Rosa Meriläinen = "Kuukautiset ja kuukautiskivut ovat naisvihaa!"
Kuukautistieto kuuluu miehille, mutta niistä kysyminen on kiellettyä ja naisvihaa?
http://www.hs.fi/elama/a1472436051310?ref=hs-etusivub-luetuimmat-#20
Kommentit (87)
No, höh. Kirjoitushan oli hyvä ja asiaa. Ap, huijasit!
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei ole kukaan koskaan kysynyt, että onko menkat. Tapahtuuko sitä muka?
Minulta on kysytty monta kertaa. Toki jotkut kysyvät ihan vilpittömästi, nähdessään että olen jotenkin kärsivän oloinen. Mutta exäni kunnostautui tuonkaltaisessa kyselyssä, josta Meriläinen puhuu. Kysymys toistui suunnilleen joka kerta, kun olin jostain ärtynyt tai vihainen, oli mulla menkat tai ei. Minua se ärsytti, se kuvasti exäni asennetta, jonka mukaan naisen ärtymykseen ei tarvitse suhtautua vakavissaan, koska sehän vaan kiukuttelee niitä naistenvaivojaan. Jos jätkä oli lähtenyt illalla parille ja palasi seuraavana päivänä puolen päivän hujakoilla kotiin mitään ilmoittamatta, niin minusta mulla oli aihetta olla äkäinen, ihan riippumatta kuukautiskierron vaiheesta. Tai jos naapureiden bileiden takia yöunet jäivät kolmeen tuntiin ja töissä pomo mankunut jostain koko päivän, niin saatoin olla illalla väsynyt ja huonotuulinen muustakin syystä kuin kuukautisten takia. En mä koskaan ajatellut että tuollainen kysely olisi naisvihaa, mutta typerää ja ärsyttävää se kyllä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä?! Jutussahan nimenomaan kehoitetaan puhumaan menkoista ja arkipäiväistämään ne. Mistä näin katkerat kommentit?
Ei kiitos, en halua joka ikisen naisen kuukautisveriä naamalleni. Jotkin asiat on ihan syytä pitää omana tietonaan.
Miten haluat ne arkipäivääsi?
Emme ole eläimiä, vai alammeko myös paskomaan ja kusemaan keskellä katua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tapahtuu, jos kysyt asiaa keneltä tahansa feministiltä. Kyseisen naisvihan ilmentymän kyseenalaistaminen taitaa jo itsessään olla naisvihaa. "Häh? Etkö usko minun tarinaani? Sovinistisika!"
Olen feministi.
Jotkut miehet ovat hysteerisempiä kuin vanhat viktoriaanit naisen ruumiintoimintoihin liittyvissä asioissa. Asia on aina huvittanut minua. Haikara tuo varmasti sen vauvan, nainen jolla kuukautiset saastuttaa katsellaan kaiken, kuukautistilassa oleva nainen saa maidon happanemaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tapahtuu, jos kysyt asiaa keneltä tahansa feministiltä. Kyseisen naisvihan ilmentymän kyseenalaistaminen taitaa jo itsessään olla naisvihaa. "Häh? Etkö usko minun tarinaani? Sovinistisika!"
Kyllä multa on kysytty, mutta en minä siitä mieltä pahoita. Enkä ole feministi
Vierailija kirjoitti:
No, höh. Kirjoitushan oli hyvä ja asiaa. Ap, huijasit!
Mitä asiallista on omilla eritteillään uhriutumisessa?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet ovat hysteerisempiä kuin vanhat viktoriaanit naisen ruumiintoimintoihin liittyvissä asioissa. Asia on aina huvittanut minua. Haikara tuo varmasti sen vauvan, nainen jolla kuukautiset saastuttaa katsellaan kaiken, kuukautistilassa oleva nainen saa maidon happanemaan jne.
Eritteet kuuluvat toimitettaviksi wc-tiloissa. Miksi haluat hieroa niitä vastaantulijoiden naamaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vain teidän feministien vilkkaan mielikuvituksen tuotetta ei kukaan mies noin ajattele eikä nyt ole vuosi 1600. Te olette vain sekaisin ja kehittelette ongelmia joita ei ole edes olemassa, ei tässä maassa ainakaan.
Käykää joskus psykiatrin juttusilla, luulen että siellä saatte ratkottua teidän ongelmat paremmin kun räyhäämällä miehille joka asiasta.
Vela - 72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta on kysytty monta kertaa. Toki jotkut kysyvät ihan vilpittömästi, nähdessään että olen jotenkin kärsivän oloinen. Mutta exäni kunnostautui tuonkaltaisessa kyselyssä, josta Meriläinen puhuu. Kysymys toistui suunnilleen joka kerta, kun olin jostain ärtynyt tai vihainen, oli mulla menkat tai ei. Minua se ärsytti, se kuvasti exäni asennetta, jonka mukaan naisen ärtymykseen ei tarvitse suhtautua vakavissaan, koska sehän vaan kiukuttelee niitä naistenvaivojaan. Jos jätkä oli lähtenyt illalla parille ja palasi seuraavana päivänä puolen päivän hujakoilla kotiin mitään ilmoittamatta, niin minusta mulla oli aihetta olla äkäinen, ihan riippumatta kuukautiskierron vaiheesta. Tai jos naapureiden bileiden takia yöunet jäivät kolmeen tuntiin ja töissä pomo mankunut jostain koko päivän, niin saatoin olla illalla väsynyt ja huonotuulinen muustakin syystä kuin kuukautisten takia. En mä koskaan ajatellut että tuollainen kysely olisi naisvihaa, mutta typerää ja ärsyttävää se kyllä oli.
Niin, miksi sitten nalkutit ja vittuilit miehellesi?
Minä taas säälin rosaa, eikö kukaan häntä lähellä oleva ihminen uskalla auttaa viedä häntä hoitoon. Tuntuu että ihmiset ovat todella välinpitämättömiä läheisestään kun vielä selvästi näkevät että kaikki ei ole toisella aivan kohdallaan.
Vai onko sitten asiat jo aujautuneet niin pitkälle, että lähimmäiset ovat kaikonnee roosan ympäriltä?
Tunnen aitoa sääliä häntä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi sitten nalkutit ja vittuilit miehellesi?
Missä sanoin nalkuttaneeni ja vittuilleeni?
Mitä? Eikö vittu aina haisekaan hyvältä? Rosa, olen hyvin pettynyt. T. poikamies kolmannessa polvessa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin Meriläinen argumentoi että naiset ovat fiksuja, omia itsejään menkkojen aikana eikä menkkojen takia pidä kohdella eri tavalla. Kuitenkin jutun lopussa peräänkuuluttaa lohdutusta ja ymmärrystä koska menkat sattuu. Niin miten se nyt meni?
Feministi logiikkaa, haluamme olla tasa-arvoisia, mutta samaan aikaan vaadimme erikoiskohtelua ja etuja vain koska jollain on vagina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin Meriläinen argumentoi että naiset ovat fiksuja, omia itsejään menkkojen aikana eikä menkkojen takia pidä kohdella eri tavalla. Kuitenkin jutun lopussa peräänkuuluttaa lohdutusta ja ymmärrystä koska menkat sattuu. Niin miten se nyt meni?
Feministi logiikkaa, haluamme olla tasa-arvoisia, mutta samaan aikaan vaadimme erikoiskohtelua ja etuja vain koska jollain on vagina.
Sama rautalangasta: jos sulla on jalka poikki niin haluat varmaan, että sun kipu huomioidaan, mutta sua kohdellaan silti aikuisena täysjärkisenä ihmisenä. Ihan sama logiikka menkkojen ja niistä aiheutuvien kipujen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama rautalangasta: jos sulla on jalka poikki niin haluat varmaan, että sun kipu huomioidaan, mutta sua kohdellaan silti aikuisena täysjärkisenä ihmisenä. Ihan sama logiikka menkkojen ja niistä aiheutuvien kipujen suhteen.
Toki, jos mua särkee päätä haluan olla rauhassa, miksi te ette jättäisi miehet rauhaan myös. Kun te kitisette ja nalkutatte joka asiasta vaikka teillä ei ole edes menkkoja. Rupeatte käyttäytymään kuin aikuiset, niin teitä kohdellaan kuin aikuisia. Nyt en näe muuta kun kiukuttelevia piloille hemmoiteltuja lapsia ala feministit, kas kun ette kieri lattialla itkupotkuraivareissa, mä haluun, mä haluun menkkasuklaa on loppu, yhyyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva hieroo sitä katkennutta jalkaansa vastakkaisen sukupuolen naamaan, ja syyttää toista sukupuolta jalkansa poikki menemisestä.
Hah! Kuka täällä nyt uhriutuukaan... Taitaa Rosa jäädä kakkoseksi av:n prisessapojille.
Ap tässä on sekaisin eikä Rosa :D Ei tota juttua voi kukaan tervejärkinen voi käsittää noin väärin :'D