Artistit peruu joukolla esiintymisiä Särkänniemessä, koska delfiinit. En voi ymmärtää. Selittäkää joku?
http://www.mtv.fi/viihde/musiikki/artikkeli/kohu-paisuu-myos-happoradio…
Siis kiduttiko ne niitä delfiinejä? Kenelle koitui ja minkälaista vahinkoa tästä delfiinisiirrosta? Mikä hitto tässä nyt on se juoni???
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Candyz kirjoitti:
En ole kettutyttö saatika OE:n jäsen millään tavalla. Mua silti ihmetytti tämä toiminta delfiinien suhteen. Ne on pidetty särkänniemessä kymmeniä vuosia tienaamassa rahaa ties minkä tutkimuksien varjolla. Niiden annettiin lisääntyä siellä. Yhtäkkiä lyödään delfinaario kiinni vuodeksi vaikka niistä tulee suuret kustannukset anyway.. Sitten salassa siirretään eläimet ulkomaille, eikä suomalaisilla/särkänniemellä ole enää mitään sanomista niiden kohtalosta siirron jälkeen vaan ovat täysin uuden omistajan armoilla.
Olen pohtinut pääni puhki mikä olisi ollut paras ratkaisu. Olen iloinen jos delfiinit ovat onnellisia ja pärjäävät uudessa paikassa. Mutta se mitä itse olisin toivonut, olisi että ne olisivat viettäneet elämänsä loppuun särkänniemessä. Sitten kun olisi ollut enää 1 jäljellä, niin se olisi lopetettu ( johtuen siitä että tarvitsevat lauman).
Paljonko olisit ollut valmis maksamaan delfiinien ylläpidosta? Delfinaarion kustannukset ovat noin 5000 euroa päivässä, eli lähemmäs pari miljoonaa vuodessa, mikä on pois Tamperelaisilta veronmaksajilta. MIllaisen summan juuri sinä olisit ollut valmis vuodessa laittamaan delfiineille?
En usko että kukaan tässä ketjussa on niitä delfiineitä sinne Särkänniemeen halunnut alunperinkään.
Vastuu on niillä jotka ne sinne halusi.
Tuota... nehän hoiti sen vastuunsa varsin hyvin. Meniköhän sulta nyt jotain ohi.
Vierailija kirjoitti:
Candyz kirjoitti:
En ole kettutyttö saatika OE:n jäsen millään tavalla. Mua silti ihmetytti tämä toiminta delfiinien suhteen. Ne on pidetty särkänniemessä kymmeniä vuosia tienaamassa rahaa ties minkä tutkimuksien varjolla. Niiden annettiin lisääntyä siellä. Yhtäkkiä lyödään delfinaario kiinni vuodeksi vaikka niistä tulee suuret kustannukset anyway.. Sitten salassa siirretään eläimet ulkomaille, eikä suomalaisilla/särkänniemellä ole enää mitään sanomista niiden kohtalosta siirron jälkeen vaan ovat täysin uuden omistajan armoilla.
Olen pohtinut pääni puhki mikä olisi ollut paras ratkaisu. Olen iloinen jos delfiinit ovat onnellisia ja pärjäävät uudessa paikassa. Mutta se mitä itse olisin toivonut, olisi että ne olisivat viettäneet elämänsä loppuun särkänniemessä. Sitten kun olisi ollut enää 1 jäljellä, niin se olisi lopetettu ( johtuen siitä että tarvitsevat lauman).
Paljonko olisit ollut valmis maksamaan delfiinien ylläpidosta? Delfinaarion kustannukset ovat noin 5000 euroa päivässä, eli lähemmäs pari miljoonaa vuodessa, mikä on pois Tamperelaisilta veronmaksajilta. MIllaisen summan juuri sinä olisit ollut valmis vuodessa laittamaan delfiineille?
Delfiinit tahkosivat rahaa tamperelaisille veronmaksajille 30 vuotta. Ihan kohtuullista olisi ollut huolehtia niiden hyvinvoinnista loppuun asti. Minusta paras ratkaisu olisi ollut pitää eläimet toistaiseksi Särkänniemessä, ja etsiä rauhassa paras mahdollinen sijoituspaikka niille. Attica epäilyttää minua, mutta aika näyttää, miten delfiineille käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Candyz kirjoitti:
Delfiinit tahkosivat rahaa tamperelaisille veronmaksajille 30 vuotta. Ihan kohtuullista olisi ollut huolehtia niiden hyvinvoinnista loppuun asti. Minusta paras ratkaisu olisi ollut pitää eläimet toistaiseksi Särkänniemessä, ja etsiä rauhassa paras mahdollinen sijoituspaikka niille. Attica epäilyttää minua, mutta aika näyttää, miten delfiineille käy.
Eikös se delfinaario haluttu sulkea? En usko että delfiinit olisivat viihtyneet majoitettuna jonkun tamperelaisen ammeeseen.
Suomen kieli köyhtyy tämän englannin ihmeellisen suosimisen takia. Pohjoismaissa kotimaiset kielet, eli Ruotsi ja Suomi ovat huomattavasti tärkeämpiä kuin rapakon takaa tuotu englanti joka tuhoaa suomalaisen ajattelun ja köyhdyttää sanavarastoa. Puhutaan jotain ihmeellistä "finglishiä" puolet suomea, puolet englantia.
Englannin opiskelun voisi aloittaa vasta kun kotimaiset kielet on jo hyvin hallinnassa eli aikaisintaan yliopistotasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin artistien olisi kannattanut boikotoida Särkänniemeä silloin kun se delfinaario oli vielä siellä. Nyt delfiinejä ei ole ja sitten boikotoidaan. Mikä järki??Minusta artistit tekevät tässä itsestään pellen...
Joo, loogisempi heidän boikottinsa olisi ollut silloin, kun delfiinejä vielä oli Särkänniemessä. Vaikka kaikki kolme olisivatkin olleet vilpittömin mielin liikenteessä, jäi tästä kieltämättä julkisuustempun maku.
Toisaalta pettyneiltä asiakkailtakin odottaisi asiallisempaa käytöstä. Ainakin Erinin fb-päivitykseen moni on kommentoinut epäasiallisesti ja mennyt henkilökohtaisuuksiin, liittyen siis asioihin, joilla ei ole mitään tekemistä tämän Särkkis-boikotin kanssa. Jos artistit eivät ihan loppuun saakka ajatelleet tätä vetoa niin toivoisi kumminkin, että kommentoijilla olisi edes jonkin verran jäitä hatussa. Taitaa tosin olla turha toivo, kun kerta on Facebookista kyse.
Niin no, kun tekee tempauksia some kohun perusteella niin joutuu helposti itse some kohun keskelle.
No voi vittu taas. Ei tämän ketjun aihe ole anglismit eikä se, mikä niille delfiineille olisi parasta. Delfiinijankutusta löytyy jo ainakin 16 ketjusta, joihin voi edelleen kirjoittaa. Sana on vapaa siellä. Tässä ketjussa aiheena on artistit, jotka peruivat esiintymisensä Särkänniemessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Candyz kirjoitti:
Eikös se delfinaario haluttu sulkea? En usko että delfiinit olisivat viihtyneet majoitettuna jonkun tamperelaisen ammeeseen.
En ole seurannut Tampereen paikallispolitiikkaa, enkä tiedä kuka on vaatinut delfiineitä ammeeseensa.
En kuitenkaan usko, että kukaan eläinsuojelija on kampanjoinut sen puolesta, että delfiinit sijoitetaan ilmeisen epäilyttäviin olosuhteisiin kriisimaahan, paikkaan jossa heti tulopäivänä puhutaan lauman hajottamisesta, ja jolla ei vuosi sitten ollut edes rahaa ruokkia eläimiään, esiintymään 2-3 kertaa päivässä, vastoin maan lakia.
Veikkaus ketä tulee? Annettiin ymmärtää, että nuoria, eikä näillä näytä olevan tälle viikonlopulle keikkoja:
- Anna Abreu
- Robin
- Diandra
- Roope Salminen
Itse asiassa, aika moni artisti näyttää olevan vapaana juuri sopivasti, eli tulijiota riittänee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Candyz kirjoitti:
En ole seurannut Tampereen paikallispolitiikkaa, enkä tiedä kuka on vaatinut delfiineitä ammeeseensa.
En kuitenkaan usko, että kukaan eläinsuojelija on kampanjoinut sen puolesta, että delfiinit sijoitetaan ilmeisen epäilyttäviin olosuhteisiin kriisimaahan, paikkaan jossa heti tulopäivänä puhutaan lauman hajottamisesta, ja jolla ei vuosi sitten ollut edes rahaa ruokkia eläimiään, esiintymään 2-3 kertaa päivässä, vastoin maan lakia.
Sulla on väärää tietoa, hyvässä paikassa ovat. Ei huolta.
Olli Lindholm, Aikakone ja Portion Boys korvaavat peruuntuneet esiintyjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa on sitä mieltä että Särkänniemi toimi väärin, artistien helppo kerätä suosiota tällä tavalla.
Mainostemppu delfiinien kustannuksella.Juuri näin. Välimereen hukkuu jatkuvasti lapsia ja muita pakolaisia, mutta niistä ei juuri edes viitsitä mainita mitään. Delfiinit sen sijaan saavat artistitkin reagoimaan.
Kun jonkun mielestä delfiinien saama julkisuus vie huomion muista epäkohdista, vaikka hän ei ole välittänyt niistä aiemminkaan :D Tekopyhiä.
Etukäteen sovittu juttu. Delfiinisiirto vähän sekoitti kuvioita mutta kun etelänloma oli tilattu niin suunnitelma piti pitää. Harmittaa varmaan kun siirto näyttää onnistuneen liian hyvin.
Hmmmm...
Miksi boikotoida delfinaarioita?
No ehkäpä esim.tästä syystä. Vuonna 2021 43-vuotiaana kuollut Särkänniemen ensimmäinen delfiini, Veera, pyydystettiin Floridasta 80-luvulla. Siis pyydystettiin. Meressä, laumassa syntynyt ja elänyt delfiini suljettiin loppuiäkseen uima-altaaseen. Jos joku ei näe tässä kuten kaikkien tankkeihin suljettujen merinisäkkäiden kohtaloissa ylipäätään jotain vikaa, niin se joku on narsisti.
Siis esiitymistään. Alunperin piti esiintyä näiden neljän, kolme perui ja Jonne ei ole mitään takkiaan kääntänyt, vaan pysynyt alkuperäisessa aikeessaan esiintyä koko ajan, hassut. En pidä hänen musiikistaan, mutta pakko puolustaa kun aletaan vääristellä.