Mikä on pienin palkka jolla suostuisit töihin?
a) tuntipalkka (esim. pieniä lisätöitä varten)
b) kuukausipalkka (koska tunteja ei ole välttämättä 40/vko)
Kommentit (67)
15€ tunti ja 3200 € kk.Pienemmällä en tod lähtisi!!16 vuotta sitten tein 8,80 € tunti mutta en enää ikuna!
No riippuu työstä ja vastuusta.
Mutta jos ei nitä ajatella vaan vain pärjäämistä, niin olen laskeskellut että sellainen jolla tulisin vielä toimeen olisi varmaankinse 1600e. Yksin asun mutta on useampi eläin ruokittavana jne :) Mutta tosta palkasta ei paljoa säästöön jäisi pahoille päiville eli sikäli en kauaa kestäisi tolla palkalla elää vaanpyrkisin isompipalkkaseen hommana äkkiä.
Haistakeepa pitkä paska!Oon kotihoidontuella ja saan 400 € kk ja hommaa 24/7 että voi laskee tuntipalkkaa...
Onneksi saan pikkutyöstäni jota teen kun kerkeen 14.80 tunti..viittii mennä muutamaksi tunniksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään aika iso, mutta aikanaan tein kesätyön ilman palkkaa, koska sain hienon merkinnän CVeen ja hyvää kokemusta.
Siitä oli aikamoinen rahallinen hyöty myöhemmin.
Mun aikan tosin ei saanut minkäänlaisia korvauksia jos oli kesällä työtön, eikä myöhemminkään opiskeluaikana eli kaikki hommat kelpasi mistä yleensä mitään maksettiin.Tuskin niin vanha olet, etteikö toimeentulotukea vielä ollut. Opiskelijakin voi sitä saada.
Lukion kävin 70-luvulla. Opintolainalla opiskelin ja työssä kävin koko ajan. Ei toimeentulotukea saanut jos vanhemmat asui samalla paikkakunnalla. Nyt saa. Työttömyyskorvauskin maksettiin jos olit jäönyt työstä työttömäksi, nythän sitä saa kaikki.
Ei opiskelija saa kesän ajalta nytkään mitään työttömyysetuutta. Ja vanhemmat ovat vielä nykyäänkin elatusvelvollisia alaikäisestään ja sen jälkeenkin velvollisia avustamaan opiskelussa, jos varoja on. Sossu ei maksa jos vanhemmilla on rahaa.
En ymmärrä, että mikään olisi olennaisesti muuttunut. Ja siis sinunkin aikanasi opiskelija kyllä sai toimeentulotukea, kunhan edellytykset täyttyivät. Ja ne edellytykset oli suurin piirtein samat silloinkin.
Tuo taisi kuulua sarjaan "Minun aikanani oli huonommin ja nykyään niin helppoa", jota harrastavat yleensä suuret ikäluokat.
Miksei työt kelpaa? Kesätöitä on maailman helpoin saada, jollei muuta niin kauppaan vaan ja kahmii niin paljon tunteja kun kantti kestää!
Opiskelija saa opintotukea, asumistukea ja opintorahaa.
Ei saanut ennen. Laina nostettiin aina, nykyään ei haluta.
Ennen ei tunnettu sanaa paskaduuni, on se maailma muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
15€ tunti ja 3200 € kk.Pienemmällä en tod lähtisi!!16 vuotta sitten tein 8,80 € tunti mutta en enää ikuna!
Mää oon hei vanha akka jolla vakiduuni joten turha alapeukutella..;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan mainostenjaolla noin 3 €/h. Voisin tehdä töitä huonommallakin palkalla, koska ylimääräistä rahaa on pakko saada jostain. Pelkkä opintotuki ei riitä elämiseen, vaikka nostan maksimimäärän lainaa, koska opiskelijana en saa kesällä mitään tukia.
Etkö tee kesätöitä?
Sain täksi kesäksi 2 nollasopimusta, toisen kauppaan ja toisen pikaruokalaan. Ne sopimukset on poikinut yhteensä n. 50 tuntia töitä, joten ei niillä rikastumaan pääse... Saahan niistä kivan lisän lompsaan, muttei niin kivaa että pystyisin luopumaan mainostenjaosta. :/
6 000 €/kk on minimi. Olen lääkäri ja tiedän arvoni.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään teen töitä 20 tuntia viikossa ja saan siitä käteen reilun 800 €. Lisäksi täysi asumistuki. Mulla on 1 lapsi joten saan elareita 200 ja lapsilisän yh-korotuksella myös. Tää on mun oma valinta ja pärjätään näin, en jaksaisi tehdä täyttä työpäivää, tai sitten ei ainakaan riittäisi energiaa lapselle tarpeeksi.
Meillä on neljä lasta,mun kht ja miehen palkka 1600 e kk.Teen lisäksi itse tunteja kun pystyn ja kerkiän.Arvaa paljonko saadaan tukia???
Pyöreä nolla.
Tekee mieli taas lisää puolustaa yh.jia.Joo ei.
Ei mulla ole mitään rajaa. Olen koko ikäni (56 v.) elänyt yksin, joten mun on pakko elättää itse itseni. Jos jäisin nykytyöstä työttömäksi, ottaisin kyllä minkä tahansa työn tilalle riippumatta, mitä siitä maksettaisiin.
Tällä hetkellä työttömänä voisin lähteä duuniin 2000 egen kk-palkalla. Normitilanteessa joku 2500-3500 euroa riittäisi kyllä.
Olen lääkäri yliopistollisessa sairaalassa ja 5000€/kk pitää vähintään saada, muuten en ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään aika iso, mutta aikanaan tein kesätyön ilman palkkaa, koska sain hienon merkinnän CVeen ja hyvää kokemusta.
Siitä oli aikamoinen rahallinen hyöty myöhemmin.
Mun aikan tosin ei saanut minkäänlaisia korvauksia jos oli kesällä työtön, eikä myöhemminkään opiskeluaikana eli kaikki hommat kelpasi mistä yleensä mitään maksettiin.Tuskin niin vanha olet, etteikö toimeentulotukea vielä ollut. Opiskelijakin voi sitä saada.
Lukion kävin 70-luvulla. Opintolainalla opiskelin ja työssä kävin koko ajan. Ei toimeentulotukea saanut jos vanhemmat asui samalla paikkakunnalla. Nyt saa. Työttömyyskorvauskin maksettiin jos olit jäönyt työstä työttömäksi, nythän sitä saa kaikki.
Ei opiskelija saa kesän ajalta nytkään mitään työttömyysetuutta. Ja vanhemmat ovat vielä nykyäänkin elatusvelvollisia alaikäisestään ja sen jälkeenkin velvollisia avustamaan opiskelussa, jos varoja on. Sossu ei maksa jos vanhemmilla on rahaa.
En ymmärrä, että mikään olisi olennaisesti muuttunut. Ja siis sinunkin aikanasi opiskelija kyllä sai toimeentulotukea, kunhan edellytykset täyttyivät. Ja ne edellytykset oli suurin piirtein samat silloinkin.
Tuo taisi kuulua sarjaan "Minun aikanani oli huonommin ja nykyään niin helppoa", jota harrastavat yleensä suuret ikäluokat.
Miksei työt kelpaa? Kesätöitä on maailman helpoin saada, jollei muuta niin kauppaan vaan ja kahmii niin paljon tunteja kun kantti kestää!
Opiskelija saa opintotukea, asumistukea ja opintorahaa.
Ei saanut ennen. Laina nostettiin aina, nykyään ei haluta.
Ennen ei tunnettu sanaa paskaduuni, on se maailma muuttunut.
Hölmö. Opintotuki koostuu opintorahasta, asumislisästä (ei asumistuki) ja lainatakauksesta. Useimmat ei sitä kesän ajalta saa. Ne menevät töihin, jotka saavat töitä. Kaikille ei ole. Työ saaminen ei ole nykyään helppoa kenellekään.
Lainaa nostaa aika moni opiskelija nykyään, otapa selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään teen töitä 20 tuntia viikossa ja saan siitä käteen reilun 800 €. Lisäksi täysi asumistuki. Mulla on 1 lapsi joten saan elareita 200 ja lapsilisän yh-korotuksella myös. Tää on mun oma valinta ja pärjätään näin, en jaksaisi tehdä täyttä työpäivää, tai sitten ei ainakaan riittäisi energiaa lapselle tarpeeksi.
Meillä on neljä lasta,mun kht ja miehen palkka 1600 e kk.Teen lisäksi itse tunteja kun pystyn ja kerkiän.Arvaa paljonko saadaan tukia???
Pyöreä nolla.
Tekee mieli taas lisää puolustaa yh.jia.Joo ei.
Ei voi pitää paikkansa. 😀 kannattais hakea asumistukea niin varmasti saisitte.. meillä kaks lasta ja molemmat tällä hetkellä töissä (toinen määräaikainen) ja saadaan as. Tukea n. 200e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöreä nolla.
Tekee mieli taas lisää puolustaa yh.jia.Joo ei.Ei voi pitää paikkansa. 😀 kannattais hakea asumistukea niin varmasti saisitte.. meillä kaks lasta ja molemmat tällä hetkellä töissä (toinen määräaikainen) ja saadaan as. Tukea n. 200e
Ei saada kun mies tekee ylitöitä (silloin kun niitä on) niin sen palkka nousee tuplaten.Saa bruttona sen yli 3000 kk (veroprossa kova noiden ylitöiden takia) mut jos ei ylvää niin toi on se mitä saadaan ja kyllä tiukkas on.Onneksi lainanlyhennys alle 600 euroa kuussa.
250 e / h
tai
4500 e / kk
- Vähemmällä en liikahdakaan.
9€ päivä +lounas+ matkakorvaus. T. Kuntouttavassa työtoiminnassa oleva
Nykyistä työtäni en tee alle 35e/h, yleensä palkka on 45e-55e/h.
Tietty jos joutuisin vaihtamaan alaa, alimmillaan ehkä noin 2200e/kk voisin pärjätä
Jos asumistukea ei saisi, niin pitäisi saada 700 euroa vuokraan, 100 euroa sähköön, 500 euroa muihin laskuihin, 400 euroa ruokaan, 200 euroa bensoihin ja 300 euroa yllättäviin kuluihin. Eli kuukaudessa se tekee 2200 netto ja brutto riippuu tietystu siitä mitä joutuisi maksaa veroa, työttömyysvakuutusmaksua ym. 3000 pintaan sanoisin, normi köyhä vuokralla-asuva just tulisi toimeen.