Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua!!! Kipeä hammas ja turvonnut toinen puoli leuasta!

Vierailija
29.08.2016 |

Toinen puoli suusta alapuolelta tuntuu kuin se olisi puoliksi puudutettu ja turvonnut huomattavasti, näyttää siltä kuin olisin saanut mojovan koukun toiselle puolelle leukaa. Hammaskipua on, mutta olen pitänyt aspiriinillä kurissa. Olen myös pitänyt valkosipulin kynttä kipeässä hampaan kohdassa mikä on auttanut kivunlievityksessä. Kipeä hammas on paikattu pari vuotta sitten ja siinä ei ole reikää, voiko olla joku komplikaatio tämän hampaan sisässä menossa tällä hetkellä? Eli mitäs nyt ja mitä suussani tapahtuu?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eiköhän se kehon oma vastuskyky hoitele sen bakteerin sieltä parin päivän sisään. Kipu on kuitenkin lievittynyt eilisestä vaikka en ole ottanut lisää aspiriiniä (vain 2 kpl jäljellä, pitää säästellä).

Vierailija
22/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin heti. Toi turvotus on paha juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita edes, joku päivystyshammaslääkäri varmaan on kunnallasi . Kerro paikkakunta niin etsin sulle numeron . Ehkä antavat puhelin reseptin.

Vierailija
24/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eiköhän se kehon oma vastuskyky hoitele sen bakteerin sieltä parin päivän sisään. Kipu on kuitenkin lievittynyt eilisestä vaikka en ole ottanut lisää aspiriiniä (vain 2 kpl jäljellä, pitää säästellä).

Hei tajuatko nyt, että on tosi kyseessä? Tuommoisia ei millään odottelulla paranneta. Mitä pidempään odotat, sitä varmempaa poisto on, kun ei voida enää juurihoitaa. Leukaluuhun levinnyt tulehdus voi aiheuttaa kroonisen hammassäryn!

Ihan oikeesti, heti 8.00 soitto hammaslääkäriin ja heti lähdet sinne.

Jos et usko, omapahan on kuolemasi.

Vierailija
25/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

€ kirjoitti:

Soita edes, joku päivystyshammaslääkäri varmaan on kunnallasi . Kerro paikkakunta niin etsin sulle numeron . Ehkä antavat puhelin reseptin.

Lappeenranta. Mutta lähiapteekki meni jo kiinni, pitäisi lähteä keskustaan apteekkiin 5km päähän jolkottelemaan eikä ole autoa.

Vierailija
26/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kuitenkin kipu on lievittynyt niin eikö se tarkoita, että tilanne on menossa parempaan suuntaan? Eihän nyt yksi pieni hampi voi isoa miestä kaataa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

€ kirjoitti:

Soita edes, joku päivystyshammaslääkäri varmaan on kunnallasi . Kerro paikkakunta niin etsin sulle numeron . Ehkä antavat puhelin reseptin.

Lappeenranta. Mutta lähiapteekki meni jo kiinni, pitäisi lähteä keskustaan apteekkiin 5km päähän jolkottelemaan eikä ole autoa.

http://www.eksote.fi/terveyspalvelut/paivystys/hammaslaakaripaivystys/S…

Vierailija
28/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.eksote.fi/terveyspalvelut/paivystys/hammaslaakaripaivystys/S…

Päivystys iltaisin, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä

Hammaslääk​äripäivystys toimii Lappeenrannassa Etelä-Karjalan keskussairaalassa (Valto Käkelän katu 1, 2. krs). Sisäänkäynti keskussairaalan pääulko-ovesta eli A-ovesta.

Soita ensin keskussairaalan päivystyspoliklinikalle, ks. numero alla.

Ilmoittaudu tullessasi keskussairaalan ilmoittautumisautomaatilla keskussairaalan pääulko-oven eli A-oven jälkeisessä aulassa.​

Tulosta yhteystiedot 

Hammaslääkäripäivystys iltaisin, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä

​Arki-iltaisin klo 15–21, lauantaisin, sunnuntaisin, pyhäpäivinä klo 8–21: päivystyspoliklinikka p. 05 352 5743​​

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ollaki Porvoosta

Vierailija
30/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

€ kirjoitti:

Se on tulehtunut. Tarvitset antibiootti kuurin . Mene hammaslääkäri päivystykseen heti tänään ellei ole niin tavalliseen lääkäripäivystykseen.

Kuuri täytyy aloittaa heti ettei tulehdus leviä, voi olla hengenvaarallista. Voit saada sepsiksen eli verenmyrkytyksen tai tulehdus turvottaa laulan niin että tukehdut. Lääkäriltä saat jatkohoito ohjeet.

Tiedän ton pelkotilojen lietsomisen. Jos särky pysyy pois, niin ok. Tulehdus aukeaa varmaan huomenna tai ylihuomenna itsestään. Kannattaa katsoa mitä lääkettä syö: tulehduskipulääkkeet auttavat paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osaako joku nyt sanoa jos kipu on lievittynyt eilisestä, että onkohan se lähtenyt paranemaan?

Vierailija
32/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osaako joku nyt sanoa jos kipu on lievittynyt eilisestä, että onkohan se lähtenyt paranemaan?

Noi ei parane itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun terveydenhuollon kiireellisen ensiavun kriteerit

•​turvotus

•suun avaaminen vaikeutunut

•suu ei mene kiinni

•nielemisvaikeus

•kuume edellisten yhteydessä

•hammas- ja leukatapaturma (hammas on irronnut suusta, heiluu, siirtynyt pois omalta paikaltaan tai on lohjennut ja/tai huulet rikkoutuneet ja/tai leukojen avaamis- ja sulkemisvaikeus)

•verenvuoto esim. hampaan poiston jälkeen, jos suu tuntuu täyttyvän nopeasti verellä

•hampaan poiston tai muun kirurgisen toimenpiteen jälkisärky, johon annetut hoito-ohjeet eivät ole auttaneet

•kova kipu, johon särkylääke ei auta tai joka häiritsee nukkumista

•suun haavauma, joka ei ole parantunut 3 viikon kuluessa

•suuri, ulkonäöllisesti häiritsevä lohkeama etuhampaassa

•hammasproteesi on käynyt äkillisesti sopimattomaksi ja aiheuttanut kipeän painohaavan

•rikkoutunut kiinteä oikomiskoje, joka pistää, eikä tilannetta saa helpotettua esim. purukumilla tai oikomisvahalla pehmustamalla

Tuo turvotus on äkillisen hoidon kriteeri. Soita siis sinne

Vierailija
34/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

€ kirjoitti:

Suun terveydenhuollon kiireellisen ensiavun kriteerit

•​turvotus

•suun avaaminen vaikeutunut

•suu ei mene kiinni

•nielemisvaikeus

•kuume edellisten yhteydessä

•hammas- ja leukatapaturma (hammas on irronnut suusta, heiluu, siirtynyt pois omalta paikaltaan tai on lohjennut ja/tai huulet rikkoutuneet ja/tai leukojen avaamis- ja sulkemisvaikeus)

•verenvuoto esim. hampaan poiston jälkeen, jos suu tuntuu täyttyvän nopeasti verellä

•hampaan poiston tai muun kirurgisen toimenpiteen jälkisärky, johon annetut hoito-ohjeet eivät ole auttaneet

•kova kipu, johon särkylääke ei auta tai joka häiritsee nukkumista

•suun haavauma, joka ei ole parantunut 3 viikon kuluessa

•suuri, ulkonäöllisesti häiritsevä lohkeama etuhampaassa

•hammasproteesi on käynyt äkillisesti sopimattomaksi ja aiheuttanut kipeän painohaavan

•rikkoutunut kiinteä oikomiskoje, joka pistää, eikä tilannetta saa helpotettua esim. purukumilla tai oikomisvahalla pehmustamalla

Tuo turvotus on äkillisen hoidon kriteeri. Soita siis sinne

Niin, mutta vain yksi oire tuosta listasta eikö pidä olla useampi, että on vaarallista vasta? Leuka on myös puutuneen tuntuinen, mutta ei kuitenkaan niin kovin mitä hammaslääkärin antama puudutus tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mieheltä jouduttiin poistamaan hammas, niin penis lähti vahingossa samalla.

Vierailija
36/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vänkäämistä aapeelta. Ole sitten soittamatta ja menemättä päivystykseen. Itse en uskaltaisi jättää menemättä. Mieluummin tuossa tilanteessa vaikka turha käynti kuin ei käyntiä ollenkaan.

Vierailija
37/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

€ kirjoitti:

Se on tulehtunut. Tarvitset antibiootti kuurin . Mene hammaslääkäri päivystykseen heti tänään ellei ole niin tavalliseen lääkäripäivystykseen.

Kuuri täytyy aloittaa heti ettei tulehdus leviä, voi olla hengenvaarallista. Voit saada sepsiksen eli verenmyrkytyksen tai tulehdus turvottaa laulan niin että tukehdut. Lääkäriltä saat jatkohoito ohjeet.

Tiedän ton pelkotilojen lietsomisen. Jos särky pysyy pois, niin ok. Tulehdus aukeaa varmaan huomenna tai ylihuomenna itsestään. Kannattaa katsoa mitä lääkettä syö: tulehduskipulääkkeet auttavat paremmin.

Kuule ei se ole mitään pelkotilojen lietsomista että kerrotaan tosiasioita. Pelkopotilaat hoidetaan vaikka nukutuksessa jos tarve vatii.

Ihmisiä kuolee suomessa hampaista lähtöisin oleviin tulehduksiin.

http://www.studio55.fi/terveys/article/suutulehdus-voi-edeta-salakavala…

Vierailija
38/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

€ kirjoitti:

Se on tulehtunut. Tarvitset antibiootti kuurin . Mene hammaslääkäri päivystykseen heti tänään ellei ole niin tavalliseen lääkäripäivystykseen.

Kuuri täytyy aloittaa heti ettei tulehdus leviä, voi olla hengenvaarallista. Voit saada sepsiksen eli verenmyrkytyksen tai tulehdus turvottaa laulan niin että tukehdut. Lääkäriltä saat jatkohoito ohjeet.

Tiedän ton pelkotilojen lietsomisen. Jos särky pysyy pois, niin ok. Tulehdus aukeaa varmaan huomenna tai ylihuomenna itsestään. Kannattaa katsoa mitä lääkettä syö: tulehduskipulääkkeet auttavat paremmin.

Mitä tuo aukeaminen tarkoittaa? Lähtee siis huomenna tai ylihuomenna tulehdus pois?

Vierailija
39/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

€ kirjoitti:

Suun terveydenhuollon e

Niin, mutta vain yksi oire tuosta listasta eikö pidä olla useampi, että on vaarallista vasta? Leuka on myös puutuneen tuntuinen, mutta ei kuitenkaan niin kovin mitä hammaslääkärin antama puudutus tekee.

Soita nyt sinne saakeli vieköön. Kuin vaikeeta voi olla. Kyllä ne siellä sit arvioi voiko odottaa aamuun , ehkä antavat jopa sulle valmiiksi ajankin huomiseksi.

Ite en jäisi ihmettelemään.Parhaani olen nyt yrittänyt , enempää en voi auttaa kun et kerran apua tunnu haluavan.

Vierailija
40/57 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

€ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

€ kirjoitti:

Suun terveydenhuollon e

Niin, mutta vain yksi oire tuosta listasta eikö pidä olla useampi, että on vaarallista vasta? Leuka on myös puutuneen tuntuinen, mutta ei kuitenkaan niin kovin mitä hammaslääkärin antama puudutus tekee.

Soita nyt sinne saakeli vieköön. Kuin vaikeeta voi olla. Kyllä ne siellä sit arvioi voiko odottaa aamuun , ehkä antavat jopa sulle valmiiksi ajankin huomiseksi.

Ite en jäisi ihmettelemään.Parhaani olen nyt yrittänyt , enempää en voi auttaa kun et kerran apua tunnu haluavan.

No osaatko sanoa kuinka todennäköistä on, että turvotus lähtee ja kipu hampaasta kokonaan pois eli tilanne palaisi normaaliksi edes hetkellisesti?