Rosa Meriläinen = "Kuukautiset ja kuukautiskivut ovat naisvihaa!"
Kuukautistieto kuuluu miehille, mutta niistä kysyminen on kiellettyä ja naisvihaa?
http://www.hs.fi/elama/a1472436051310?ref=hs-etusivub-luetuimmat-#20
Kommentit (87)
En edes lukenut koko juttua, mutta näin menkoista tuli mieleen:
Minua ainakin ärsyttää, jos olen esim. ihan oikeudella suuttunut jostain ja sitä vähätellään sanomalla ja naureskelemalla sitten, että "onko sulla menkat häh? hahaha".
Tuollaisista kommenteista tulee sellainen fiilis, että ihan kuin naisilla ei olisi oikeutta suuttua tai ärsyyntyä. Vaan että se aina johtuu näistä kuukautisista.
En minäkään tee suurta numeroa kun käyn paskalla vai pitäisikö naisen pyyhkiä mun perse ja yhdessä ihastelisimme pöntössä lilluvia pökäleitä. Arkipäiväistetään eritteet kusi, paska, menkkaveri, räkä ja finnimätä, korvavaikkukin.
Voisimme myös kehua kuinka iso tyttö tai poika joku on kun osaa ihan omatoimisesti käydä vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä?! Jutussahan nimenomaan kehoitetaan puhumaan menkoista ja arkipäiväistämään ne. Mistä näin katkerat kommentit?
Ei kiitos, en halua joka ikisen naisen kuukautisveriä naamalleni. Jotkin asiat on ihan syytä pitää omana tietonaan.
Mulla tulee joskus lähes mustia, paksuja klimppejä veren mukana. Kerran kun otin tamponin pois vähän liian nopeasti, tällainen klimppi lensi työpaikan unisex-vessan valkoiseen seinään. Tiedoksesi.
Joo en kyllä oikeen käsitä jutun pointtia.
Kukaan koskaan, parisuhteen ulkopuolella ainakaan eikä hyvässä parisuhteessa, ole linkittänyt mitään asiayhteyttä kuukautisiin.
Ei se aina ole niin että jos jostain asiasta ei ole tarvetta puhua niin asia olisi siten jotenkin häpeilyn alainen tms.
Jotenkin tuntuu että eräillä sitä puhetta piisaa yli tarpeen, ja ehkä on liikaa ylimääräistä aikaa vääntää nyt juttua kuukautiskierrosta kolumniin saakka...........
Menis töihin.
Nainen 39.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin Meriläinen argumentoi että naiset ovat fiksuja, omia itsejään menkkojen aikana eikä menkkojen takia pidä kohdella eri tavalla. Kuitenkin jutun lopussa peräänkuuluttaa lohdutusta ja ymmärrystä koska menkat sattuu. Niin miten se nyt meni?
Feministi logiikkaa, haluamme olla tasa-arvoisia, mutta samaan aikaan vaadimme erikoiskohtelua ja etuja vain koska jollain on vagina.
Sama rautalangasta: jos sulla on jalka poikki niin haluat varmaan, että sun kipu huomioidaan, mutta sua kohdellaan silti aikuisena täysjärkisenä ihmisenä. Ihan sama logiikka menkkojen ja niistä aiheutuvien kipujen suhteen.
Toki, jos mua särkee päätä haluan olla rauhassa, miksi te ette jättäisi miehet rauhaan myös. Kun te kitisette ja nalkutatte joka asiasta vaikka teillä ei ole edes menkkoja. Rupeatte käyttäytymään kuin aikuiset, niin teitä kohdellaan kuin aikuisia. Nyt en näe muuta kun kiukuttelevia piloille hemmoiteltuja lapsia ala feministit, kas kun ette kieri lattialla itkupotkuraivareissa, mä haluun, mä haluun menkkasuklaa on loppu, yhyyy.
No tässäpä varsin aikuismainen kirjoitus.... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin Meriläinen argumentoi että naiset ovat fiksuja, omia itsejään menkkojen aikana eikä menkkojen takia pidä kohdella eri tavalla. Kuitenkin jutun lopussa peräänkuuluttaa lohdutusta ja ymmärrystä koska menkat sattuu. Niin miten se nyt meni?
Feministi logiikkaa, haluamme olla tasa-arvoisia, mutta samaan aikaan vaadimme erikoiskohtelua ja etuja vain koska jollain on vagina.
Sama rautalangasta: jos sulla on jalka poikki niin haluat varmaan, että sun kipu huomioidaan, mutta sua kohdellaan silti aikuisena täysjärkisenä ihmisenä. Ihan sama logiikka menkkojen ja niistä aiheutuvien kipujen suhteen.
Eli naiset on synnynnäisesti kuin rampoja miehiin verrattuna. Heikkoja, kyvyttömiä ja ailahtelevia.
Kyllä se voidaan huomioida mutta miksi samalla pitää näytellä että olette yhtä kyvykkäitä? Eikö egonne kestä totuutta millään tasolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah! Kuka täällä nyt uhriutuukaan... Taitaa Rosa jäädä kakkoseksi av:n prisessapojille.
Miesten sheimaaja pääsi vauhtiin. Sopiiko minunkin uhriutua mieseritteilläni, ja hieroa sitä naamaasi?
Saat toki vapaasti puhua itsellesi tärkeistä asioista - kuten me kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Minua ainakin ärsyttää, jos olen esim. ihan oikeudella suuttunut jostain ja sitä vähätellään sanomalla ja naureskelemalla sitten, että "onko sulla menkat häh? hahaha".
Tuollaisista kommenteista tulee sellainen fiilis, että ihan kuin naisilla ei olisi oikeutta suuttua tai ärsyyntyä. Vaan että se aina johtuu näistä kuukautisista.
Tuo todennäköisesti johtuu siitä, että raivoat turhista asioista ja käyttäydyt yleisesti kuin retardi. Ongelma ei ole menkoissasi vaan älyssäsi.
Tuosta kirjoituksesta saa ikävästi kuvan, että vain naiset voivat menstruoida. Ja että kaikki naiset menstruoivat. Tyypillistä binäärikakkaa, joka ei ota mitenkään huomioon sukupuolten monimuotoisuutta.
Sinällään olen aivan samaa mieltä kirjoituksessa esitettyjen näkemysten kanssa, mutta binäärikakan voisi jättää sinne 1200-luvulle minne se kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo todennäköisesti johtuu siitä, että raivoat turhista asioista ja käyttäydyt yleisesti kuin retardi. Ongelma ei ole menkoissasi vaan älyssäsi.
Argumentit kuin yläkoululaisella, joten alat haukkua tuntematonta naista? Älykästä?
Osa kommentoijista ei ole ymmärtänyt lukemaansa. Miten se on mahdollista?! Lukeminen pitää yhdistää ajatteluun. Ei feminismiin tai miesvihaan. Olen hieman huolissani tämän palstan ihmisistä, missä on päättelykyky?! Ja Suomen tulevaisuus!
Rosa kirjoittaa siitä, että naisen kuukautiset ja siitä puhuminen ei ole häpeä. Avoimuus lisää tietoa ja suhtautuminen on siten normaalimpaa. Kyllähän näistä pitäisi pystyä puhumaan missä vain ilman leimautumista hormonihirviöksi tai oudoksi.
Jos vatsa on kipeä, tai on flunssa tai hartiat aivan jumissa, niin miten niistä puhuminen on vähemmän häpeällistä kuin kuukautisista. Hieno kannanotto Rosalta! Valinta on meidän naisten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah! Kuka täällä nyt uhriutuukaan... Taitaa Rosa jäädä kakkoseksi av:n prisessapojille.
Miesten sheimaaja pääsi vauhtiin. Sopiiko minunkin uhriutua mieseritteilläni, ja hieroa sitä naamaasi?
Saat toki vapaasti puhua itsellesi tärkeistä asioista - kuten me kaikki.
Eli sinulle tärkeää on tehdä menkoistasi mahdollisimman julkisia? Haluatko valuttaa eritteesi julkisesti?
Vierailija kirjoitti:
Osa kommentoijista ei ole ymmärtänyt lukemaansa. Miten se on mahdollista?! Lukeminen pitää yhdistää ajatteluun. Ei feminismiin tai miesvihaan. Olen hieman huolissani tämän palstan ihmisistä, missä on päättelykyky?! Ja Suomen tulevaisuus!
Rosa kirjoittaa siitä, että naisen kuukautiset ja siitä puhuminen ei ole häpeä. Avoimuus lisää tietoa ja suhtautuminen on siten normaalimpaa. Kyllähän näistä pitäisi pystyä puhumaan missä vain ilman leimautumista hormonihirviöksi tai oudoksi.
Jos vatsa on kipeä, tai on flunssa tai hartiat aivan jumissa, niin miten niistä puhuminen on vähemmän häpeällistä kuin kuukautisista. Hieno kannanotto Rosalta! Valinta on meidän naisten!
Sopiiko miestenkin alkaa keskustelemaan avoimesti naisten kanssa ummetuksestaan, eturauhasvaivoistaaan , siemensyöksyistään ja tahattomista erektioistaan? Ollaan ihanan avoimia ja luonnollisia kaikki? Sopiiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko miestenkin alkaa keskustelemaan avoimesti naisten kanssa ummetuksestaan, eturauhasvaivoistaaan , siemensyöksyistään ja tahattomista erektioistaan? Ollaan ihanan avoimia ja luonnollisia kaikki? Sopiiko?
Oletko sinä se mies joka jaksaa tässä ketjussa syyttää kuukautisista puhuvia naisia feministeiksi?
Minusta miehet voisivat aivan hyvin puhua avoimesti tahattomasta erektiosta. Se olisikin mielenkiintoinen aihe! Eipä olisi keskustelupalstat täynnä naisten kysymyksiä miesten erektioista, kun tietoisuus kasvaisi. :D
Ja kyllähän naiset aika vapaasti puhuu orgasmeistaan, joten miksei miehet voisi puhua omistaan :D Jännä, että orgasmitkin ovat "helpompi" aihe...
Ihmettelen sitä miten homoseksuaalisuidestakin puhutaan vapaammin, kuin naisten kuukautisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä se mies joka jaksaa tässä ketjussa syyttää kuukautisista puhuvia naisia feministeiksi?
Minusta miehet voisivat aivan hyvin puhua avoimesti tahattomasta erektiosta. Se olisikin mielenkiintoinen aihe! Eipä olisi keskustelupalstat täynnä naisten kysymyksiä miesten erektioista, kun tietoisuus kasvaisi. :D
Ja kyllähän naiset aika vapaasti puhuu orgasmeistaan, joten miksei miehet voisi puhua omistaan :D Jännä, että orgasmitkin ovat "helpompi" aihe...
Ihmettelen sitä miten homoseksuaalisuidestakin puhutaan vapaammin, kuin naisten kuukautisista.
Jotain rajaa typeryydellekin, kerrotko joka päivä töihin mennessäsi virtsastasi ja ulosteesi koostumuksesta edellisiltana?
Kaikesta ei tarvitse ihan oikeasti puhua julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis: olet sovinisti. Ja varmaan vielä persujen kannattaja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin minä työpaikallani katsoisin Pirjo-Liisaa aika kieroon, jos se alkaisi avoimesti kahvihuoneessa esitelmöimään alapäänsä eritteistä. Saattaisin jopa vihjata esimiehelle siitä, onko Pirjo-Liisalla kaikki hyvin. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis: olet sovinisti. Ja varmaan vielä persujen kannattaja.
Eli, nainen on ihanan luonnollinen, avoin ja normaali kertoessaan alapäästään ja eritteistään.
Mies on sovinisti ja persu tehdessään samoin.
Tähän tiivistyy feministien meuhkaaminen ja käsitys tasa-arvosta.