Apua!!! Kipeä hammas ja turvonnut toinen puoli leuasta!
Toinen puoli suusta alapuolelta tuntuu kuin se olisi puoliksi puudutettu ja turvonnut huomattavasti, näyttää siltä kuin olisin saanut mojovan koukun toiselle puolelle leukaa. Hammaskipua on, mutta olen pitänyt aspiriinillä kurissa. Olen myös pitänyt valkosipulin kynttä kipeässä hampaan kohdassa mikä on auttanut kivunlievityksessä. Kipeä hammas on paikattu pari vuotta sitten ja siinä ei ole reikää, voiko olla joku komplikaatio tämän hampaan sisässä menossa tällä hetkellä? Eli mitäs nyt ja mitä suussani tapahtuu?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Tulehduspesäke juuressa, pikaisesti hammaslääkäriin. Edessä juurihoito tai poisto
Onko kuinka kiire, voiko hoitaa itse, onko mitä riskejä tässä? Jännittää.
Tiedän että jännittää, tosi tuttua itsellekin. Mutta ei se siitä itsestään parane ja turvotus on mielestäni merkki kunnon tulehduksesta, vaikken mikään asiantuntija olekaan. Eikä tarvitse olla reikää, itse olen esim. "narskuttamalla" saanut hampaani vastaavanlaiseen kuntoon, juuri ärtyi ja tulehtui
Se on tulehtunut. Tarvitset antibiootti kuurin . Mene hammaslääkäri päivystykseen heti tänään ellei ole niin tavalliseen lääkäripäivystykseen.
Kuuri täytyy aloittaa heti ettei tulehdus leviä, voi olla hengenvaarallista. Voit saada sepsiksen eli verenmyrkytyksen tai tulehdus turvottaa laulan niin että tukehdut. Lääkäriltä saat jatkohoito ohjeet.
Akuutti-aika hammaslääkäriin.
Jos on varaa, suosittelen yksityistä. Laadukkaampaa hoitoa.
Tulehdus voi levitä leukaluuhun ja siitä eteenpäin...vaarallista! Googlaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulehduspesäke juuressa, pikaisesti hammaslääkäriin. Edessä juurihoito tai poisto
Onko kuinka kiire, voiko hoitaa itse, onko mitä riskejä tässä? Jännittää.
Pika pikaan hammaslääkärille ,toi ei kotikonsteilla parane.
Voikohan valkosipuli poistaa tuon turvotuksen? Nyt on toista päivää leuka turvonnut, lähtisköhän se sitten tästä paranemaan?
Meneppä hammaslääkäriin ja aika äkkiä. Jos se kipeytyy niin sitten on niin vittumainen kipu että todellakin toivot että olisit mennyt ennen kuin se kunnolla kipeytyy.
Siis kaulan.
Linkki vielä , en juksaa
http://www.hammaslaakariliitto.fi/fi/suunterveys/suun-sairaudet-ja-tapa…
Onko kuinka vaarallista nostaa painoja tämän leuan kanssa? Eilen kun nostin niin oikein tunsi miten veri pakkaantui leukaan ja se sykki kuin sydän siis tuntui kuin leaulla olisi ollut oma pulssi.
Mulla oli hampaan juuri mennyt kuolioon paikkaamisen jälkeen. Poski turposi ja hammas oli arka. Paikka poistettiin ja mätää tuli reijästä pari päivää.sitten muistaakseni juurihoidettiin.
Miten lähtisitte iskemään tuota hammasta itse irti?
Noissa tulehduksissa on vielä se ikävä puoli, että verenkiertoon joutuvat bakteerit saattavat vaurioittaa sydämen läppiä ja se on aika hankala tilanne. Jos tuon tyyppistä hammasvaivaa on, niin heti lääkäriin.
€ kirjoitti:
No Ap , kävitkö lääkärissä ?
Huomenna soitan ku johan se paikka on mennyt kiinni.
Vierailija kirjoitti:
€ kirjoitti:
No Ap , kävitkö lääkärissä ?
Huomenna soitan ku johan se paikka on mennyt kiinni.
Eikö sulla ole ihan tavallista päivystystä?
Tärkeää olisi aloittaa kuuri , hampaan voi hoitaa kun kuuri loppu .
€ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
€ kirjoitti:
No Ap , kävitkö lääkärissä ?
Huomenna soitan ku johan se paikka on mennyt kiinni.
Eikö sulla ole ihan tavallista päivystystä?
Tärkeää olisi aloittaa kuuri , hampaan voi hoitaa kun kuuri loppu .
Enpä lähde tuntikausiksi johonkin päivystykseen istumaan kuin joku narri joisenkin nappien takia. Jos ne antibiotiit lyötäisiin käteen siinä ovella niinkuin ne minun mielestä kuuluisi eikä istuttaa ihmistä tuntikausia niin olisin jo käynyt.
Tulehduspesäke juuressa, pikaisesti hammaslääkäriin. Edessä juurihoito tai poisto