Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miesten yleensä ottaen mahdotonta huolehtia pienen koululaisen tavaroista

Vierailija
26.08.2016 |

vai onko se vain toi mun ex. Ekaluokkalainen kun nyt ei vielä itse osaa huolehtia että on kaikki tarvittavat tavarat ja varusteet mukana niin onko liikaa pyydetty että isänsä omilla viikoillaan huolehtisi niistä? Joka hiivatin päivä tällä viikolla jotain on puuttunut. Ymmärrän että kukaan ei ole erehtymätön mutta oikeesti, luulis että vaikka vahingossa osuisi joku päivä kaikki tarvittava sinne reppuun ja oikeanlaiset varusteet päällä tai mukana.. Vai pitääkö mun nyt alkaa joka ilta soittaa sinne että onhan nyt varmasti se ja se pakattu? Äh.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä keino on opettaa se LAPSI itse huolehtimaan tavaroistaan. Siinähän oppii, kun minunkin lapseni meni eräällä "isäviikolla" yöpaidassa kouluun.

Vai onko lapsesi poika? Eihän pojilta tietenkään voi sellaista odottaa ... miten sitten miehiltä?

Vierailija
42/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä viesteistä saa sen käsityksen, että miehet ovat vajakkeja. Vai missä tökkii?

Mun mies kyllä osaa erittäin hyvin. Teillä on miehillä se ongelma, ettei heitä kiinnosta oikeasti.

Kiinnosta minkä? Lasten asiat? Kiinosta tehdä asioita niin kuin sinä haluat? Kiinnosta ottaa vastuuta (jonka sinä jokatapauksessa otat kokoajan)?

Selkeästi miestä ei kiinnosta huolenpito lapsista. Paitsi jos hänellä on vakavia elämänhallintaongelmia itselläänkin, mutta tuli käsitys, että hän kykenee hoitamaan omat asiat ja työasiat. Eikä esim itse ilmeisesti lähde uimaan ilman uinahousuja ja pyyhettä.

Seuraavaksi mä lähtisin selvittämään mieheltä miksi häntä ei lapsen asiat kiinnosta. Onko ne kiinnostaneet koskaan ja mihin kiinnostus loppui jos sitä on joskus ollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas mies laittaa lapselle kotiin ja pihalle lapselle päälle hänen siistit kouluvaatteensa sotkeutumaan, vaikka oon kuinka monta kertaa selittäny, et kotona ja pihalla voi käyttää niitä hieman kuluneempia vaatteita, mistä ei tahratkaan ole lähtenyt pesussa pois.

Mies ei tajunnut asiaa vasta kuin laitoin vaatekaapin hyllyjen reunaan tekstit, "kouluvaatteet" ja "kotivaatteet". Sen jälkeen on kouluvaatteet pysyny siistinä. Huoh....

Tämä on siis elämäsi suurin saavutus , ja isoin ponnistus?

Miehiä ei vittujakaan kiinnosta sinun luokituksesi koti- ja kouluvaatteista.

No ei näytä kiinnostavan ei. Ja mulla menee hermot siihen, että lapsella säilyis edes osa vaatteista siistikuntoisena, millä kehtaa lähteä ihmistenkin ilmoille.

Vierailija
44/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä viesteistä saa sen käsityksen, että miehet ovat vajakkeja. Vai missä tökkii?

Mun mies kyllä osaa erittäin hyvin. Teillä on miehillä se ongelma, ettei heitä kiinnosta oikeasti.

Kiinnosta minkä? Lasten asiat? Kiinosta tehdä asioita niin kuin sinä haluat? Kiinnosta ottaa vastuuta (jonka sinä jokatapauksessa otat kokoajan)?

Selkeästi miestä ei kiinnosta huolenpito lapsista. Paitsi jos hänellä on vakavia elämänhallintaongelmia itselläänkin, mutta tuli käsitys, että hän kykenee hoitamaan omat asiat ja työasiat. Eikä esim itse ilmeisesti lähde uimaan ilman uinahousuja ja pyyhettä.

Seuraavaksi mä lähtisin selvittämään mieheltä miksi häntä ei lapsen asiat kiinnosta. Onko ne kiinnostaneet koskaan ja mihin kiinnostus loppui jos sitä on joskus ollut?

Haloo eikös tässä ole kyse ap:n ex-miehestä? Eli ei tarvitse kauan ihmetellä eroon johtaneita syitä.

Vierailija
45/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokkalaisen kuuluu itse huolehtia tarvikkeensa.

Kaikki ekaluokkalaiset eivät vielä osaa lukea. Aika hankala siten tarkistaa lukujärjestyksestä tai wilmasta että mitäs huomenna tarvitaankaan.

Ekaluokkalaisetko raahaa päivittäin eri tavaroita kouluun nykyisin?

Tietysti vai meinaatko että niillä on joka päivä esim. liikuntavarusteet mukana varmuuden vuoksi?

Ja tähän ei palstamamman pallero itse kykene? Siis muistamaan koulunkäyntiinsä liittyviä asioita?

Ai ekaluokkalaisen pitäisi jo tokalla viikolla osata lukujärjestys ulkoa? Eihän ne aina muista edes viikonpäivää. Monella on myös liikuntapäiviä, metsäretkiä ym. tapahtumia, joita ei edes lue lukujärjestykseeä vaan ne ilmoitetaan vanhemmille suoraan.

Onko jo ekaluokkalaisilla nykyään tarkka viikkolukujärjestys jo ensimmäisillä viikoilla?

Reissuvihko olisi varmaan edelleen toimiva, kun se olisi aina siellä missä lapsikin eikä tarvita käyttäjätunnuksia. Olisi aina tiedossa, milloin on retkiä ja mitä milloinkin pitää olla mukana.

Vierailija
46/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset liioittelevat miesten mokia eivätkä muista omia virheitään. Miehet eivät luonnollisesti naisten virheistä nalkuta, joten ne painuvat helposti unholaan. Minusta tuntuu, että miesten virheitä voivottelemalla ja niitä märehtimällä naiset pyrkivät parantamaan omaa itsetuntoaan. Naisten alemmuudentunteesta siis kumpuaa tämä nalkutus.

Ei, vaan hemmetinmoisesta turhautumisesta!

Miten täysjärkinen mies, joka pärjää hyvin työssään, ei kykene kuitenkaan esim. lukemaan lapselle iltasatua tai tarkistamaan, että lapsen kengät ovat oikeissa jaloissa ja tarpeelliset tavarat mukana?

Rutiinin puutetta? Työnsä osaa hyvin, koska on sen opetellut, mutta jos yhtäkkiä hänen pitää hoitaa asioita, joita hän ei ole tottunut hoitamaan, niin ei pidä vaatia samaa osaamistasoa kuin siihen harjaantuneelta. Olkoon kyse sitten kenkien oikeajalkaisuuden tarkistamisen muistamisesta tai iltasadusta (varmasti kykenee lukemaan, mutta ei ehkä muista tai tiedä, että lapsi odottaa iltasatua). 

Vierailija
47/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokkalaisen kuuluu itse huolehtia tarvikkeensa.

Kaikki ekaluokkalaiset eivät vielä osaa lukea. Aika hankala siten tarkistaa lukujärjestyksestä tai wilmasta että mitäs huomenna tarvitaankaan.

Ekaluokkalaisetko raahaa päivittäin eri tavaroita kouluun nykyisin?

Tietysti vai meinaatko että niillä on joka päivä esim. liikuntavarusteet mukana varmuuden vuoksi?

Meillä liikuntavarusteita voi säilyttää myös koulussa (eikä noi alakoululaiset ihan hirveästi edes vaiha vaatteita, jos ei ihan pakko eli ne on esim. niin märät että on pakko vaihtaa)

Tuskin on kovin yleinen tapa. Kyllähän ne liikuntavarusteet on tapana pestäkin välillä.

Kyllähän ne tulee pestyä kun lapsi tulee samoissa vaatteissa kotiin kun on lähtenytkin, jos on joutunut vaihtamaan vaatteet kyllä meillä ainakin isäkin osaa laittaa ne likaiset pyykkiin ja seuraavaksi päiväksi uudet varavaatteet mukaan.

Vierailija
48/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesviha on taas hyvin läsnä.

Vierailija
49/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hyvä idea nimetä vaatteet hyllyille. Juuri noin meilläkin mies laittaa muksut pihalle niissä uusissa koulu vaatteissa ja muutenkin ne vaatteet mitkä on aamulla laitettu päälle, miehen mielestä niitä käytetään koko päivä. OuTo! Mutta ton hyllyn nimeäminen otan käyttöön piha vaatteet, kouluvaatteet, etenkin sisävaatteet (mies antaa Muksujen olla sisällä samoissa housuissa kun ulkona kun taskussa ja käänteessä on kilo hiekkaa). Mies ei osaa myöskään liikunta vaatteita laittaa hänen mielestään sukkahousut ja leggingsit sama asia. Viime talvena laittoi tytölle jumppa vaatteesi sukkahousut ja topin. Tyttö oli raivota kun tuli kotiin. 😀 meillä meneekinniin että mä hoidan vaatetusta ja reppuja ja mies auttaa läksyissä enempi.

Vierailija
50/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hyvä idea nimetä vaatteet hyllyille. Juuri noin meilläkin mies laittaa muksut pihalle niissä uusissa koulu vaatteissa ja muutenkin ne vaatteet mitkä on aamulla laitettu päälle, miehen mielestä niitä käytetään koko päivä. OuTo! Mutta ton hyllyn nimeäminen otan käyttöön piha vaatteet, kouluvaatteet, etenkin sisävaatteet (mies antaa Muksujen olla sisällä samoissa housuissa kun ulkona kun taskussa ja käänteessä on kilo hiekkaa). Mies ei osaa myöskään liikunta vaatteita laittaa hänen mielestään sukkahousut ja leggingsit sama asia. Viime talvena laittoi tytölle jumppa vaatteesi sukkahousut ja topin. Tyttö oli raivota kun tuli kotiin. 😀 meillä meneekinniin että mä hoidan vaatetusta ja reppuja ja mies auttaa läksyissä enempi.

Minusta ohjeistaminen ei johda mihinkään (olen kokeillut sitäkin). Riittävän hyvät perustelut siihen miksi joku asia pitäisi tehdä toisin. Miten ratkaistaan ongelma että pihavaatteissa/kengissä tulee hiekkaa sisälle, siivoaako mies mieluummin ne hiekat pois vai onko helpompi jos sovitaan että hänkin vaihtaa/huolehtii siitä että lapset vaihtaa vaatteet sisälle tullessa.

Itse olisin käskenyt tytön valittaa/neuvotella asiasta isänsä kanssa koska hän ne sukkahousut oli laittanut mukaan en minä.

Vierailija
51/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tää on toiminut. Meillä myöskin vaihdetaan kouluvaatteet heti päältä pois kotiin tullessa ja laitetaan huonompikuntoisemmat kotivaatteet päällä, millä lapsi saa sotkea niin paljon kuin lystää.

Vierailija
52/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen miesvihaketju.

Vierailija
53/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta se ei ole. Kaikki eivät ehkä osaa, mutta käytännössä lähes kaikilla mahdollista oppia.

Vierailija
54/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista keskustelua. En kyllä myönnä syyllistyväni miesvihaan, aamulla vaan olin todella turhautunut tilanteeseen. Ollaan nyt keskusteltu asiasta hyvässä hengessä ja ex myönsi että paremmin olisi eka viikko voinut mennä tämän asian suhteen. Mä puolestani myönnän sen, että kieltämättä mahdollistin itse tällaisen aikoinaan liiton aikana, hoidin kaikki asiat (koska muuten ne ei olisi hoituneet) mutta exälläkin on ollut nyt kaksi vuotta aikaa opetella. Varmaan pitäisi vaan pyöritellä silmiä ja huokailla (osaan kyllä olla marttyyrikin, myönnetään nyt sit sekin) mutta en mä usko että mun ex siitä sen kummemmin oppii tai siitä kärsii, vaan mun lapset. Niiltähän ne tavarat puuttuu. Mutta uskotaan parempaan jatkoon. Kiitos kommenteista, vaikka en ihan kaikkea allekirjoitakaan. Ap

Vierailija
55/58 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huokaus, sama meno jatkuu. Tämänkin aamun olen taas saanut juosta toisen sekoilujen ja hoitamatta jättämisten takia. Todella turhauttavaa!

Vierailija
56/58 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että lapset asuisivat sinun luona. Miehet on yleensä ottaen juuri tuollaisia. Lisäksi sitä ei saisi sanoa, koska hermostuvat herkkähipiäisesti, vaikka ovat olevinaan suurpiirteisiä. Ne on kasvatettu tuollaisiksi, ja lisäks niillä on asenne, että noilla "naisten hommilla" ei ole niin väliä. "Joku itsestäänselvyys" on aina hoitanut nuo asiat, eivätkä jostain syystä halua, toisin kuin naiset, käsittää, että nyt heidän pitäisi olla niitä "itsestäänselvyyksiä", jotka ottaa vastuun lapsen asioista ja huolehtii niistä välillä enemmän ja välillä vähemmän taka-alalla. Tavaroista huolehtiminen on myös opetustehtävä. Lapselle tulee liikaa stressiä, jos joutuu kovan kautta oppimaan. Tulee tunne, ettei hänestä välitetä. Ja tottahan se on: mies ei käytännössä välitä.

Ja kyllä ne opettajatkin noteeraa, että joku lapsi on vuoroviikoin vähän heitteillä.

Vierailija
57/58 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maailma räjähtää muutamaan ensimmäiseen koulupäivään.

Epäilemättä lapsen tulevaisuus on jo pilalla ja hänestä ei koskaan tule mitään, koska isä on näin räikeällä piittaamattomuudellaan tuhonnut lapsen tulevaisuuden. 

Tästä syystä äidin on parempi hakea yksinhuoltajuutta ja leikkiä marttyyria loppu elämänsä.

Vierailija
58/58 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja maailma räjähtää muutamaan ensimmäiseen koulupäivään.

Epäilemättä lapsen tulevaisuus on jo pilalla ja hänestä ei koskaan tule mitään, koska isä on näin räikeällä piittaamattomuudellaan tuhonnut lapsen tulevaisuuden. 

Tästä syystä äidin on parempi hakea yksinhuoltajuutta ja leikkiä marttyyria loppu elämänsä.

Tätä juuri tarkoitin. Kevyttä herkkähipiäistä miesmarttyrismia ilmassa. Mutta sinänsä ihan hyvä, jos edes joku tajuaa, että kysymys opettajanäkökulmasta on kysymys laiminlyödyistä lapsista.

T. 59

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi