Miten kukaan tarvitsee enemmän kuin 3 vaatekertaa viikon lomamatkalle?
Lähden Italiaan viikoksi ja otan mukaan:
- legginsit ja tunika
- shortsit, teepaita ja collagepaita
- farkut ja paitapusero
- sandaalit ja lenkkarit
- kolmet pikkarit ja yhdet rintsikat
- kolmet nilkkasukat
- lippis
Miten voi tarvii enempää?
Kommentit (41)
Yäk, etkö vaihda kalsareita joka päivä????
Ajatella. Tein nuorena kuukauden purjehdusreissun Atlantilla, eikä minulla ollut mukanani 30 paria alushousuja...
Mikä ihmeen teepaita? Miksei kahvipaita tai kaakaopaita?
Ja se on collegepaita, ei collage.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella. Tein nuorena kuukauden purjehdusreissun Atlantilla, eikä minulla ollut mukanani 30 paria alushousuja...
Siellä tuskin kukaan haistoi lemuasi.
Mihin aikaan vuodesta oot menossa?
Aika vähän alkkareita ja sukkia, jos pyykkäysmahdollisuutta ei ole, ja aika vähän paitoja jos ilma on lämmin eikä pyykkäysmahdollisuutta ole.
Melko lämmintä vaatetta otat mukaan, jos oot lähdössä piakkoin. Voi tulla hiki.
Ap:n listassa on ideaa. Pikkupyykin pesee helposti illalla vessan lavuaarissa ja patterin päällä ovat aamulla kuivia. Sitä paitsi matkalla on kiva kierrellä kauppoja ja täydentää varustusta jollain paikallisella vaatekappaleella.
Minä pakkaan myös noin ja ostan aina lisää pikkareita ja sukkia, paitoja myös. En toki joka matkalta.
Ensi lauantaina lähden reissuun. Eli lämmintä on noin 30 astetta. Siksi otankin shortsit ja teepaidan mukaan. Niitä pidän päivisin. Illalla sitten tummat legginsit ja kukallinen tunika ja collagepaita siltä varalta, että tulee kylmä. Farkut ja paitapusero on lähinnä koneeseen
Koskaan en ole ottanut milleen matkalle enempi kuin kolme vaatekertaa. Ja harvemmin ostan matkoilta vaatteita, kun etelässä ei ole ihan helppoo löytää mun kokoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä tuskin kukaan haistoi lemuasi.
Oletko kuullut että pikkareita voi pestä?
Nilkkasukat 30 asteen kuumuuteen? Ai joo, olen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Ensi lauantaina lähden reissuun. Eli lämmintä on noin 30 astetta. Siksi otankin shortsit ja teepaidan mukaan. Niitä pidän päivisin. Illalla sitten tummat legginsit ja kukallinen tunika ja collagepaita siltä varalta, että tulee kylmä. Farkut ja paitapusero on lähinnä koneeseen
Koskaan en ole ottanut milleen matkalle enempi kuin kolme vaatekertaa. Ja harvemmin ostan matkoilta vaatteita, kun etelässä ei ole ihan helppoo löytää mun kokoa.
Ap
Olet siis niin lihava? Voi luoja miten hikoat ja haiset niissä monen päivän alusvaatteissasi.
Pyykkäätkö joka päivä alusvaatteita ja paitoja vai miten selviät noin vähillä? Itse en kyllä jaksaisi lomalla kuluttaa aikaa tuollaiseen, koska lisäalusvaatteet ei vie juuri mitään tilaa matkalaukussa. Ei siis minusta maksa vaivaa ruveta pesemään niitä kesken matkan. Mutta miksi ihmeessä leggingsit jos kerran lämmintä on +30? Hautovat aivan kamalasti.
Vierailija kirjoitti:
Lähden Italiaan viikoksi ja otan mukaan:
- legginsit ja tunika
- shortsit, teepaita ja collagepaita
- farkut ja paitapusero
- sandaalit ja lenkkarit
- kolmet pikkarit ja yhdet rintsikat
- kolmet nilkkasukat
- lippis
Miten voi tarvii enempää?
Ap:n vaatesetillä en tekisi yhtään mitään, en yrityisesti vielä italian kaltaisessa maassa.
Jos ei olisi kuuma, tulisin toimeen 3:lla tai jopa kahdella mekolla, jakulla ja neuletakilla. Alusvaatteita mulla olisi mieluusti enemmän. Ei sukkia, tarvittaessa sukkiksessa. Ikimaailmassa ei lippistä, kuumalla lierihattu. Kengiksi lähtisi korkkarit, sandaalit ja ballerinat.
Joo en ikinä pärjäis. En käyttäis jokapäivä samoja vaatteita korkeintaan parina päivänä mutta en peräkkäisinä. Illalla tietysti erit kun päivällä. Lisäks pilkareita yhdet yli kun on yöpymispäiviä. Sit mietteisin vaatteita ilman mukaan. Haluaisin että voin valita. Ja haluan kulkee puhtaissa vaatteissa vaikka kävis joku yllättävä juttukin. Esim lentäisin kuralätäkköön tmv. Collegee en ikinä pakkais tollaselle reissulle. Mökille kylläkin. En ymmärrä miks ei voi varautua. Must tuntuis paskaselta jo lähtiessä, jos tietäisin et ne samat shortsis pitäis olla koko viikon, joka päivä päällä. Helteessä. Yök.
Itse olin kaksi viikkoa lomalla. Matkalla oli päällä farkut ja paitapusero, fleece, jalassa lenkkarit.
Mukana oli mustat ja siniset ohuet housut, lyhyt ja pitkä ohut hame, kaksi toppia,t-paitaa ja paitapuseroa, lenkkihousu ja paita, sandaalit ja balleriinat, yöpuku, parit pikkuhousut ja rintsikat ja lenkkisukat.
Iltaisin pesin pikkupyykin lavuaarissa. No problemas!
Vierailija kirjoitti:
Pyykkäätkö joka päivä alusvaatteita ja paitoja vai miten selviät noin vähillä? Itse en kyllä jaksaisi lomalla kuluttaa aikaa tuollaiseen, koska lisäalusvaatteet ei vie juuri mitään tilaa matkalaukussa. Ei siis minusta maksa vaivaa ruveta pesemään niitä kesken matkan. Mutta miksi ihmeessä leggingsit jos kerran lämmintä on +30? Hautovat aivan kamalasti.
Miksi pesisin? Viikon reissu ja kolmet pikkarit mukana, eli pari-kolme päivää pidän samoja. En minä kotonakaan vaihda pikkareita kuin keskiviikkona ja lauantaina kun on sauna. Teepaidan laitan tuulettumaan ikkunaan ja voisihan sen puolessavälissä viikkoa pestä, jos pitää joka päivä. Nopeastihan se kuivuu tuossa lämmössä vaikka päällä. Ap
Siten, että lomallakin on mukava pukeutua tilanteen mukaan. Käyn lenkillä, joten tarvitsen sitä varten varusteet. Jos ollaan kaupungissa, käyn myös hyvissä ravintoloissa, joissa on kiva olla siisti mekko asusteineen. Hotellilla tykkään olla kotivaatteissa, joissa myös joogaan. Käytän yöpaitaa nukkuessani. Ja sitten tietysti muutama nähtävyyksienkatseluvaate, joista pystyy kokoamaan säähän sopivan asun. Kengät lenkille, kävelyyn ja mekon kanssa.
No normaali ihminen vaihtaa alusvaatteet, sukat ja aluspaidan päivittäin...