Nonni, sinne meni taas 650€ vuokraan. Sai vuokranantajakin juopottelu rahansa. Vituttaa oikeasti!
Ja minä "saan" taas jatkaa ihanasti asumista tässä vitun läävässä! On sellasia pikku juttuja tässä talossa, mitä pitäs vähän niinku rempata mutta kun ei kuulemma vuokranantajalla oikein "ole sitä rahaa" että vois jotain paskaa tässäkin tehdä !! Joo ei vissiin ole!
Miks mä maksan 650€ vuokraa?? Sen takiahan mä maksan että vuokranantaja huolehtii että talossa on kaikki ok, sellaset jutut mitkä sille kuuluu !!
On kiva maksaa tyhjästä, siitä, että on joku rosonen katto pään päällä !!
Esim. jääkaappi on ihan kivikautinen ja hajoamassa. Oon monta kertaa nätisti sanonu, voisitko ostaa uuden. "Joo tottakai" kuuluu vastaus ja mitään ei oo kuukausiin tapahtunu.
No ostin sitten jumalauta soikoon ite jääkaapin vähistä rahoista ja heivasin tuon vanhan romun makkariin. Nyt on mitta täysi ja uuden asunnon haku edessä, kun on muitakin asioita mitä sen pitäs tehdä, en halua sanoa enempää kun en halua että mua tunnistetaan tästä !!
Vuokralla asuminen on kyllä täyttä paskaa, etten voi sanoin kuvaillakaan tätä tunnetta !!!!!!!!!!!!
Ihanaa kun on iso talo missä asua ja suht halvalla kun miettii et tälläsestä maksais jo etelässä päin jopa tonnin, mutta ei kauaa hymyilytä kun asiat on retuperällään ja vuokranantajaa ei kiinnosta muuta kuin se, että saa lypsettyä multa rahat !!!!!!!!!
Kommentit (123)
Voihan sitä aina puolukoilla maksaa :)
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä aina puolukoilla maksaa :)
Puolukoista en tiedä, mutta pillu on aina kelvannut meikäläiselle maksuvälineeksi juurikin tuollaisista sopimuksen ulkopuolisista jääkaappien vaihdoista yms.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä "saan" taas jatkaa ihanasti asumista tässä vitun läävässä! On sellasia pikku juttuja tässä talossa, mitä pitäs vähän niinku rempata mutta kun ei kuulemma vuokranantajalla oikein "ole sitä rahaa" että vois jotain paskaa tässäkin tehdä !! Joo ei vissiin ole!
Miks mä maksan 650€ vuokraa?? Sen takiahan mä maksan että vuokranantaja huolehtii että talossa on kaikki ok, sellaset jutut mitkä sille kuuluu !!
On kiva maksaa tyhjästä, siitä, että on joku rosonen katto pään päällä !!
Esim. jääkaappi on ihan kivikautinen ja hajoamassa. Oon monta kertaa nätisti sanonu, voisitko ostaa uuden. "Joo tottakai" kuuluu vastaus ja mitään ei oo kuukausiin tapahtunu.
No ostin sitten jumalauta soikoon ite jääkaapin vähistä rahoista ja heivasin tuon vanhan romun makkariin. Nyt on mitta täysi ja uuden asunnon haku edessä, kun on muitakin asioita mitä sen pitäs tehdä, en halua sanoa enempää kun en halua että mua tunnistetaan tästä !!
Vuokralla asuminen on kyllä täyttä paskaa, etten voi sanoin kuvaillakaan tätä tunnetta !!!!!!!!!!!!
Ihanaa kun on iso talo missä asua ja suht halvalla kun miettii et tälläsestä maksais jo etelässä päin jopa tonnin, mutta ei kauaa hymyilytä kun asiat on retuperällään ja vuokranantajaa ei kiinnosta muuta kuin se, että saa lypsettyä multa rahat !!!!!!!!!
Jaa mulla vuokran antaja kyllä uusi rikkinäisen jääkaapin heti kun ilmoitin hajoamisesta. Asennutti myös sälekaihtimet ikkunoihin kun sellaisia pyysin. Jotenkin vaan tykkään sälekaihtimista ja kaikissa asunnoissani missä olen asunut on sellaiset olleet ikkunoissa.
Jos toimiva, mutta vanha jääkaappi on sun ainoa ongelma niin hyvin on asiat.
Vierailija kirjoitti:
Heeheeh, toivottavasti ei mennyt hävittämään vanhaa. Kun se jääkaappi kuuluu kämppään, niin sieltä pitää sellainen myös löytyä, kun vuokralainen lähtee. Turha selitellä, että vanha oli huono. Kun tuolla logiikalla joku vois myydä vaikka sen vanhan ja sit itse ostaa uuden ja luulee ottavansa sen sitten mukaansa..
Vierailija kirjoitti:
Kai jätät sen uuden jääkaapin sinne asuntoon? Muuten oli typerää heittää edellinen pois.
Opetelkaa lukemaan. Ap kirjoitti, että oli heivannut romun makkariin.
Tottakai viet ap ostamasi jääkaapin mukanasi.
Vierailija kirjoitti:
Heeheeh, toivottavasti ei mennyt hävittämään vanhaa. Kun se jääkaappi kuuluu kämppään, niin sieltä pitää sellainen myös löytyä, kun vuokralainen lähtee. Turha selitellä, että vanha oli huono. Kun tuolla logiikalla joku vois myydä vaikka sen vanhan ja sit itse ostaa uuden ja luulee ottavansa sen sitten mukaansa..
Vierailija kirjoitti:
Kai jätät sen uuden jääkaapin sinne asuntoon? Muuten oli typerää heittää edellinen pois.
Jos vaivautuisitte edes aloituksen lukemaan ennen kommentointia, tietäisitte ettei ap sitä kivikautista jääkaappia hävittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Maksat 650€ vuokraa. Vuokranantaja maksaa siitä summasta yhtiövastikkeen. Jäljellejäävästä summasta hän maksaa valtiolle veroa 30%. Loput voi sitten ryypätä, ellei hankintalistalla ole juurikin jääkaappia, hellaa, taloyhtiön remontteja maksettavana yms. Että ei taida känniä riipasta.
Voi jopa vielä maksaa lainanlyhennyksiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asunnoissa just hyvä puoli on se, että niistä pääsee vaivatta irti.
Vuokralaiselle ei kuulu se, mihin vuokranantaja rahansa käyttää. Sinä vaan hankit uuden asunnon, jos tekemäsi sopimus ei miellytä enää.
Niin vuokralta pääsee pois helposti muuttamaan. Eri asia jos on omistusasunto ja hullu naapuri eikä asuntoa saa kaupaksi vaikka asuminen helvettiä. Jos olet vuokralainen niin pääset kuukaudessa pois.
Se sun vuokranantaja maksaa talosta kuluja joita et edes ehkä ymmärrä olevan.
Pienituloisella tuskin on käsirahaa asuntoon. Asupa vuokralla 650 e kuussa plus muut menot (sähkö, vesi, puhelin, ruoka, matkat) ja säästä tonnin palkasta näppärästi käsiraha asuntolainaa varten. Ei sitä lainaa noin vaan saa ilman että on omia säästöjä! Ja sit siinä omistusasunnossa on kiinni paljon kovemmin kuin vuokrakämpässä. Ei muuteta tosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä fantasiamaailmassa nää "osta oma talo" -ihmiset elää? Voi kuinka yksinkertaista se oliskaan vaan hakea se laina pankista
Toimi ainakin minun kohdalla juuri noin. Oli yksinkertaista. Kolme kertaa jo onnistunut ja aina yhtä helppoa.
Minulla ja miehelläni on 7 vuokra-asuntoa ja olemme alla 40v. Emme ole senttiäkään rahaa perineet tai vanhemmilta muutenkaan saaneet, kaikki on tienattu ja hommattu järkevillä sijoituksilla ja työnteolla. Mun mielestä kyllä ei kuulu pätkääkään vuokralaisillemme mihin me tuhlaamme vuokratuotot. Ei myöskään sinulle kuulu yhtään vaikka vuokraisäntäsi/-emäntäsi vetäisi ne viivoina nenäänsä. Pakko sinun ei ole siinä asua. Elämässä on vaihtoehtojakin.
Meidän perhe maksaa 960e vuokraa kaksiosta ja siihen päälle vielä vesi ja sähkö.
Molemmat korkeastikoulutettuja matalapalkka duuneissa 8e tunti.
Emme saa asuntolainaa tai lainaa, joten joudumme elämään köyhyyskuoppassa. Tulojen vähyys ja pätkätyöllisyys on syynä siihen ettei lainaa heru. Olemme nelikymppisiä ja lapsia on on kaksi alle kouluikäistä. Lapset piti hankkia kun ikä tuli vastaan. Nuorin on yhden vanha ja vanhin neljä.
Miten meidän perhe saa koskaan omaa kotia?
Neuvokaas ja kertokaa miksi Sipilä ei auta meidän perhettä mitenkään pääsemään pois köyhyyskuoppasta?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja miehelläni on 7 vuokra-asuntoa ja olemme alla 40v. Emme ole senttiäkään rahaa perineet tai vanhemmilta muutenkaan saaneet, kaikki on tienattu ja hommattu järkevillä sijoituksilla ja työnteolla. Mun mielestä kyllä ei kuulu pätkääkään vuokralaisillemme mihin me tuhlaamme vuokratuotot. Ei myöskään sinulle kuulu yhtään vaikka vuokraisäntäsi/-emäntäsi vetäisi ne viivoina nenäänsä. Pakko sinun ei ole siinä asua. Elämässä on vaihtoehtojakin.
Turpaan teitä pitäisi hakata.
Ap käyttää toisen omaisuutta ja purnaa, että siitä pitää jopa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turpaan teitä pitäisi hakata.
Varmaan tarkoitat, että haluat hakata halkoja ;)
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe maksaa 960e vuokraa kaksiosta ja siihen päälle vielä vesi ja sähkö.
Molemmat korkeastikoulutettuja matalapalkka duuneissa 8e tunti.
Emme saa asuntolainaa tai lainaa, joten joudumme elämään köyhyyskuoppassa. Tulojen vähyys ja pätkätyöllisyys on syynä siihen ettei lainaa heru. Olemme nelikymppisiä ja lapsia on on kaksi alle kouluikäistä. Lapset piti hankkia kun ikä tuli vastaan. Nuorin on yhden vanha ja vanhin neljä.
Miten meidän perhe saa koskaan omaa kotia?
Neuvokaas ja kertokaa miksi Sipilä ei auta meidän perhettä mitenkään pääsemään pois köyhyyskuoppasta?
Lopetatte ensiksi tuollaiset roskatyöt. Ei niillä pääse eteenpäin.
Etsikää oman alanne hommia ja toivokaa että onni muuttuu pian. Minä itse vetäisin itseni kiikkuun ja ehdottaisin samaa myös miehelleni. Ei tuollainen ole ihmisarvoista elämää.
Sääli lapsia mutta niille kyllä löytyy lastenkoti.
Mitä vittua te jauhatte jostain yhtiövastikkeesta? Joo jossain rivari/kerrostalossa on sellasia mut ok-talo on vähän eri asia. Ei ok-talosta makseta yhtiövastikkeita!
Ja jos ok-talo on maksettu jo niin ei siitä kyllä sitten juuri kuluja ole, muutaku joku hikinen kiinteistövero ja sekin vaan kerran vuodessa. Joten aika hyvät rahat saa jos 650€/kk maksaa vuokraa.
Olkaa hiljaa kerta ette tiiä mistä puhutte.
Ja itse kyllä oon sitä mieltä kanssa, että vuokranantajalle kuuluu ostaa esim se uusi jääkaappi, jos entinen on menossa rikki, ei vaikkapa pidä ruokia kylmänä, valuttaa vettä tai jotain muuta vastaavaa.
Se on se hinta, jonka vuokranantajan on maksettava siitä, että saa esim sen 650€ kuussa rahaa. Tehkööt lopulla rahalla mitä lystää mutta tuon vertaa pitäs olla älliä että tuollaset perus kalusteet uusitaan helvetti vieköön.
Ihme kommentteja.
Vuokranantaja maksaa asunnosta yhtiövastikkeen, oletettavasti reilut 200 euroa/kk ja lopusta, vuokran ja yhtiövastikkeen erotuksesta, 32%, ehkä 34 % pääomatuloverona. Lisäksi saattaa olla ylimääräisiä taloyhtiön maksuja, jos talossa on korjauksia tai niihin kerätään rahaa. Jos vuokranantaja ostaa toimivan jääkaapin tilalle uuden jääkaapin, vuokranantajalle ei pariin kuukauteen jää senttiäkään käteen. Siksi niitä jääkaappeja ei ihan huvikseen ostella ... rikkinäisen tilalle täytyy tietysti hankkia toimiva jääkaappi. Vuokranantaja saa toki vähentää jääkaapin hinnan verotuksessa, yleensä kuitenkin vasta seuraavana verovuonna.