Mikä on pienin palkka jolla suostuisit töihin?
a) tuntipalkka (esim. pieniä lisätöitä varten)
b) kuukausipalkka (koska tunteja ei ole välttämättä 40/vko)
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan mainostenjaolla noin 3 €/h. Voisin tehdä töitä huonommallakin palkalla, koska ylimääräistä rahaa on pakko saada jostain. Pelkkä opintotuki ei riitä elämiseen, vaikka nostan maksimimäärän lainaa, koska opiskelijana en saa kesällä mitään tukia.
Etkö tee kesätöitä?
Ei niitä kesätöitä niin vaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään teen töitä 20 tuntia viikossa ja saan siitä käteen reilun 800 €. Lisäksi täysi asumistuki. Mulla on 1 lapsi joten saan elareita 200 ja lapsilisän yh-korotuksella myös. Tää on mun oma valinta ja pärjätään näin, en jaksaisi tehdä täyttä työpäivää, tai sitten ei ainakaan riittäisi energiaa lapselle tarpeeksi.
Meillä on neljä lasta,mun kht ja miehen palkka 1600 e kk.Teen lisäksi itse tunteja kun pystyn ja kerkiän.Arvaa paljonko saadaan tukia???
Pyöreä nolla.
Tekee mieli taas lisää puolustaa yh.jia.Joo ei.
Mitä ihmettä? Kuka käski tehdä 4 kakaraa ja sitten valittaa kun ei rahat riitä. Oma valinta. Voit myös alkaa yh:ksi ihan milloin vaan haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan mainostenjaolla noin 3 €/h. Voisin tehdä töitä huonommallakin palkalla, koska ylimääräistä rahaa on pakko saada jostain. Pelkkä opintotuki ei riitä elämiseen, vaikka nostan maksimimäärän lainaa, koska opiskelijana en saa kesällä mitään tukia.
Etkö tee kesätöitä?
Sain täksi kesäksi 2 nollasopimusta, toisen kauppaan ja toisen pikaruokalaan. Ne sopimukset on poikinut yhteensä n. 50 tuntia töitä, joten ei niillä rikastumaan pääse... Saahan niistä kivan lisän lompsaan, muttei niin kivaa että pystyisin luopumaan mainostenjaosta. :/
Mainostenjako on se näkkileipä ja nuo muut juustoa. Ensi kesänä kun haet samoihin paikkoihin, saat varmasti täydet tunnit. Eiköhän noista myös lukukausien aikana tule tunteja?
Nyt alan tekemään 2650e/kk vieraalla paikkakunnalla. 2 asuntoa +bensat. Ei tuosta rahallista hyötyä saa, mutta saapa vastavalmistuneena cvseen täytettä. 2500e/kk on kipurajana täällä.
Vierailija kirjoitti:
b) kuukausipalkka (koska tunteja ei ole välttämättä 40/vko)
Mieti oikeasti.
Kaikki "lusmuilu" vaikuttaa sun tulvevaan eläkkeeseen. !
Onko sinulla sinulla varaa sellaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään aika iso, mutta aikanaan tein kesätyön ilman palkkaa, koska sain hienon merkinnän CVeen ja hyvää kokemusta.
Siitä oli aikamoinen rahallinen hyöty myöhemmin.
Mun aikan tosin ei saanut minkäänlaisia korvauksia jos oli kesällä työtön, eikä myöhemminkään opiskeluaikana eli kaikki hommat kelpasi mistä yleensä mitään maksettiin.Tuskin niin vanha olet, etteikö toimeentulotukea vielä ollut. Opiskelijakin voi sitä saada.
Lukion kävin 70-luvulla. Opintolainalla opiskelin ja työssä kävin koko ajan. Ei toimeentulotukea saanut jos vanhemmat asui samalla paikkakunnalla. Nyt saa. Työttömyyskorvauskin maksettiin jos olit jäönyt työstä työttömäksi, nythän sitä saa kaikki.
Ei opiskelija saa kesän ajalta nytkään mitään työttömyysetuutta. Ja vanhemmat ovat vielä nykyäänkin elatusvelvollisia alaikäisestään ja sen jälkeenkin velvollisia avustamaan opiskelussa, jos varoja on. Sossu ei maksa jos vanhemmilla on rahaa.
En ymmärrä, että mikään olisi olennaisesti muuttunut. Ja siis sinunkin aikanasi opiskelija kyllä sai toimeentulotukea, kunhan edellytykset täyttyivät. Ja ne edellytykset oli suurin piirtein samat silloinkin.
Tuo taisi kuulua sarjaan "Minun aikanani oli huonommin ja nykyään niin helppoa", jota harrastavat yleensä suuret ikäluokat.
Miksei työt kelpaa? Kesätöitä on maailman helpoin saada, jollei muuta niin kauppaan vaan ja kahmii niin paljon tunteja kun kantti kestää!
Opiskelija saa opintotukea, asumistukea ja opintorahaa.
Ei saanut ennen. Laina nostettiin aina, nykyään ei haluta.
Ennen ei tunnettu sanaa paskaduuni, on se maailma muuttunut.Hölmö. Opintotuki koostuu opintorahasta, asumislisästä (ei asumistuki) ja lainatakauksesta. Useimmat ei sitä kesän ajalta saa. Ne menevät töihin, jotka saavat töitä. Kaikille ei ole. Työ saaminen ei ole nykyään helppoa kenellekään.
Lainaa nostaa aika moni opiskelija nykyään, otapa selvää.
Sorry etten osaa eroa tuen ja lisän välillä. Rahaa asumiseen se on.
Tietenkään kesän ajalta ei saa, eikä pidäkään saada. Työpaikkoja on vapaana, mutta ne ei kiinnosta. Opiskelut on isommilla paikkakunnilla ja näillä ei kuulemma esim kauppaan saa ketään töihin. Maahanmuuttajat hakee töitä ja saa. Yllätys?
Lainaa nostaa jotkut, mutta suurin osa vastustaa lainalla opiskelua. Kun ei mula tiedä työllistyykö ikinä. Jos noin on, kannattaa miettiä se opintolinja uudelleen, eiks niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään teen töitä 20 tuntia viikossa ja saan siitä käteen reilun 800 €. Lisäksi täysi asumistuki. Mulla on 1 lapsi joten saan elareita 200 ja lapsilisän yh-korotuksella myös. Tää on mun oma valinta ja pärjätään näin, en jaksaisi tehdä täyttä työpäivää, tai sitten ei ainakaan riittäisi energiaa lapselle tarpeeksi.
Meillä on neljä lasta,mun kht ja miehen palkka 1600 e kk.Teen lisäksi itse tunteja kun pystyn ja kerkiän.Arvaa paljonko saadaan tukia???
Pyöreä nolla.
Tekee mieli taas lisää puolustaa yh.jia.Joo ei.
Eikös tuo kotihoidon tuki ole tuki? Lapsilisät on tuki. Mikset pysty ja kerkiä tekemään enempää tunteja? Miks sulla on neljä lasta jos talous on yhden ihmisen varassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
b) kuukausipalkka (koska tunteja ei ole välttämättä 40/vko)Mieti oikeasti.
Kaikki "lusmuilu" vaikuttaa sun tulvevaan eläkkeeseen. !
Onko sinulla sinulla varaa sellaiseen?
Mieti nyt itse, ihan oikeasti. Koko Suomen eläkejärjestelmä on tuomittu romahtamaan, koska se perustuu pyramidihuijaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään aika iso, mutta aikanaan tein kesätyön ilman palkkaa, koska sain hienon merkinnän CVeen ja hyvää kokemusta.
Mun aikan tosin ei saanut minkäänlaisia korvauksia jos oli kesällä työtön, eikä myöhemminkään opiskeluaikana eli kaikki hommat kelpasi mistä yleensä mitään maksettiin.Tuskin niin vanha olet, etteikö toimeentulotukea vielä ollut. Opiskelijakin voi sitä saada.
Lukion kävin 70-luvulla. Opintolainalla opiskelin ja työssä kävin koko ajan. Ei toimeentulotukea saanut jos vanhemmat asui samalla paikkakunnalla. Nyt saa. Työttömyyskorvauskin maksettiin jos olit jäönyt työstä työttömäksi, nythän sitä saa kaikki.
Ei opiskelija saa kesän ajalta nytkään mitään työttömyysetuutta. Ja vanhemmat ovat vielä nykyäänkin elatusvelvollisia alaikäisestään ja sen jälkeenkin velvollisia avustamaan opiskelussa, jos varoja on. Sossu ei maksa jos vanhemmilla on rahaa.
En ymmärrä, että mikään olisi olennaisesti muuttunut. Ja siis sinunkin aikanasi opiskelija kyllä sai toimeentulotukea, kunhan edellytykset täyttyivät. Ja ne edellytykset oli suurin piirtein samat silloinkin.
Tuo taisi kuulua sarjaan "Minun aikanani oli huonommin ja nykyään niin helppoa", jota harrastavat yleensä suuret ikäluokat.
Miksei työt kelpaa? Kesätöitä on maailman helpoin saada, jollei muuta niin kauppaan vaan ja kahmii niin paljon tunteja kun kantti kestää!
Opiskelija saa opintotukea, asumistukea ja opintorahaa.
Ei saanut ennen. Laina nostettiin aina, nykyään ei haluta.
Ennen ei tunnettu sanaa paskaduuni, on se maailma muuttunut.Hölmö. Opintotuki koostuu opintorahasta, asumislisästä (ei asumistuki) ja lainatakauksesta. Useimmat ei sitä kesän ajalta saa. Ne menevät töihin, jotka saavat töitä. Kaikille ei ole. Työ saaminen ei ole nykyään helppoa kenellekään.
Lainaa nostaa aika moni opiskelija nykyään, otapa selvää.
Sorry etten osaa eroa tuen ja lisän välillä. Rahaa asumiseen se on.
Tietenkään kesän ajalta ei saa, eikä pidäkään saada. Työpaikkoja on vapaana, mutta ne ei kiinnosta. Opiskelut on isommilla paikkakunnilla ja näillä ei kuulemma esim kauppaan saa ketään töihin. Maahanmuuttajat hakee töitä ja saa. Yllätys?Lainaa nostaa jotkut, mutta suurin osa vastustaa lainalla opiskelua. Kun ei mula tiedä työllistyykö ikinä. Jos noin on, kannattaa miettiä se opintolinja uudelleen, eiks niin?
Et löydä tilasto- tai tutkimistietoa mutuilusi tueksi sen paremmin opiskelijoiden työssäkäynnistä kuin lainannostostakaan.
Tietenkään työssäkäyvät opiskelijat eivät monet lainaa nostakaan, jos eivät sitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
9€ päivä +lounas+ matkakorvaus. T. Kuntouttavassa työtoiminnassa oleva
PLUS työttömyyskorvaus, eiks niin.
Opiskelijoilla on tulorajat opintotuessa, ja siksi joutuvat loppuvuodesta työvuoroistajoskus kieltäytymään. Ihan lainsäätäjän valinta. Opiskelijahan toimii rationaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, jos laina ei ole täysimääräisesti nostettu.
Tekisin samalla kuin työttömyyskorvaus, MIKÄLI se ei aiheuttaisi sitä, että uusi työttömyyskorvaus laskettaisiin sen uuden alemman palkan mukaan. Siinä yksi kannustinloukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, jos laina ei ole täysimääräisesti nostettu.
Opintolaina katsotaan opiskelijan tuloksi, mutta sitä ei ole pakko nostaa jotta saisi toimeentulotukea.
47:lle. Kukaan, toistan KUKAAN ei voi opintosuuntaa valitessaan tai opiskellessaan tietää, työllistyykö valmistuttuaan vai ei. Hiukka realiteettejä kehiin nyt siellä!
Teen tällä hetkellä koulutustani vastaavaa työtä ja minulla on ylempi korkeakoulututkinto. Palkkani on n. 2000€/kk.
Olen palkkakuopassa, mutta tullaan hyvin toimeen, kun miehelläni on tuplapalkka omaani verrattuna.
Mulla menee kipukynnys 1800 eurossa / kk. Sitä pienemmät ansiot syövät jo perheemme taloutta ja rajoittavat lasten harrastuksia liiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöreä nolla.
Tekee mieli taas lisää puolustaa yh.jia.Joo ei.Mitä ihmettä? Kuka käski tehdä 4 kakaraa ja sitten valittaa kun ei rahat riitä. Oma valinta. Voit myös alkaa yh:ksi ihan milloin vaan haluat.
En mää tollasta sanonu.Sanoin vaan et yh.t valittaa kun on niin rankkaa,no ei niillä ole.Melkoiset rahat käärii "kärsimyksestään"...
Kyllä me pärjätään,eikä tarvita tuollaisia tukia ja valiteta foorumeilla kuinka on rankkaa olla akuankka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöreä nolla.
Tekee mieli taas lisää puolustaa yh.jia.Joo ei.Eikös tuo kotihoidon tuki ole tuki? Lapsilisät on tuki. Mikset pysty ja kerkiä tekemään enempää tunteja? Miks sulla on neljä lasta jos talous on yhden ihmisen varassa?
Vittujako se sulle kuuluu.Asia oli se ettei kiinnosta tippaakaan kuinka rankkaa yh.lla on.
Kateelliset alapeukuttaa, kun se mikä mulle on itsestäänselvä minimi jää niille pelkäksi ikuiseksi haaveeksi. Olisiko kannattanut panostaa opiskeluun niin ei täytyisi tuskailla huonon palkan tai työttömyyden kanssa?