Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan tarvitsee enemmän kuin 3 vaatekertaa viikon lomamatkalle?

Vierailija
29.08.2016 |

Lähden Italiaan viikoksi ja otan mukaan:
- legginsit ja tunika
- shortsit, teepaita ja collagepaita
- farkut ja paitapusero
- sandaalit ja lenkkarit
- kolmet pikkarit ja yhdet rintsikat
- kolmet nilkkasukat
- lippis
Miten voi tarvii enempää?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin matkustan paljon, ja pakkaan viikon romppeet 10 minuutissa. En ole koskaan tajunnut näitä ihmisiä, jotka stressaavat pakkaamista monta päivää.

Ja juu, edellinen parin viikon etelänreissu meni kolmilla alkkareilla. Ei ne käyneet jalassa kuin illallisella. Muuten uikkareissa, sortseissa ja narutopissa. Matkatavarat painoivat mennessä alle 10 kiloa. Ja minulla menee alusvaatteiden pesemiseen lavuaarissa noin 15 sekunttia, joten en pidä sitä minään erityisenä ponnistuksena.

Vierailija
22/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen menossa lämpimään paikkaan mulle riittää 4 vaatekertaa + 2 uikkarit viikoksi, olenhan suurimman osan päivästä uikkareissa. Yleensä jotain ohuita siistejä rantamekkoja joita voi käyttää  myös illalla. En hikoile joten voin käyttää kaikkia vaatteita 2 pv. Lisäksi tietty se vaatekerta jolla olen maahan tullut, siihen vaihtopaita ja  -sukat.

Viikon reissulle otan kyllä 7 pikkarit  (en viitsi pestä jatkuvasti), rintaliivejä riittää yhdet koska niitä en juurikaan käytä lämpimässä.

2 kengät - toiset ne millä olen reissannut ja sandaalit. Jos tarvitsee ostan parin euron flipparit kohteesta.

Ja jos tarvitsee jotain muuta ostan kohteesta koska mulle kyllä löytyy joka paikasta sopivia vaatteita. Yleensäkin esim Euroopan reissuilla täydennän vaatekaappia ja kenkävarastoa. Matkalaukussa on aina paljon tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan kiinni siitä, missä ja milloin matkailee. Itse en ole vielä koskaan lomaillut paikassa, jossa tarvitaan uikkareita, sortseja ja narutoppia. Tai no toppia kyllä, muiden vaatteiden alla.

Vierailija
24/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulen toimeen vähällä (mulla on usein vain ns. käsimatkatavara-matkalaukullinen tavaraa, ruumassa ei mitään), mutta ihan itseäni ja muita kunnioittaakseni viikon reissulla lämpimässä on enemmän vaatteita mukana. Vaatteet hiostuu, niille voi roiskua juomaa (vaikkei itse sikaile niin joku muu saattaa vaikka kompastua baarissa ja juomat lentää kanssaolijoiden päälle -koettu on) yms yms. Pikkupyykin toki pesee nopeastikin (no huuhteluineen menee enemmän kuin 15 sek, haluan puhdasta), mutta käytän lomani mieluummin muuhun kuin nyrkkipyykkiin.

Vierailija
25/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kova hikoilemaan, että pari paitaa ja mekko saattavat käydä päälläni jo saman päivän sisällä, koska lomalla tulee käveltyä ihan hirveästi. En jaksa joka ilta pyykätä, eikä hotellihuoneessa välttämättä ole paikkaa, jossa vaatteet kuivuisivat nopeasti.

Vierailija
26/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse otan viikon reissulle:

4 sortsit, farkut, 7 toppia, 3 mekkoa, 10 alushousut, 5 sukat, tennarit, varvastossut, sandaalit, 3 pitkähihaista.

Vierailija
27/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans se ongelma, että olen kova hikoilemaan. Eli joudun vaihtamaan vähintäänkin aluspaidan joka päivä.

Sitten tykkään myös pukeutua illalla vähän siistimmin. Se ei tarkota mulla legginsejä ja tunikaa, vaikka niitäkin kyllä pidän, mutta lähinnä kotiasuna. Siistimmin tarkoittaa, että korkkarit ja mekko/hame ja pusero.

Sen kyllä tiedostan, että pakkaan aina liikaa tavaraa mukaan.

Vierailija
28/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pakkasin laukun viikon lomalle etelään. +30 luvattu koko ajalle. Mukaan lähti

2 hametta

1 mekko

5 toppia

kevyt neuletakki

sandaalit

8 alkkarit

2 rintsikat

rantamekko

uikkari

iso huivi

Vierailija
29/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee yläosia hikoilun takia paljon. Yleensä kohdemaassa ilmankosteus on sitä luokkaa, ettei nyrkkipyykillä pestyt vaatteet ihan heti kuivu ja kuivuessaan ne ovat ryppyisiä. Vaihtoehtona on siis pakata paitoja enemmän tai juosta pesulassa pesemässä/pesettämässä niitä vähiä vaatteita, mitkä on mukaan pakannut.

Vierailija
30/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-uimapuku tai pari + ranta-asu, rantasandaalit

- liikunnalliset vaatteet + vaelluskengät

- kaupunkivaatteet x2 (toinen asu housuilla, toinen hameella) + sandaalit

- siistimpi mekko iltamenoihin + korkkarit

- yöpuku tai lököilyvaatteet hotellihuoneeseen

- neuletakki tms. viileiden iltojen varalle

Vierailija
31/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-uimapuku tai pari + ranta-asu, rantasandaalit

- liikunnalliset vaatteet + vaelluskengät

- kaupunkivaatteet x2 (toinen asu housuilla, toinen hameella) + sandaalit

- siistimpi mekko iltamenoihin + korkkarit

- yöpuku tai lököilyvaatteet hotellihuoneeseen

- neuletakki tms. viileiden iltojen varalle

Ja luonnollisestikin myös kasa alusvaatteita, vaihtosukkia, lippis ja lierihattu jne.

Vierailija
32/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ap ei tarvitse, ei kukaan muukaan, niinkö?

Vierailija
33/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaan kuvitella miltä AP haisee joka kolmas päivä, kun hikoilee auringossa vaihtamattomissa vaatteissaan. Unohdit muuten feikki-crocsit listasta.

Vierailija
34/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin juuri Prahassa, jossa lämpötilat huitelivat 30C korvilla (myöhään illalla viilentyi noin 17c). Mä olisin tarvinnut välillä kaksikin sukkaparia yhtä päivää kohden. Ostettiin matkalta miehellw myös lisää teepaitoja, sillä niitä kului helteen takia kaksi päivässä.

Neuleet ja pitkät housut jäi molemmilla laukkuun.

Vierailija
35/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ap ei tarvitse, ei kukaan muukaan, niinkö?

Niin, en vaan ymmärrä mitä niillä vaatteilla tekee? Sama teepaita menee ihan hyvin koko viikon, erityisesti jos pesee välillä. Sitten mulla on vielä tuo paitapusero, jota voin pitää shortsien kanssa. Pari-kolme päivää voi pitää pikkareita vaikka hikoilisikin. Ja minun shortsit on sellaset vettähylkivästä tms materiaalista, niin niihin ei edes hiki tartu. Ja mitä legginseihin tulee, niin nehän voi jättää pois ja mennä pelkässä tunikassa vaikka illalla syömään. Ja jos pelkää, että alapää vilkkuu, niin ne shortsit voi laittaa alle.

Hankkimalla hyvän perus vaatteiston ei tarvii stressata vaan voi nauttia matkasta.

Ja tuota teidän hikoilua minä en suoraan sanoen ymmärrä???? Että monta kertaa päivässä vaihdetaan paitaa? Käytte varmaan joka aamu ja ilta suihkussakin?? Minä pesen kaksi kertaa viikossa, en käytä dödöä tai hajusteita, eikä minun hiki haise, kun ihon luonnolliset bakteerit huolehtii ihonhoidosta. Ap

Vierailija
36/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkimatkoja harrastamme ja paljon kävelemme kuumassa. Pakkaan ohuita mekkoja, sandaalit, tennarit, lierihattuja, pellavahousut, auringolta suojaavia pitkähihaisia paitapuseroita pellava/puuvilla/silkki. Lisäksi kahdet alushousut/päivä, koska hikoan paljon, pullea keski-ikäinen täti olen ja suihkun ja uudet pöksyt tarvitsen kaksi kertaa päivässä. Luonnonmateriaalista reilunkokoinen huivi myös aina matkassa.

Vierailija
37/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostakin naisesta, joka ottaa matkoille mukaan ne huonokuntoisimmat vaatteet joista haluaa luopua ja heittää ne perillä käytön jälkeen pois ja tekee näin tilaa matkalaukkuun tuliaisille/uusille vaateostoksille. Toisaalta hyvä idea, mutts kun itse matkustan vain pari kertaa vuodessa yleensä kaupunkikohteisiin, tykkään pukeutua siellä nätteihin vaatteisiini enkä niihin poisheitettäviin. Kengät Olen tosin use in hylännyt hikisinä ja linttaan astuttuina hotellin roskikseen.

Vierailija
38/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan viikon lomaa tuhlaa alkkareiden pesuun. Puhtaat alkkarit joka päivälle ei paljoa tilaa laukussa vie...ja parit sexyt alkkarit lisäksi ;) Toppi x7 ja illoiksi hienompia vaatteita kun käydään joka ilta syömässä ravintolassa. 2xuikkarit. Hame, shortsit, pari mekkoa ym ym.

Aina on ollut etelän lomalla ohut neuletakki mukana mutta en ole sitä vielä tarvinnut. Kreetallakin oli kesäkuussa iltaisin +25 astetta.

39/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä on tähän vuodenaikaan päivisin vähän päälle 30 astetta, yön alin 20. Varmaan aika sama kuin Italiassa, paitsi että täällä on luultavasti kosteampaa.

Jos pakkaisin viikoksi vaatteita tässä ilmastossa lomailuun, mukaan lähtisi:

7-8 alkkarit

2-3 sukkaparia

1-2 shortsit

1 mekko

1 hame

6-8 toppia/t-paitaa

1 pitkähihainen, ohuehko ja edestä avattava trikoo/neuletakki

1 ohuehkot väljät pitkät housut, esim pellavaiset. Sellaiset, jotka on riittävän siistit kaupungille ja riittävän mukavat iltalöhöilyyn (ilmastoidussa) majapaikassa.

1 yöasu

1 bikinit

1 sandaalit joilla hyvä kävellä

1 sandaalit, joissa korkoa

Lentomatkaa varten vaatteet erikseen: mukavat päällä, ja sellaiset jotka voi helposti muokata niin Suomen kuin kohdemaankin lämpötilaan sopivaksi. Esim mukava lyhythihainen tai hihaton mekko, jonka alle siistit legginsit/paksut sukkahousut ja päälle neuletakki. Ennen laskeutumista koneen vessassa sukkikset pois koneen vessassa ja neuletakki pois.

Vierailija
40/41 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on tässä perheessä neljä joten aikamoinen kuhina kävisi kylppärissä jos siellä kaikki kuuraisi joka ilta alkareita ja t-paitoja nyrkkipyykillä...juu ei kiitos vastaa minun kuvaa kivasta lomasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi