Mirtazapin- kokemuksianne?
Aloitin viime viikolla ko.lääkkeen unettomuuden ja ahdistuksen hoitoon, on nukuttanut aikalailla. Otan siis iltaisin 15mg. Aamut on hankalia kun tekis vaan mieli jäädä nukkumaan. Ruokahalu vissiin lisääntynyt myöskin.
Millaisia kokemuksia teillä ko.lääkkeestä?
Kommentit (50)
Paras unta parantava mulle. Kokeiltu on uni- ja nukahtamislääkkeet. Otan 15mg tabusta vain 1/4 osan eli 3.75mg tuntia ennen nukkumaan menoa. Tällä lääkkeellä uskomatonta kyllä, vähempi on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lääke jos ei tartte tehä päivällä mitään muuta kuin nukkua tai torkkua horroksessa. Hyvä jos ruokaa jaksaa hakea kaupasta.
Mirtazapin ei kyllä väsytä mitenkään.
Ei väsyttänyt minullakaan, vaikka olisi ollut tarkoitus. Ruokahalu kyllä lisääntyi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lääke jos ei tartte tehä päivällä mitään muuta kuin nukkua tai torkkua horroksessa. Hyvä jos ruokaa jaksaa hakea kaupasta.
Ei väsyttänyt minullakaan, vaikka olisi ollut tarkoitus. Ruokahalu kyllä lisääntyi
Liian suuri annostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian suuri annostus.
Siis 3,75 mg liian suuri annostus? Ihan alkuun kokeiltiin koko tabletilla (15mg), aiheutti hypomaanisen tyyppistä oireilua. Ja määrättiin siis unen saannin helpottamiseen.
Lihoin, tunsin itseni turvonneksi siaksi ja megalollo-lehmäksi. Ketipinor on lihottanut mua myös. Oonkin jo vähentänyt sitä, syön 2x25mg illassa. Vähennän kyllä yhteen. Nyt on vaan koulun aloitus jännittänyt, kaipa jännitys vähenee.
Määrättiin unettomuuteen, olisiko ollut 15mg. Nukutti kyllä minua, mutta ihan kuin aivoissa olisi mennyt jokin kytkin pois päältä ja ruokahalu räjähti ihan käsittämättömäksi. Söin kaiken mahdollisen, mitä kotona oli vain tarjolla, eikä esim. runsaan aterian nauttiminen vaikuttanut mitään, koko ajan jyskytti vain päässä, että on nälkä. Maha saattoi olla ääriään myöten täynnä ja silti nälkä! Eikä siis makeanhimo tai rasvaisen ruoan himo, vaan minkä tahansa ruoan nälkä, sellainen kuin olisi ollut koko päivän syömättä ja kotimatkan ajan ajatellut jo ruokaa vatsan kurniessa ja kun ruokaa saa niin sen hotkii alas melkein maistamatta lainkaan.
Väkisinhän tuossa lihoi, kun päivittäinen kalorimäärä varmaan triplaantui. Ja jotenkin pelottava kokemus, kun ei ollut mitään kontrollia enää. Olin siihen asti ja olen ollut sen jälkeen laihdutettuani normaalipainoinen. Onneksi parissa kuukaudessa tajusin ruoanhimon johtuvan lääkkeestä ja pystyin sen lopettamaan.
Söin joskus unettomuuteen. Aluksi oli pöhnäinen olo mutta muutaman päivän jälkeen olo selveni. Ne aiheuttivat kovan nälän ja olisi tehnyt mieli syödä koko ajan. Jouduin lopettamaan niiden käytön kuukauden päästä, koska aiheuttivat kouristuksia.
Itse olen käyttänyt Mirtazapinia yli 3 vuotta unettomuuden hoitoon ja olen ollut todella tyytyväinen.
Paino on minullakin noussut noin 10kg mutta olin lähtötilanteessa alipainon puolella, joten muutos ei ole ollut huono. Paino olisi varmasti noussut enemmänkin mutta tuon 10kg jälkeen aloin harrastaa säännöllisesti liikuntaa ja katsomaan vähän tarkemmin mitä syön, milloin ja miten paljon. Itse olen saanut lääkkeestä korvaamattoman avun mutta kuulun selkeästi vähemmistöön kun näitä kommentteja lukee.
Mä olen saanut avun 33 vuoden unettomuuteen. Syön Mirtazapinia 5mg iltaisin ja sillä saan aamuyölle vielä parin-kolmen tunnin todella sikeät unet.
Ei mitään sivareita mutta annostuskin on pieni
Määrättiin joskus nuorena (tyyliin 14v), ahdistukseen ja nukahtamisongelmiin. Väsytti kyllä kahta kauheammin, mutta ei auttanut ahdistukseen laisinkaan, enkä väsymyksestä huolimatta siinä ahdistuksen määrässä nukahtanut yhtään sen paremmin. Ei siis apua.