Miten sitten pärjäät jos kaikki yhteiskunnan tuet lopetetaan?
Jos ajatellaan että työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, asumistuki yms lopetetaan. Miten sitten tulet toimeen?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupean rikolliseksi.
Eli olet jo hengeltäsi rikollinen, mutta kun muut kustantavat elämääsi, et koe tarvetta toteuttaa rikollisia taipumuksiasi?
Toistaiseksi kuule elätän itse itseni mutta ensi vuodesta ei tiedä kun tulossa on yt-neuvottelut.
Ja kyllä takuuvarmasti rötöstelisin jos se olisi ainut tapa pitää itseni ja lapseni hengissä.
Milloin rötöstely on ollut ainut tapa? Miksi et elättäisi itseäsi rötöstelyn sijaan vai olisiko kaupankäynti ja työnteko kielletty, kun rötöstely olisi ainoa vaihtoehto?
Voisi olettaa, että niistä vähistä työpaikoista taistelee noin miljoona muutakin. Jos nyt on jo kuin lottovoitto saada työpaikka, entä silloin kun hakijamäärä lisääntyy reippaasti?
Kaupankäynti, millä? Oravannahoilla vai? Paitsi ettei sekään taida käydä, Suomessa ei varmaan mitään elukkaa saa tappaa ilma lupia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo sopisi oikein loistavasti! En ole tähänkään mennessä mitään saanut ja nuo tuet vain laiskistavat kansaa ja houkuttelevat mamuja.
Kysytään sitten näin: Miten pärjäät, kun rikollisuus lisääntyy? Joko asut muurien takana?
Mikä on kasvatus ja kulttuurinen taustasi? Suomessa on eletty nälkävuosia, mutta silti on pidetty kiinni melko korkeasta moraalista.
Moraali ei auta hengissä pysymiseen, jos tuohon mennään. Silloin sitä tehdään mitä on pakko. Hyvä se on teidän terveiden ja hyvätuloisten huudella ja kiillottaa sädekehäänne, jotka pystytte töissä käymään.
Näkisin asemani niin, että minulla ei olisi mitään menetettävää, joten alkaisin tekemään rikoksia elättääkseni itseni. Jos joutuisin linnaan, niin sitten olisi ainakin asunto ja ruokaa. Kostonhaluni kasvaisi kuitenkin ja ärsytykseni niitä kohtaan, jotka sallivat sen ja tuntisivat olevansa lain suojaamia köyhien muodostamalta väkivallan uhalta tai verotukselta. Ja koska tuntisin, että he ovat saaneet "voittonsa" ja halunsa läpi laillistettuna vieläpä, enkä sietäisi sitä epäoikeudenmukaisuutta ja voimattomuuden tunnetta, niin minulle syntyisi väistämättä ajatus, että minun on saatava kostaa. Niinpä toimisin tuon ajatuksen ja koston tunteen saattelemana, koska ihmiset tomivat yleensä tunteiden ja ajatusten saattelemina. Siitä voisi tulla pitkä poru ja suru jollekin, joka luuli olevansa suojattu. Mutta sainpahan kostoni ja tunteen tilien tasaamisesta.
Ihan niin kuin nytkin, eli hyvin. Jos menetän työpaikkani, en pärjää ollenkaan. Joutuisin ryöstämään ja varastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Rupean rikolliseksi.
Samoin, tosin vain opintojen loppuun saattamiseksi. Jotain kukkakauppaa tms.
Miten turvapaikanhakijan elättäminen maksaa päivässä 40-60 euroa, mutta suomalaisen työttömän elättäminen n. 20 euroa?
En oikein ymmärrä nyt tuota.
Luultavasti joutuisin työttömäksi koska juuri kenelläkään ei olisi varaa asua palvelutalossa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on uskomaton ajatus, et suomessakin tosiaan on marginaali, joka olisi valmis jättämään ihmiset vaikka kerjäläisiksi, eikä se edes häiritsisi näiden yöunia. He siis tosiaan nauttisivat siitä, et on ihmisiä, joilla ei ole asuntoa, ruokaa tai yhtään mitään. Noiden ihmisten täytyy olla täydellisiä kusipäitä, pelkästä rahasta arvonsa ammentavia ihmisiä, en voi muuta sanoa!
Verorahojen käytttämisstä suurimmat kitisiät ovat yleensä itse nettosaajia. Omassa lähipiirissä eniten pakolaisten verorahjen käytöstä marisee yksi yksinhuoltaja joka saa asumistukea ja toimeentulotukea ja on ollut pitkiä aikoja sekä työttömänä että sairauspäivärahoilla. Töissä olessaankin tekee vapaaehtoisesti osapäivätöitä, koska ei kannata olla töissä. Ei myöskään tunnu yhtään ymmärtävän sitä että työn pitää olla tuottavaa jotta sitä kannattaa tehdä. Vaaleissa äänestää tietysti kokoomusta, tai edellisissä ehkä persuja.
Tekisi joskus mieli sanoa että hän olisi itse ensimmäisenä kusessa jos tässä pitäisi yhtäkkiä kaikkein alkaa elämään omilla tuloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän työttömät on nyt otettu silmätikuiksi? Ne on pienin menoerä tässä yhteiskunnassa. Eläkeläiset on se suurin.
Ja miksi huomiota ei kiinnitetä siihen, että Suomessa peritään 5,5 mrd vuodessa liian vähän pääomatuloveroa verrattuna eu keskiarvoon? Tämä kaikki sen sijaan peritään kuluttajilta ja palkansaajilta. Lue tästä Tilastokeskuksen asiantuntijalta näkemys asiaan. mYÖS Vastavalkeasta löytyy juttu tiivistettynä.
http://tietotrenditblogi.stat.fi/paaomaverojen-osuus-on-suomessa-eu-kes…
https://vastavalkea.fi/2015/06/03/varallisuus-on-suomessa-verottajan-er…
No, jos sitten vielä tienais saman kuin nyt, mutta tietenkin verottomana, ku eihän mitään tarvi vastikkeetta maksaa, ni jos pysyttäis samalla lailla terveenä, ku nyt, ni ei olis hankalaakaan. Eihän me toki saadakaan tällä hetkellä kuin lapsilisät, mä vielä vähän aikaa kotihoidon tukea (yht. saan alle 3kk), mies kohta 6vkoa vanhempainrahaa ja sit sekin loppuu.. mutta saamme lapsille päivähoitopaikat, josta joku muu maksaa leijonan osan, terveyspalvelut, kirjaston, maksuttoman koulutuksen lapsille jne ja ne kaikki on käytännössä valtion verorahoista maksettua tukea.
Työpaikat yrityksissä, jotka saa valtionapua, on verorahoilla tuettuja..
Tarkoitetaanko tässä siis vain sosiaalietuuksia, ei näitä välillisiä tukia? Jos puhutaan pelkistä so.etuuksista, meidän tulot tippuis reilun tonnin kuukaudessa. Me voitais kyllä yrittää sumplia niin, että mies olis ma-pe 7-15.30 töissä ja mä sit tekisin iltoja ja vkonloppuja, pärjättäis, jos tuon sais toimimaan, mutta ei meillä enää perheenä olis juurikaan yhteistä aikaa.
Meiltä lähtisi lapsilisät. Eiköhän me sen kanssa opittais elämään.
Jos seuraavat YT-neuvottelut johtavat siihen, että minut irtisanotaan olemme aika pian pahoissa vaikeuksissa, mikäli työttömyysturvaa heikennetään. Olen jo nyt osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja lääkemenot suhteessa tuloihin korkeat. Uudesta työpaikasta on turha haaveilla.
Opiskelevien lapsien asema huolettaa myös. Pakkohan heitä on voida tukea esimerkiksi opintolainan takaisinmaksussa, jos heillä ei ole tuloja.
Itse olen saanut opintotukea ja kotihoidontukea sekä työttömyyspäivärahaa elämäni varrella. Lapsille on maksettu lapsilisää ja tarpeeseen nekin rahat ovat tulleet.
Ehkä päättäjien viesti onkin, että köyhät, vanhukset ja sairaat joko palaavat elinoloissaan aikaan ennen sosiaaliturvaa tai tekevät joukkoitsemurhan. Sodankäynti on myös hyvä keino siivota joukoista pois "turhempaa sakkia".
Vierailija kirjoitti:
Miten turvapaikanhakijan elättäminen maksaa päivässä 40-60 euroa, mutta suomalaisen työttömän elättäminen n. 20 euroa?
En oikein ymmärrä nyt tuota.
Ei kai voi ymmärtää, ehkä siksi että ei pidä paikkaansa. Helsingissä asumiskuluja hyväksytään 675€ ja toimeentulon perusosa on 485€, eli yhteensä 1160€ eli 13920€ vuodessa tai 38€ päivässä, tämän verran lasketaan Suomessa ihmisen minimitarpeeksi.
Pakolaisten sijoittamisessa tavoitekustannus oli 37€/päivä, mutta siihen ei päästy kun vuokrasivat ylihintaisia paikkoja poliitikkojen sukulaisilta ilman kilpailutusta.
Hyvin koska käyn töissä enkä ole mikään elintaso spurgu
Teidän mielestä kaikki sairaat/työkyvyttömät/työttömäksi jääneet ovat rikollisia jotka varastavat teiltä tukien muodossa ja pitäisi vain mennä rikkaisiin naimisiin jonkun vanhan papan fucktoyksi? Kivaa. Taidan sittenkin vaan tappaa itseni
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan että työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, asumistuki yms lopetetaan. Miten sitten tulet toimeen?
Helposti olen saamassa huomattavan perinnön voin sen jälkeen jäädä vaikka eläkkeelle nelikymppisenä jos haluan. Pitää varmaan jemmata rahat ulkomaille ennenkuin Suomesta tulee sosialistinen tasavalta, niin on helppo lähteä muualle kun omaisuus on jo siellä.
Vierailija kirjoitti:
Joutuisin irtisanoutumaan töistä ja jäämään kotiin lasta hoitamaan, koska palkkani ei kuitenkaan riittäisi päivähoitomaksuihin ja vammaisavustajan palkkaan.
Millä eläisitte ilman työtä? Mitään tukiahan ei olisi?
Vierailija kirjoitti:
Näkisin asemani niin, että minulla ei olisi mitään menetettävää, joten alkaisin tekemään rikoksia elättääkseni itseni. Jos joutuisin linnaan, niin sitten olisi ainakin asunto ja ruokaa. Kostonhaluni kasvaisi kuitenkin ja ärsytykseni niitä kohtaan, jotka sallivat sen ja tuntisivat olevansa lain suojaamia köyhien muodostamalta väkivallan uhalta tai verotukselta. Ja koska tuntisin, että he ovat saaneet "voittonsa" ja halunsa läpi laillistettuna vieläpä, enkä sietäisi sitä epäoikeudenmukaisuutta ja voimattomuuden tunnetta, niin minulle syntyisi väistämättä ajatus, että minun on saatava kostaa. Niinpä toimisin tuon ajatuksen ja koston tunteen saattelemana, koska ihmiset tomivat yleensä tunteiden ja ajatusten saattelemina. Siitä voisi tulla pitkä poru ja suru jollekin, joka luuli olevansa suojattu. Mutta sainpahan kostoni ja tunteen tilien tasaamisesta.
Minä ajattelisin ja tuntisin ihan samoin. Luulen että meidän kaltaisiamme ninjoja on muitakin.
Varastamalla, jos en olisi töissä. Mitä muita vaihtoehtoja muka olisi? Jos jäisin kiinni tarpeeksi monta kertaa, voisin päästä vankilaan, jossa olisi katto pään päällä ja ruokaakin - ellei otettaisi käyttöön jotain kuolemanrangaistusta näpistyksistä (mikä varmaan olisi näiden ihmishirviöiden mielestä sekin ihan ok).
Enemmän olen huolissani jos päivähoidosta, terveydenhoidosta joutuisi maksamaan täyttä hintaa.