Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua!!! Kipeä hammas ja turvonnut toinen puoli leuasta!

Vierailija
29.08.2016 |

Toinen puoli suusta alapuolelta tuntuu kuin se olisi puoliksi puudutettu ja turvonnut huomattavasti, näyttää siltä kuin olisin saanut mojovan koukun toiselle puolelle leukaa. Hammaskipua on, mutta olen pitänyt aspiriinillä kurissa. Olen myös pitänyt valkosipulin kynttä kipeässä hampaan kohdassa mikä on auttanut kivunlievityksessä. Kipeä hammas on paikattu pari vuotta sitten ja siinä ei ole reikää, voiko olla joku komplikaatio tämän hampaan sisässä menossa tällä hetkellä? Eli mitäs nyt ja mitä suussani tapahtuu?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduspesäke juuressa, pikaisesti hammaslääkäriin. Edessä juurihoito tai poisto

Vierailija
2/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulehduspesäke juuressa, pikaisesti hammaslääkäriin. Edessä juurihoito tai poisto

Onko kuinka kiire, voiko hoitaa itse, onko mitä riskejä tässä? Jännittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraneeko itsestään?

Vierailija
4/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että jännittää, tosi tuttua itsellekin. Mutta ei se siitä itsestään parane ja turvotus on mielestäni merkki kunnon tulehduksesta, vaikken mikään asiantuntija olekaan. Eikä tarvitse olla reikää, itse olen esim. "narskuttamalla" saanut hampaani vastaavanlaiseen kuntoon, juuri ärtyi ja tulehtui

Vierailija
5/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tulehtunut. Tarvitset antibiootti kuurin . Mene hammaslääkäri päivystykseen heti tänään ellei ole niin tavalliseen lääkäripäivystykseen.

Kuuri täytyy aloittaa heti ettei tulehdus leviä, voi olla hengenvaarallista. Voit saada sepsiksen eli verenmyrkytyksen tai tulehdus turvottaa laulan niin että tukehdut. Lääkäriltä saat jatkohoito ohjeet.

Vierailija
6/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti-aika hammaslääkäriin.

Jos on varaa, suosittelen yksityistä. Laadukkaampaa hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus voi levitä leukaluuhun ja siitä eteenpäin...vaarallista! Googlaa.

Vierailija
8/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulehduspesäke juuressa, pikaisesti hammaslääkäriin. Edessä juurihoito tai poisto

Onko kuinka kiire, voiko hoitaa itse, onko mitä riskejä tässä? Jännittää.

Pika pikaan hammaslääkärille ,toi ei kotikonsteilla parane.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan valkosipuli poistaa tuon turvotuksen? Nyt on toista päivää leuka turvonnut, lähtisköhän se sitten tästä paranemaan?

Vierailija
10/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä hammaslääkäriin ja aika äkkiä. Jos se kipeytyy niin sitten on niin vittumainen kipu että todellakin toivot että olisit mennyt ennen kuin se kunnolla kipeytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuinka vaarallista nostaa painoja tämän leuan kanssa? Eilen kun nostin niin oikein tunsi miten veri pakkaantui leukaan ja se sykki kuin sydän siis tuntui kuin leaulla olisi ollut oma pulssi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hampaan juuri mennyt kuolioon paikkaamisen jälkeen. Poski turposi ja hammas oli arka. Paikka poistettiin ja mätää tuli reijästä pari päivää.sitten muistaakseni juurihoidettiin. 

Vierailija
14/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lähtisitte iskemään tuota hammasta itse irti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tulehduksissa on vielä se ikävä puoli, että verenkiertoon joutuvat bakteerit saattavat vaurioittaa sydämen läppiä ja se on aika hankala tilanne. Jos tuon tyyppistä hammasvaivaa on, niin heti lääkäriin.

Vierailija
17/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Ap , kävitkö lääkärissä ?

Vierailija
18/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

€ kirjoitti:

No Ap , kävitkö lääkärissä ?

Huomenna soitan ku johan se paikka on mennyt kiinni.

Vierailija
19/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

€ kirjoitti:

No Ap , kävitkö lääkärissä ?

Huomenna soitan ku johan se paikka on mennyt kiinni.

Eikö sulla ole ihan tavallista päivystystä?

Tärkeää olisi aloittaa kuuri , hampaan voi hoitaa kun kuuri loppu .

Vierailija
20/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

€ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

€ kirjoitti:

No Ap , kävitkö lääkärissä ?

Huomenna soitan ku johan se paikka on mennyt kiinni.

Eikö sulla ole ihan tavallista päivystystä?

Tärkeää olisi aloittaa kuuri , hampaan voi hoitaa kun kuuri loppu .

Enpä lähde tuntikausiksi johonkin päivystykseen istumaan kuin joku narri joisenkin nappien takia. Jos ne antibiotiit lyötäisiin käteen siinä ovella niinkuin ne minun mielestä kuuluisi eikä istuttaa ihmistä tuntikausia niin olisin jo käynyt.