Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraatteko Särkänniemen delfiinien siirtoa?

Vierailija
27.08.2016 |

Särkänniemi ei tiedota mitään. Pirkkalan kentällä kuulemma laivue kuljetuskoneita ja kapteeni kävi äsken Särkänniemen toimistolla. Mihinkähän nuo pikku kalasemme viedään?

Kommentit (358)

Vierailija
341/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä aktivisteja. Siirto oli varmaan kuitenkin paras ratkaisu, luonnonvalo ja uudet lajitoverit.

Asian käsittely on todellakin mennyt yli. Siltikin minua suorastaan huvittaa ihmisten kommentteja asiasta.. "Delfiinit olivat suomalaisia!!!! Nauttivat esiintymisestä!!!!"

Varmasti delfiinien ja hoitajien välille oli kehittynyt jonkinlainen side, mutta suurimmalta osin se perustui todennäköisesti siihen ruokkimiseen...jossain dokumentissäkin oli tästä maininta.

"jossain dokumentissäkin oli tästä maininta" no se väite on sitten varmalla pohjalla.

Blackfish dokumentissa tuli ainakin esille. Sitähän kouluttajat siinä kertoi että halusivat itse uskoa siihen että suhde pohjautuisi muuhun kuin ruokaan vaikka näin tuskin oli.

Vierailija
342/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkänniemessä ei ole enää mitään sellaista, mitä ei jokaisesta huvipuistosta jo löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä aktivisteja. Siirto oli varmaan kuitenkin paras ratkaisu, luonnonvalo ja uudet lajitoverit.

Asian käsittely on todellakin mennyt yli. Siltikin minua suorastaan huvittaa ihmisten kommentteja asiasta.. "Delfiinit olivat suomalaisia!!!! Nauttivat esiintymisestä!!!!"

Varmasti delfiinien ja hoitajien välille oli kehittynyt jonkinlainen side, mutta suurimmalta osin se perustui todennäköisesti siihen ruokkimiseen...jossain dokumentissäkin oli tästä maininta.

"jossain dokumentissäkin oli tästä maininta" no se väite on sitten varmalla pohjalla.

Blackfish dokumentissa tuli ainakin esille. Sitähän kouluttajat siinä kertoi että halusivat itse uskoa siihen että suhde pohjautuisi muuhun kuin ruokaan vaikka näin tuskin oli.

Eläinhän palkitaan ruualla kun se suostuu tekemään esimerkiksi jonkin tempun. Niin koulutus onnistuu. Eivät ne oman huvinsa vuoksi ole aloittaneet.

Vierailija
344/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi mun mielestä on erittäin vastuutonta, että Attica kai otti Särkänniemen delfiinit hyvin pitkälti jalostusmielessä. Halusivat siis erityisesti nuoret poikadelfiinit, että voivat teetättää näillä uusia delfiininpoikasia. Tämä siitä huolimatta, että Särkänniemen delfiineillä on selvästi joku geenivirhe, mikä näkyy Särkäniemen poikaskuolemissa: 90% Särkänniemessä syntyneistä delfiininpoikasista kuoli. 

Kuka millään tavalla vastuullinen ihminen alkaa teettämään tällaisilla eläimillä lisää poikasia? Puuttumatta nyt ollenkaan siihen, onko niiden poikasten teettäminen vankeuteen ylipäätänsä hyvä juttu (ei ole). Tosin Atticahan teetätti poikasia tarhaansa myös Liettuan sisäsiittoisilla lainadelfiineillä välittämättä näiden geenivirheistä ja sisäsiittoisuudesta...

Lähteet?

Itse olen lukenut vain, että Atticaan haluttiin poikadelfiinejä että nimenomaa ei lisäännyttäisi. Veera kävi, koska e-pillerit.

Vierailija
345/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi mun mielestä on erittäin vastuutonta, että Attica kai otti Särkänniemen delfiinit hyvin pitkälti jalostusmielessä. Halusivat siis erityisesti nuoret poikadelfiinit, että voivat teetättää näillä uusia delfiininpoikasia. Tämä siitä huolimatta, että Särkänniemen delfiineillä on selvästi joku geenivirhe, mikä näkyy Särkäniemen poikaskuolemissa: 90% Särkänniemessä syntyneistä delfiininpoikasista kuoli. 

Kuka millään tavalla vastuullinen ihminen alkaa teettämään tällaisilla eläimillä lisää poikasia? Puuttumatta nyt ollenkaan siihen, onko niiden poikasten teettäminen vankeuteen ylipäätänsä hyvä juttu (ei ole). Tosin Atticahan teetätti poikasia tarhaansa myös Liettuan sisäsiittoisilla lainadelfiineillä välittämättä näiden geenivirheistä ja sisäsiittoisuudesta...

Lähteet?

Itse olen lukenut vain, että Atticaan haluttiin poikadelfiinejä että nimenomaa ei lisäännyttäisi. Veera kävi, koska e-pillerit.

Hups, äkkiäkös ne Veeran e-pillerit voi jättää pois... Ei muuten ole julkisuudessa kerrottu delfiineihin terveydentilasta mitään, kuulin vasta tänään mielenterveysongelmista? Ovatko niiden vuoksi ehkä lääkityksellä? Olisi ehkä saattanut muuttaa ainakin omaa käsitystäni niiden jatkosta.

Vierailija
346/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähteet?

Hups, äkkiäkös ne Veeran e-pillerit voi jättää pois... Ei muuten ole julkisuudessa kerrottu delfiineihin terveydentilasta mitään, kuulin vasta tänään mielenterveysongelmista? Ovatko niiden vuoksi ehkä lääkityksellä? Olisi ehkä saattanut muuttaa ainakin omaa käsitystäni niiden jatkosta.

No nyt havaitsen foliohattuilua. Erikseen toive, että vain uroksia, tai naaraille pillerit, jotta voisivat jättää ne samantien pois? :D Onpa loogista.

Vierailija
347/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä näiden delfiinien terveydentila oikeastaan oli? Nyt on kuulunut puhetta säännöllisestä lääkityksestä ja mielenterveysongelmista...

Vierailija
348/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
349/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikä näiden delfiinien terveydentila oikeastaan oli? Nyt on kuulunut puhetta säännöllisestä lääkityksestä ja mielenterveysongelmista...

Tästä ei ole kumpikaan Särkänniemi eikä OE sanonut kylläkään mitään. Jos kovin sairaita, niin en tiedä mitä järkeä koko siirrossa siinä tapauksessa oli. Senkö takia niitä ei siis rauhoitettu siirtoa varten, koska olivat liian sairaita, että se olisi ollut vaarallisempaa?

Vierailija
350/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan ne nyt sittenkään niin onnellisia Särkässä? Varmasti hyvää huolta pidettiin,sitä en epäile hetkeäkään :/

Mutta nyt ilmeisesti selvisi että kärsivät mielenterveysongelmista, jonka vankeus voinut aiheuttaa. Poikasetkin kuolivat melkein kaikki. Toisaalta niinhän sitä luonnossakin voi käydä.

Vierailija
351/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no kuinka onnellisia itse olisitte pieneen koppiin suljettuna 30 vuotta muutaman lajitoverin kanssa?

Vierailija
352/358 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, oliko nämä delfiinit siis sairaita ja säännöllisellä lääkityksellä? MIten sairaita ja millä lääkityksellä? Jos totta, niin aika uskomatonta, että sairaat eläimet vielä siirretään ulkomaille. Meniköhän tässä nyt ihmisten periaatteet ja bisnes eläinten hyvinvoinnin edelle? Minä en ainakaan tiennyt sairauksista. mikä olisi voinut muuttaa mielipidettäni. Hirveä stressi ja muutos terveellekin eläimelle, saati sitten jos on jotenkin sairas.

Vierailija
353/358 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
354/358 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä kahdella Särkässä syntyneellä oki nt-ongelmia, ei ainakaan syynä ollut vangitseminen luonnosta.

Niillä vanhemmilla ei ole mt-ongelmaa.

Vierailija
355/358 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan edelleen kaikista medioista näitä delfiinejä. Särkänniemen johdolle olen todella kiukkuinen toimista ja toimintatavasta.

Vierailija
356/358 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako boikotti pitää päätöskonsertissa.

Meneekö sinne kukaan.

Vierailija
357/358 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitteko delfiinit takaisin tai uusia delfiinejä jotta toiminta jatkuisi🥺

Vierailija
358/358 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että on vieläkin "järkytys" hieman. Kun ei tiennyt että uusi paikka on kylmempi vedeltään ja kuuma auringossa. Ei ollut meri, vaan altaat. Lisäksi delfiinien ryhmien koostumus muuttui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi