Millainen on ollut huonoin/kaduttavin/omituisin parisuhde, joka sinulla on ollut?
Kärsin nuorena huonosta itsetunnosta ja ajauduin epäonnisiin ja epätyydyttäviin parisuhteisiin, jotka onneksi olivat usein lyhyitä. Niitä tulee vanhempana ja vähän viisaampana muisteltua aika ristiriitaisin tuntein.
Yksi, jota juuri itsekseni päivittelin oli sinänsä hurmaava nuori mies, joka käytännössä muutti luokseni ensimmäisten treffien jälkeen. Hänellä oli ihmeellinen taito esittää vääryyttä kärsivää uhria ja jollain ilveellä huomasin, että tuo kavereiden nurkissa joitakin viikkona majaillut heebo asuikin yhtäkkiä opiskelijayksiössäni.
Miehellä oli työssäkäynnistä huolimatta krooninen rahapula ja päädyin vielä maksamaan opintotuestani ja pienistä säästöistäni asumiskulumme ja vielä lainaamaan hänelle rahaa "elämiseen" eli suomeksi sanottuna baareissa käymiseen. Meillä oli keskenämme kuitenkin aika kivaa, joten jotenkin siedin tätä sankaria useamman kuukauden. Lemppasin hänet ulos vasta, kun sattuman kautta selvisi, että hänellä oli on-off tyttöystävä toisella paikkakunnalla ja on-vaihetta oli jo lämmitelty jonkin aikaa. Tämän luokse hän kai sitten seuraavaksi lähti kitaroineen ja paria nyssäkkää olallaan kantaen. Kukahan onnellinen häntä tällä hetkellä majoittaa?
Kertokaa kokemuksianne - varmaan näitä epätäydellisempiä kumppaneita on sattunut muidenkin kohdalle!
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva näin "kunnollisena" miehenä haaveilla parisuhteesta joskus +30 ikäisenä, kun naiset ovat kyllästyneet lyömään päätä seinään jännämiehen kanssa. Mieltä ylentävää olla se viimeinen vaihtoehto, vaikka olisikin jännämiehiä selvästi parempaa ainesta parisuhteeseen. Kyllä moni nainen saa syyttää valinnoistaan vain ja ainoastaan itseään.
Todennäköisesti niillä jännämiehillä on ollut jotain sinua parempaa tarjottavaa, esim. luonne.
Luonteesta en tiedä, mutta he osaavat tuoda itsensä paremmin ja röyhkeämmin esille. Valitettavasti se ratkaisee ainakin nuorten naisten kanssa.
On teillä kyllä uskomattomia selityksiä sille, että joku toinen mies on teitä parempi vaihtoehto.
Miten montaa naista kerrallaan pyörittävä ja lisäksi huorissa käyvä mies on minua parempi vaihtoehto? On aivan varmasti parempi puhumaan nainen pökerryksiin.
Huh, en jaksa muistella. On niitä ollut kaksi, vuoden välein. Ne suhteet jäivät lyhyiksi ja sen jälkeen olen osannut pysytellä erossa sen laatuisista miehistä. Ensin ollaan mielin kielin ja kohta yritetäänkin jo alistaa kaikin keinoin. Narsismitaipumusta siis. Ja en tosiaan jaksa muistella sitä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva näin "kunnollisena" miehenä haaveilla parisuhteesta joskus +30 ikäisenä, kun naiset ovat kyllästyneet lyömään päätä seinään jännämiehen kanssa. Mieltä ylentävää olla se viimeinen vaihtoehto, vaikka olisikin jännämiehiä selvästi parempaa ainesta parisuhteeseen. Kyllä moni nainen saa syyttää valinnoistaan vain ja ainoastaan itseään.
No itsetunto sinulla ainakin on karkaistua titaaniterästä. Sitä ei näköjään edes naarmuta se tosiasia, että kukaan ei ole sinusta kiinnostunut. Huolettomasti vain pyyhkäiset naisten valinnat syrjään, mitätöit ne pään seinään lyömiseksi ja lopuksi toteat vaatimattomasti olevasi "selvästi parempi" vaihtoehto. Vaikka KUKAAN nainen ei ole ilmeisesti koskaan ollut sitä mieltä.
Miten niin ei ole kukaan ollut kiinnostunut? Kyllä voin rehellisesti sanoa olevani monta naisen kanssa parisuhteessa olevaa miestä parempi vaihtoehto, mutta minulla on yksi suuri heikkous, joka heikentää mahdollisuuksiani iässäni.
Niin, sinä itse olet selvästi kiinnostunut itsestäsi parisuhde"materiaalina". Mutta naiset eivät. Fiksumpi saattaisi miettiä, onko todennäköisempää että kaikki naiset ovat väärässä - vai sinä?
Mistä revit tuon, että kaikki naiset väärässä? Uskaltaisin lyödä vetoa, että viimeistään 35v olen vapaassa parisuhteessa, kun naiset alkavat arvostaa miehessä erilaisia asioita, mitä nuorena.
Korjaus vakaassa :D
Olimme yhdessä useita vuosia. Aluksi kaikki oli hyvin, aloimme seurustelemaan teineinä. Viimeiset vuodet vain roikuttiin yhdessä kämppiksinä. Kotona olimme kumpikin omissa huoneissamme, hän pelasi KAIKEN vapaa-aikansa, emme ikinä jutelleet mistään vakavasta loputtomista yrityksistäni huolimatta, hän ei ikinä siivonnut tai tehnyt ruokaa, emme harrastaneet pariin viimeiseen vuoteen seksiä. Hän työssäkäyvänä käytti kaikki rahansa elektroniikkaan, minun opiskelijabudjettini meni laskuihin. Hän ei tukenut minua elämäni vaikeimpina hetkinä (pelaaminen oli tärkeämpää) ja silloin tiesin että eroaisimme. Minä kadotin kaikki halut ikinä hankkia lapsia hänen kanssaan kun mies ei osannut huolehtia itsestäänkään. Minä kasvoin aikuiseksi, hän jämähti teiniksi, ja kun mies alkoi kohdella minua kuin äitiään niin se loppui siihen. Kun erosimme, hän alkoi tietenkin heti kiristämään minua raha-asioissa ja tavaroiden jakamisen suhteen. Hän on tällainen kaikkien mielestä "kunnollinen" mies. Minä olen se ilkimys kun halusin erota.
Olipa mukavan terapeuttista kirjoittaa tästä. :) Jätkällä jatkuu sama meno edelleen, ei ole hankkinut uutta naista vaan odottelee kotona että joku tulisi iskemään hänet. :) Kämppäkin kuulemma ihan järkyttävässä kunnossa kun ei siivoa edes yhtä kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti niillä jännämiehillä on ollut jotain sinua parempaa tarjottavaa, esim. luonne.
Ei, vaan se, että osataan vedellä oikeista naruista, että saa puhuttua naisen pyörryksiin. Luonteella ei ole tässä asiassa mitään osaa. Tai on sen verran, että luonteeltaan kusipäinen saa kyllä naisia.
Naisilla on vielä sekin kummallinen taipumus, että sellainen mies, joka tunnetusti kaataa naisia, on houkuttelevampi vaihtoehto suhteeseen, kuin mies jolla niitä suhteita ei ole. Tämäkin fakta tyrmätään heti, mutta totuus on vain toinen.
Näyttäähän se sinun näkökulmastasi siltä, että "naisia kaatava" mies on suosittu naisten keskuudessa siksi että tämä "kaataa naisia". Et pääse tutustumaan niihin miehiin kuten nainen. Totta kai miehen pitää osata kohdella naista niin että se "naisten kaataminen" onnistuu. Kuvittelet että se on pyörryksiin puhumista, no nimitä sitä miksi haluat. Tässä kuitenkin sinulle fakta joka saattaa yllättää sinut: naiset tykkäävät flirttailusta, ihastumisen tunteesta ja seksistä. Jopa silloin, kun suhde päättyy huonosti. Luulet että naiselta on jotenkin huijattu seksiä, jos suhde ei johdakaan avioliittoon. Jotkut naiset toki näkevät asian noin, mutta he ovat pieni vähemmistö joka ei osaa nauttia elämästä. Heille on tärkeintä suorittaa: vakaa parisuhde, tila-auto, omakotitalo ja lapset ja lapsenlapset niin pian kuin suinkin mahdollista. Sitten yhteinen hautapaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsetunto sinulla ainakin on karkaistua titaaniterästä. Sitä ei näköjään edes naarmuta se tosiasia, että kukaan ei ole sinusta kiinnostunut. Huolettomasti vain pyyhkäiset naisten valinnat syrjään, mitätöit ne pään seinään lyömiseksi ja lopuksi toteat vaatimattomasti olevasi "selvästi parempi" vaihtoehto. Vaikka KUKAAN nainen ei ole ilmeisesti koskaan ollut sitä mieltä.
Miten niin ei ole kukaan ollut kiinnostunut? Kyllä voin rehellisesti sanoa olevani monta naisen kanssa parisuhteessa olevaa miestä parempi vaihtoehto, mutta minulla on yksi suuri heikkous, joka heikentää mahdollisuuksiani iässäni.
Niin, sinä itse olet selvästi kiinnostunut itsestäsi parisuhde"materiaalina". Mutta naiset eivät. Fiksumpi saattaisi miettiä, onko todennäköisempää että kaikki naiset ovat väärässä - vai sinä?
Mistä revit tuon, että kaikki naiset väärässä? Uskaltaisin lyödä vetoa, että viimeistään 35v olen vapaassa parisuhteessa, kun naiset alkavat arvostaa miehessä erilaisia asioita, mitä nuorena.
Kuten sanoin, itsetunto karkaistua titaaniterästä.
Oletapa nyt sellainen hassu juttu, että naisilla olisikin aivot ja naiset pystyisivätkin tekemään valintansa. Oletetaan nyt sitten että nainen ei ole 35 ikäisenä löytänyt kiinnostavaa miestä joka olisi kiinnostunut hänestä. Sitten, siinä iässä kun on pakko joko ottaa epäkiinnostava mies tai jäädä lapsettomaksi, tehdään valinta.
Kumpi on todennäköisempää: sinä olet yhtä epäkiinnostava kuin olet aina ollut ja sinuun tyydytään kun ei saa parempaa VAI naiset tajuavat äkkiä olleensa koko ikänsä väärässä, ovat kiinnostuneet vääristä miehistä ja tajuavat sinun olevan oikea miesten mies, tavoiteltavin, upein, kiinnostavin uros koko maailmankaikkeudessa ja vain naisten suunnaton typeryys on estänyt heitä näkemästä tätä ennen 35 vuoden ikää.
Jos nyt oletetaan että joku sinusta ikinä kiinnostuu kun halveksit naisia niin kovasti. Se nainen tulee valittamaan sinustä tähän ketjuun sitten aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan se, että osataan vedellä oikeista naruista, että saa puhuttua naisen pyörryksiin. Luonteella ei ole tässä asiassa mitään osaa. Tai on sen verran, että luonteeltaan kusipäinen saa kyllä naisia.
Naisilla on vielä sekin kummallinen taipumus, että sellainen mies, joka tunnetusti kaataa naisia, on houkuttelevampi vaihtoehto suhteeseen, kuin mies jolla niitä suhteita ei ole. Tämäkin fakta tyrmätään heti, mutta totuus on vain toinen.
Näyttäähän se sinun näkökulmastasi siltä, että "naisia kaatava" mies on suosittu naisten keskuudessa siksi että tämä "kaataa naisia". Et pääse tutustumaan niihin miehiin kuten nainen. Totta kai miehen pitää osata kohdella naista niin että se "naisten kaataminen" onnistuu. Kuvittelet että se on pyörryksiin puhumista, no nimitä sitä miksi haluat. Tässä kuitenkin sinulle fakta joka saattaa yllättää sinut: naiset tykkäävät flirttailusta, ihastumisen tunteesta ja seksistä. Jopa silloin, kun suhde päättyy huonosti. Luulet että naiselta on jotenkin huijattu seksiä, jos suhde ei johdakaan avioliittoon. Jotkut naiset toki näkevät asian noin, mutta he ovat pieni vähemmistö joka ei osaa nauttia elämästä. Heille on tärkeintä suorittaa: vakaa parisuhde, tila-auto, omakotitalo ja lapset ja lapsenlapset niin pian kuin suinkin mahdollista. Sitten yhteinen hautapaikka.
Täällä saa toisen käsityksen naisten kertomista jutuista...
Tämä liittyy nuoruuteni 90-luvulla, olin 15-vuotias ja saanut kaveriltani erään pojan numeron ja aloimme soitella. Soittelimme lähes puolen vuoden ajan päivittäin toisillemme. Olimme todella ihastuneita ja olinkin varma, että tässä se unelmien poika nyt oli. Asuimme aika kaukana toisistamme ja emme olleet koskaan nähneet toisiamme, emme edes kuvista, oltiin vain kuvailtu puhelimessa ulkonäköä.
Sitten vihdoin ja viimein tuli aika tavata, ja kun saavuin kahvilaan jossa tämä poika odotti ja täytyy myöntää, hän oli rumempi kuin oletin, mutta ajattelin ettei sen niin väliä, koska luonne on tärkein. Mutta sitten kun hän näki mut, nousi hän ylös ja sanoi "hyi vittu" ja poistui paikalta. Puoli vuotta jokapäiväistä soittelua ja molemminpuolista ihastumista ja noin tyly loppu. Etenkin kun olen ihan tavallisen näköinen ja myöhemmin olen seurustellut komeiden ja kivojen poikien sekä miehien kanssa. En tiedä mitä Pamela Anderssonia se poika odotti, etenkin kun itse oli ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletapa nyt sellainen hassu juttu, että naisilla olisikin aivot ja naiset pystyisivätkin tekemään valintansa. Oletetaan nyt sitten että nainen ei ole 35 ikäisenä löytänyt kiinnostavaa miestä joka olisi kiinnostunut hänestä. Sitten, siinä iässä kun on pakko joko ottaa epäkiinnostava mies tai jäädä lapsettomaksi, tehdään valinta.
Kumpi on todennäköisempää: sinä olet yhtä epäkiinnostava kuin olet aina ollut ja sinuun tyydytään kun ei saa parempaa VAI naiset tajuavat äkkiä olleensa koko ikänsä väärässä, ovat kiinnostuneet vääristä miehistä ja tajuavat sinun olevan oikea miesten mies, tavoiteltavin, upein, kiinnostavin uros koko maailmankaikkeudessa ja vain naisten suunnaton typeryys on estänyt heitä näkemästä tätä ennen 35 vuoden ikää.
Jos nyt oletetaan että joku sinusta ikinä kiinnostuu kun halveksit naisia niin kovasti. Se nainen tulee valittamaan sinustä tähän ketjuun sitten aikanaan.
Miksi edelleenkin kuvittelet, että kukaan nainen ei olisi ikinä kiinnostunut minusta?
Nyt menette muualle solkkaamaan, ketjun pilaajat!!
Miksi jokainen hyväkin ketju pitää pilata aina tuolla samalla saatanan jännämieslänkytyksellä?
Vierailija kirjoitti:
Huonoin. Olin neljä vuotta poikaystäväni kanssa. Aloimme seurustella kun olin 14-v ja hän 17-v. Ekat pari kk oli kivaa ja sellainen perus teinisuhde jeejee. Sitten tuli mukaan mustasukkaisuus, laiskuus (pesin 14-vuotiaana tämän pyykit, tiskasin, tein ruokaa, kävin kaupassa, koska hän ei tehnyt mitään ja asui yksin). Huoritteli minua. Löi minua. Kävi puhelimeni läpi, koska olin "epäluotettava pieni hu*ra". Laihduttaakkin olisi pitänyt, kun 165cm/47kg olin "saatanan läski". Neljä vuotta. Neljä vuotta kestin tuota. Kukaan ei puuttunut, koska valehtelin (hänen käskystä) muille, että meillä meni tooosi hyvin. Lapsikin olisi pitänyt tehdä ja mennä kijloihin, mutta siinä kohtaa pistin jarrut pohjaan ja me erottiin. Se oli keväällä ja päivittäin tulee jotain viestiä exältä, että minun pitäisi ottaa hänet takaisin.
Epäsopivin. Tutustuin kesällä yhteen aivan upeaan ihmiseen. Meillä on todella paljon yhteistä, mm; elämän arvot (tämä on tärkeä), luetaan samoja kirjoja, kuunnellaan samaa musiikkia, opiskellaan samaa alaa. Ajatellaan samalla tavalla isoista asioista. Ainoa huono puoli hänessä on se, että hän asuu Saksassa ja minä täällä Suomessa... :( Tästä syystä epäsopiva. Olen itkenyt meidän välimatkaa enemmän kuin eroa exän kanssa. Säästän lentolippuihin ja ihan vakavasti mietin, että haluaisin muuttaa Saksaan, kun valmistun.
18N
Taustasi vuoksi olisin erittäin varovainen tuon saksalaisen miehen kanssa. Ihmiset saattavat esittää jotain mitä eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä saa toisen käsityksen naisten kertomista jutuista...
No tiedätkös mitä? Sehän nyt johtuu siitä hassusta jutusta, että jokaisella naisella on oma ajattelutapansa ja omat elämänarvot, kiinnostuksen kohteet ja tavoitteet. Et saa mistään käsitystä jostain "naisten mielipiteestä". Sellaista ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edelleenkin kuvittelet, että kukaan nainen ei olisi ikinä kiinnostunut minusta?
Miksi kuvittelet että olisi?
Tapasin akateemisen arabitaustaisen, omien sanojensa mukaan länsimaalaistunut ateisti, miltä vaikuttikin. Kertoi myös, että haluaa kumppanikseen vahvan koulutetun naisen, eikä samasta kulttuuritaustasta. Ei tapailtu kuin muutama kuukausi, hyvin nopeasti alkoi tulla mm. pukeutusmisohjeita, arvostelua, neuvoja milloin mihinkin, syyllistämistä, alistamista. Aivan kamala tapaus, onneksi loppui lyhyeen. Ehkä se tausta on niin vahva, että siitä ei vain pääse eroon. Ei saa suhdetta kyllä suomalaisen vähänkään normaalin naisen kanssa onnistumaan. Never again. Liian jännää.
Varattu melkein 20-vuotta vanhempi pomo kun itse olin 19. Valehteli, manipuloi ja kiristi. Ahdistaa vielä vuosienkin perästä ajatella asiaa. Pahintahan on se miten hölmö ja sinisilmäinen teini sitä itse oli. Mutta se oli tosiaan ensimmäinen mieskokemukseni koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jokainen hyväkin ketju pitää pilata aina tuolla samalla saatanan jännämieslänkytyksellä?
kyllä minuakin ihmetyttää millaisten miesten kanssa naiset viettävät aikaa eikä sitten kukaan huoli leppoisaa pikkuisen ylipainoista miestä jolla on työpaikka , siisti koti jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme että naisilla ollut suhteita jännämiesten kanssa. Aika harva mies sanoo että ollut suhteessa jonkun narkkarimuijan kanssa. Naisilla on yleisempiä nuo suhteet narkkarien ja jännämiespaskojen kanssa.
Johtuiskohan siitä että isänmalli on ollut perinteinen jääräpää määrääjä joka on alistanut naisen. Tai hylkääjä. Tai vanhempien tunnekylmän avioliiton seuraamisen seuraus. Epäilen että kovinkaan moni meistä naisista ei hae naisenhakkaajaa tarkoituksella. Täydellisen parisuhteen omaavat vanhemmat on ollu aika harvalla. Sitten lisätään siihen epätäydellisyyteen vielä tää perus "älä kuvittele itsestäs liikoja"-kasvatus niin ei se kuule paljon muuta nuorelta tytöltä vaadi vähän eksyillä.
Eli miehillä on aina hyvät vanhemmat, kun eivät sorru kaikenmaailman örkkeihin niin usein?
Perheessä jossa isä on väkivaltainen lasten äitiä kohtaan, poikalapsista kasvaa yleensä samanlainen vaimonhakkaaja kuin isä ja tytöstä samanlainen kynnysmatto kuin äiti. Lisäksi mies on yleebsä fyysiseati vanhevempi kuin nainen.
-> Siksi meillä on vaimonhakkaajia mutta ei yleensä miehenhakkaajia.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli kyllä hyvännäköinen ja rahaa oli, työssään vastuuntuntoinen, mutta heti perjantaina töistä päästyä baila baila tico tico.
Anteeks, mut kahvit tyrskähti näppikselle.