Maksaisitko 13-vuotiaalle kirjeenvaihto-harrastuksen? kirjoittaa kun voi netissäkin
Haluaisi alkaa vaihtaa etanapostia parin kaverinsa kanssa. Kirjepaperit, kuoret ja postimerkit maksavat + bensa koska asumme syrjässä ja kirjeet joutuisi aina erikseen viemään autolla postilaatikolle. Esim. whatsapp ja Facebook on kuitenkin ilmaisia.
Kommentit (27)
Et kai ole tosissasi? Eipä tuossa kovin suurista harrastuskuluista nyt puhuta.
Todellakin maksaisin.
Arvaanko ettei teillä luetakaan edes kirjaston kirjoja ilmaiseksi, kun bensa maksaa kirjastolle.
On second thought, parempi että tyttäresi vain pelaisi väkivaltaisia videopelejä aamusta iltaan. Mitä sivistyksestä.
Kyllä mä olen aina maksanut tytölle, hänellä on unkarilainen kirjekaveri, lähettelevät toisilleen paketteja ja kirjeitä, lisäksi juttelevat mesessä.
Ettekö koskaan käy kaupassa? Yleensä isompien ruokakauppojen pihassa on postilaatikko. Postimerkkejä voi ostaa valmiiksi varastoon. Kyllä minä noin halpaa harrastusta tukisin ilomielin. Sitäpaitsi on paljon vaativampaa (ja näin ollen kehittävämpää) kirjoittaa oikea pitkä kirje kuin vaihtaa pikaviestejä. En ymmärrä, miten voit verrata noita.
Et voi olla tosissasi. Mitä maksamista tuossa edes on, muutama euro silloin tällöin?
Varmaan olemassa joku tukirahasto perheille,joiden talous on on mennyt kuralle lapsen kirjekaveriharrastuksen takia. Ole yhteydessä nyt ainakin velkaneuvontaan,jos voisi yhdistellä postimerkkien ja kirjepaperin ostosta syntyneitä velkoja. Kannattaa kierrellä kirpparia,jos löytyisi käytettyjä hyväkuntoisia papereita ja kyniä.
Todellakin maksaisin. On monella tapaa hyödyllistä kirjoittaa ja varsinkin kynällä paperille
No tosiaankin. Hyppisin riemusta jos omat teinit innostuisivat moisesta. Mutta ei, zombeina roikkuvat whatsappissa ja vastaus kaikkeen on "mmm" tai "täh"
Tottakai maksaisin. Some on pelkkää kuittailua, kirjeen kirjoittaminen on pohdintaa, keskustelua; kieli kehittyy, samoin käsiala (hienomotoriikka). Hyvän kirjepaperin ja kynän hankinta on kertainvestointi, ikimerkit säästävät rahaa ja kirjeen voi pudottaa postilaatikkoon kauppa-, työ tai koulumatkalla.
Etanaposti? Mä puhun ponipostista. :) Mutta oli etana tai poni, siinäkin on hyvää: kaiken ei tarvitse olla heti tässä nyt, vaan kirjeen kirjoittaminen vie aikaa, posti vie aikansa, samoin vastaaminen. Saa odottaa, kärsivällisyys vahvistuu ja ystävän odotettu kirje vahvistaa ystävyyttä enemmän kuin joku statuspäivitys FB:ssa.
Kirjeenvaihtoharrastuksen. Ei kirjeenvaihto-harrastuksen. Ei kirjeen-vaihto-harrastuksen. Ei kirjeen-vaihtoharrastuksen.
Maksaisin. Eikö teinin koulun lähellä ole postilaatikkoa tai kenelläkään muuten asiaa postin lähelle?
ihan sama periaate kuin muissakin harrastuksissa. Varmasti liikuntaakin voi harrastaa ihan kotona, miksi siis lähteä mihinkään ohjattuun kun se maksaa. Piirtää voi kotona vaikka laskujen kirjekuoriin, miksi viedä maksulliseen taidekouluun...
Millä vuosisadalla oikein elät, ap? Ei paperit ja kuoret kenenkään taloutta nurin vie, eivät postimerkitkään. Miksi se 13-vuotias ei vie itse koulumatkalla kirjettä laatikkoon? On hienoa, jos nuoret innostuvat kirjoittamaan ihan oikeita kirjeitä. Se taito on melkein jo vajonnut maanrakoon, valitettavasti.
Katsokaapa, miten ihania kirjeitä naiset lähettelee, kuvia löytyy instagramissa #snailmailrevolution. Ihan paras harrastus.
Provohan tämä oli, kun ap ei tullut kommentoimaan. Toivottavasti tyttö sai harrastuksensa. Itsekin olen innostunut kirjeenvaihdosta nyt uudelleen.
Kai sieltä teiltä kotoa joku jonnekin liikahtaa, että voi samalla viedä kirjeen postiin?