Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Absolutisti häiriköi yhteisöä

Vierailija
27.08.2016 |

Liekö paha olla "entisen" riippuvuuden takia

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yhteisöä?

Vierailija
2/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutistin mielestä jos hän ei ota niin toisetkaan eivät saisi ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutistit eivät ole raitistuneita tai entisiä alkoholisteja, vaan ihmisiä jotka eivät juo, saati ole juoneet. Eli eivät ole ainakaan olleet alkoholista riippuvaisia.

Vierailija
4/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutisti luo omia sääntöjä joita toivoo toisten noudattavan. Jos hällä ei ole kivaa klo 20 niin kellään muullakaan ei saa olla kivaa. Absolutisti laskee tunteja.

Vierailija
5/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohditko ap ottaa lääkkeet?

Vierailija
6/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen yhteisöä, rankasti ryyppäävien ry:tä vai?

Vierailija
7/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään entistä ongelmaa. Minua ei myöskään suuremmin kiinnosta mitä muut juovat kunhan jättävät minut rauhaan. Keskityn omaan juomattomuuteeni.

Vierailija
8/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään absolutisteja vastaan mutta ihmettelen sitä ehdottomuutta ettei voi edes esim. yhtä skumppalasia juoda juhlissa. Mitään kännejä ei tarvitse vetää.

Vierailija
9/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutismi on itsessään ok, mutta kuten niin monet muutkin ismit, niin pakkomielteiset ihmiset pilaa hyvän jutun.

Vierailija
10/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään absolutisteja vastaan mutta ihmettelen sitä ehdottomuutta ettei voi edes esim. yhtä skumppalasia juoda juhlissa. Mitään kännejä ei tarvitse vetää.

Jos ei pidä alkoholin mausta, niin miksi pitäisi juoda? Sama kuin sanoisi tupakan savusta kärsivälle, että polta yksi rööki.

Vierailija
11/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä siinä yhteisössä jokin tiivistyy?

Vai eikö jokin tietty merkki sitten kelpaa?

Vierailija
12/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tx f4;5)3.°

Vierailija
13/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tx f4;5)3.°

Tätä mieltä mun kissa oli asiasta. Piti antaa sille herkkuja, jotta sain sen näppäimistön päältä pois.

Vierailija
14/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle periaatekysymys. Suomalainen päihdekulttuuri ja etenkin alkoholikulttuuri on niin sairasta, ettei rajaa. Se, joka ei käytä päihteitä on se outolintu ja silmätikku, kun aineide käytöstä on tullut normi. Ei mua häiritse päihteitä käyttävät kunhan eivät örvellä, mutta en aio tehdä ensimmäistäkään myönnytystä sille sairaalle päihdekulttuurille, joka vallitsee. Kun jo teini-ikäisenä aletaan sorsia, jos ei vedä viinaa, niin jossain on jotain vikaa. Ja aikuisena ihmisenäkin joutuu selittelemäänn juomattomuuttaan muille, aivan kuin olisi tilivelvollinen asiasta, tai aivan kuin asiassa olisi jotain selittelemistä. Minä en juo, en halua juoda, en halua päihtyä, en koe siihen tarvetta, voin hyvin ja olen onnellinen ilmankin, mutta silti se pitäisi muka jotenkin selittää jollekulle, jonka mielestä juomattomuus on outoa, mutta jolle on aivan normaalia vetää perseet joka perjantai. Sairasta.

Ja se, että jos joku kuulee etten juo tai käytä mitään, niin heti oletetaan että olen raivouskovainen peräkammarinpoika. Ei, biletän ja pidän hauskaa niin kuin muutkin, ja uskontoon en koske pitkällä tikullakaan. Haluan vain pysyä kontrollissa, selvänä ja aikuisen tasolla, enkä tarvitse sitä helvetin "nollaamista", mistä kaikki puhuvat. Naurattaa, kun näin kolmenkympin paikkeilla kaverit alkavat puhua siitä kuinka ovat kypsyneet ja kasvaneet yli ryyppäämisestä. Ne samat, jotka 12-vuotiaasta lähtien naureskelivat sille etten juo.

Vierailija
15/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko jotain yhteisöllisyyden tunnetta kun saisit sen raittiinkin juomaan sen lasinsa vai mikä toi pointti on, onko se sulta pois jotenkin? Ringissä on yks ihminen jonka lasissa on eriväristä juomaa ja se sua kismittää?

Mä ainakin nään välillä vieläkin "painajaisia" jossa sorrun juomaan tai polttamaan kahden vuoden tauon jälkeen ja morkkis on jo siin unessa niin kova, että jätän jo sen tunteen takia ne litkut muiden juotavaks.

Uskallan melkein väittää ettet ole koskaan ollut esim. vuotta juomatta, koska yleensä ihminen vierottuu alkoholista siin reilun puolen vuoden jälkeen, jolloin asenne alkoholiin alkaa kääntymään päälaelleen ja oikeen vihastuttamaan.

Vierailija
16/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun juomattomuuteni ei kuulu muille, joten jos joku alkaa urputtamaan siitä, etten ota yhtä skumppalasia niin saatan ärähtää takaisin. Se ei tarkoita, että sabotoisin koko yhteisöä tai kieltäisin muita juomasta vaan se on ihan suoraa seurausta noiden tenttaajien omasta ennakkoasenteesta ja käytöksestä. Jos minua kohtaan on törkeä, saatan olla törkeä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, mutta eihän nämä sitä tajua.

Vierailija
17/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan kerro absolutismistani, mutta joka kerta joku tekee numeron siitä, etten juo.

Vierailija
18/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pidä alkoholin mausta, niin miksi pitäisi juoda? Sama kuin sanoisi tupakan savusta kärsivälle, että polta yksi rööki.

Mitä alkoholijuomia olet maistellut?

Vierailija
19/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alkoholijuomia olet maistellut?

Ei jumalauta taas tätä. En ole tähän ketjuun aikaisemmin kirjoittanut, mutta sen vain sanon, että tämä on asia, joka ei kerta kaikkiaan kuulu sinulle. Minä pidän alkoholin mausta tosi paljon, mutta en siitä, mitä se muuten tekee minulle.

Vierailija
20/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutisti pyrkii täydellisyyteen, mikään ei saa olla vinossa. Ei edes kirja kirjahyllyssä. Erittäin vaikea ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi