Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥ SYYS04 äireet, wiikkispinoon! ♥♥♥

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää!

Paukkurauta ei siis ole mun juoma, kun en kahvista tykkää:)

Ei tullut 6h unia, ei. Lapset heräsi ennen seiskaa taas. On vähän hontelo olo, mutta muuten ok. Oli kivat kekkerit ja lyhyiden unien ansiosta en ehtinyt saada edes selkääni kipeäksi omassa sängyssä:)

T: Ynis

Vierailija
22/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila siis pääsee pian tositoimiin :)

Antsa oksensi viime yönä. POikahan sairasti tuon mhataudin jo edellisviikolla, mutta onkohan saanut sen uudelleen...Nyt on aivan hyvässä kunnossa.

Palillaan!

SM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä ja toivottavasti pian on nyytti sylissä. Pidähän tosiaan meitä vaikka välikäsien kautta ajan tasalla. Täällä jännittää iso pino :) :)

Mimmulille. Älä huolestu kauheasti tuosta verestä Nöösän kakan päällä. Meillä tytöllä ollut muutaman kerran myös sellainen kirkkaanpunainen pieni veriviiru kakan päällä, kun vatsa oli kovalla ja tuli kovaa kakkaa. Soitin tietenkin hädissäni ensimmäisellä kerralla lastenlääkärille ja kuvailin tilanteen hyvinkin seikkaperäisesti. (Että ei ole mulla kyllä varaa sanoa, älä huolestu kauheasti :) ) Mutta hän sanoi sen olevan juuri niinkuin Lilakin, että jos vatsa ja kakka kovalla, voi peräaukon suu hiukan revetä ja repeämästä tulla verta. Tietty, jos vaiva jatkuu kauan ja toistuu hyvin usein, on varmasti hyvä näyttää lääkärille.

Mimmu, toivottavasti sait nauttia ihanista kuumista löylyistä. Ja kylmästä siideristä.

Me ollaan sitten myös liitytty sairastupalaisiin :( Tytölle nousi illalla kuumetta, 38,5 astetta. Nukahtaminen oli tosi työlästä. Tyttö huusi kaksi tuntia. Onneksi kuitenkin nukkui hyvin aamu-seitsemään saakka kun vihdoin nukahti. Oli supot ja nenätipat annettu. Nyt vaikuttaa ihan pirteältä kuitekinkin ja söi hyvin aamupuuron. Illalla ei jaksanut muuta kuin maitoa juoda. Nenä edelleen tukossa ja vähän lämpöä. Eli sisäpäivää me vietämme ainakin tänään.

Tyttö leikkii alhaalla miehen kanssa. Minä taidan hakea vielä kupin kahvia, lukea hiukan lehteä ja aloittaa yläkerrassa imuroinnin.

Kivaa päivää kaikille ja voikaa hyvin!

Alli

Vierailija
24/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui kertoa vielä se, että lääkäri antoi ohjeeksi voidella lapsen peräaukkoa puhdistuksen jälkeen esim. Bepanthenilla. Ja sitten antoi ohjeeksi myös ulostemassan " löysyttämiseksi" luumusosetta, vettä, jne. Sanoi vain, että jos jatkuvasti ummetusta ja kovaa ulostetta, jne. täytyy aloittaa jonkinmoinen Levolac-kuuri. Mutta meillä ei tarvittu kuin luumusose-kuuri. Nyt tytön vatsa pysyy kurissa hyvin sillä, että syö aika paljon puuroja ja hedelmiä sekä välillä luumusosetta puuron sekaan, jne. tämän tyyppistä.

Alli

Vierailija
25/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAkka-asiaa, joten skippaa jos ei nappaa

Meillä on lähes joka kakassa verta päällä. Yksinkertaisesti ei millään pehmene tarpeeksi. Ruokavalio on natsilinjaa. Ei tulosta. Luumu, ei tulosta. Mutta siis pointti, että ummetuslapsilla veri ulosteen päällä tyypillinen vaiva, kuten jo sanottiinkin. Minä, entinen vauvaummettaja, kärsin edelleen samasta verivaivasta -ja siis porskutan edelleen. Lääkäri neuvoi meille juuri tuon Bebphantenin peräaukolle kakan jälkeen ja kakkapäivinä myös kylpyyn. (lämmintä vettä siis)

HAli.

hk

Vierailija
26/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus: Kakka-asiaa

Kiitos vastanneille. Rauhoituin heti. Kävimme kuitenkin päivystyksessä aamusella, kun sitä verta tuli enemmän kuin pieni viiru. Ajattelin, että saisimme jotain rasvaa tms. Niinhän me saatiinkin (Neoproct). Duphalacin tilalla kokeillaan nyt Levolacin vastinetta (en muista nimeä) hetkellisesti. Saatiin myös noita ummetuksen hoito-ohjeita, jotka kyllä on jo tuttuja. Tilannetta pitää seurata, ettei veren tulo lisäänny. Tosiaan pienet viirut eivät ole sinänsä ongelma. Allergioita hoitavaan lastenlääkäriin käski olla yhteydessä. Täytyy soittaa huomenna soittoaika näin aluksi, on muutenkin asiaa hänelle. Ummetus tosiaan on meidän tuttu kamu. Nöösällä on aina ollut kova vatsa eikä nuo allergiat auta asiaa yhtään päinvastoin pahentaa, kun ei viljat sovi. Pottalla istuminenkaan ei enää niin hyvin auta tilannetta kuin aluksi, vaikka edelleen pottalle on helpompi Nöösän kovat kikareet tuottaa. Luumusose ei ole meillä auttanut enää pitkään aikaan, mutta toisaalta nyt on ollut siitä taukoa. Josko siis taas vähän auttaisi. Hankalaa, kun ruokavalio on toisaalta aika suppea. Erityisesti kuitujen vaikea saatavuus on ongelma. Kasviksia on onneksi jonkin verran listalla. Täytyy tänään taas tehdä satsi sämpylöitä täysjyväriisistä, josko siitäkin jotain iloa.

Allin antama rasvausohje on varmasti hyvä tulevaisuuden varalle. Ehdin lukea sen vasta kotiuduttuamme. Kiitos, kun jaksoit antaa käytännön ohjeita.

Hipsulle kiitos tuosta kylpyvinkistä ja kokemusten jaosta. Hali.

Kyllä täältä pinosta vaan löytyy parhaat vinkit, rauhoittelut ja tuet. Ootte ihania! =)

Lilalle tsemppiä. Täällä jännitetään puolestasi. Suppareita ja haleja!

Nyt tää hössöttäjä lähtee syömään. Hyvää sunnuntaipäivää kaikille! =)

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
27/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin aamupäivällä ja pesin lattiat. Sain eteisen uuden maton paikoilleen ja työhuoneeseen pestyn maton. Ruokaa en jaksanutkaan tehdä, joten meidät ruokki pirkka pizza. Miehen piti lähteä esikoisen kanssa mummolaan, mutta tyttö heittäytyi taas ihan mahdottomaksi ja mies rupesi marisemaan, ettei halua hankalaa lasta mukaansa. Mullehan se oli kiva jättää tyttö tänne huutamaan. Nimittäin huusi äsken täyttä huutoa puoli tuntia, kun puhuin puhelimessa. Sitten lopulta nukahti mun syliin sohvalle. Mun piti nyt siis saada nukkua päikkärit, kun pikkurinsessakin nukkuu. No, sanoin miehelle jo, että nukun sitten ne päikkärit, kun mies tulee kotiin.

Jatu, ei se lauantai haittaa. Kiva vaan, jos on seuraa eikä tarvi yksin kökkiä koko päivää täällä. Mies kun lähtee sillon sunnuntaina heti reissuunkin. Koitan saada lapset vaikka anoppilaan päiväksi.

Taidan mennä jonnekin makoilemaan, vaikka ei tässä kauheasti enää taida olla aikaa lepäillä. Onneksi täällä on nyt täysin hiljaista!

Vierailija
28/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt energinen olo ja hyvä mieli...Näin lupasi jumppaope tänään .Siellä oli sijainen ja tunti oli tooooosi rankka.Ei pidä helppoa oma opekaa,mut ikinä en ole näin paljo hikoillu!Ja nyt jo on jalat niiin kipeet..Auts!!!!

Ynis:Kiva jos la käy :-) Mulla on kalenterissa merkintöjä...suklaakakkua..syömään....Ynikselle...ja näistä 2ilman lapsia :-)

Lilalle hyvää matkaa!Oot kai jo mennykii...

Typy nukkuu,pojat ulkona...Täytyy vähä venytellä ku huomen ei voi jäädä sänkyy makaa ;-)

jatu

Vierailija
29/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen Jatulle jumpasta! !

Lila kohta saa beibin, jännää ja ihanaa! :-)

Mimmuli, voisiko riisi olla syyllinen kovaan vatsaan? Jos Nea syö kerrankin riisiä, vaikka täysjuvääkin, niin vatsa on kivikovana, eikä toimi kunnolla. Riisiä harvoin annan, joskus reissussa riisikakkuja. Teillä tietysti hankala, kun ei viljat sovi.. Voimia ja toivottavasti alkaa helpottamaan!

SeaLife oli fiasko. Nea pelkää pimeitä vieraita paikkoja ja siellä oli TOSI pimeää, lisäksi remonttia ja porakone huusi. Ja Nea itki ja tärisi hysteerisenä, muutaman kalan ehti ilahtuneena katsoa ja pakko oli sit lähteä pois! :-( Harmitti!

Tää kone lähtee huomenna, viikon ainaki huollossa! APUA! Koneesta tuuletin hajalla, nyt tää on ihan ylikuumentunut ja tökkii, pakko pistää kiinni. Ikävä tulee teitä, moikka!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
30/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että se lauantai onnistuu, Ynis! Me voisimme myöhemmin sopia mitä jokainen toisi mukanaan. Että olisi sillätavalla nyyttärityyliä ettei sulle tule kauheasti vaivaa. Näistä ja muista asiaan liittyvistä asioista kannattaa varmaan jatkossa/myöhemmin sopia sitten sähköpostissa.

Me syödään illalla juusto-fondueta, namnam. Saa kyllä sitten jumpata oikein hiki hatussa ensi viikolla että ylimääräiset sulaa pois eikä jumahda lanteille :(

Alli

Vierailija
31/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on niin tylsää töissä ja on aikaa kun odottelen ruokaa saapuvaksi, tulin tänne notkumaan. Mies ja Onni kävi tässä äsken, toivat mulle auton kun olivat olleet pulkkamäessä " roskarukalla" . Kokkolan entinen kaatopaikka vissiin, jossa ihmiset laskee mäkeä. Menin ääneen sanomaan, että tekee mieli herkkuja... Niitä sitten saan. Olen varmaan suolaa ja sitä kautta nestettä täys koko akka. On tullut syötyä aika suolaista ruokaa viikonloppuna.

No, sunnuntait on kivoja herkuttelupäiviä. Onneksi ei aina ole näin laiska ja toimeton olo, muuten sitä varmaan söis ja kasvais vaan:)

Lilalla alkaa olla jännät paikat. Hui kun aika on kulunut nopsaan. Kuulin eilen serkultani (Onskan kummi), että pari tuttua, joiden lapset ovat n. kuukauden Onnia nuorempia, saavat molemmat toisen lapsen ensi heinäkuussa. Ja molemmat sellaisia äitejä, jotka ovat vannoneet, ettei ikinä enää tai ei ainakaan ihan heti:) Eli todellisia ylläriuutisia kuulin mutta kivoja sellaisia.

Tuota verta on ollut joskus meilläkin Onnin kakassa. Anoppilassa ollessamme nyt viimeksi oli yks kakka punertava kokonaan, tai suurimmaksi osaksi. Mutta ei kyllä vaikuttanut vereltä. No, meilläkin on tuota ummetusta aina ilmoilla. Nytkin on toissa aamuna kakannut viimeksi ja alkaa jo vaikuttaa syömiseen vaikkakin yö oli ehjä - vielä. Pitäs vähän pitää kirjaa, mikä ummettaa. Sen tiedän, että meilläkin riisi aiheuttaa sitä mutta kun saa kerran päivässä kauraakin ja yritän saada meneen omenaa ja porkkanaraastetta usein... Vähän on välillä semmonen olo, että saakohan riittävästi kuituja kun on huonohko syömään ja ruokavalio aika ykstoikkonen, kun olen surkea keksimään uusia ruokia. No, onneksi näitä umpiojaksoja on harvoin. Eikähän yksi välipäivä kakkimisessa ole paha juttu, tiedän.

Nyt tulee ruokaa. Sujuvasti näistä kakkatarinoista syömään:)

T-P

Vierailija
32/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täällä odotellaan. Supparit 5 minuutin välein mutta ovat kestoltaan liian lyhyitä. Ensiyönä saatan olla tositoimissa. Toivon niin!

Mimmun synnytyksiä olen miettinyt. Mimmu ei jahkaa, vaan synnyttää. Tahtoisin olla vähän Mimmumaisempi! :-D

Lila75

Vierailija
33/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitahan meille jotain kautta viestiä, kun saat tuhisevan kurttunaaman kainaloosi:)

T: Ynis jolle iski flunssa (samoin miehelle)

Vierailija
34/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, ihanaa! Kohta on sinulla nyytti sylissä..sniiiff!

(Minulla ei tämän enempää asiaa tänään ollutkaan, pakko mennä iltatoimiin, joten ehkä myöhemmin enemmän)

SaaMa(ton) ;)

Vierailija
35/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkurinsessa hajotti mun puhelimen!!! Tosi kivaa:( Kuolasi sen niin, että näppis ei toimi ollenkaan. Kuivattelin hiustenkuivaajalla, mutta turhaan:(

Vierailija
36/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks jotkut sunnuntait ei lopu ikinä??Tää on just sellanen..

mies oli pojan kans 2½tuntii ulkona ja ku oltii viel syömäs poika alko vinkuu et ei ole tekemistä...Videoita ois tahtonu mut ei anneta yleesnä vklna koska aamun on tuijottanu lastenohjelmii.Sit alkovat typyn kans riehuu....

Mul oli yöllä kurkku kipee..otin Buranaa ja aamul oli olo ihan ok ja jumpataki jaksoin...Nyt vähä outo olo.En taho flunssaa,tahon suklaakakkua!!

Ynis:Kurja kyllä tuo puhelin!!!!Kyl olis mullaki ajatukset ja sanat painokelvottomia!!!Paranemista flunssaan!!

Kauheesti oon taas kotitöitä puurtanu...pyykkiä ja tänpvän ja huomista ruokaa ja vähä typyn huonetta järjestelly..

Väsyneenä mun täytyy ihan maanisena puurtaa tai muuten jää kaikki tekemättä!Nyt kyllä väsyttää!

Enkeli:Mies tänää ajatteli et mentäs SeaLifee,mut ei sit mitenkää keretty!

Poika tahtoo suihkusta pois joten sinne...

jatu

Vierailija
37/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoksen reissu takana.kiva oli,paitsi että muhun iski flussa. meitä oli 3 naista ja kaikilla kengänkoko 39-40 ja yhtä pitkiäkin ollaan. Mökki oli rinteen vieressä ja vuokrattiin yhdet sukset tykötarpeineen ja yksi päivälippu ja sit vaihdeltiin. en kyllä tiiä onko ihan laillista.no,mä laskin 3 laskua,joten hukkaan ois mennyt suksien vuokraus jos oisin itelle vuokrannnut. liian kylmä,ja pyrytystä ja flussa...

Ynis ja Alli ja muutki jotka ovat viimeaikoina virkisyneet ostoksilla. kyllä se niin on että se kummasti naisen mielä virkistää kun saa jotain kivaa otsettua itselle ja kodin piristykseksi. vähissä on ollut mulla viimeaikoina,mieltä kun on tampereen keskustaan 20 km,niin ei tule kovin usein enää mentyä ja täällä meilläpäin ei ole muuta kuin prisma ja seppälä. ja tkauheesti ei ole ollut rahaakaan shoppailla. perjantaina olin kaupungilla yksin ja ostin valkoisen kevättakin itelle. voi että piristi mieltä. HM:ltä tilasin kanssa pari kesähametta ja sifonkipaidan,nekin meni nappiin ja pojulle kevät/syystakin sekin ihan ok,vaikka aika isolta vaikutti,mutten jaksa alkaa palauttaan,kun halpoja oli kaikki.

LIlalle stemppiä tulevaan KOITOKSEEN!!!!!

Mimmu.K,kuulosta oiken hienoista teidän rytmit!

poika nukahti 19.kun päiväunet jäi tosi lyhyiksi kotimatkalla,toivottavasti jo yöunille. sänkyyn vietiinja yöpuku vaihdettiin

tiivii ja Vilho

Vierailija
38/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken tuli viesti Lilan mieheltä:

Synnärillä kello 19, 3cm auki, nyt avautuu ammeessa.

Jännittää ihan hirveesti! Auttaakohan virtuaalinen ponnistustuki?

Aavis-viestintuoja

Vierailija
39/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin, että on Aavikselta tiedotus luulin jo Lilan synnyttäneen! Vähän nyt jännittää! Kohta Lilalla on pienen pieni ihme sylissään! Voimia rutistukseen!

Katsoinpa tuon tanssii tähtien kanssa -ohjelman ja täytyy sanoa ekan jakson perusteella, että oli kyllä mun mielestä loistavaa viihdettä! Ihan ääneen hihkuin täällä töissä, kun niin hyvin tanssivat. Pöyhösen Markus oli aika nami:)

Jepulis, pian kotiin saunaan ja sitten nukkumaan.

T-P

Vierailija
40/43 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHan tuli vedet silmii...Virtuaali ponnistaa täällä Lilan kanssa!

Kohta pienenpieni uusi ihme sylissä...niisk...

jatu