Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin englantia oppii lisää, jos esim. lukee englannin kielisiä kirjoja ja katsoo elokuvia englannin kielisillä teksteillä?

Vierailija
30.08.2016 |

Oon alkanu katsomaan elokuvia niin että laitan niihin englannin kieliset tekstit. Nyt ajattelin, että voisi ostaa jonkun kirjan englanniksi kirjoitettuna.

Kuinka hyvin tällä tavalla oppii englantia lisää ja harjoituttamaan jo ennestään englannin kielen taitoa? Oon 25v, peruskoulu siis käyty ajat sitten läpi ja englantia osaan ihan ok, en kuitenkaan läheskään niin, että voisin kirjan lukea tällä kielellä täysin niin, että ymmärtäisin joka ikisen sanan ja lauseen mitä tarkoittaa.

Oon saanu intoa ja potkua tähän kielen harjoituttamiseen kun tuossa eräs päivä alkoi tympäsemään se, että kun katsoo netistä elokuvia ulkomaalaisilta sivuistoilta, niin vaikka niihin joihinkin voisi laittaa suomen kieliset tekstit, ei välttämättä kyseisiin elokuviin ole vielä tehty suomeksi tekstejä, joten aloin katsomaan englannin kielellä ja vähän jääny nyt koukkuun :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä oppii. Etenkin jos jaksaa katsoa kohdalle osuvia tuntemattomia sanoja sanakirjasta välillä ja kirjoittaa ne ylös.

Vierailija
2/9 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mielestani. Ennen yo-kirjoituksia (ajalla ennen internetin yleistymista...) pistin BBC:n uutiset tai jonkun uutiskanavan taustalle pyorimaan, etta opin kuuntelemaan kielta ihan vaan taustallakin.

Oon myos huomannut sen, etta olen aika hyva matkimaan erilaisia maneereja ja ihmisten puhetyyleja ja huomasin, etta valilla toistin sanoja ja lauseita esim. radiosta tai TV:sta aksenttia ja aanenpainoja matkien. Talla saa ainakin vahan apua siihen yleiseen ongelmaan, etta suomalaiset puhuvat englantia usein kuin puhuisivat suomea, eli yhdella nuotilla vedetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin kai. Jos tulee vastaan sana/lause mitä et ymmärrä ota sanakirja avuksi. Itse oon oppinut englannin peleistä. Kannattaa myös mennä kansainvälisille foorumeille ettii kavereita joiden kanssa keskustella. Kyllä se siitä lähtee kehittymään.

Vierailija
4/9 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opit niin hyvin ettet muutaman vuoden kuluttua edes huomaa että katsot englantilaisia sarjoja englanniksi. Opit ajattelemaan päässä asioita englanniksi sen sijaan että koetat koko ajan lennosta tulkata mitä ajattelet suomeksi.

Vierailija
5/9 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän englantia parhaiten kun luen sitä... Sit taasen jos mulle puhutaan englantia tai elokuvissa ei oo tekstejä ollenkaan niin vaikea ymmärtää mitä sanotaan.. Miten tätä vois harjotuttaa myös??

Vierailija
6/9 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vähän suomeakin kuitenkin. Englanninkielinen yhteen.

Vierailija
7/9 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla tavalla opi KÄYTTÄMÄÄN englantia vaan ainoastaan ymmärtämään sitä. Henkilö joka ymmärtää sujuvasti englanninkielistä tekstiä ei välttämättä kuitenkaan kykene sanomaan juuri mitään sitten jos pitäisi oikeasti puhua jonkin kanssa englantia.

Lukeminen on eri asia kuin puhutun englannin kuuleminen ja sitten se tilanne kun pitäisi itse sanoa jotain englanniksi niin sanojapa ei vaan löydykään vaikka ymmärtäisi luettuna täysin mitä meinaakaan sanoa.

Vierailija
8/9 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oppii. Meillä englanninkieliseen maahan muuttaessamme lapsille nimeomaan ohjeistettiin katsomaan leffoja ja sarjoja endin englanninkielisillä teksteillä ja sitten ilman.

Suosittelen sulle kirjastoa! Jos englanti ei ole kauhean vahva, niin kirjastosta pystyt lainaamaan ensin lasten- ja nuortenosastolta vähän lyhyempiä ja helppolukuisempia kirjoja. Enkä nyt tarkoita, että pitää ihan muumilinjalle mennä (niissä tosin on kivaa kieltä myös enkuksi), vaan sellaisia vähän pidempiä. Oma 4. luokkalaiseni on englanninkielisellä luokalla ja lukuvuodessa pitää lukea 6 kirjaa englanniksi, olemme lainanneet tuolta mm. Viisikkoja, niitä vähän pidempiä Muumeja, kuten Taikatalvi ja Eemeliä ja muita Astrid Lindgreniä jne. helpottaa alkuun, kun tarina on tuttu. Jos heti otat jonkun Sota ja Rauha tyyppisen tiiliskiven enkuksi, saatat puutua jo ekoilla sivuilla :)

Vierailija
9/9 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin kai. Jos tulee vastaan sana/lause mitä et ymmärrä ota sanakirja avuksi. Itse oon oppinut englannin peleistä. Kannattaa myös mennä kansainvälisille foorumeille ettii kavereita joiden kanssa keskustella. Kyllä se siitä lähtee kehittymään.

Mistä löytää englanninkielinen AV?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan