Kammottavin tutustumis- tai ryhmäytymisleikki?
Kommentit (743)
Vierailija kirjoitti:
AMK:ssa oli varmaan ainakin kaksi kolme päivää tällaisia typeriä ryhmäytymisleikkejä tutorien johdolla. Hoitoala kyseessä. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt vain skipata ne piirileikit ja tulla kouluun vasta kun oikea opiskelu alkoi. Tosin siellä oli myös opiskelujen alussa joka saatanan kurssin aluksi esittele-itsesi, kerro-itsestäsi, kerro-paristasi, kerro-siitä-ja-tästä.... ei sillä ettäkö en hyvin voisi itsestäni kertoa, mutta vähän alkoi tympäistä sadatta kertaa kertoa. Aloin katua alavalintaani, sillä kuulin ettei inssipuolella ollut tällaisia lapsellisia leikkejä vaan alettiin heti opiskelemaan.
Mulla oli ihan sama!
Ajattelin jo että oli virhe lähteä opiskelemaan koko alaa kun en ekat päivät tutustumisleikkeineen ja esittelyineen olivat niin hirveitä. Onneksi kun ne pystyi kestämään niin loppu koulu onkin mennyt hyvin...
Kaikki istuvat ringissä ja pitää kertoa vierustoverille (uskottavasti) kuinka paljon rakastaa häntä (fyysinen kontakti on sallittua). Kammottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kamalin on ollut "Mato" ekaluokkalaisten vanhempainillassa.
Pulpetit työnnettiin luokan keskelle ja vanhemmat jäivät seisomaan luokkahuoneen reunoille.
Sen jälkeen mentiin makaamaam mahalleen ja tartuttiin seuraavaa vanhempaa nilkoista ja näin muodostettiin piiri.
Tällä tavoin lähdettiin kiemurtelemaan eteenpäin. Samalla jokainen sanoi vuorollaan "Tämä mato on (tähän lapsen nimin) äiti/isä. :(
Ei kyllä vaikuta millään tavalla täysijärkisen toiminnalta. Mikä ihme inspiraatio on tuon "leikin" takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellaista, jota en inhoaisi. Joku Trivial Pursuit tai pubikierros menisi, mutta ei kiitos mitään typeriä leikkejä.
Mites ois vaahtobileet tai erä shakkia?
Musta olisi ihanaa jos tutustumisleikkinä oli Trivial Pursuit, Monopoly tai vaikka shakki. Ristiseiska tai Maijakin kävisi.
Sen sijaan pitää nöyryyttää itseään laululla ja askartelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulpetit työnnettiin luokan keskelle ja vanhemmat jäivät seisomaan luokkahuoneen reunoille.i
Sen jälkeen mentiin makaamaam mahalleen ja tartuttiin seuraavaa vanhempaa nilkoista ja näin muodostettiin piiri.
Tällä tavoin lähdettiin kiemurtelemaan eteenpäin. Samalla jokainen sanoi vuorollaan "Tämä mato on (tähän lapsen nimin) äiti/isä. :(
Voiko olla totta?! Miksi kukaan suostui?
Innokkaimmat nauroivat ihan hillittömästi. :/
Jos jotain positiivista tuosta "tutustumisleikistä" pitäisi sanoa, niin olivat ymmärtäneet pestä lattiat hyvin. Pesuaine tuoksui nenässä siinä ryömiessä eikä vaatteet olleet pölyssä, kun tuo pöljäily loppui.
Olisin varmaan ollut se hallitsematon hihittelijä tuossa tilanteessa. Siellä bisnesnaiset jakkupuvuissaan ja naapurin nikopetterin iskät verskoissaan haistelemassa toistensa sukkahikiä lattialla. Aah.
Vierailija kirjoitti:
Pulpetit työnnettiin luokan keskelle ja vanhemmat jäivät seisomaan luokkahuoneen reunoille.
Mi..mi..mitä?
Iik,huomenna eka päivä uudessa koulussa. Voin vaan kuvitella mitä siellä joutuu tekemään :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulpetit työnnettiin luokan keskelle ja vanhemmat jäivät seisomaan luokkahuoneen reunoille.i
Jos jotain positiivista tuosta "tutustumisleikistä" pitäisi sanoa, niin olivat ymmärtäneet pestä lattiat hyvin. Pesuaine tuoksui nenässä siinä ryömiessä eikä vaatteet olleet pölyssä, kun tuo pöljäily loppui.
Olisin varmaan ollut se hallitsematon hihittelijä tuossa tilanteessa. Siellä bisnesnaiset jakkupuvuissaan ja naapurin nikopetterin iskät verskoissaan haistelemassa toistensa sukkahikiä lattialla. Aah.
Olihan tuo tilanne absurdi.
Itse olin stressaantunut ja hankalassa elämäntilanteessa. Menin vain mukana että pääsisin pian kotiin järjestelemään asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuo tilanne absurdi.
Itse olin stressaantunut ja hankalassa elämäntilanteessa. Menin vain mukana että pääsisin pian kotiin järjestelemään asioita.
Jos naisella on hame niin seuraava näkee suoraan alushousuihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä vaikuta millään tavalla täysijärkisen toiminnalta. Mikä ihme inspiraatio on tuon "leikin" takana?
Kyllä se varmaankin oli ihan onnistunut, sillä monet tyypit nauroivat ihan hallitsemattomasti. Yrittivät naurultaan kertoa, kenen äiti/isä tämä mato on, eikä siitä mitään tullut. Pelkkää naurua.
Ymmärrän, että ihmiset vihaavat näitä ja niin vihaan minäkin. Joskus tosin tämä voi mennä myös yli. Olin noin vuosi sitten vetämässä erästä koulutusta, johon tuli ihmisiä useita eri firmoista. Koska vain minulla oli lista ihmisten nimistä, titteleistä ja yrityksistä, pyysin kaikkia esittelemään itsensä aluun kertomalla oman nimensä, tittelinsä ja firmansa, niin yksi tyyppi ilmoitti suoraan, ettei "hän ala tällaiseen paskaan" ja häipyi paikalta. Minusta tuo oli ihan asiallinen pyyntö.
"Tukkirivi", eli Mennään kaikki lattialle makaamaan riviin, ja yksi aina lähtee pitkittäin muiden päälle niin, että muut alkavat pyöriä ja sitten "tukki" kulkee loppuun. Ahdistavaa kieriskellä muiden päällä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat kyllä aina niin jöröjä ja tympeitä. Ei se leikkiminen ole mikään maailmaa kaatava asia. Pointti on se, että leikin jälkeen voidaan yhdessä nauraa, kun kaikki ovat näyttäneet vuorollaan typeriltä.
Miksi ihmisen olkoon lapsi tai aikuinen pitäisi näyttää typerältä?
Klassikko veto kun suomalaiset ovat niin tympeitä ja jöröjä... En minä missään muualla ole törmännyt vastaavaan tutustumis ryhmäytymis kulttuurin kun Suomessa. Muualla maailmassa lapset sekä aikuiset esittelevät itsensä ja kertovat omista mielenkiinnoistaan. Ilman pupun nuoleskelua tai ryömintää toisten jalkojenvälissä, saatika näytellen käärmeen syntymää ellei peräti sössötetä eläimiä samalla heitellen vaatteita lattialle.
Vierailija kirjoitti:
"Tukkirivi", eli Mennään kaikki lattialle makaamaan riviin, ja yksi aina lähtee pitkittäin muiden päälle niin, että muut alkavat pyöriä ja sitten "tukki" kulkee loppuun. Ahdistavaa kieriskellä muiden päällä.
Voiko tämä olla totta? MISSÄ tällaista on käytetty? Ilmeisesti jossain yläasteella?
Vierailija kirjoitti:
Iik,huomenna eka päivä uudessa koulussa. Voin vaan kuvitella mitä siellä joutuu tekemään :/
Otat tilanteen haltuun ja olet vetäjä. Täältä olet saanut monta "kivaa" ideaa ja voit toteuttaa niitä!
Vierailija kirjoitti:
Isäni iältään 70 vuotta. Tykkäsi käydä keskusteluryhmässä missä oli isäni ikäisiä miehiä siellä he juttelivat asioista, muistelivat menneitä.
Eräänä kertana ryhmänvetäjä vaihtui ja tilalle tuli nuori nainen kanteleen kanssa. Silloin alkoi kanteleen soitto sekä ryhmälaulu sekä leikit.... " OO OO KUKA KUKA OOO OOO KOSKETTAA KOSKETTAA VARPAASEEN KUKA KUKA VARPAASEEN! ... KUKA KOSKETTAA VIERUSKAVERIN VARPAASEEN KUKA KUKA ..... " samalla kantele soi.
Isäni lopetti käymisen siellä ja muutama muukin. No isä olisi tykännyt siitä alkuperäisestä ryhmästä. Miksi ihmeessä väkisin pitää väsätä jotain leikkejä? Ja kun kyseessä ei ollut mikään jumpparyhmä.
Voi apua.. Kiitos tästä. Minäkin kyllä nauroin tälle kun kuvittelin miesten ilmeet. 😂
Niin se vain kyllä on että vanhat ihmiset tarvitsee ensisijaisesti ihan normaalia juttelua ja seuraa. Ei päiväkoti-ikäisten leikkejä.
Näin paljon ihmisiä jotka inhoavat ryhmäytymisleikkejä ja silti niitä aina vain leikitään. MIKSI?
Voisiko joku leikittäjä vastata?
Tässä sen näkee miten laumahenki laittaa ihmisen alistuman ihan mihin toimintaan vaan. Noloon ja typeräänkin. Ne ovat fiksuja, jotka kieltäytyvät. Ok, paitsi se joka ei voinut ihan normaalisti edes esitellä itseään.
Olen itse ollut järjestämässä kisailutapahtumaa. Mitään todellakaan näin noloa ei teetetty, mutta jossain vaiheessa huomasin sisälläni hyrisevän epämiellyttävän persoonan, jonka mielestä oli älyttömän sikahauskaa nauraa muille ja olla itse tekemättä mitään. Olin itse lapsena hyvin ujo ja arka ja moiset leikit eivät olisi onnistuneet. Se arka lapsi nauroi sairaan hulvattomasti mun sisällä kun tsemppasin ja pompotin aikuisia ihmisiä eli "ohjasin". Ihmettelen, ettei kukaan muu näitä pelleilyjä ohjannut ole tullut tunnustamaan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Se vitun ponileikki.
Millanen se on?haluaisin tietää niin tietää milloin ottaa hatkat 😅