.
Ehdonalaisessa oleva rikollinen? Herää nyt mussukka aikuisten oikeasti. Joudut pakosta turhautumaan ja se on jonkun muun kuin sinun vika kuullostaa alkoholistimaiselta seli seli selittelyltä. Mutku mä oon tällainen..ja muiden vika
En ole alkoholisti vaan yli 50 v. ja koulutettu ihminen. Työhakemuksia lähetän kymmeniä viikottain, yhteenkään haastatteluun en pääse. Ei se kolmen kuukauden välein ilmoittautuminen ketään auta, ei sillä auteta työtä saamaan, vaan ainoastaan valvotaan kuin rikollista. Työkkäriä ei kiinnosta mikään muu kuin se, ettei vaan sitä korvausta vahingossa makseta liikaa tai väärin perustein. Sitä ne valvovat.
Kyllä selvästi moni työtön on täälä itse itsensä pahin vihollinen. Oma henkinen olotila menee ohi konkreettisen ympäristön painostuksen, joka onkin vain tekosyynä purnaamiselle joka kumpuaa omasta pahasta olosta jota hoideta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee sellainen fiilis, että työtön on kuin ehdonalaisessa oleva rikollinen.
kyllähän se toisaalta siltä tuntuu, kun haluaisi työhön, ja joutuu pakosta istumaan ja turhautumaan kotona yksin. Sitten siitä vielä syyllistetään.
Ehdonalaisessa oleva rikollinen? Herää nyt mussukka aikuisten oikeasti. Joudut pakosta turhautumaan ja se on jonkun muun kuin sinun vika kuullostaa alkoholistimaiselta seli seli selittelyltä. Mutku mä oon tällainen..ja muiden vika
En ole alkoholisti vaan yli 50 v. ja koulutettu ihminen. Työhakemuksia lähetän kymmeniä viikottain, yhteenkään haastatteluun en pääse. Ei se kolmen kuukauden välein ilmoittautuminen ketään auta, ei sillä auteta työtä saamaan, vaan ainoastaan valvotaan kuin rikollista. Työkkäriä ei kiinnosta mikään muu kuin se, ettei vaan sitä korvausta vahingossa makseta liikaa tai väärin perustein. Sitä ne valvovat.
Mitenkä tuo mainitsemasi kokemus tuosta ehdonalaisesta rikollisesta oletko sellainen vai läikähtelikö se vain yli, lähti lapasesta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä selvästi moni työtön on täälä itse itsensä pahin vihollinen. Oma henkinen olotila menee ohi konkreettisen ympäristön painostuksen, joka onkin vain tekosyynä purnaamiselle joka kumpuaa omasta pahasta olosta jota hoideta.
Saanen tiedustella mikä tekee sinusta validin arvioimaan "monen työttömän täällä" henkistä olotilaa?
Miten olet tilastoinut ja tutkinut muuttujia?
Kaikista omituisempia käytökseltään muita kohtaan ovat juuri nämä keskusteluun sekaamaan tulevat itseoppineet "työttömien ihmisluonteen analysoijat" jotka eivät tajua itse keskustelun aiheesta eli nykytyöllisyystilanteesta ja siihen vaikuttavista asioista hevon kukkua ja siksi peittävät täydellisen tietämättömyyteensä joutavaan typerään henkisenolotilan analysointiin.
Millasta koulutusta tollanen kuulustelija tarvii? Voisin ruveta moiseksi, näemmä niille on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Millasta koulutusta tollanen kuulustelija tarvii? Voisin ruveta moiseksi, näemmä niille on tarvetta.
Tuskin mitään koulutusta, pääasia että osaat säheltää rekryfirmassa ja kirjoittaa kirjoitusvirheellisiä työpaikkailmoituksia. Täytyy näyttää nopealta ja tehokkaalta, joten pikkuvirheillä ei ole väliä.
Kellään niistä rekryfirmoissa työskentelevistä jotka tunnen, ei ole juuri koulutusta. Yksi on merkonomi, toisella vain lukio käytynä ja kolmas on opiskellut yliopistossa jotain mutta ei ole valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Nyt menet asioiden edelle. Eihän vielä ole julkaistu merkkiäkään, jota työttömien pitää alkaa pitää hihassa ulkona liikkuessaan. Työttömien keräilyalueetkin on vielä kaavoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menet asioiden edelle. Eihän vielä ole julkaistu merkkiäkään, jota työttömien pitää alkaa pitää hihassa ulkona liikkuessaan. Työttömien keräilyalueetkin on vielä kaavoittamatta.
Eiks se Perussuomalaisten kokoomushenkinen Packalen ehdottanut joskus jotain tämäntapaista, omista asuinalueista köyhille? Tai jotain tämänsuuntaista.
Onko jossain määritelty, millaista sen "yksi viikko kolmessa kuukaudessa" -työn pitää olla, jotta työttömyyspäivärahaa ei lasketa 3%:lla?
Aina se pullamössösukupolvi pääsee pälkähästä. Tottakai pitää eläkeläisten asema myös pitää kullatulla jalustalla, onhan poliitikotkin niin saatanan vanhaa väkeä, että pakko pedata hyvää itselle.
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain määritelty, millaista sen "yksi viikko kolmessa kuukaudessa" -työn pitää olla, jotta työttömyyspäivärahaa ei lasketa 3%:lla?
Viikko työtä merkitsee viikkoa jolloin ei ole oikeutettu työttömyyspäivärahaan. Viikko 12 viikosta (3kk) on 8,3% eli huomattavavasti enemmän kuin 3% joten viikon työ pitää olla palkkatyötä eikä palkatonta puuhastelua.
On edullisempaa ottaa 3% lasku tukiin kuin alkaa tempputyöllistämään itseään.
Olennaista on kuitenkin se että saako niitä töitä.
Töitähän tässä ollaan koko ajan hekemasssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko työtä merkitsee viikkoa jolloin ei ole oikeutettu työttömyyspäivärahaan. Viikko 12 viikosta (3kk) on 8,3% eli huomattavavasti enemmän kuin 3% joten viikon työ pitää olla palkkatyötä eikä palkatonta puuhastelua.
Ts työ on siis mistä maksetaan palkkaa. Ei esim työkokeilua tai työharjoittelua, joista ei makseta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta en ottanut laskelmassa sitä huomioon että päivärahan lasku ilman viikottaista työtä on vuodessa 12% tai tarkemmin laskettuna n. 11,7%
Joten jos työttömyys on pitkäkestoista niin ehkä tuo ilman palkkaa tapahtuva tempputyöllistyminen tulisi kilpailukykyiseksi n. vuoden työttömyyden kohdalla ja aina vain kannattavammaksi mitä kauemmin työttömyys kestäisi.
Miten Saku järjestäisi asian? Palkkatyö katoaa se on selvää kun katsoo järjestelmää. TTIP tai vastaava vapaakauppa sopimus viimeistään vie sen halvempiin maihin. Kyse on siitä ettei nähdä parempia ratkaisuja tässä kapitalismissa jossa raha ja kauppa ovat saaneet vallan ihmisten toiminnassa, he eivät itsekkään odota edes 10 000 uutta työpaikkaa näistä haastatteluista. He eivät joudu kuuntelemaan haastateltavia eivätkä joudu töihin ei myöskään Saku...Tämä on yleistä toimintaa ihmisten keskuudessa, rakennetaan aitaa estämään "vääryyksiä" ja kun siinä on aita niin kaikkensa on tehty. Eli ei tietenkään toimita luontevasti ongelmaa ratkoen koska itse järjestelmä on osa ongelmaa. Itse leikin mukana ja katson mihin tämä hullujen kerho päätyy kommelluksissaan. Onko tämä nyt sitä kesktysleiriä, vankilaa tai ehdollista, rikoksesta kuulustelua vastaavaa toimintaa oikeasti? Omakin asenne voi olla osa ongelmaa.