Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sitten pärjäät jos kaikki yhteiskunnan tuet lopetetaan?

Vierailija
30.08.2016 |

Jos ajatellaan että työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, asumistuki yms lopetetaan. Miten sitten tulet toimeen?

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse taitaa ennemminkin olla, että miten yhteiskunta pärjää jos lopettaa kaikki tuet!

Hyvin, moni maa toimii niin.

Niipä anna loistavat turvalliset esimerkkisisi näistä ideaaleista hyvin voivista maista. Ja millä perusteluilla mielestäsi ovat hyvin pärjääviä. Kiitos.  

Pohjois Amerikka. esim.

Vierailija
22/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut mitään tukia valtiolta opintotuen jälkeen ja siitä on 20 vuotta. Eli enköhän pärjäisi kuten nytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse taitaa ennemminkin olla, että miten yhteiskunta pärjää jos lopettaa kaikki tuet!

Hyvin, moni maa toimii niin.

Niipä anna loistavat turvalliset esimerkkisisi näistä ideaaleista hyvin voivista maista. Ja millä perusteluilla mielestäsi ovat hyvin pärjääviä. Kiitos.  

Eikös Australia ja Uusi-seelanti katsota aika hyvin pärjääviksi maiksi?

Vierailija
24/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo sopisi oikein loistavasti! En ole tähänkään mennessä mitään saanut ja nuo tuet vain laiskistavat kansaa ja houkuttelevat mamuja.

Kysytään sitten näin: Miten pärjäät, kun rikollisuus lisääntyy? Joko asut muurien takana?

En vaan niin kaukana keskelläeimitään, että tuskin tänne rikollisia kovin runsaasti ilmaantuu. Ja jos tulevat tänne, niin omapa on vahinkonsa...

Vierailija
25/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupean rikolliseksi.

Eli olet jo hengeltäsi rikollinen, mutta kun muut kustantavat elämääsi, et koe tarvetta toteuttaa rikollisia taipumuksiasi?

Toistaiseksi kuule elätän itse itseni mutta ensi vuodesta ei tiedä kun tulossa on yt-neuvottelut.

Ja kyllä takuuvarmasti rötöstelisin jos se olisi ainut tapa pitää itseni ja lapseni hengissä.

Vierailija
26/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin irtisanoutumaan töistä ja jäämään kotiin lasta hoitamaan, koska palkkani ei kuitenkaan riittäisi päivähoitomaksuihin ja vammaisavustajan palkkaan.

Vierailija
27/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pahoinpitelisin ja ehkä surmaisinkin sellaisia ihmisiä joilla on paljon omaisuutta jonka ovat saaneet toisia riistämällä ja orjuuttamalla. Valitsisin kohteekseni myös joitakin vähän köyhempiäkin ihmisperseitä, jotka jossain suojatyöpaikassaan lusmuillessaan kirjoittelevat somen täyteen työttömiä haukkuvia höpötyksiään.

Vierailija
28/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatellaan että työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, asumistuki yms lopetetaan. Miten sitten tulet toimeen?

Ei vaikuttaisi mitenkään. Viimeksi sain opintotukea, mutta siitäkin piti maksaa suurin osa takaisin.

Lapsilisät saadaan, mutta hyvin pärjättäisiin ilmankin.

Vierailija
29/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin nytkin, elättämällä itseni ja perheeni. Vaimo kotona, mutta ei nosta tukia, kun ei aio töihin. Samaa voisi moni muukin kokeilla.

Ettekö ota vastaan lapsilisiä?

Vierailija
30/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on uskomaton ajatus, et suomessakin tosiaan on marginaali, joka olisi valmis jättämään ihmiset vaikka kerjäläisiksi, eikä se edes häiritsisi näiden yöunia. He siis tosiaan nauttisivat siitä, et on ihmisiä, joilla ei ole asuntoa, ruokaa tai yhtään mitään. Noiden ihmisten täytyy olla täydellisiä kusipäitä, pelkästä rahasta arvonsa ammentavia ihmisiä, en voi muuta sanoa!

Vierailija
31/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme saa itse mitään tukia mutta joutuisimme maksamaan enemmän aikuisen tyttären menoja.

Tyttö opiskelee eli saa opintotukea ja asumistukea. Ja on vielä kuopus kotona.

Vierailija
32/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo sopisi oikein loistavasti! En ole tähänkään mennessä mitään saanut ja nuo tuet vain laiskistavat kansaa ja houkuttelevat mamuja.

Kysytään sitten näin: Miten pärjäät, kun rikollisuus lisääntyy? Joko asut muurien takana?

Mikä on kasvatus ja kulttuurinen taustasi? Suomessa on eletty nälkävuosia, mutta silti on pidetty kiinni melko korkeasta moraalista.

Vierailija
33/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän työttömät on nyt otettu silmätikuiksi? Ne on pienin menoerä tässä yhteiskunnassa. Eläkeläiset on se suurin.

Vierailija
34/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastamalla ja ryöstämällä.

Jotenkin perhe pitää ruokkia. Töistä on ainakin turha uneksia.

Vierailija
35/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupean rikolliseksi.

Eli olet jo hengeltäsi rikollinen, mutta kun muut kustantavat elämääsi, et koe tarvetta toteuttaa rikollisia taipumuksiasi?

Toistaiseksi kuule elätän itse itseni mutta ensi vuodesta ei tiedä kun tulossa on yt-neuvottelut.

Ja kyllä takuuvarmasti rötöstelisin jos se olisi ainut tapa pitää itseni ja lapseni hengissä.

Milloin rötöstely on ollut ainut tapa? Miksi et elättäisi itseäsi rötöstelyn sijaan vai olisiko kaupankäynti ja työnteko kielletty, kun rötöstely olisi ainoa vaihtoehto?

Vierailija
36/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukien jakaminen lopetetaan, minulta byrokraatilta menee työt.

Vierailija
37/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Vedän itseni narun jatkoksi. Nyt jo tiukkaa, rahaa euro viikoksi. En ole laiska vaan sairas ja työtön.

Vierailija
38/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisin n. 400€ kodinhoidontukea köyhempi. Oh well. Lapset hoitoon ja työmaalle sitten. Toki voisin olettaa että näkyis mun ja miehen verotuksessa sitte se ettei noita lusmuja, juoppoja ja narkkeja tarvis enää elättää.

Vierailija
39/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin työskennellä koko työikäni ajan, ei olisi ongelmia.

Omakotitalo isolla tontilla on jo, ja metsääkin tarvittaessa voisin ostaa, jotta saisin itse tehtyä polttopuut. Elämä ei olisi kovin kallista, jos oikein tiukoille ottaisi.

Vaatimattomilla pääomatuloillani saisin varmaan katetuksi välttämättömät menot eläkeikäisenäkin, ostettua ne ruuat joita en itse saa / jaksa viljellä, sähkön ja veden, jotka kulutan. Jos lääkinnällisiä kustannuksia tulisi paljon, vähentäisin sijoitusvarallisuuttani ja "söisin" pääomaani sekä pyytäisin apua lapsiltani.

Vierailija
40/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt sellaisessa elämänvaiheessa että oman lapsuuden aihettamat kulut yhteiskunnalle alkaa olla veroissa maksettu takaisin ja alan kerätätä veroilla etukäteen oman vanhuutenin kuluja.

Viimeksi asumistukea ja toimeentulotukea saatu vuonna 1997. Soviteltua työttömyyskorvausta sain viimeksi 2010, kun olin kolme kuukautta osittain lomautettuna. Nuorimman lapsen lapsilisätkin loppuivat vuosi sitten.

Näinhän tämä asia pitää ajatella että jokainen maksaa työuran aikana veroissa omat kulunsa, ei muiden. Ensin lapsuuden ja koulutuksen kustannukset ja sitten vanhuuden kulut. Työikäisenä yhteiskunnan tueksi jää lähinnä infra. Toiset saa kulunsa katettu reilummin ja jotku vähän heikommin.