Työttömien kuulustelut aloitetaan ensi vuonna
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/hallituksen-tyollisyystoimet-lex-lindst…
Onneksi sentään yli 60 vuotiaat päästetään syytteistä.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeaa voi olla se, että hallinnoi eteenpäin muutaman miljoonan asukkaan sivistysmaassa, missä luku-kirjoitustaito, jne on huippuluokkaa, kehitystä joka on oikeasti viisasta , oikeudenmukaista ja rakentavaa ilman raukkamaista työttömien ja vähä-osaisten täysin turhaa ja käsittämättömän tyhmää kyykyttämistä.
Suomessa kaikkien aikojen tyhmin hallitus? Miten voivat päättäjät olla näin sokeita työnhakijoiden karulle arjelle ja työllisyystilanteelle että edes ehdotetaan jotain 3.n kuukauden välein haastatteluja? MISSÄ?MIKSI? Voiko työnhakija tällaisessa haastattelussa sanoa pääministerin esimerkin mukaisesti : En kommentoi".
Voihan työnhakija sanoa ihan mitä huvittaa, todennäköisesti se ei ole edes yhtä diplomaattista kuin en kommentoi... Sinäkö tästä oikeasti kärsit? Työtönkö työnhakijako se tässä nyt on se kaikkein eniten kärsivä osapuoli? Siellä on teidän kiukuttelua kuuntelemassa aivan oikeita ihmis työntekijöitä. Nythän olisi sauma hakea kurssille josta saisi vaikka sosiaalialan koulutusta voisitte oikeasti päteä taidoillanne ja ratkaista itse tätä kriisiä. Minusta tässä nyt liioitellaan työttömien kärsimystä tässä jutussa. Enemmän kärsii jälleen työntekijäpuoli(myös työkkärissä ja kurssituksissa) joka maksaa viulut tästäkin ja kokee että on pakko tehdä duunia. Heitä tässä muutama idiootti parjaa ketjussa ja itkee kuinka tämä on minä minä minulle niin niin väärin.. Ei heillä ole empatiaa toista ihmistä kohtaan joten miksi juuri he odottavat sitä muilta. Se on sosiopaattista käyttäytymistä.
Sä et todellakaan näköjään ymmärrä tätä. Tarkoitus on leikata työttömyysrahoja ja niinhän tehdäänkin mm. lyhentämällä ansiosidonnaista. Säästöjä näes... mutta sitten ostetaan järjettömällä hinnalla ostopalveluna joltain veroparatiisiin rahansa traijaavalta firmalta nuo haastattelut, työllistämissuunnitelmat ja koulutukset, joten säästö on plus-miinus-nolla. Työttömältä otetaan ja annetaan yrityksille, jotka muutenkin on jo osoittautuneet täysin tarpeettomiksi. Työvoimakoulutuksia pyöritetään isolla rahalla, myydään työttömiä harjoitteluun ja mitään tulosvastuuta ei ole. Näiden firmojen märkä päiväunihan tämä on, että saadaan tämmöinen valtava urakka ja voidaan laskuttaa siitä loputtomiin yhteiskuntaa "aktivoinnin" nimissä.
Tiedätkö, paljonko työttömiä Suomessa on? Vajaat 400 000 täysin työtöntä, viimeisin tilasto oli, että työttömäksi on ilmoittautunut 668 000 ihmistä. Tuo jälkimmäinen luku on täysin tajuton ja sisältää kaikki "työttömäksi" itsensä mieltävät eli ihmiset, jotka on kursseilla, harjoitteluissa, niin pienillä osa-aikaisilla työtunneilla, että tarvivat yhteiskunnalta lisärahaa jne. Tuo on se porukka, jotka tarvisivat kokopäivätyön. Esimerkiksi itse olen tehnyt pätkää, päivän keikkaa, vähän kurssia, välillä täysin työtön. Viimeisen kahden vuoden aikana olen ollut ihan puhtaasti työtön vain 7kk, mutta käytännössä koko tämän kaksi vuotta olen pitänyt itseäni työttömänä. Joskus on mennyt kuukausi tai jopa kolme, etten ole tarvinnut edes soviteltua päivärahaa, mutta yhtä kaikki olen työtön, vailla työtä. Piste. Vai olenko sinusta työllistynyt, jos olen koulutuksessa, että saisin joskus töitä? Vai sillon, kun kuukauden aikana sain tehdä 14 päivää töitä 1-2 päivän sopimuksissa soitosta ja tienasin nipin napin ansiosidonnaisen verran? Kyllä minä itseäni työttömänä pidin, vaikka just sillä hetkellä oli tuota työtä hetken ja en tukea tarvinnut.
Meidät kaikkiko 668 000 aletaan nyt haastatella 3kk:n välein? Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Yksi haastattelija pystyy ottamaan maksimissaan 10 haastateltavaa päivässä eli tuon massan haastatteluun 3kk:n aikana tarvitaan yli 1000 työntekijää. Sen lisäksi haastateltavat tarvivat esimiehet, paperinpyörittäjät, te-toimisto palvelunostajat jne. Niin, kyllä tämä projekti tarviikin vähintään 2000 työntekijää ja niistä suurin osa yritysten palkkalistoilla, jotka tututtuun tapaan rahastaa loputtomiin yhteiskuntaa palveluistaan.
Jos laitetaan haastatteluun niin sitten laitetaan minä todellakin ymmärrän tilanteen mutta sinä selkeästi kyselet ja vauhkoat siitä. Sossu saa asiakkaita ja rahat menevät kunnallisista määrärahoista. Suomi saa ihmisoikeusjärjestöiltä huutia asianhoitamisesta näin. Verot nousevat työssäkäyviltä. Palkkatyö vähenee tämä on vain tulevaisuutta. Miksi sinä vauhkoat sitä en ymmärrä. Jos luulet tietäväsi paremmin hakeudu sosiaalialan koulutukseen siellä kaivataan sellaisia joilla on ratkaisuja näihin ongelmiin. Tämä on nyt se mitä tapahtuu eikä kiukuttelu auta kuitenkaan.
Uudestaan vielä kerran, koska ilmiselvästi olet vähän yksinkertainen:
Mitä hyötyä tästä järjestelmästä näet, jossa työttömiltä leikataan ja säästetyt rahat dumpataan huijarifirmoille? Voisin lyödä vetoa, että työttömistä ei tuntuisi omat leikkaukset lainkaan näin pahoilta, jos rahat edes oikeasti sitten tulisi säästöksi, eikä tulonsiirroksi näille rekryfirmoille.
Jonkun pipalifirman haastattelu 3kk:n välein on ihan turha. Jos yhteiskunta haluaisi jotain järkevää tehdä, niin käyttäisi saman rahan siihen, että työtön saa työhaastattelun 3kk:n välein...
Tässä on kysymys nöyryytyksestä, syyllistämisestä tilanteessa, jossa meillä on työkkärin kirjoilla 668 000 ihmistä ja sitten keksitään tempuksi laittaa ihmiset juoksemaan haastatteluissa. Tässähän taustalla on, että nämä ihmiset ei vaan työllisty, koska eivät ole aktiivisia. Töitä olisi kaikille, mutta lusmut on passivoituneet ja työ + ihminen ei kohtaa, joten simpsalapim, haastattelulla ongelma hoidossa. Oletko kokeillut laittaa norsua neulansilmästä läpi? Tämä on vastaavaa.
Voin vielä sanoa sinulle senkin, että tulee päivä, jolloin tämä paska kolahtaa sinunkin nilkkaasi ja näet sen toisen puolen. Se kummasti avaa silmiä, kun se onkin oma puoliso, oma lapsi jne. siellä kerjäläisenä, haukuttavana ja syyllistettävänä. Avasi omakin työttömyyteni kummasti vanhempieni silmät, jotka miellyttävästi lilluivat eläkeviroissa eläkeikään vailla työttömyyttä pitäen työttömiä laiskoina ja potkittavina, joita kuuluukin vähän kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin alkaa työttömien joukkomurhaaminen?
Nyt menet asioiden edelle. Eihän vielä ole julkaistu merkkiäkään, jota työttömien pitää alkaa pitää hihassa ulkona liikkuessaan. Työttömien keräilyalueetkin on vielä kaavoittamatta.
Näin on. Ei kannata miettiä asioita liian pitkälle, sitä voi tajuta tehdä itsemurhankin jo ennen kuin koko suunnitelma on toteutettu. Epäselvää on vielä, miten kaavotuspuoli etenee. Veikkaan, että tässä voi mennä viitisen vuotta ennen kuin asuntola on valmis ja vielä ei ole järjestetty design-kilpailua hihamerkistäkään saati nimetty työryhmää miettimään kilpailun sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne työpaikat synny työttömyysturvaa kiristämällä. Suomeen pitäisi luoda työpaikkoja eikä tällaisia työttömien kuulusteluja. Eniten työvoimatoimistoissa vtuttaa se että virkailijat lykkää vaan työhönosoituksia jotka ei edes liity mitenkään henkilön koulutukseen ja kiinnostukseen. Niillä on jotkut bonustavoitteet joissa on kirjattu että saatava x määrä työttömiä töihin.
Niin, mutta ei niitä synny, kun suomessa työnantaja joutuu maksamaan ihan helvetisti kaikkia sivukuluja yms etuuksia.
Jälleen kerran jaan faktatietoa:
Suomessa ovat palkan sivukulut , n.22%, eli alle euroalueen keskiarvon, joka on yli 25%. Ruotsissa, Ranskassa ja Belgiassa sivukulut ovat yli 30%.
Sen lisäksi Suomessa on yhteisöverokin, eli yritysten tulovero, selvästi alle EU-maiden keskiarvon.
Viime vuonna valtio jakoi verotuloista suoria yritystukia 1,3 mrd. Sen lisäksi yritykset saivat 6 mrd erilaisina verohelpotuksina.
Kerropa minulle, miten naapurimme Ruotsin työttömyysaste on selvästi pienempi, vaikka siellä maksetaan huomattavasti suurempia palkan sivukuluja ja yhteisöveroa? Lisäksi keskipalkka on Ruotsissa korkeampi kuin Suomessa.
Miten Ruotsin talous kasvaa näillä eväillä?
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyään yhtäkään avointa työpaikkaa jäänyt täyttämättä?! Kun kuulostaa niin siltä, että nämä päättäjät kuvittelee tuolla olevan avoimia paikkoja joita työttömät ei vain viitsi ottaa vastaan.
Kaikkia mitä mä oon hakenut, on hakenut 200 muutakin, ja en oo päässyt edes haastatteluun. Kiva että TE:ssä sit pääsee ees haastatteluun. Saakohan siellä itkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeaa voi olla se, että hallinnoi eteenpäin muutaman miljoonan asukkaan sivistysmaassa, missä luku-kirjoitustaito, jne on huippuluokkaa, kehitystä joka on oikeasti viisasta , oikeudenmukaista ja rakentavaa ilman raukkamaista työttömien ja vähä-osaisten täysin turhaa ja käsittämättömän tyhmää kyykyttämistä.
Suomessa kaikkien aikojen tyhmin hallitus? Miten voivat päättäjät olla näin sokeita työnhakijoiden karulle arjelle ja työllisyystilanteelle että edes ehdotetaan jotain 3.n kuukauden välein haastatteluja? MISSÄ?MIKSI? Voiko työnhakija tällaisessa haastattelussa sanoa pääministerin esimerkin mukaisesti : En kommentoi".
Voihan työnhakija sanoa ihan mitä huvittaa, todennäköisesti se ei ole edes yhtä diplomaattista kuin en kommentoi... Sinäkö tästä oikeasti kärsit? Työtönkö työnhakijako se tässä nyt on se kaikkein eniten kärsivä osapuoli? Siellä on teidän kiukuttelua kuuntelemassa aivan oikeita ihmis työntekijöitä. Nythän olisi sauma hakea kurssille josta saisi vaikka sosiaalialan koulutusta voisitte oikeasti päteä taidoillanne ja ratkaista itse tätä kriisiä. Minusta tässä nyt liioitellaan työttömien kärsimystä tässä jutussa. Enemmän kärsii jälleen työntekijäpuoli(myös työkkärissä ja kurssituksissa) joka maksaa viulut tästäkin ja kokee että on pakko tehdä duunia. Heitä tässä muutama idiootti parjaa ketjussa ja itkee kuinka tämä on minä minä minulle niin niin väärin.. Ei heillä ole empatiaa toista ihmistä kohtaan joten miksi juuri he odottavat sitä muilta. Se on sosiopaattista käyttäytymistä.
En ole itse työtön, vaan eläkeläinen ja minusta tuollainen "haastattelu" on ihmisarvoa alentavaa. Siinä lähdetään olettamuksesta, että työtön on passiivinen ja omasta halustaan työtön. Tämä ajatus ei korreloi mitenkään realitettien kanssa. Lähes puoli miljoonaa työtöntä ja vain muutama todellinen työpaikka.
En voi välttyä ajatukselta, että tässä nyt ennemminkin halutaan tarjota hyvä tulolähde, jälleen kerran (vrt. yksityiset vastaanottokeskukset) hallitusta lähellä oleville piireille, verovaroista.
(Baronan tytäryhtiössä, Luona OY:n hallituksessa on mm. Kokoomuksen istuva kansanedustaja Sanna Lauslahti ja muitakin poliittisia sidoksia omaavia)
Ne rahat voitaisiin todellakin käyttää paremminkin ja tuottavammin, osoittamalla ne esimerkiksi pienyrittäjälle ensimmäisen työntekijän palkkaamiseen. Näin tämä pienyritys saisi voimaa laajentumiseensa ja pystyisi kenties tulevaisuudessa palkkaamaan lisääkin työntekijöitä.
Mitä taas noihin erilaisiin työvoimakursseihin tulee, niin niiden anti ja apu mahdollisessa työllistymisessä on lähinnä farssi. Se ei ole niissä töitä tekkevien vika, vaan päättäjiemme, jotka ovat valmiita syytämään rahaa vuosi vuoden jälkeen tuollaiseen tuottamattomaan toimintaan.
Mä nyt vaan kysäsen, että mistäköhän työtön sen viiden päivän palkallisen työn löytäisi, että kun ei päivänkään palkkatyötä ole edes tarjolla kaikille meille onnettomille työttömyytemme johdosta?
Ja tarkoitushan tässä on säästää, se tietty prosentti sitten kolmen kuukauden yhtäjaksoisen työttömyyden jälkeen työttömyysturvasta ottaa pois, jos ja kun et saa sitä viiden päivän palkkatyötä. Ja kuulema sama sitten taasen kolmen kuukauden päästä uudestaan, eli noh, muutama vuosi, niin sitten jossain vaiheessa työtön työllistymättömyyttään joutuu kokonaan pois työttömyyskorvauksiltaan, mutta valtiovalta ei nyt ota tässä suhteessa taasen sitä huomioon, että sitten alkavat taasen avo-avioerot lisääntymään, ja työttömien yh:n toimeentulokulut lisääntymään. Aivan varmasti lisää vaan tuskaa yhteiskunnassamme.
Olin itse tarveharkinnaisella ( ja minulle se tarkoitti kelan laskukaavan mukaan nolla €:a) työmarkkinatuella puolison bruttotulojen vuoksi (huom:nettopalkalla piti kuitenkin tulla toimeen) kymmenen vuoden aikana lyhyiden työrupeamin välissä, ja ne välit olivat välillä pitkiä, eli kaksikin vuotta, sillä piti olla pitkäaikaistyötön, että pääsin jälleen puoleksi vuodeksi pitkäaikaisen työttömän tukipalkattuun työpaikkaan, joita näillä nurkilla oli minulle tarjolla.
Jos nyt taasen aletaan tuolla hallituksen säätämällä tavalla temppuilemaan työttömyyskorvauksen määrässä, niin en jää odottelemaan tällä kertaa nolla ekun työnhakemisrahoitusta, vaan otanpa sitten avioeron, ja sitä myöten toimeentuloluukulle suoraan. Sairauksieni takia yritän tietysti päästä työkyvyttyömyyseläkkeelle, kunhan löydän sellaisen tohtorin, joka tajuaa, että minusta ei ole enää työelämään vaivojeni vuoksi!
Kiitos valtiovalta, jonka pitäisi pitää jokaikisestä kansalaisestaan tasapuolisesti huolta!
Ei ole ollut tämän "pullamössö-sukupolven" päätös siirtää tuotannon työpaikat kehitysmaihin edullisen työvoiman perässä. Ei ole mikään ihme, jos sitä työosaamista ei ole kun työpaikkoja ei ole! Tässä maassa on tällä hetkellä yli 500 000 työtöntä ja alityöllistettyä henkilöä. Avoimia työpaikkoja on alle 100 000, joista niistäkin suuri osa vuokra- pätkä, osa-aika tms. töitä. Missä on kaikki vakituiset kokoaikaiset kunnon työpaikat?? Minne tämän maan nuorison työt on viety?
PS. Tarkistin juuri:
Luona OY:n (Barona Hoiva OY) liikevaihto kasvoi vuodesta 2014 vuoteen 2015 ennätysmäisen paljon, 365,8%.... Vaikuttaa vahvasti siltä, että jotkut todella rikastuvat tällä. Maksajina veronmaksajat.
Kyllä Suomen talous tästä nousee. Uudenajan yrittäjät näyttää mallia. Kyllä tässä taloustilanteessa voi olla todellinen kasvuyritys.
Viimeisen vuoden mamut, nyt työttömät. Mitkä seuraavaksi? Mummuilla on rahastettu jo pitkään... Olisko se sitten pitkäaikaissairaat vai lapset?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomen talous tästä nousee. Uudenajan yrittäjät näyttää mallia. Kyllä tässä taloustilanteessa voi olla todellinen kasvuyritys.
Viimeisen vuoden mamut, nyt työttömät. Mitkä seuraavaksi? Mummuilla on rahastettu jo pitkään... Olisko se sitten pitkäaikaissairaat vai lapset?
Yksityiskoulut paremman väen mukuloille.
Jos ei ole itsellä niin hyvää koulutusta, että voi opettaa muita, niin sitten varmaan turvallisuusala. Loputtomiin kun ei edes suomalaisen työttömän pinna veny, ja se alkaa kohta näkyä.
Vierailija kirjoitti:
"klo 20:20: Orpo: Työvoimapalveluita uudistetaan: jokainen työtön haastatellaan kolmen kuukauden välein"
500000 työtöntä haastatellaan neljä kertaa vuodessa, eli jos haastattelu kestää puoli tuntia niin miljoona tuntia vuodessa, eli 130000 työpäivää, eli kuukaudessa 10000 työpäivää, ja jos yksi duunari tekee 20 päivää kuussa niin 500 työtöntä saadaan työllistettyä haastattelemaan muita työttömiä. Joka tuhannes työtön saadaan siis töihin, huraa!
Mä jo odotan, että haastattelijan paikat avautuvat julkiseen hakuun! Tahtoo töihin!
Tämä on kyllä paras vitsi pitkään aikaan. Haaskataan 17 miljoonaa siihen, että saatais työttömät muka kuriin? Syyllistämälläkö niitä töitä sitten kaikille löytyy? Niin varmaan. 500 00 työtöntä ja haastatteluilla ajateltiin saada ihmiset töihin? Ja uhkailemalla että tuki putoaa? Tosiasiassa tuhlataan rahaa turhaan ideaan, rikastutetaan yksityisiä firmoja, kuormitetaan TE-toimistot ja työntekijät, ruuhkautetaan kaikki tukimaksut niin että kukaan ei tule saamaan niitä ajoissa, hermostutetaan jo muutenkin masentuneet/syrjäytyneet ihmiset, ahdistellaan työttömät ns. nurkkiin = mitä tästä kaikesta seuraa? Varmaan vaan enemmän ongelmia; rikollisuutta, ahdistuneita ja mielenterveydellisesti sairaita ihmisiä . Voi jumalauta sentään! Jotain tolkkua sinne hallitukseen, vaikka onhan se vaikeeta kelailla mitään järjellä, kun ei sitä järkeä ole....
Vierailija kirjoitti:
En tullut kettuilemaan, mutta voiko joku selittää, mikä näissä haastatteluissa on niin järkyttävän kamalaa?
Todella paljon on varmasti niitä työttömiä, jotka hakevat jatkuvasti töitä ja ottaisivat vastaan vaikka vähän omaa tasoaan alhaisempaa työtä jos joku vaan sellaista antaisi. Miksi on sitten niin kamalaa mennä kolmen kuukauden välein näyttämään ja kertomaan tästä? Teillä ei ole mitään hävettävää tai piiloteltavaa?
Minulle henkilökohtaisesti tuo näyttäytyminen ei ole iso vaiva, vielä kun asun suhteellisen lähellä työkkäriä.
Mutta kun ajattelee koko yhteiskunnan kannalta niin homma onkin jo toinen. Työttömiä kun on pilvin pimein eikä heidän haastattelemisensa neljästi vuodessa luo yhteen lisää oikeita työpaikkoja, ainoastaan ne haastattelijoiden paikat. Eli veronmaksajien rahoilla teetetään täysin turhaa työtä. Tai, vielä suoremmin sanoen, veronmaksajien rahoja siirretään henkilöstöpalveluyritysten omistajien taskuun ilman että saadaan vastineeksi mitään hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"klo 20:20: Orpo: Työvoimapalveluita uudistetaan: jokainen työtön haastatellaan kolmen kuukauden välein"
500000 työtöntä haastatellaan neljä kertaa vuodessa, eli jos haastattelu kestää puoli tuntia niin miljoona tuntia vuodessa, eli 130000 työpäivää, eli kuukaudessa 10000 työpäivää, ja jos yksi duunari tekee 20 päivää kuussa niin 500 työtöntä saadaan työllistettyä haastattelemaan muita työttömiä. Joka tuhannes työtön saadaan siis töihin, huraa!
Haastattelijat varmaan ovat niitä yhdeksän euron orjia, sillä eihän 17 miljoonaa muuten riitä noin monen työntekijän palkkaamiseen.
Tasan jos jaettaisiin 17 miljoonaa per 500, niin tulos on 34000. Jos henkilöstöpalvelufirma ei saisi toiminnasta mitään katetta, niin tuon verran siis olisi käytettävissä kunkin haastattelijan palkkaan sivukuluineen. Voisiko maksaa edes 2000 euroa kuussa? Ja tietysti kun katettakin on saatava (sehän se homman idea on), niin ei voida maksaa noinkaan paljoa.
Tai sitten piikki onkin auki ja veronmaksajilta kupataan enemmänkin kuin tuo 17 miljoonaa.
Eipä ihme, ettei vienti vedä, jos firmojen johtajilla, joita tuo Sipiläkin on ollut, on tämäntasoisia ajatuksia. Työttömät haastattelemaan toisiaan ja sillä Suomi nousuun!
Mä olen miettinyt näitä orjatyöjuttuja ja en vieläkään tajua, miten sitä voi hyväksikäyttää ja todennäköisesti hetken päästä pakosta yksityiset firmat. Jos ajatellaan, että sosiaaliturvan täytyy olla vastikkeellista, niin eikö sen vastikkeellisuuden saajan pitäisi olla sitten sen maksaja? Valtio ja kunnat siis? Ts. työtön työskentelisi julkisen sektorin hyväksi rahojaan vastaan? Mun logiikkaan ei mitenkään mene, miten on mahdollista, että valtio maksaa työttömyyskorvausta tai kunta sossurahaa ja sitten joku yksityinen firma voi ottaa hyödyn siitä ihmispolosta, joka laitetaan tuolla rahalla töihin. Ei mikään yrityskään maksa palkkoja toisten puolesta.
Yleisen oikeudenmukaisuuden vuoksi näihin ilmaistöihin pitäisi olla vain ja ainoastaan oikeus julkisen sektorin organisaatioilla. Yksityiset maksakoon palkkaa, jos haluaa työntekijän. Tällä hetkellä ajatus on, että me kaikki maksamme porukalla veroina toisen elatuksen ja työpanoksen sitten joku yksityinen yritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne työpaikat synny työttömyysturvaa kiristämällä. Suomeen pitäisi luoda työpaikkoja eikä tällaisia työttömien kuulusteluja. Eniten työvoimatoimistoissa vtuttaa se että virkailijat lykkää vaan työhönosoituksia jotka ei edes liity mitenkään henkilön koulutukseen ja kiinnostukseen. Niillä on jotkut bonustavoitteet joissa on kirjattu että saatava x määrä työttömiä töihin.
Niin, mutta ei niitä synny, kun suomessa työnantaja joutuu maksamaan ihan helvetisti kaikkia sivukuluja yms etuuksia.
Ei itseasiassa edes joudu.
Näin pitkäaikaistyöttömänä pitää laittaa kädet ristiin, että olisin yksi niistä 2000:sta, jotka arvotaan perustulokokeiluun. Sitä rahaa ei ilmeisesti voi leikata?