Lukekaa tämä blogi köyhän uhriutumisesta
http://photopuusa.com/blogi/koyhakin-yrittaa
Oletteko pitkään aikaan kuulleet moisesta uhrautumisesta ja vastuun siirtämisestä muille? Tupakointi, koira, Helsingissä asuminen...
Kommentit (20)
Varmasti tuolla tytöllä on tiukkaa, mutta oikeasti tuosta tekstistä selviää niin monta kohtaa, joiden avulla hän voisi parantaa tilannettaan.
Lopettais kahvin juonnin kun ei kerta osaa keittää sitä.
Liian laiha/vahva tee on parempi vaihtoehto... Ei mee rahaakaan niin paljoa, voi ostaa toisenkin leipä pussin...
Kyllä toi kosketti ja 15-vuoden takainen minäni samaistui tuohon. Ei 20-vuotiaalla ole vielä välttämättä käsissään niitä avaimia, millä selvitä. Enkä ole ikis ;) On helppo uhriutua (ja se on ainoa vaihtoehto ellei luovuta kokonaan) kun ei vain ole vielä sitä järkeä, millä päästä jaloilleen. Ei osaa lopettaa tupakanpolttoa, koska se olisi henkisesti vaikeaa. Ei osaa oikein tinkiä mistään, koska elämään kuuluu tietyt asiat: vaikka se kalja siellä kuppilassa kavereiden kanssa. Enemmän kuin rahallista apua moni 18-23-vuotias tarvitsisi ihan konkreettista apua elämänhallintaan. Niitä laiskuudessa/osaamattomuudessa/välinpitämättömyydessä tehtyjä valintoja on vaikea korjata myöhemmin. Näistä tarinoista syntyy niitä syrjäytyneitä, ulosottoloukkuun jääneitä ihmisiä. Sellainen olin itsekin, kunnes opettelin miten täällä eletään että pärjää ja siirsin vastuun itsestäni itselleni.
Syö huonosti, varmaan nukkuukin huonosti. Ei mikään ihme ettei jaksa yhtään mitään, edes ajatella tärkeysjärjestystä.
Toivottavasti saa apua mielenterveyspuolelta. Nupin kun saa ojoon, saattaa saada muutkin asiansa järjestykseen.
Tiedän ton tytön. Hyvä että on tukiverkko ja kavereita mut eipä noissa piireissä kenenkää pää ihan kunnossa ole :(
Luin, ja aika hyvää tekstiä. Tyttö on avannut ongelmiaan aika hyvin tuossa. Lause "parhaimmillaan rahattomuus on todellisuuspakoa" kuvaa hänen tilannettaan tosi hyvin. Eli nimenomaan todellsiuuspaosta on kyse.
Hän ei ole oikeasti syrjäytynyt, koska kaikesta näkee, että hän on ns. hyvän perheen lapsi. Kyllä hän varmasti voisi muuttaa takaisin kotiin asumaan, jos tilanne menisi oikeasti pahaksi.
Hänellä on sentään tuo yritys, joten kyllä hän jotain yrittää, mutta eihän kukaan nyt freelance-valokuvaajana itseään elätä. kaikilla on nykyään niin hyvät kamerat ettei kuvaamisesta makseta. Eli kyllähän tuossa nyt kannattaisi mennä ihan normaaleihin töihin, sillä ratkeaisi monta ongelmaa. Siihen tytön ylpeys ei kuitenkaan taivu, koska se tarkottaisi tosiasioiden myöntämistä. Työttömyys on siis oma valinta.
Luulen, että aika monella pumpulissa kasvaneella nuorella on nykyään nämä samat pulmat eli vanhemmat tukevat lasten taidehaihatteluja ihan liikaa. Lapsille tulee epärealistiset kuvat omista taidoista. Ei kaikista voi tulla rokkitähtiä tai kuuluisia taiteilijoita. Jonkun on tehtävä niitä ihan oikeita töitäkin.
Haaveet törmäävät todellisuuteen ja sitten siinä konfliktissa kipuillaan aikansa, kunnes kasvetaan aikuisiksi ja löydetään joku järkevä kompromissi haaveiden ja todellisuuden välille. Esim. tuo tyttö voisi vaikka hakea töihin valokuvausliikkeeseen tms.
Osa taidenuorista varmasti jää kellumaan siihen haavemaailmaan, eli siitä konfliktista ei päästä eteenpäin. Sitten voi tulla vakavamia seurauksia. Mutta tuon tytön kohdalla uskoisin ennusteen olevan ihan hyvä, hän kuitenkin vaikuttaa fiksulta. Teksti on oivaltavaa ja viittaa kirjallisiin lahjoihin.
🇺🇦🇮🇱
Ei juma. Nyt rusinat rasahti, vaikka samassa tilanteessa olen ollut. Kovaa uhriutumista ja "oma vika" hokemista.
- netti on pullollaan helppoja reseptejä. Ostaisi leivän sijaan kaalia ym. halpaa terveellistä ruokaa. Yleensä vain pannulla lämmitän kaalia papujen kanssa ja maustan. Maistuu ja on järjettömän halpaa.
- koira. Sitä pitää aina miettiä tarkasti ennen kuin hankkii. Onneksi oma äitini huusi ja läksytti, kun olin melkein ottamassa. Nyt kiittelen äitiäni, että en mennyt hankkimaan enkä varmaan tule hankkimaan mitään lemmikkieläintä.
- ilmeisesti on rahaa polttaa Subwayssä? Ruokakaupasta saa terveemmän ruoan paljon halvemmalla.
- Tupakointi. Säästä rahaa sähkötupakkaan tai lopeta se. Siinä mitataan oma tahto ja sinnikkyys, mutta kannattaa. Muistan kun olin ihmeissäni kuinka helppoa se oli lopuksi, vaikka 7 vuotta olin polttanut.
Musta tuntuu, että tuo on vähän nuori ja naivi. Ei se aina yhteiskunnan vika ole. Joskus kannattaa katsoa peiliin ja ottaa ohjakset käsiin.
Hakemusten teon epäonnistuminen pisti silmään. Ja se, että jos ei saa tukia jos on yrittäjä, eikä yrittämisellä elätä itseään, niin antaisi olla.
Toi kahvi! Jos tosiaan on NIIN köyhä niin kyllä se laihakin kahvi alas menee. Tästä tulee mieleen että onko tää joku uusavuttomuusparodia vai mikä?
Hyvin näyttää valokuvausyrittäminen voivan: http://photopuusa.com/ onko tässä nyt tilanne, että viranomaiset tulkitsevat tuon työn yrittämikseksi, vaikka rahaliikenne hoidetaan osuuskunnan kautta?
Miten tuota blogia voi lukea??! Ei hel*etti onnistunut ainakaan iPadilla.
Epäilen, että kyseessä on parodia. Rivien välistä voi lukea, että täysin huumorilla tehty koko teksti.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että kyseessä on parodia. Rivien välistä voi lukea, että täysin huumorilla tehty koko teksti.
Ei muuten ole.
Juu kyllä nyt olisi aika kasvaa aikuiseksi ja unohtaa ainakin valokuvaaja-haihattelut! Luin tuon blogin ja katsoin kuvat kriittisellä silmällä ja voi jessus, jos kuva oliki OK niin kuvankäsittelytaidot ainakin hukassa. Ei jatkoon.
Ihan kivoja kuvia juu, mutta ei mitään kovin erityistä. Kirjoittaa hän osaa.
Mutta pakko antaa tytölle siimaa, hän on kovin nuori. Itse olin ihan teini 25-vuotiaaksi ja tietyissä asioissa kovin näköalaton. Veikkaan että hänen elämänsä järjestyy kaikin puolin ihan tavalliseksi, kohtuuhyväksi elämäksi (jos se hänelle riittää).
Kyseinen mimmi on tuttu näky facen kirppisryhmissä. Jättäis kaikki ne rytkyt ostamatta ja sijoittais ruokaan
Niin, ihan totta tuo ylempi kommari!
Jep. Ja jopa siitä uhriutuu ettei osaa mitata kahvia oikein vaan keittää sen "köyhänä" joka aamu kahteen kertaan.
En tajua. En kertakaikkiaan tajua.