Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seuraatteko Särkänniemen delfiinien siirtoa?

Vierailija
27.08.2016 |

Särkänniemi ei tiedota mitään. Pirkkalan kentällä kuulemma laivue kuljetuskoneita ja kapteeni kävi äsken Särkänniemen toimistolla. Mihinkähän nuo pikku kalasemme viedään?

Kommentit (358)

Vierailija
141/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Tämä on aktivistien syytä. Delfiinit piti väkisin saada pois Särkänniemestä, jotta oma pesä ei likaantuisi. Dumpataan delfiinit johonkin matalaan altaaseen. Onko nyt hyvä?

Vierailija
142/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa mielipiteitä kaikkiin lehtiin ja Särkänniemi boikottiin. Tekee tämän vielä röyhkeästi salaa ja kas kummaa, se Miikka Seppälä ei ole median tavoitettavissa taaskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkänniemi boikottiin!

Muistakaa laittaa palautetta heidän fb- sivuille.

Eläinaktivistit boikottiin. Tämä on heidän syytään, ei Särkänniemen syytä.

Vierailija
144/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkänniemi boikottiin!

Muistakaa laittaa palautetta heidän fb- sivuille.

Boikotoipa ennemmin vaikka vihervasemmistoa ja "luonnonsuojelijoita".

Sieltä ne syylliset löytyy tähän tilanteeseen.

Kehutte menevänne jatkossa Linnanmäelle, aiotteko vaatia SeaLifen kalat , meduusat ja muut elikot kalapuikoiksi seuraavaksi? Kehityspolku olisi looginen luonnonsuojelussanne.

Vähän sama kun kettutytöt poltti 15 linja-autoa pohjavesialueella Vantaalla luontoa suojellakseen.

Vierailija
145/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa boikottinne vielä kesällä!

Särkänniemi on minusta todella tympeä. Tamperelaiset ovat kiintyneet delfiineihinsä.

Miettikää, mitä tympeyttä: delfinaario suljettiin ilman varoitusta ja nyt delfiinit siirretään siitä ilmoittamatta.

Vierailija
146/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Delfiineitä ei kehdattu mainostaa Särkänniemen vetonaulana, jolla se erottuu muista huvipuistoista. Tähän oli syynä viherpiipertäjien mustamaalaus delfiinitoiminnalle.

Eli nää aktivistit oikeesti sai omilla toimillaan aikaan tämän, että delfiineillä on kohta surkeat olot.

Minä olen yksi näistä aktivisteista, ja homman ydin oli se että lisää delfiineitä ei enää tule. Jos Särkänniemi hoitaa tämän surkeasti ja heivaa nykyiset delfiinit jonnekin Kreikkaan temppulaitokseen, se on valtava virhe Särkänniemeltä, ei aktivisteilta.

Hei aktivisti, toivoinkin että joku teistä kirjoittaisi tähän ketjuun. Ilman sarvia ja hampaita: mitä sinä olisit toivonut Särkänniemen delfiineille tapahtuvan?

t. Delfiinien ystävä

Nykyisten delfiinien elämä olisi jatkunut entisellään temppuineen, sardiineineen päivineen, mutta kun ne saavuttavat eläkeiän tai kuolevat, lisää ei hankita. Se, että jotkut eläinsuojelijat ovat aina vaatineet nimenomaan delfiinien vapauttamista mereen, on totta mutta järjetöntä, eikä minun eläinsuojelijaystävieni eikä valtaosan muidenkaan kanta ollut tämä missään vaiheessa.

Ja ne viimeiseksi jäävät kärsivät laumanpuutteesta. No, ehkä sitten olisi tapettu loput, kun kolme on jäljellä. Näinhän se olisi pitänyt hoitaa.

Vierailija
147/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkänniemen päätös tämä kuitenkin on. Heillä oli sopimus tehtynä, että kun delfiinit otetaan, niistä huolehditaan, vaikka ei saataisi taloudellista hyötyä.

Vierailija
148/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni Särkänniemi lopullisesti boikottiin. En myöskään työni puolesta aio osallistua yhdellekään luokkaretkelle, joka suuntautuisi Särkänniemeen, syyn aion myös huoltajille suoraan kertoa.

Onneksi Linnanmäki on hyvä, tosin joka vuosi keskustellaan opekokouksessa, että josko ensi vuonna Tampereelle. Juu, ei mennä.

Ja veikkaan, että moni muukin koulu tekee saman päätöksen.

Joo niin varmaan...

Vierailija
149/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat hei, laittakaa tekin palautetta särkän face-sivuille!

Delfiinit <3

Vierailija
150/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Delfiineitä ei kehdattu mainostaa Särkänniemen vetonaulana, jolla se erottuu muista huvipuistoista. Tähän oli syynä viherpiipertäjien mustamaalaus delfiinitoiminnalle.

Eli nää aktivistit oikeesti sai omilla toimillaan aikaan tämän, että delfiineillä on kohta surkeat olot.

Minä olen yksi näistä aktivisteista, ja homman ydin oli se että lisää delfiineitä ei enää tule. Jos Särkänniemi hoitaa tämän surkeasti ja heivaa nykyiset delfiinit jonnekin Kreikkaan temppulaitokseen, se on valtava virhe Särkänniemeltä, ei aktivisteilta.

Luulisi hävettävän ja tuntuvan hirveältä. Jos ei tunnu, niin katso peiliin ja mieti tosissasi. Mitä oikein kuvittelit saavuttavasi vai eikö tullut mieleen tällaisen lopputuloksen mahdollisuus? Oikeastaan en edes halua tietää. Muuta sanottavaa mulla ei sulle ole. t. ohis

Mitä kuvittelin saavuttavani? Sen, että Särkänniemi ei ota enää uusia delfiinejä eikä teetä poikasia nykyisillä. Piste.

Mitä kuvittelit nykyisille tapahtuvan?

Parut eläinten julmasta kohtelusta, mutta itse olet syyllinen eläinten stressaavaan siirtämiseen kotialtaastaan. Miltä tuntuu olla syyllinen eläinten rääkkäämiseen ja stressiin?

Saavutitko haluamasi?

Äläpäs jauha roskaa. Minun tahtoni oli se, että uusia delfiineitä ei hankita, nykyiset delfiinit eläisivät elämänsä loppuun tottumallaan tyylillä ja siihen päättyisi delfinaarion tarina. Siirtoa en missään nimessä halunnut.

Sehän oli Särkänniemenkin tahto. Uusia eläimiä ei ollut tarkoitus hankkia, ja lauman ainoa naaraalla oli (on) ehkäisy, joten sekään ei niitä enää synnytä.

On jotenkin aivan kaistapäistä tämä alasajoa vaatineiden toiminta. Nyt kun lopputulos on delfiinien kannalta aivan surkea (minkä jokainen vähääkään järkevä pystyi ennustamaan), parutaan että enhän minä nyt tätä.

Vierailija
151/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakaan en missään vaiheessa ole toivonut, että särkänniemen delfiinit laitetaan kreikkaan! Aikamoista eläinrääkkäystä muutenkin tuo eläinten siirtely. Mutta toki sekin on ongelma jos delfiinit olisiat tampereelle jääneet, että kun lauman vanhimmat kuolevat, niin mitä tapahtuu nuoremmille... Delfiini on kuitenkin laumaeläin. Mielestäni delfiinit olisivat voineet jäädä tampereelle, ja lauman pienentyessä loput sitten lopetettava.

Mutta eiköhän tämä siirto ole rahasyistä tehty.

Vierailija
152/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa boikottinne vielä kesällä!

Särkänniemi on minusta todella tympeä. Tamperelaiset ovat kiintyneet delfiineihinsä.

Miettikää, mitä tympeyttä: delfinaario suljettiin ilman varoitusta ja nyt delfiinit siirretään siitä ilmoittamatta.

Tympeyttä on se, että kaltaisesi alkoivat boikotoida särkänniemeä.

153/358 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi hävettävän ja tuntuvan hirveältä. Jos ei tunnu, niin katso peiliin ja mieti tosissasi. Mitä oikein kuvittelit saavuttavasi vai eikö tullut mieleen tällaisen lopputuloksen mahdollisuus? Oikeastaan en edes halua tietää. Muuta sanottavaa mulla ei sulle ole. t. ohis

Mitä kuvittelin saavuttavani? Sen, että Särkänniemi ei ota enää uusia delfiinejä eikä teetä poikasia nykyisillä. Piste.

Mitä kuvittelit nykyisille tapahtuvan?

Parut eläinten julmasta kohtelusta, mutta itse olet syyllinen eläinten stressaavaan siirtämiseen kotialtaastaan. Miltä tuntuu olla syyllinen eläinten rääkkäämiseen ja stressiin?

Saavutitko haluamasi?

Äläpäs jauha roskaa. Minun tahtoni oli se, että uusia delfiineitä ei hankita, nykyiset delfiinit eläisivät elämänsä loppuun tottumallaan tyylillä ja siihen päättyisi delfinaarion tarina. Siirtoa en missään nimessä halunnut.

Sehän oli Särkänniemenkin tahto. Uusia eläimiä ei ollut tarkoitus hankkia, ja lauman ainoa naaraalla oli (on) ehkäisy, joten sekään ei niitä enää synnytä.

Minä olen ollut aktiivisesti mukana jo vuosia delfinaarion boikotoimisessa ym. tiedottamisessa, ja edellisestä delfiinin poikasen syntymisestä on vasta kaksi vuotta kulunut, tässä on siis vain pari vuotta ollut Särkänniemellä aikaa vaihtaa kantansa mitä tulee uusiin delfiineihin. En tiedä, onko se tehnyt kannanmuutostaan tarpeeksi näkyvästi, sillä minä ja moni muu ei ole kuullut siitä, jos olisimme, emme olisi tietenkään tehneet töitä sen eteen että delfiinejä ei hankittaisi uusia tavalla tai toisella. Edes ystäväni, joka oli Särkänniemessä töissä delfiininkouluttajana (Kaitsu, jos joku miettii) ei ole sanonut mitään tästä keskustelujemme yhteydessä. Pyytäisin vilpittömästi lähdettä tälle väitteelle, ja jos se on totta, pahoittelen suuresti tietämättömyyttäni ja ihmettelen, miksi Särkänniemi ei ole tuonut sitä julki voimakkaammin, sillä he kyllä tietävät uusien delfiinien hankkimisen olleen se  tärkein asia eläinsuojelijoiden listalla delfinaarion sulkemisen suhteen.

154/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lento TAY 1443 Ateenaan, lähtö klo 4.00 aamulla. Sillä mennään. Attican nettisivulla ilmoitus että sunnuntaina delfinaario kiinni "korjaustöiden vuoksi".

155/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- kirjoitti:

Lento TAY 1443 Ateenaan, lähtö klo 4.00 aamulla. Sillä mennään. Attican nettisivulla ilmoitus että sunnuntaina delfinaario kiinni "korjaustöiden vuoksi".

Surullista. Tällaista ei kukaan halunnut, oli kanta delfinaarioon mikä tahansa. Ihmettelen Särkänniemen päätöstä.

Muoks. Pian joku kirjoittaa että "ihmettelet, vaikka koko ajan aktiivisesti halusit itse tätä?" joten vastaan jo etukäteen että ei, minä ja valtaosa muista emme halunneet missään vaiheessa siirtoa pois, vielä vähemmän siirtoa tähän huonomaineiseen puistoon. Vain uusien delfiinien hankkimisen lopettamista.

156/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetus kone lähti 4:47 mutta määränpää, ei näy flightradarissa.

157/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten löytynyt mitään muuta eurooppalaista maata, jonka taloustilanne olisi vähän parempi. Vaikka Saksa?

Eikö se nyt oo selvää, että maa, jolla ei ole resursseja huolehtia edes ihmisistään, ei kykene huolehtimaan myöskään erityishoitoa vaativista eläimistä.

En tunnista enää Suomea. Kaikki tapahtuu jonkun salailuverhon takana.

158/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä210 kirjoitti:

Kuljetus kone lähti 4:47 mutta määränpää, ei näy flightradarissa.

Nyt on Liettuan yläpuolella ja näyttäisi suunnan puolesta, kyllä Kreikka olevan lentosuunnassa.

Aamulehti kertoikin että Finnavian mukaan on Ateenaan menossa. Saas nähdä mitä tästä seuraa, toivottavasti kaikki menee hyvin.

159/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

viv010 kirjoitti:

Ei sitten löytynyt mitään muuta eurooppalaista maata, jonka taloustilanne olisi vähän parempi. Vaikka Saksa?

Eikö se nyt oo selvää, että maa, jolla ei ole resursseja huolehtia edes ihmisistään, ei kykene huolehtimaan myöskään erityishoitoa vaativista eläimistä.

En tunnista enää Suomea. Kaikki tapahtuu jonkun salailuverhon takana.

Saksankaan delfinaariot ei niin hyvässä maineessa ole. Itse tunnistan aivan loistavasti tämän salailusuomen. Ennenhän se oli sääntö eikä poikkeus ja vieläkään jotkut dinosaurukset eivät ole tajunneet, että netin takia "maan tapa" jossa vain jätettiin, ikäviä asioita kertomatta ei enää kertakaikkiaan onnistu.

Vierailija
160/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up