Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukasta huolimatta raskaaksi tulleita?

Vierailija
26.08.2016 |

Minulla on ollut viiden vuoden hormonikierukka nyt kolme vuotta. Minulla on vakituinen kumppani, jonka kanssa siis ei ole käytetty muuta ehkäisyä.

Ja nyt minulla on kaikkia niitä raskauden oireita, jotka tunnistan teini-ikäisenä mokailun jälkeen tehdystä abortista.

Jo ennen kuin teen testin (heti töiden jälkeen) kysyn, että onko täällä kierukkaa ehkäisyvälineenä käyttäneitä, jotka silti ovat tulleet raskaaksi? Tai tunteeko joku tällaisen tapauksen?

Vähän ahdistaa. Ja etoo...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka on ja monta kertaa oon kuvitellu olevani raskaana kun oireet on olleet sellaisia. Aina on kuitenkin negaa näyttäny jos oon testin päätynyt tekemään. Myös menkkojen tullessa oireet voi olla samanmoiset kun rakskaaksi tullessa..

Vierailija
2/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukka on ja monta kertaa oon kuvitellu olevani raskaana kun oireet on olleet sellaisia. Aina on kuitenkin negaa näyttäny jos oon testin päätynyt tekemään. Myös menkkojen tullessa oireet voi olla samanmoiset kun rakskaaksi tullessa..

Olen minäkin kieltämättä tehnyt varmuuden vuoksi noita testejä pari kertaa vuodessa turhaan. Mutta nyt tuntuu jotenkin erilaiselta, ehdottomasti hälyttävin oire on se, ettei kahvi maistu. Juon normaalisti litran päivässä, mutta tänään piti aamulla väkisin ryystää sen desin verran, että kofeiinia saisi edes vähän.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli kierukan käytön aikana kohdun ulkopuolinen raskaus. Tilanne meni tosi kriittiseksi, toinen munatorvi oli repeytynyt ja vuotoa sisälle. Päivystysleikkaukseen jouduin ja toinen munatorvi poistettiin.

Kannattaa ottaa asia vakavasti, jos varsinkin kipua. Minulla oli kipua, mutta lääkärikin alkuun ajatteli kivun vain "naisten vaivoiksi", onneksi otti raskaustestin ja se oli positiivinen.

Vierailija
4/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuli kierukan käytön aikana kohdun ulkopuolinen raskaus. Tilanne meni tosi kriittiseksi, toinen munatorvi oli repeytynyt ja vuotoa sisälle. Päivystysleikkaukseen jouduin ja toinen munatorvi poistettiin.

Kannattaa ottaa asia vakavasti, jos varsinkin kipua. Minulla oli kipua, mutta lääkärikin alkuun ajatteli kivun vain "naisten vaivoiksi", onneksi otti raskaustestin ja se oli positiivinen.

Todella typerä kysymys, mutta näkyykö kohdun ulkopuolinen raskaus kotitestissä?

Ap

Vierailija
5/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä näkyykö, minulta otettiin siellä vastaanotolla verikoe. Aivan alussahan tuo tilanne oli, mutta kasvaessaan halkaisi munatorven.

Vierailija
6/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä näkyykö, minulta otettiin siellä vastaanotolla verikoe. Aivan alussahan tuo tilanne oli, mutta kasvaessaan halkaisi munatorven.

Hurjaa. Tilaanpa labra-ajan.

Ap

Vierailija
7/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä tarinoita, joissa kerrotaan lapsen syntyneen kierukka nyrkissään. Pitänevätkö paikkansa? Toisaalta mikään ehkäisykeino ei ole sataprosenttinen. Vain kohdunpoisto takaa, ettei lasta tule. Johtimien katkaiseminenkaan ei kuulemma aina ole ollut varma keino.

Vierailija
8/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut aikoinaan muutaman toivotun lapseni synnyttämisen jälkeen kuparikierukkaraskaus, jonka päätin aborttiin.  

Hormonikierukka ei pettänyt tehtävässään tuon kuparikierukan jälkeen kertaakaan. 

Vierailija
9/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hormonikierukasta huolimatta alkunsa saaneet kolmoset. Lääkäri vielä suositteli hormonikierukkaa, koska se on niin varma ehkäisymuoto. Me ei siis olis enää haluttu lapsia. Kolmosten jälkeen minä kävin sterilisaatiossa.

Vierailija
10/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini on syntynyt ns. Kierukka otsassaan, eli ensin syntyi kierukka ja sitten "Ansku".

Vierailija
11/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka laitettiin ja sattui ihan sairaasti. Kivun takia alkoivat selvittää ensin terveyskeskuksessa missä se on eikä näkyny ultrassa. Keskussairaalassakaan kierukkaa ei löytynyt mutta sikiö löytyi. Kahdeksan vuoden päästä synnytyksestä hakeuduin lääkäriin vatsakipujen vuoksi. Itse epäilin endometrioosia. Vaatimalla vaadin tähystystä vaikka lääkäri vastahakoinen. Kierukka löytyi vatsaontelosta suoleen kiinnikasvaneena. Eli kierukkaa asettanut lääkäri oli työntänyt sen kohdunseinämästä läpi vatsaonteloon. Ei ikinä enää kierukkaa mulle

Vierailija
12/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukkaraskaus on aina riskiraskaus, seurataan tarkemmin.