Kannabis lailliseksi?
Kommentit (62)
Ei silkkitiekytköstä, mutta meillä oli poliisi saanut vihiä, että silloinen avomieheni oli joskus mökkiympäristössä pössytellyt yhden kotikasvatuksesta kärähtäneen kaverin kanssa.
Poliisit eivät suinkaan soittaneet leppoisaa puhelua, että oletkos puuhastellut tällaista, vaan tulivat yllättäen eräänä aamuna huumekoirien kanssa ratsaamaan kämppämme. Mulle ei kerrottu missään vaiheessa, mistä oli kysymys, oli varhainen aamu ja olin vielä nukkumassa, kun siviiliasuiset kytät tulivat makkariin. Mä mietin, että mitä helvetin jamppoja nämä nyt on. Antoivat mun sentään pukeutua, ennen kuin heittivät meidät ulos siksi aikaa, että käänsivät asunnon ympäri. Eivät löytäneet mitään, mutta veivät miehen mukanaan. Mulle ei vielä tässäkään kohtaa kerrottu, mistä on kysymys tai mistä miestä epäillään.
Mies oli päästetty kyttikseltä pois siinä kohtaa, kun oli suostunut allekirjoittamaan tunnustuksen, jossa myönsi polttaneensa kannabista noin 10 kertaa jonkun pienen ajanjakson sisällä. Tämä oli tosi ylimitoitettu arvio, kun ei siihen aikaan oikeasti polttanut juuri ollenkaan. Samanlainen rynnäkkö oltiin tehty samalla mökillä olleen kaverin kotiin, ja tämä kaveri ei ihan oikeasti polttanut ollenkaan - ei siellä mökillä tai muutenkaan. Hän oli joutunut allekirjoittamaan samanlaisen tunnustuksen, kun ei ollut aikaa jäädä 3 vuorokaudeksi kyttikselle vänkäämään asiasta. Molemmat saivat sakot.
Mulle jäi tästä tosi paska olo pitkäksi aikaa, tuntui tosi pahalta, että meidän kotiin sillä tapaa tunkeuduttiin. Perusturvallisuuden tunne oli tosi huteralla pohjalla ja poliisi tuntui, ja tuntuu vieläkin, olevan aika helkutin hakoteillä. Tällaiseen ne meidän verovarojamme kuluttavat ja oikeat rikolliset juoksevat vapaana.
Terkkuja tutuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeen laillistaa, sillä se ei ole ihmisille hyödyllistä.
Huumeiden kieltolaissa on kysymys siitä onko laittomuus halvempi ja/tai turvallisempi vaihtoehto kuin laillisuus. Vasta kumpaankin on, ettei ole. Lasku huumeista olisi paljon pienempi jos ne olisivat laillisia ja samalla rikollisjärjestöt menettäisivät ylivoimaisesti suurimman tulonlähteensä, mikä tekisi yhteiskunnasta turvallisemman.
Suomessahan on onnistuttu alkoholiverotuksen ja kieltolain avulla luomaan tilanne, jossa piri on kaikista halvin tapa päihtyä. Tulee halvemmaksi kuin alkoholi, tulee halvemmaksi kuin Kannabis. Ja siitä tulee paremmatkin pöhinätkin kuin Alkoholista tai kannabiksesta.
Ei ihme, että piri on Suomessa niin suosittua.
Piriä on paremmin saatavilla kuin kannabista. En tosin ota vaikka ilmaiseksi saisi. On tyrkytetty joskus mutta kun ei kiinnosta yhtään. Paljon sitä paskajauhoa kyllä suomessa liikkuu.
Miten niin paremmin saatavilla? Silkkitiellä on kannabiksen myyjiä ainakin kaksi kertaa enemmän kuin pirin myyjyiä. Tosin kumpaakin on aina saatavilla niin reilusti, etten ymmärrä näitä kysyntä ylittää tarjonnan -väitteitä.
En puhu silkkitien tarjonnasta. Vaikka sitä paikkaa kuinka kehut niin kaikki netissä tapahtuva on jäljitettävissä.
So? Kuvitellaan että olen ostanut 3g kannabista ja poliisi on jotenkin saanut tämän selville.
Keskustelu kun poliisi soittaa:
Poliisi: Olet ostanut Silkkitieltä kannabista.
Minä : Kyllä, niin olen.
Poliisi: Tiedätkö että se on suomen lakien mukaan laitonta?
Minä: Kyllä tiedän.
Poliisi: No olepas nyt jatkossa kunnolla tai annamme sinulle sakot.
.. ja homma loppuu tähän.
Jos virkavalta haluaa minua vielä muistaa jonkun sakon muodossa, niin tehköön näin. Ei se minun kannabiksen polttoon vaikuta. Ymmärrättekö monta pilvitakavarikkoa noi jeparit tekevät päivittäin kun noita narkareita paimentavat? Miksi heitä kiinnostaisi joku normaali ihminen joka silloin tällöin polttaa pilveä?
Ei tuota tarvitse edes myöntää. Sanot vaan, ettet tiedä koko asiasta mitään. Poliisille ei ole mitään todisteita sua vastaan.
3 vuorokautta kyttiksellä voi kuitenkin tulla kalliimmaksi kuin se käyttörikesakko, jos ei sen takia pääse vaikkapa töihin.
Meidän taloudessa menee noin 1g/vrk, eikä tosiaan olisi näillä hinnoilla varaa siihen. Tosi vaikeaa. Toivoisin, että edes käyttö ja hallussapito dekriminalisoitaisiin, jokainen saisi pitää oman puskansa himassa ja kenenkään ei tarvisi asioida minkään ikävien kauppaajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei silkkitiekytköstä, mutta meillä oli poliisi saanut vihiä, että silloinen avomieheni oli joskus mökkiympäristössä pössytellyt yhden kotikasvatuksesta kärähtäneen kaverin kanssa.
Poliisit eivät suinkaan soittaneet leppoisaa puhelua, että oletkos puuhastellut tällaista, vaan tulivat yllättäen eräänä aamuna huumekoirien kanssa ratsaamaan kämppämme. Mulle ei kerrottu missään vaiheessa, mistä oli kysymys, oli varhainen aamu ja olin vielä nukkumassa, kun siviiliasuiset kytät tulivat makkariin. Mä mietin, että mitä helvetin jamppoja nämä nyt on. Antoivat mun sentään pukeutua, ennen kuin heittivät meidät ulos siksi aikaa, että käänsivät asunnon ympäri. Eivät löytäneet mitään, mutta veivät miehen mukanaan. Mulle ei vielä tässäkään kohtaa kerrottu, mistä on kysymys tai mistä miestä epäillään.
Mies oli päästetty kyttikseltä pois siinä kohtaa, kun oli suostunut allekirjoittamaan tunnustuksen, jossa myönsi polttaneensa kannabista noin 10 kertaa jonkun pienen ajanjakson sisällä. Tämä oli tosi ylimitoitettu arvio, kun ei siihen aikaan oikeasti polttanut juuri ollenkaan. Samanlainen rynnäkkö oltiin tehty samalla mökillä olleen kaverin kotiin, ja tämä kaveri ei ihan oikeasti polttanut ollenkaan - ei siellä mökillä tai muutenkaan. Hän oli joutunut allekirjoittamaan samanlaisen tunnustuksen, kun ei ollut aikaa jäädä 3 vuorokaudeksi kyttikselle vänkäämään asiasta. Molemmat saivat sakot.
Mulle jäi tästä tosi paska olo pitkäksi aikaa, tuntui tosi pahalta, että meidän kotiin sillä tapaa tunkeuduttiin. Perusturvallisuuden tunne oli tosi huteralla pohjalla ja poliisi tuntui, ja tuntuu vieläkin, olevan aika helkutin hakoteillä. Tällaiseen ne meidän verovarojamme kuluttavat ja oikeat rikolliset juoksevat vapaana.
Terkkuja tutuille.
Missä ja milloin tämä on tapahtunut? Jokainen ymmärtää ettei minkään polttelun vuoksi olisi resursseja penkoa ihmisten asuntoja Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeen laillistaa, sillä se ei ole ihmisille hyödyllistä.
Huumeiden kieltolaissa on kysymys siitä onko laittomuus halvempi ja/tai turvallisempi vaihtoehto kuin laillisuus. Vasta kumpaankin on, ettei ole. Lasku huumeista olisi paljon pienempi jos ne olisivat laillisia ja samalla rikollisjärjestöt menettäisivät ylivoimaisesti suurimman tulonlähteensä, mikä tekisi yhteiskunnasta turvallisemman.
Suomessahan on onnistuttu alkoholiverotuksen ja kieltolain avulla luomaan tilanne, jossa piri on kaikista halvin tapa päihtyä. Tulee halvemmaksi kuin alkoholi, tulee halvemmaksi kuin Kannabis. Ja siitä tulee paremmatkin pöhinätkin kuin Alkoholista tai kannabiksesta.
Ei ihme, että piri on Suomessa niin suosittua.
Piriä on paremmin saatavilla kuin kannabista. En tosin ota vaikka ilmaiseksi saisi. On tyrkytetty joskus mutta kun ei kiinnosta yhtään. Paljon sitä paskajauhoa kyllä suomessa liikkuu.
Miten niin paremmin saatavilla? Silkkitiellä on kannabiksen myyjiä ainakin kaksi kertaa enemmän kuin pirin myyjyiä. Tosin kumpaakin on aina saatavilla niin reilusti, etten ymmärrä näitä kysyntä ylittää tarjonnan -väitteitä.
En puhu silkkitien tarjonnasta. Vaikka sitä paikkaa kuinka kehut niin kaikki netissä tapahtuva on jäljitettävissä.
So? Kuvitellaan että olen ostanut 3g kannabista ja poliisi on jotenkin saanut tämän selville.
Keskustelu kun poliisi soittaa:
Poliisi: Olet ostanut Silkkitieltä kannabista.
Minä : Kyllä, niin olen.
Poliisi: Tiedätkö että se on suomen lakien mukaan laitonta?
Minä: Kyllä tiedän.
Poliisi: No olepas nyt jatkossa kunnolla tai annamme sinulle sakot.
.. ja homma loppuu tähän.
Jos virkavalta haluaa minua vielä muistaa jonkun sakon muodossa, niin tehköön näin. Ei se minun kannabiksen polttoon vaikuta. Ymmärrättekö monta pilvitakavarikkoa noi jeparit tekevät päivittäin kun noita narkareita paimentavat? Miksi heitä kiinnostaisi joku normaali ihminen joka silloin tällöin polttaa pilveä?
Ei tuota tarvitse edes myöntää. Sanot vaan, ettet tiedä koko asiasta mitään. Poliisille ei ole mitään todisteita sua vastaan.
3 vuorokautta kyttiksellä voi kuitenkin tulla kalliimmaksi kuin se käyttörikesakko, jos ei sen takia pääse vaikkapa töihin.
Itse tilasin ulkomailta neljä grammaa ja koirat haistoi tullissa. Siitä meni pari kuukautta niin jouduin menemään paikalliselle poliiasemalle vastaamaan muutamaan kysymykseen. Missään en joutunut viettämään edes yhtä yötä ja koko homma oli ohi puolessa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja tutuille.
Missä ja milloin tämä on tapahtunut? Jokainen ymmärtää ettei minkään polttelun vuoksi olisi resursseja penkoa ihmisten asuntoja Helsingissä.
Jep. On kyllä harvinaisen selkeä provo, ellei tämä sitten tapahtunut 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P.s. kuka maksaa kukasta 20-30€/g? Miksi edes suostutte? Oma rajani on 15€/g ja sekin jo kirpaisee. Olen ennemmin ilman, kuin maksan rikkaruohosta tommosia summia.
Koska työssäkäyvälle vähän polttavalle on sama maksaako pilvi 15€ vai 30€. Tärkeämpää on ettei tarvitse mitään takkutukkia katsella ja ostaminen on tehty helpoksi sekä turvalliseksi. Silkkitien hienous on se, että voit valita juuri sellaisen lajikkeen kuin haluat. Kadulta saat mitä saat ja harva kotikasvattaja kasvattaa monta lajiketta yhtäaikaa.
Niin no itselleni kannabis ja sen kasvatus on lähinnä alakulttuuria ja elän sitä. En siis hanki tai myy mitään silkkitiellä, tosin johtuen siitä, että pidän enemmän euroista kuin bitcoineista. Kannabiksessa kun on niin paljon muutakin, kuin pelkkä pössyttely. Meidän porukka on lähinnä vanhan kansan ajattelijoita, joidenka mielestä kukasta pitäisi kaikkien saada nauttia, kunhan saa kulut peittoon. Tiedetään, ollaan tyhmiä kun ei pyöritä markkinavoimien mukaan ja poljetaan hintoja alas. Toisaalta ei meillä ole tarkoitus tienata, kyseessä on harrastus. Tai kyllä varmasti joku myy silkkitielläkin, mistäs sitä voisin tietää.
Ei. Mieluummin piri ja hepo laillisiksi, niillä saa paremmat fiilikset.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mieluummin piri ja hepo laillisiksi, niillä saa paremmat fiilikset.
Jää lailliseksi, se on sitä kunnon vauhtia. Fenmetrasiini myös takaisin markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on se vihreiden unelma.
Vihreäthän ovat juuri se syy miksi kannabista ollaan laillistamassa ympäri maailmaa. Kukaan muu ei halua kannabiksesta laillista, mutta eivät vaan voi mitään vihreiden rajattomalle mahdille.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloudessa menee noin 1g/vrk, eikä tosiaan olisi näillä hinnoilla varaa siihen. Tosi vaikeaa. Toivoisin, että edes käyttö ja hallussapito dekriminalisoitaisiin, jokainen saisi pitää oman puskansa himassa ja kenenkään ei tarvisi asioida minkään ikävien kauppaajien kanssa.
Saahan sitä toivoa parempaa mutta kun katsoo politikkoja niin täytyy olla pirun vahva usko muutoksiin. Joo kauppiaat on syvältä. Omasta puskasta tietää varmuudella mitä se on.
Ei missään nimessä pidä laillistaa! Ihmisethän on alkanut jäämään perjantai iltaisin kotiin polttelemaan ja kattelemaan netflixiä. Missä nykyisin on kunnon nakkikioskitappelut ja puukotukset viina päissään? Sehän kuuluu suomalaisuuteen, eikä tuommonen kannabis huumeen polttelu ja rauhan toivottelu perkele!
Ei kannabikseen jää helposti koukkuun.
Kannatan hyväksymistä.
verrattuna alkoholiin, on kannabiksen haitat ja lääkinnälliset kustannukset murto osa. uskaltaisin heittää että 1/4. Kannabiksen valvominen maksaa enemmän kuin sen laillistamisesta johtuvat 'kustannukset', jotka kyllä verotus kattaisi täysin ja jäisi valtiolle voittoakin. Laillistamisen myötä myös hinta tippuisi vaikka siihen lisättäisiinkin verot ( vrt: jenkit ja hollanti) hollannissa esim gramma = noin 15e veroineen. (laillinen kasvatus myös puhtaampaa ja turvallisempaa = ei lakkaa yms muuta extraa) Kannabista ei voi myöskään ottaa kuolettavaa määrää mitenkään(ellei sydän ongelmat ole mukana pelissä). liiasta määrästä tuloksena saattaa olla huono olo ja kohonnut verenpaine, ei muuta. Suuri osa jotka kieltää vetoaa simppeliin 'en tunne,en tiedä asiasta' tai 'aina ennenkin ollut laitonta'. käykää siel dameissa ja kokeilkaa. ihan turhan vakavaa tästä tehdään o.o rajansa kyllä kaikessa mutta henkilö itse on vastuussa kohtuullisesta käytöstä missä tahansa.
myöskin: Alkoholi on koukuttavampaa kuin Kannabis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja tutuille.
Jep. On kyllä harvinaisen selkeä provo, ellei tämä sitten tapahtunut 70-luvulla.
No enpä tiedä, ei siitä kauhean monta vuotta ole kun oli tapaus viherpeukku. Äijät myi vesiviljelysysteemejä ja polliisisedät teki asiakasrekisterin perusteella kolmisenkymmentä kotikäyntiä kolmessa kaupungissa. Tutulta kokilta esim. riivittiin chilit ja kaadettiin vedet lattioille. Parketti kiittää. Löysivät näissä ratsioissa yhteensä muistaakseni 800g budia. Mut hei, pitäähän se tynnyrilätkä saada liikkumaan. Terveisiä vaan luodon jarille treelle. Hyvin sä vedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiitos. Saadaan poliisivoimat keskitettyä ihan oikeisiin rikoksiin. Tällä hetkellä pössypäät ovat vain keino saada tilastot näyttämään paremmalta, ettei huumepoliiseilta leikata budjetista. Oikeiden rikollisjengien löytäminen on aikaa vievää työtä. Joten vaikka niissä pidempi odotus kannattaa, niin se ei näytä tilastoissa yksittäisenä tapauksena kovinkaan hienolta.
Saataisiin verotuloja valtiolle. Voitaisiin täälläkin alkaa tutkimaan kannabista, niinkuin jenkeissä jo tutkitaan. Työllisyys paranisi yhden uuden sektorin myötä. Ilmapiiri olisi vähemmän tuomitseva. Omalla kohdallani alkoholin käyttö loppuisi kokonaan, ja onhan tästä jo nyt viitteitä nuorissa aikuisissa, vaikka kannabis on laiton.
Joo verotulot, mutta paljonko sitten loppujen lopuksi tulee terveyskustannukset maksamaan valtiolle? Aina löytyy liikakäyttäjiä, eikä kannabis poista tupakan ja alkoholinkäyttöä.
Toisaalta tupakkatuotteiden käyttö ja alkoholinkulutus eivät aiheuta eivätkä edellytä kannabiksen käyttöä.
Eikä myöskään päinvastoin.
Tiedän montakin (suurinpiiirtein rappio-) alkoholistia jotka oikein retostelevat sillä, että " niin alas en sentään ole vaipunut, että narkkariksi olisin ryhtynyt ja pilveä polttaisin , ei, minä käytän vain näitä ihan tavallisia, laillisia..."
Milloin olet suomessa viimeksi nähnyt hipin? Silloin kun on niin laadusta riippuen g tai alle illassa. Ei kiinnosta alkaa myymään mitään laitonta. Sitten jos saa laillisesti myydä niin satsaisin laatuun. Olen joskus vuosia sitten kasvattanut. Kavereita ja pummeja oli riesaksi asti. Ei ihme kun trimmilehtikin oli parempaa kuin pl.
Periaatteesta en myynyt, tarjosin kyllä samalla kun itse poltin. Sehän häiritsi diilaajia niin paljon että käräyttivät.