Mirtazapin- kokemuksianne?
Aloitin viime viikolla ko.lääkkeen unettomuuden ja ahdistuksen hoitoon, on nukuttanut aikalailla. Otan siis iltaisin 15mg. Aamut on hankalia kun tekis vaan mieli jäädä nukkumaan. Ruokahalu vissiin lisääntynyt myöskin.
Millaisia kokemuksia teillä ko.lääkkeestä?
Kommentit (50)
Karmee lääke, aiheutti ainakin mulla levottomat jalat niin ei tullut nukkumisesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön sitä tällä hetkellä 30mg/vrk.
Muut pillerit mitä popsin on Ketipinor 200mg depot/vrk. Voxra 150mg/vrk. sekä Diapam 20mg/vrk. Plus Tenox 20mg/vrk.
Kokoajan tunnen mitä paha ihminen olen ja en saa mitään aikaiseksi.
Miks vedät noin paljon kaikkea? :0 onkohan hyväksi enää
Voxra on selvästi piristävä? Ja sitten Tenox selvästi väsyttävä varmaan? Ketipinor pienellä annoksella olisi varmaan myös väsyttävä. Eli tuossa lääkearsenaalissa on lääkkeitä jotka sisältävät vastakkaisia vaikutuksia. Voi toki olla perusteltu silti.
No Voxra on se viimeinen keino masennukseen näin minulle on sanottu. Tenox väsyttää auttaa nukahtamaan, Diapam sekä Ketipinor poistaa ahdistusta. Hassu kun minulla ei ole todettu psykoosia tai skitsofreniaa, niin en saa mitään erityiskorvattavuutta lääkkeistä.
Ja kyllä minä tiedän mikä ahdistaa ja masentaa sekä vie unet ja ruokahalun. Elämäntilanteeni... Menetin äitini äkillisesti, isäni on vakavasti sairas syöpä, ei ole ketään läheisiä vaan aina on yksin. Päivät on siinä kun selaa nettiä ja koittaa saada ajan kulumaan. Sitä itse on valmis kuolemaan kun ei ole mitään toivoa enään.
Nukuttaa hyvin annoksella 7,5 mg, mutta lihotti. Itse lihoin 4 kg puolessa vuodessa, vaikka ruoka ja liikunta pysyivät ennallaan. Lääke vaikuttaa jotenkin sokeriaineenvaihduntaan. Olisi pitänyt varmaan vähentää ruoan määrää, että paino olisi pysynyt ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön sitä tällä hetkellä 30mg/vrk.
Muut pillerit mitä popsin on Ketipinor 200mg depot/vrk. Voxra 150mg/vrk. sekä Diapam 20mg/vrk. Plus Tenox 20mg/vrk.
Kokoajan tunnen mitä paha ihminen olen ja en saa mitään aikaiseksi.
Miks vedät noin paljon kaikkea? :0 onkohan hyväksi enää
Voxra on selvästi piristävä? Ja sitten Tenox selvästi väsyttävä varmaan? Ketipinor pienellä annoksella olisi varmaan myös väsyttävä. Eli tuossa lääkearsenaalissa on lääkkeitä jotka sisältävät vastakkaisia vaikutuksia. Voi toki olla perusteltu silti.
Voxra on katinoteista johdettu mieto stimulantti, joten on se hieman piristävä eikä auta ainakaan nukahtamiseen. Ei kuitenkaan lähellekään yhtä voimakas stimulantti amfetamiini tai metyylifenidaatti.
Tenox kuuluu betnojen hypnoottiseen ryhmään ja sitä määrätään lähinnä vain unilääkkeeksi. Tenox jakaa mielipiteitä. Toiset pitävät sitä parhaana ja euforisimpana bentsona (kuten minä) ja toiset taas haukkuvat sen täysin lyttyyn. Mielestäni se on bentsoista selvästi paras, sillä muista bentsoista ei tule yhtiä hyviä oloja, muut bentsot eivät auta nukahtamiseen yhtä hyvin ja lisäksi tenoxista ei jää päälle seuraavaksi päiväksi mitään jälkipöhinöitä, kuten joistain bentsoista (etenkin diapamista ja rivatrilista).
Pari vuotta sitten lääkäri pakotti kokeilemaan nukahtamisvaikeuksiin. Kaksi iltaa oli liikaa! Uni tuli vasta aamulla ja koko päivän ihan tokkurassa. Yhden puolikkaan jälkeen jo tuli kauhea ruuanhimo ja makeanhimo. Minusta tuntui että lääke on ihan myrkkyä joka liimaa aivot. Kolmannen kerran meinasin ottaa, mutta sylkäisinkin lääkkeen pois suusta-suuhun jäi kauhea tahmainen olo. Olin raivoissani lääkärilelle ja vaadin häntä ottamaan pillerin siinä minun läsnäollessani. Ei suostunut. En enää ikinä mennyt tälle naislääkärille ja pilleri heitin roskiin.
Mulle aiheutti levottomat kädet ja levottoman ja väsyneen olon seuraavana päivänä. Käytin lääkettä parisen vuotta, mutta koskaan sivuvaikutukset ei hävinneet.
Ei sopinut, lihoin yhden kesän aikana 20 kg.
Mulla ei mirtazapin auttanut yhtään unettomuuteen ja ahdistukseen. Sama jos olisin ottanut sokeripalan. Ketipinoria olen itse käyttänyt jo pari vuotta 75mg/ilta, ja se auttaa hyvin uniin. Ei tee minkäänlaista tokkuraa ja elän ihan normaalia elämää. Olen niin kauan aikoinaan joutunut taistelemaan löytääkseni oikean lääkityksen tähän vaivaan, että nyt kun selviän pelkällä Ketipinorilla pienellä annoksella, jatkan mieluummin näin kuin edes yritän vielä pyrkiä irti siitä.
Täällähän haukutaan kaikki lääkkeet,aina on jollain negatiivista sanottavaa. Mutta nämä on niin yksilöllisiä asioita että ei toinen voi sanoa miten lääke kenelläkin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei mirtazapin auttanut yhtään unettomuuteen ja ahdistukseen. Sama jos olisin ottanut sokeripalan. Ketipinoria olen itse käyttänyt jo pari vuotta 75mg/ilta, ja se auttaa hyvin uniin. Ei tee minkäänlaista tokkuraa ja elän ihan normaalia elämää. Olen niin kauan aikoinaan joutunut taistelemaan löytääkseni oikean lääkityksen tähän vaivaan, että nyt kun selviän pelkällä Ketipinorilla pienellä annoksella, jatkan mieluummin näin kuin edes yritän vielä pyrkiä irti siitä.
Täällähän haukutaan kaikki lääkkeet,aina on jollain negatiivista sanottavaa. Mutta nämä on niin yksilöllisiä asioita että ei toinen voi sanoa miten lääke kenelläkin vaikuttaa.
Ketipinoria ei pitäisi syödä alle 100mg vuorokausi annoksella kuin muutama viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän haukutaan kaikki lääkkeet,aina on jollain negatiivista sanottavaa. Mutta nämä on niin yksilöllisiä asioita että ei toinen voi sanoa miten lääke kenelläkin vaikuttaa.Ketipinoria ei pitäisi syödä alle 100mg vuorokausi annoksella kuin muutama viikko.
Sinällänsä jo ihan hullu lääke, muuntohuumeitakin pahempi nappi ja hullummaksi sen tekee tosiaan se, että pienet annokset ovat vaarallisempia kuin isot.
Miten tuollaisesta lääkkeestä voi edes vieroittua kun pienet annokset ovat isompia vaarallisempia?
Miehelle määrättiin mirtazapinia unettomuuteen ja ruokahaluttomuuteen. Ei auttanut kumpaankaan, on itse asiassa vielä laihtunutkin hoidon aikana. Päivällä niin tokkurassa, ettei mikään huvittanut.
On nyt vähän paremmassa kunnossa, kun lopetettiin lääkekokeilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän haukutaan kaikki lääkkeet,aina on jollain negatiivista sanottavaa. Mutta nämä on niin yksilöllisiä asioita että ei toinen voi sanoa miten lääke kenelläkin vaikuttaa.Ketipinoria ei pitäisi syödä alle 100mg vuorokausi annoksella kuin muutama viikko.
Sinällänsä jo ihan hullu lääke, muuntohuumeitakin pahempi nappi ja hullummaksi sen tekee tosiaan se, että pienet annokset ovat vaarallisempia kuin isot.
Miten tuollaisesta lääkkeestä voi edes vieroittua kun pienet annokset ovat isompia vaarallisempia?
Seuratkaapa huvikseen miten Astra-Zenecaa vastaan nostetut kanteet etenevät. Nehän makso jo miljardeja sakkoja vääristä tutkimustuloksista, nyt on kuolemantapauksia, diabeteksen esiintyvyys on vahvistettu, lihominen on vahvistettu ja paljon muitakin kanteita on vireillä yli 10 000 kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuratkaapa huvikseen miten Astra-Zenecaa vastaan nostetut kanteet etenevät. Nehän makso jo miljardeja sakkoja vääristä tutkimustuloksista, nyt on kuolemantapauksia, diabeteksen esiintyvyys on vahvistettu, lihominen on vahvistettu ja paljon muitakin kanteita on vireillä yli 10 000 kappaletta.
Kyllähän lihomisen johtuu ruokahalun kasvusta ja syömisestä, ja diabetes taas lihomisesta. Mua ei ole koskaan mikään lääke lihottanut. Aika monella mt-ongelmaisella on vääristynyt suhde ruokaan. Sitten syytetään lääkkeitä. Ja miten ihmeessä muka just alle 100mg annokset ovat vaarallisia kun ne yksilöllisesti jokaisella vaikuttaa? Tää on tätä joukkohysteriaa, mihin asioista tietämättömät sortuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lihomisen johtuu ruokahalun kasvusta ja syömisestä, ja diabetes taas lihomisesta. Mua ei ole koskaan mikään lääke lihottanut. Aika monella mt-ongelmaisella on vääristynyt suhde ruokaan. Sitten syytetään lääkkeitä. Ja miten ihmeessä muka just alle 100mg annokset ovat vaarallisia kun ne yksilöllisesti jokaisella vaikuttaa? Tää on tätä joukkohysteriaa, mihin asioista tietämättömät sortuu.
Kannabis ei aiheuta mässyjä ja piri ei vie ruokahalua. Hyvä tietää, että kumpikin on ollut vain kuvitelmaa.
Saakeli että lääke tekee tokkuraiseksi. Taidampa hiljalleen lopettaa ja pyytää jotain toista lääkettä, jonka avulla nukkua.
Ei kiinnosta mikään, herääminen on ihan tuskaa ja koko päivä menee tokkurassa, painokin noussut.
Mitenhän tän lopettaminen menis turvallisesti? Oon ottanu nyt vaan puolikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Illalla ei vaikuttanut mitään ja aamulla ei meinannut herätä. Jätin pois kun ei hyötyä vaan haittaa.
No oisit ottanu huomattavasti aiemmin illalla.
Muuten oli hyvä lääke, mutta menetin haluni seksiin, lihoin 37 kiloa ja sain diabeteksen.