Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nonni, sinne meni taas 650€ vuokraan. Sai vuokranantajakin juopottelu rahansa. Vituttaa oikeasti!

Vierailija
31.08.2016 |

Ja minä "saan" taas jatkaa ihanasti asumista tässä vitun läävässä! On sellasia pikku juttuja tässä talossa, mitä pitäs vähän niinku rempata mutta kun ei kuulemma vuokranantajalla oikein "ole sitä rahaa" että vois jotain paskaa tässäkin tehdä !! Joo ei vissiin ole!

Miks mä maksan 650€ vuokraa?? Sen takiahan mä maksan että vuokranantaja huolehtii että talossa on kaikki ok, sellaset jutut mitkä sille kuuluu !!

On kiva maksaa tyhjästä, siitä, että on joku rosonen katto pään päällä !!

Esim. jääkaappi on ihan kivikautinen ja hajoamassa. Oon monta kertaa nätisti sanonu, voisitko ostaa uuden. "Joo tottakai" kuuluu vastaus ja mitään ei oo kuukausiin tapahtunu.

No ostin sitten jumalauta soikoon ite jääkaapin vähistä rahoista ja heivasin tuon vanhan romun makkariin. Nyt on mitta täysi ja uuden asunnon haku edessä, kun on muitakin asioita mitä sen pitäs tehdä, en halua sanoa enempää kun en halua että mua tunnistetaan tästä !!

Vuokralla asuminen on kyllä täyttä paskaa, etten voi sanoin kuvaillakaan tätä tunnetta !!!!!!!!!!!!

Ihanaa kun on iso talo missä asua ja suht halvalla kun miettii et tälläsestä maksais jo etelässä päin jopa tonnin, mutta ei kauaa hymyilytä kun asiat on retuperällään ja vuokranantajaa ei kiinnosta muuta kuin se, että saa lypsettyä multa rahat !!!!!!!!!

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asunnoissa just hyvä puoli on se, että niistä pääsee vaivatta irti.

Vuokralaiselle ei kuulu se, mihin vuokranantaja rahansa käyttää. Sinä vaan hankit uuden asunnon, jos tekemäsi sopimus ei miellytä enää.

Nimenomaan näin. Vuokralla asuminen on helppoa ja voi esimerkiksi muuttaa jos naapuriin muuttaa kusipäitä tai saa työpaikan toiselta puolelta kaupunkia, Suomea tai maapalloa.

Toki omassa asunnossa rahaa kerryttää itselleen, mutta jos tarkoituksena ei ole koskaan myydä tuota asuntoa, niin et sinä rahaasi pääse myöskään realisoimaan. Vastike ja lyhennys lienevät pitkälti samat ja lainasta eroon pääsemiseen menee pitkään. Samoin menee mahdollisesti asunnosta eroon pääsemiseen ja aina on riski, että asunnolle sattuu jotain tai joku viereen rakennettava pakolaiskeskus romahduttaa asunnon arvon, jolloin et voi sitä enää edes myydä ja sinun on käytännössä pakko asua siinä.

Sinkkuna ja vailla hajua siitä mihin paikkakuntaan haluan sitoutua, asun mieluusti vuokralla. Vuokrakämpän laatu on täysin oma valinta, joten kannattaa muuttaa pois jos ei miellytä. 650 eurolla saa jo hyviä kämppiä.

Vierailija
42/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja maksaa asunnosta yhtiövastikkeen, oletettavasti reilut 200 euroa/kk ja lopusta, vuokran ja yhtiövastikkeen erotuksesta, 32%, ehkä 34 % pääomatuloverona. Lisäksi saattaa olla ylimääräisiä taloyhtiön maksuja, jos talossa on korjauksia tai niihin kerätään rahaa. Jos vuokranantaja ostaa toimivan jääkaapin tilalle uuden jääkaapin, vuokranantajalle ei pariin kuukauteen jää senttiäkään käteen. Siksi niitä jääkaappeja ei ihan huvikseen ostella ... rikkinäisen tilalle täytyy tietysti hankkia toimiva jääkaappi. Vuokranantaja saa toki vähentää jääkaapin hinnan verotuksessa, yleensä kuitenkin vasta seuraavana verovuonna. 

Juu siis, asun ok-talossa vuokralla, jäikö se mulla tuosta alotuksesta pois... Ei mun vuokranantaja mitään yhtiövastikkeita maksele.. Kuten joku tuossa mainitsikin. 

Miks aina oletetaan et kaikki asuu jossain helvetin rivarissa tai kerrostalossa? 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehelläni on 7 vuokra-asuntoa ja olemme alla 40v. Emme ole senttiäkään rahaa perineet tai vanhemmilta muutenkaan saaneet, kaikki on tienattu ja hommattu järkevillä sijoituksilla ja työnteolla. Mun mielestä kyllä ei kuulu pätkääkään vuokralaisillemme mihin me tuhlaamme vuokratuotot. Ei myöskään sinulle kuulu yhtään vaikka vuokraisäntäsi/-emäntäsi vetäisi ne viivoina nenäänsä. Pakko sinun ei ole siinä asua. Elämässä on vaihtoehtojakin.

Nimenomaan. Vuokra-asunnoissa ainakin on tällä hetkellä vaihtoehtoja. Mekin ilmoitimme vuokraisännällemme että meidän vuokraa pitää pudottaa, kun viereiseen uudempaan taloon tuli vastaava asunto halvemmalla. Jos ei olisi pudottanut olisimme muuttaneet naapuritaloon. Tämä ei tosin helsinngissä. Siellä vissiin vuokrakämppiä huonommin tarjolla.

Vierailija
44/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Helsingin kantakaupungissa enkä maksa yhtään mitään. Edes sähkösopimusta ei ole nimissäni. Isi hoitaa.

Vierailija
45/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehelläni on 7 vuokra-asuntoa ja olemme alla 40v. Emme ole senttiäkään rahaa perineet tai vanhemmilta muutenkaan saaneet, kaikki on tienattu ja hommattu järkevillä sijoituksilla ja työnteolla. Mun mielestä kyllä ei kuulu pätkääkään vuokralaisillemme mihin me tuhlaamme vuokratuotot. Ei myöskään sinulle kuulu yhtään vaikka vuokraisäntäsi/-emäntäsi vetäisi ne viivoina nenäänsä. Pakko sinun ei ole siinä asua. Elämässä on vaihtoehtojakin.

Niin, jos haluaa rahastaa ihmisiä heidän elämänsä välttämättömyyksillä. Asuntosijoittaminen on alhaista touhua, oma koti kuuluu jokaiselle.

Vierailija
46/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos haluaa rahastaa ihmisiä heidän elämänsä välttämättömyyksillä. Asuntosijoittaminen on alhaista touhua, oma koti kuuluu jokaiselle.

Mee aikakoneella neuvostoliittoon. Punikkikommari.

Vierailija
47/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on myös välttämättömyys; pitäisikö sitä saada ilmaiseksi ja kaupat kieltää?

Vierailija
48/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Helsingin kantakaupungissa enkä maksa yhtään mitään. Edes sähkösopimusta ei ole nimissäni. Isi hoitaa.

Ai teillä on roolileikit..;)

Vierailija
49/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Meillä vasta viides hankittuna.

Lainaa tietysti on on paljon, mutta vuokralaisethan ne maksavat.

Vierailija
50/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä fantasiamaailmassa nää "osta oma talo" -ihmiset elää? Voi kuinka yksinkertaista se oliskaan vaan hakea se laina pankista

No onhan se. Oma moka, jos on paskonut raha-asiansa sille mallille, ettei saa pankista lainaa. :D

Se, että lainaa ei saa, ei tarkoita että olisi paskonut yhtään mitään. Esim minä opiskelen ja mies on raksalla hommissa. Saa hyvää palkkaa, mutta on pätkähommia, ei vakkarina, ei saa lainaa. Paha myöskään säästää korkeilla vuokrilla kun toinen on opiskelee. Mies myös makselee omaa opintolainaansa pois samalla.

Laina varmasti saataisiin, jos vain olisi se vakityö, eikä noita pätkiä, vaikka käytännössä ei työttömänä ole hetkeäkään.

Vierailija
51/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin ostettaisiin mielellämme talo, ainakin minä haluaisin. Mies on vakitöissä, mutta itse selkä ongelmian vuoksi sairaslomalla. Ei tässä taloa oikein nyt ostella. Mieshän voisi toki lainaa saada, mutta ei ole yksin asiasta innostunut. Mies ei niin välitä, asuuko vuokralla vai miten. 

Mutta se talon osto on harkinnassa kyllä, mikään ei ole elämässä niin järkevää kuin talon ostaminen ja piste :)

Vuokralla asuminen vaan on aivan turhanpäivästä touhua, kun tosiaan tuolla vuokrahinnallakin jo lyhentelis asuntolainaa ihan kivasti.

AP

Vierailija
52/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua te jauhatte jostain yhtiövastikkeesta? Joo jossain rivari/kerrostalossa on sellasia mut ok-talo on vähän eri asia. Ei ok-talosta makseta yhtiövastikkeita!

Ja jos ok-talo on maksettu jo niin ei siitä kyllä sitten juuri kuluja ole, muutaku joku hikinen kiinteistövero ja sekin vaan kerran vuodessa. Joten aika hyvät rahat saa jos 650€/kk maksaa vuokraa. 

Olkaa hiljaa kerta ette tiiä mistä puhutte.

Ja itse kyllä oon sitä mieltä kanssa, että vuokranantajalle kuuluu ostaa esim se uusi jääkaappi, jos entinen on menossa rikki, ei vaikkapa pidä ruokia kylmänä, valuttaa vettä tai jotain muuta vastaavaa.

Se on se hinta, jonka vuokranantajan on maksettava siitä, että saa esim sen 650€ kuussa rahaa. Tehkööt lopulla rahalla mitä lystää mutta tuon vertaa pitäs olla älliä että tuollaset perus kalusteet uusitaan helvetti vieköön. 

Ihme kommentteja.

No vuokran takiahan sitä on kuviteltu että kerrostalossa asutte, tuon verran saa kuitenkin maksaa yksiöistä tai kaksiosta vähintään 1/5 suomalaisista. Kiinteistövero harvemmin on 'joku hikinen', vaan hyvinkin vähintään tonnin eli samaa luokkaa halvemman paikan vastikkeen kanssa. Omakotitalosta joutuu maksamaan myös muita asioita, kuten roskanhoitoa, joka kerrostalossa kuuluu vastikkeeseen. 650 euroa OKT:sta on ihan todella vähän, ja siinä vaiheessa jo ainakin itse epäilisin että talossa tai kalusteista kaikki ei välttmättä ole priimakunnossa.

Vuokranantajan ei tarvitse ostaa asioita kun 'entinen on menossa rikki', riittää että ostaa ne kun entinen on rikki.

Asunto kuluu ollessaan vuokralla, eli koko ajan kun asutte siellä vähennätte asunnon myyntiarvoa. Vuokranantaja yleensä toivoo tekevänsä vuokralla voittoa, ja se on hinnoiteltu hävikki huomioon ottaen. Tämä ei voi olla yllätys?

Vierailija
53/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tuhoan vuokrakämppiä ihan aatteellisesti, koska pätkätöiden takia ei meille lainaa heru niin pistetään paska kiertämään näille huoranpenikoille jotka rahastaa muiden huonolla onnella.

Jos Suomessa vuokrat olisivat edes kohtuullisia niin asia olisi eri. Ap:n vuokra on aika kohtuullisen hintainen Suomen mittaluokassa, mutta liian korkea. Puolet pois hinnasta saatanan riistäjät.

Vierailija
54/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat pitäisi ottaa pois ja pistää kaikki pakkomyyntiin siten että kun vuokria on tietty aika maksettu niin vuokralainen omistaa koko paskan itselleen. Se olisi vähintäänkin reilua kuten aikoinaan DDR:ssä oli mahdollista. Oma isoisäni kertoi miten sai hankittua asunnon maksamalla vuokraa kymmenen vuotta.

Suomen systeemi tukee vain pahoja ihmisiä.

Vierailija
55/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vuokraan omistamaani 82 neliön asuntoa 430e kk, voittoa en saa enkä halua koska verot

Vierailija
56/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua te jauhatte jostain yhtiövastikkeesta? Joo jossain rivari/kerrostalossa on sellasia mut ok-talo on vähän eri asia. Ei ok-talosta makseta yhtiövastikkeita!

Ja jos ok-talo on maksettu jo niin ei siitä kyllä sitten juuri kuluja ole, muutaku joku hikinen kiinteistövero ja sekin vaan kerran vuodessa. Joten aika hyvät rahat saa jos 650€/kk maksaa vuokraa. 

Olkaa hiljaa kerta ette tiiä mistä puhutte.

Ja itse kyllä oon sitä mieltä kanssa, että vuokranantajalle kuuluu ostaa esim se uusi jääkaappi, jos entinen on menossa rikki, ei vaikkapa pidä ruokia kylmänä, valuttaa vettä tai jotain muuta vastaavaa.

Se on se hinta, jonka vuokranantajan on maksettava siitä, että saa esim sen 650€ kuussa rahaa. Tehkööt lopulla rahalla mitä lystää mutta tuon vertaa pitäs olla älliä että tuollaset perus kalusteet uusitaan helvetti vieköön. 

Ihme kommentteja.

No vuokran takiahan sitä on kuviteltu että kerrostalossa asutte, tuon verran saa kuitenkin maksaa yksiöistä tai kaksiosta vähintään 1/5 suomalaisista. Kiinteistövero harvemmin on 'joku hikinen', vaan hyvinkin vähintään tonnin eli samaa luokkaa halvemman paikan vastikkeen kanssa. Omakotitalosta joutuu maksamaan myös muita asioita, kuten roskanhoitoa, joka kerrostalossa kuuluu vastikkeeseen. 650 euroa OKT:sta on ihan todella vähän, ja siinä vaiheessa jo ainakin itse epäilisin että talossa tai kalusteista kaikki ei välttmättä ole priimakunnossa.

Vuokranantajan ei tarvitse ostaa asioita kun 'entinen on menossa rikki', riittää että ostaa ne kun entinen on rikki.

Asunto kuluu ollessaan vuokralla, eli koko ajan kun asutte siellä vähennätte asunnon myyntiarvoa. Vuokranantaja yleensä toivoo tekevänsä vuokralla voittoa, ja se on hinnoiteltu hävikki huomioon ottaen. Tämä ei voi olla yllätys?

Roskanhoitoa? Ai jätemaksuja tarkoitat vai? Kyllä vuokralla asuessa ihan vuokralaisen kuuluu jätemaksut maksaa, vaikka ok-talossa asuisi. Ellei sitten erikseen oo sopinu, että vuokranantaja moiset maksaa (varmaan tosi harvinaista) Joten siitäkään ei vuokranantajalle tule kulua.

Asuimpas itse kerran pienessä mummonmökissä, jossa ei tarttenu maksaa jäte, nuohous eikä sakokaivon tyhjennyksiä ollenkaan ite. Vuokranantaja maksoi, voi että siellä oli mukavaa asua. Harmi kun joutui töiden takia muuttamaan lopulta muualle.

Vierailija
57/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asunto kuluu ollessaan vuokralla"

Miten niin muka kuluu? Kuluuhan se toki jos repii lattiat ja tapetit irti seinästä, mutta normaali asumisessa ei asunto juurikaan kulu sen kummemmin. Vai luuletko tosiaan että kun kävelee lattialla, niin se lattia kuluu? Tai kun aukaset oveja, ne kuluu? Voi vittu sentään. Varmaan vähän kuluukin, mutta niin vähän ettei se vaikuta mihinkään asunnon myymiseen.

Vierailija
58/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kirjoitti:

Teille jotka vuokraisäntiä kadehditte: monella vuokrantajalla on sellainen tilanne, että saa hädin tuskin omat pois. Tuottoprosentti on asunnoissa melkoisen matala.

Meillä on vasta hankittu pienkerrostalo (pitkäaikaiseksi sijoitukseksi ja miehelle työksi korjauksineen ja huoltohommineen jne.) Kassavirta on tällä hetkellä ja vielä aika pitkään eteenpäin negatiivinen eli minun työtulostani maksetaan koko ajan, jotta ihmiset saavat asua kodeissaan. 

Itseasiassa kiinteistösijoittaminen on varsin tuottoisaa näinä aikoina. Talojen hinnat eivät ole nousseet vuosiin, mutta vuokrat ovat. Teen itse yhden kiinteistösijoittajan kirjanpitoa, hänellä ainakin ihan tosi hyvä tuotto. Vuokraa siis n 20 yksiötä Helsingin keskustassa.

Vierailija
59/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteenjäävällä rahalla ei saanut edes pullollista kyykkyviiniä. Ryyppää tässä sitte.

t. vuokraisäntä

Vierailija
60/123 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai jätät sen uuden jääkaapin sinne asuntoon? Muuten oli typerää heittää edellinen pois.

Ap:han kirjoitti heivanneensa jopa makkariin asti. Eiköhän sen sieltä takaisin keittiöönkin saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä