Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua naimisiin!

Vierailija
29.08.2016 |

Ollaan oltu pitkään yhdessä ja asutaan avoliitossa. Kihloihin mentiin jo vuosia sitten, mies 31 v ja itse olen muutaman vuoden nuorempi. Kummallakin vakituinen työsuhde. Yhteinen asuntolaina, kumpikaan ei selviäisi lyhennyksistä ja talon hoitotoimenpiteistä yksin (miehellä syynä matkustelu työn puolesta ja itse en ole kiinnostunut rännien putsauksesta).

Odotetaan esikoista, joka saatettiin alulle yhteisymmärryksessä. Mieheni ei halua naimisiin, vaikka suostun ehdottomasti täydelliseen avioehtoon (suojaa meitä molempia) ja koska talo on jo yhteinen niin en näe syitä miksi ei.

Syitä siviilisäädyn ennalleen jättämiselle miehen puolesta löytyy, mielestäni pinnallisia. Kuitenkin syntyvän lapsen tulisi ottaa mieheni sukunimi. Minulle se ei kelpaa? Olenko nyt vain hormonihirviö vai onko tämä spekulointi ihan aiheellista?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin haluaa kesähäät ja parisataa vierasta. Sitten niin isot häät on kalliit. Pienemmät kesähäät sopisi, mutta melko tyylitöntä jos vieraita vaan noin 50.

Talvihäät vaikea toteuttaa kun sisätiloissa ankeaa. Maistraatti ei käy, koska sielutonta (mieheni ei ole tippaakaan uskonnollinen) - jatkot ravintolassa tylsät. Kahden kesken avioituminen tai karkaaminen itsekästä (mies ei ole tekemisissä kummankaan meidän perheen kanssa, minä hoidan joululahjat ja muistamiset)

Ainiin. Ja kesällä voi osua sadepäivä myös.

-ap

Typerimmät perustelut ikinä.Tyylitöntä jos vieraita on noin 50? Itse keksin ehkä viisi ihmistä,jotka aidosti haluan paikalle todistamaan tärkeää päivääni,kun joskus avioidun.

Ja toki maistraatti onkin sielutun paikka avioitua,mutta ne ei-uskonnolliset häät voi järjestää missä vain(tosin sitten siviilivihkiminen maksaa,se on ilmainen vain virkapaikassa virka-aikana).Jatkotkin voi pitää missä vain.Karkaamisessa tai kahden kesken avioitumisessa ei ole mitään itsekästä,jos haluaa avioliiton,mutta ei pakollista häähössötystä,johon on velvolllisuudesta kutsuttava koko suku,kahden kesken avioituminen on oikein hyvä vaihtoehto.

Eli mies ei vain halua naimisiin,ja keksii ääliömäisiä tekosyitä.Tuollaisessa asiassa ei voi tehdä kompromissia,jompikumpi joutuu myöntymään toisen tahtoon tai sitten erotaan ja etsitään samanhenkinen kumppani.

Vierailija
42/47 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sä eroot? Koska sä eroot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkos vähä kattelee paljonko niitä "raskauskiloja" kertyy ja jää. Päättää sitten myöhemmin. Naminami

Vierailija
44/47 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Jos ette ole naimisissa lapsen synnyttyä, miehen on tunnustettava isyys.  Ilman sitä ei voi edes 

antaa miehen nimeä... Toivottavasti edes sen suostuu tekemään.

Isyys on tunnustettu jo neuvolassa (kätilö suositteli kun sai tietää että avopari ja kuulemma kätevämpi kuin sopia vauvan syntymän jälkeen aikoja) -ap

Tässäkin on sitten 30 pvän harkinta-aika, jolloin tunnustuksen voi vielä perua...

Vierailija
45/47 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviottomalla lapsella on kai oikeus perinnössä vain lakiosaan?

Tunnustettu lapsi perii aina vanhempansa. Jos on ainut lapsi, perii kaiken. Tarkistapa faktasi. Vain tunnustamisella on merkitystä, ei sillä olivatko vanhemmat naimisissa  vai eivät.

Vierailija
46/47 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on lupaus avioliitosta. Miten siis olette kihloihin päätyneet?

Vierailija
47/47 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on lupaus avioliitosta.

Naimisiinmenohan ei vaadi muuta kuin esteiden selvityspyynnön jonka maistraatti tekee ja valmistuu viikossa. Sitten piipahdatte vaikka kaksistaan maistraatissa ja heiltä järjestyy todistajatkin.

Kysypä mieheltä että haluaako siis olla kihloissa eli olla menossa kanssasi naimisiin vai puretaanko kihlaus ja ollaan menemättä naimisiin.

Lapselle tietenkin äitinsä nimi jos ei yhteistä perhettä olekaan tekeillä - ja jos päädytte naimisiin niin silloin sekä lapsen että sinun nimi voidaan vaihtaa miehen nimeksi.

On monia pareja jotka on vihitty lapsen ristiäisissä samalla (jopa yllätyksenä vieraille).