Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi pahiten ALIarvostettu ammatti?

Vierailija
28.08.2016 |

Liputan itse siivoojien puolesta, koska palkka on pieni, ilta- ja muut korvaukset surkeita, ja ellei kyse ole sivu- tai kesätöitä tekevästä opiskelijasta, siivoojia pidetään helposti vähän jälkeenjääneinä. Siivoojan työ on raskasta ja usein myös ällöttävää (eritteiden siivous ym.) ja vähänkin puutteellisesta lopputuloksesta saa haukut niskaansa, vaikka työtä tehdään yleensä mahdottomalla kiireellä. Lisäksi siivoojat tekee tärkeää työtä, joten ne todella ansaitsisi enemmän arvostusta osakseen.

Muita mielipiteitä?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa, että tämä ei ollut alipalkkauskeskustelu.

Ei niin, mutta palkkaus kuuluu silti tähän keskusteluun, koska se on kertoo siitä minkä verran työnantajat arvostaa työntekijöidensä panosta.

Vierailija
22/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa nautin, kun siivoojista on yhdellä työpaikan osa-alueella pulaa ja siellä ei homma toimi ollenkaan ilman heitä. Tietyllä tavalla heilläkin on paljon vastuuta, kuten huomasi tämän päivän IL:n jutusta, jossa hyttisiivoojia epäillään varastelusta. Ainakaan suomalaisia en epäilisi varastelusta. Se on hieman moukkamaista, jos ensimmäisenä epäilee, että joku joka on joka näkee joka päivä satoja arvoesineitä jaksaisi siihen kiinnittää mitään huomiota työnsä lomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä etenkin hoitohenkilökunta kohtelee kuin roskaa...

Jos näin on, niin kertoo kyllä jotakin hyvin surullista tuosta hoitohenkilökunnasta. Ei kukaan normaali ihminen kohtele ketään "kuin roskaa", varsinkaan työtään tekeviä siivoojia.

Vierailija
24/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että 75% vastanneista ei ole mitään käsitystä lukuisista surkeapalkkaisista toimihenkilötehtävistä, kun heitetään vaan näitä iänikuisia hoitajia ja siivoojia. Eikö se jo tavallaan kerro, että kyseisiä ammatteja pidetään oikeasti tärkeinä? Monet muut ammatit sen sijaan eivät saa huomiota ja arvostusta laisinkaan.

Vierailija
25/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat aliarvostettuja? Minusta Suomessa hoitsut ovat kansan keskuudessa erittäin arvostettuja marttyyrejä, kun taas esimerkiksi insinööreistä puhutaan turhina paperinpyörittäjinä ja heitetään jos jonkinmoista luuseriläppää. Huomatkaa, että tämä ei ollut alipalkkauskeskustelu. Tosin jokainen hoitsu tienaa enempi kuin minä tällä hetkellä...

No itse olen insinööri ja koen kyllä, että varsinkin pienellä kotipaikkakunnalla eritoten vanhat ihmiset ihastelevat ammattiani. Vaikka olen vain perussuunniteluinssi raksapuolella, peruskorjausten suunnitteluun erikoistuneessa firmassa. Palkka on kyllä huono, kuten opiskeluaikaan jo opet kertoivat. Suunnittelupuolella on töitä, mutta pienimmät palkat inssiammateista. Hoitajien palkat ovat pääsääntöisesti paremmat. 

Vierailija
26/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainospostin&paikallislehden kantaja. Palkkaa on  n. 127-135e/kk,lomaa ei koskaan tiedossa ja koska on vapaaehtoisesti otettu osa-aikainen  lisäduuni työmarkkinatuen jatkoksi,niin menetät työmarkkinatukesi,jos otat itse siitä lopputilin.Polkupyöränkorjaukset kustannat itse ja ei kelpaa syyksi se ,että pyörä on rikki. Pomo ei ole mistään kommenteistasi ja mielipiteistäsi kovin kiinnostunut. Hänellä on aikaa max.20 sek. sinua huoliasi varten ja puhelun maksat mieluiten itse.

Ja se työ olisi tehtävä aina  säntillisesti ja tarkasti.Kyse ei siis ole mistään, pelkästä 'arvostuksen' puutteesta,vaan pahemmasta:tarkkaan valvotusta työttömälle työttömyydestään langetetusta,yhdyskuntapalvelun tapaan suoritettavasta  vapausrangaistuksesta .

Vierailija
27/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovelta ovelle -myyjä. Työ on henkisesti paljon raskaampaa kuin puhelinmyynti, jossa ei koskaan joudu näkemään niiden köyhien muistisairaiden vanhusten kasvoja, joille myy ylihintaista paskaa.

Vierailija
28/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottomies.

Vierailija
29/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkistarhaaja.

Vierailija
30/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että 75% vastanneista ei ole mitään käsitystä lukuisista surkeapalkkaisista toimihenkilötehtävistä, kun heitetään vaan näitä iänikuisia hoitajia ja siivoojia. Eikö se jo tavallaan kerro, että kyseisiä ammatteja pidetään oikeasti tärkeinä? Monet muut ammatit sen sijaan eivät saa huomiota ja arvostusta laisinkaan.

Niinä. Itseni on yllättänyt, kuinka umpisurkeaa palkkaa monista varsin vaativistakin toimistotehtävistä maksetaan. Joku 1700 brutto ei ole mitenkään harvinaista kokopäiväisestä suurta huolellisuutta vaativasta ja kiireisestä toimistotyöstä.

Vierailija
31/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

posteljooni kirjoitti:

Mainospostin&paikallislehden kantaja. Palkkaa on  n. 127-135e/kk,lomaa ei koskaan tiedossa ja koska on vapaaehtoisesti otettu osa-aikainen  lisäduuni työmarkkinatuen jatkoksi,niin menetät työmarkkinatukesi,jos otat itse siitä lopputilin.Polkupyöränkorjaukset kustannat itse ja ei kelpaa syyksi se ,että pyörä on rikki. Pomo ei ole mistään kommenteistasi ja mielipiteistäsi kovin kiinnostunut. Hänellä on aikaa max.20 sek. sinua huoliasi varten ja puhelun maksat mieluiten itse.

Ja se työ olisi tehtävä aina  säntillisesti ja tarkasti.Kyse ei siis ole mistään, pelkästä 'arvostuksen' puutteesta,vaan pahemmasta:tarkkaan valvotusta työttömälle työttömyydestään langetetusta,yhdyskuntapalvelun tapaan suoritettavasta  vapausrangaistuksesta .

Ilmaisjakelu on tosiaan sivistysvaltioksi itseään nimittävän Suomen häpeäpilkku, mitä työehtoihin ja palkkaukseen tulee. Käsittämätöntä, että voi olla olemassa ala, jonka yleissitovan työehtosopimuksen on neuvotellut työnantajataho itsensä kanssa.

Vierailija
32/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelija. Aliarvostettu ammatti suomessa, että mielummin vaatteet teetetään ulkomailla halvasti ja suomalaiset ompelijat ovat työttömänä.

Vierailija
33/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun työntekijät

Vierailija
34/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa "iänikuisten hoitajien ja siivoojien" saamasta huomiosta on negatiivista.

Kuten sanoit, monet muut ammatit ei saa läheskään yhtä paljon huomiota osakseen - ei myöskään negativiista. Arvostuksen puute ei kerro läheskään aina aliarvostuksesta, vaan usein syynä on pelkkä tietämättömyys tai välinpitämättömyys.

Vierailija
35/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä. Harva tietää, että on maisteritasoinen yliopistokoulutus, joka antaa monenlaisia valmiuksia ihan älyttömän laajalle työkentälle. 

Nää sanoo olevansakin kaikkien alojen akateemisinta väkeä. Kun tuuraavat luokanopettajaa, lapset kirjoittavat adressin että oikea ope ei tulisi takaisin. Sos peda opiskelija pätevöityy kaikkien maailman alojen asiantuntijaksi!

Vierailija
36/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

posteljooni kirjoitti:

Lisäksi täytyy huomata, että toinen jakopäivä on yleensä lauantai. Monet häät, syntymäpäivät ja muut menot jää väliin koska töistä ei niin vaan luisteta.

Vierailija
37/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitaja.

Vierailija
38/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

posteljooni kirjoitti:

Aistinko rivien välistä että haluaisit lopettaa tuon työn mutta et uskalla karenssin pelossa? Mulla oli yks tuttu joka alkoi jakaa mainoksia, jaksoi sitä n. kukauden kunnes kyllästyi ja lopetti vaan niiden jakamisen, ei siis irtisanoutunut vaan nosti palkkaa ja muutaman kuukauden se taisi saada ilmasta rahaa ennen ku huomasivat ettei se mitään jaa :D potkuthan se sit sai mutta ei haitannut. Tosta jokunen vuosi aikaa. Jos kyrsii niin jätät jakamatta, kyllä ne sulle fudut antaa ja parasta ettet saa karenssia :)

Vierailija
39/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä. Harva tietää, että on maisteritasoinen yliopistokoulutus, joka antaa monenlaisia valmiuksia ihan älyttömän laajalle työkentälle. 

En kirjoittanut tätä viestiä, mutta ihmettelen alapeukkujen määrää. Kertooko tämä siitä, että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole oikein mitään hajua, mikä sosiaalityön tutkinto oikeasti on...?

Vierailija
40/68 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mamman duuni. Ei muuta kuin haukkuja ja usein jopa toisilta AV-mammoilta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän