Valmistun maisteriksi vasta 29-vuotiaana
Pääsin nyt syksyllä opiskelemaan yliopistoon, mutta olen jo 24-vuotias, eli valmistun maisteriksi vasta 29-vuotiaana. Onko se liian myöhään? Minkä ikäisinä te olette valmistuneet?
Kommentit (26)
Eihän tuo ole ikä eikä mikään. Opiskelet pari kaa vuotta tiiviisti ja olet samassa vaiheessa kuin 25-vuotiaat.
Minä valmistun maisteriksi 32-vuotiaana. Ja olen ehtinyt olemaan työelämässäkin jo 8 vuotta, joten tuosta jonkun mäkättämästä 40 vuodesta on enää 32 jäljellä 😊
Valmistuin 23-vuotiaana ja vaihdoin työpaikkaa 3 vuoden välein yksityisellä sektorilla. Kaksi lasta tein kesällä ja pidin 3 kk vapaata silloin. Nyt johtajana ja palkka noin 8 000 euroa/kk. Ehdin ryypätä ja rellestää 5 vuotta opiskelijaelämässä ja toimia tiedekuntayhdistyksessä. Aviomies löytyi tietysti opiskelijabileistä ja msnin naimisiin 24-vuotiaana. Mies tj., ei samassa yrityksessä tietenkään. Nuorena ehtii tehdä kaikenlsista, tarkoitus on lopettaa työnteko 5-kymppisenä, koska se on taloudellisesti mahdollista silloin.
"Valmistuin 23-vuotiaana ja vaihdoin työpaikkaa 3 vuoden välein yksityisellä sektorilla. Kaksi lasta tein kesällä ja pidin 3 kk vapaata silloin. Nyt johtajana ja palkka noin 8 000 euroa/kk. Ehdin ryypätä ja rellestää 5 vuotta opiskelijaelämässä ja toimia tiedekuntayhdistyksessä. Aviomies löytyi tietysti opiskelijabileistä ja msnin naimisiin 24-vuotiaana. Mies tj., ei samassa yrityksessä tietenkään. Nuorena ehtii tehdä kaikenlsista, tarkoitus on lopettaa työnteko 5-kymppisenä, koska se on taloudellisesti mahdollista silloin."
Aina joskus ihmettelen, että miten kaltaisillasis riittää aikaa roikkua ja hengailla myös tällaisella palstalla. Joskus myös mietin, että onko parempi vai huonompi juttu se, että aika koneeni on rikki, enkä siksi pääse nyt valitsemaan, että pyrkisinkö matkaamaan ajassa taaksepäin vai yrittäsinkö kuitenkin elää tässä päivässä, joka ei varmaan yleisillä mittareilla mitattuna vaikuta sellaiselta, jollaiseen kannattaisi erityisesti pyrkiä tai tavoitella, vaikkei isompia puutteita tai vaivoja olekaan, vaikkei sitä maisteri tutkintoa olekaan esitellä, tai elämän kumppania , saati lapsia arkea jakamassa .
"Kansantalouden kannalta 40 vuoden työura on riittävä. Olet siis valmis olemaan töissä vähintään 69 vuotiaaksi?" - on kunnioitettavaa, että on ihmisiä jotka aina ajattelevat ensin kansantaloutta ja vasta sitten omaa napaansa. Mutta itse ainakin tunnustan olevani sen verta itsekäs, että en ihan hirmuisesti mieti tai pohdi, että mitähän tuo kansantalous tykkää minun valinnoistani ja tavoistani toimia. Veroni maksan keskinkertiaisista tuloistani ja muutenkin lakia ja yleistä moraali noudatan luullkasen sen, mitä suotavaa on. Samaa suosittelen muillekin. Aina voi toki miettia ja yrittää toimia paremmin ja viisaammin kuin edellisellä kerralla. - Ja näin todetessani tiedostan erinomaisen hyvin ärsyttäväni joitakin kun kuullostan varmasti turhan tärkeilevältä besserwisserilta.