Luottotietojen puhdistuminen, hehkutusta ja kysymys!
Olen niin onnellinen! Saan luottotietoni takaisin huomenna eli 2.9.
Menetin luottotiedot, kun en vaikeassa elämänvaiheessa jaksanut hoitaa asioita ja opintolaina sekä laskuja meni perintään ja lopulta ulosottoon. Ajattelin jo jossain vaiheessa, että elämäni on ohi ja että en saa ikinä hoidettua asioitani kuntoon. Nyt olen kuitenkin maksanut palkasta ulosoton kautta isoimmat velat pois. Vielä on muutama tonni perintätoimistoon velkaa, josta kuitenkin maksusopimus jonka pystyn hoitamaan ja nuokin velat on ensi vuoden alkupuolella hoidettu pois.
Oli pakko tulla hehkuttamaan, oon niin iloinen :) Olen nyt oppinut hoitamaan raha-asiat huolellisesti ja tiedän, että vaikka tulevaisuudessa tulisi vaikeita aikoja, selviän enkä enää toista samoja virheitä.
Sitten se kysymys: tietääkö joku, puhdistuuko luottotietorekisterini heti tuolloin 2.9.? Asiakastiedon rekisterissä jonka olen itselleni tulostanut, lukee että "merkintä poistuu 2.9.". Voinko siis jo 3.9. ottaa itselleni kotivakuutuksen ja puhelinliittymän? Ah mitä ihanaa juhlaa kun saan oikeasti vakuutuksen ja muun liittymän kuin prepaidin. Oon oikeasti niin iloinen että voisin hyppiä tasajalkaa.
Jos joku velkaongelmien kanssa painiskeleva lukee tämän, älä luovuta! Hae apua ja neuvontaa jos et yksin pysty hahmottamaan tilannettasi. Minäkin olin vielä 5 vuotta sitten aivan epätoivoinen ja harkitsin jopa itsemurhaa köyhyyden ja velkaantumisen takia. Sitten asiat alkoivat järjestyä ja nyt tulevaisuus näyttää ihan toisenlaiselta.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap! Meillä oli miehellä luottotiedot pimeänä 16 vuotta. Ja se kaunis päivä, kun tajuttiin, että lieneekö nyt puhtaat. Ja tadaa, siellä oli puhdas rekisteri. Mies mietti, että pitäiskö juhlia tätä pikavipillä.... :)
Vau, varmaan ihan mahtava fiilis 16 vuoden jälkeen. Eikä enää ikinä yhtään pikavippiä! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 6kk jäljellä. Exän velat on jo maksettu ja keväällä saan ihmisarvoni takaisin :) <3
Tsemppiä viimeisiin kuukausiin! Ihmeen paljon tuo merkintä vaikuttaa omanarvontuntoon. Tosi suuri merkitys olla luottokelpoinn henkilö. Kerran kun sen on menettänyt, osaa kyllä arvostaa sitä kun tiedot palautuu.
Ap
Tämä on aika vanha keskustelu, mutta olisi kiva saada vastaus tuohon aapeen kysymykseen. Eli jos luottotiedoissa lukee "merkintä poistuu xx.xx.xxx" niin onko silloin sinä päivänä tiedot puhtaat vai onko se viimeinen päivä roskasakkina? Itselläni lukee huominen päivä, joten voisi kai olettaa, että huomenna saan otettua vakuutuksia?
Mulla poistunut merkintä jo pari vuotta sitten. Mulla on koko ajan ollut puhelinliittymä ja vakuutukset.
Ajattelin käydä pankissa kysymässä voinko saada luottokortin.
En tarvi sitä Suomessa, mutta esim.lentokoneessa ostoksia tehdessä olis kiva maksaa luottokortilla.
Kiitos onnitteluista! Toivottavasti pysyykin tiedot puhtaina :)
Ap