Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miesten yleensä ottaen mahdotonta huolehtia pienen koululaisen tavaroista

Vierailija
26.08.2016 |

vai onko se vain toi mun ex. Ekaluokkalainen kun nyt ei vielä itse osaa huolehtia että on kaikki tarvittavat tavarat ja varusteet mukana niin onko liikaa pyydetty että isänsä omilla viikoillaan huolehtisi niistä? Joka hiivatin päivä tällä viikolla jotain on puuttunut. Ymmärrän että kukaan ei ole erehtymätön mutta oikeesti, luulis että vaikka vahingossa osuisi joku päivä kaikki tarvittava sinne reppuun ja oikeanlaiset varusteet päällä tai mukana.. Vai pitääkö mun nyt alkaa joka ilta soittaa sinne että onhan nyt varmasti se ja se pakattu? Äh.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miesten yleisesti ottaen mahdollista huolehtia minkään lapsen tavaroista? Meillä se ei ainakaan onnistu. Ei osaa pakata tavaroita tarhaan, uintireissulle tai yökylään. Mikään ei onnistu. Ei jaksais aina olla neuvomassa mutta ei viitsi lähettää lasta uimaan ilman uimahousujakaan. Argh.

Ei tietenkään, eihän tuohon kukaan mies pysty.

Vierailija
22/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokkalaisen kuuluu itse huolehtia tarvikkeensa.

Kaikki ekaluokkalaiset eivät vielä osaa lukea. Aika hankala siten tarkistaa lukujärjestyksestä tai wilmasta että mitäs huomenna tarvitaankaan.

Ekaluokkalaisetko raahaa päivittäin eri tavaroita kouluun nykyisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miesten yleisesti ottaen mahdollista huolehtia minkään lapsen tavaroista? Meillä se ei ainakaan onnistu. Ei osaa pakata tavaroita tarhaan, uintireissulle tai yökylään. Mikään ei onnistu. Ei jaksais aina olla neuvomassa mutta ei viitsi lähettää lasta uimaan ilman uimahousujakaan. Argh.

Ei tietenkään, eihän tuohon kukaan mies pysty.

Juu, vain aamusta iltaan palstaileva mamma on se täydellinen vanhempi.

Vierailija
24/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ekaluokkalaiset eivät vielä osaa lukea. Aika hankala siten tarkistaa lukujärjestyksestä tai wilmasta että mitäs huomenna tarvitaankaan.

Tietysti vai meinaatko että niillä on joka päivä esim. liikuntavarusteet mukana varmuuden vuoksi?

Vierailija
25/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä viesteistä saa sen käsityksen, että miehet ovat vajakkeja. Vai missä tökkii?

Naiset liioittelevat miesten mokia eivätkä muista omia virheitään. Miehet eivät luonnollisesti naisten virheistä nalkuta, joten ne painuvat helposti unholaan. Minusta tuntuu, että miesten virheitä voivottelemalla ja niitä märehtimällä naiset pyrkivät parantamaan omaa itsetuntoaan. Naisten alemmuudentunteesta siis kumpuaa tämä nalkutus.

Ei, vaan hemmetinmoisesta turhautumisesta!

Miten täysjärkinen mies, joka pärjää hyvin työssään, ei kykene kuitenkaan esim. lukemaan lapselle iltasatua tai tarkistamaan, että lapsen kengät ovat oikeissa jaloissa ja tarpeelliset tavarat mukana?

Vierailija
26/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti vai meinaatko että niillä on joka päivä esim. liikuntavarusteet mukana varmuuden vuoksi?

Ja tähän ei palstamamman pallero itse kykene? Siis muistamaan koulunkäyntiinsä liittyviä asioita?

Vierailija
27/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä liikuntavarusteita voi säilyttää myös koulussa (eikä noi alakoululaiset ihan hirveästi edes vaiha vaatteita, jos ei ihan pakko eli ne on esim. niin märät että on pakko vaihtaa)

Vierailija
28/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä viesteistä saa sen käsityksen, että miehet ovat vajakkeja. Vai missä tökkii?

Naiset liioittelevat miesten mokia eivätkä muista omia virheitään. Miehet eivät luonnollisesti naisten virheistä nalkuta, joten ne painuvat helposti unholaan. Minusta tuntuu, että miesten virheitä voivottelemalla ja niitä märehtimällä naiset pyrkivät parantamaan omaa itsetuntoaan. Naisten alemmuudentunteesta siis kumpuaa tämä nalkutus.

Ei, vaan hemmetinmoisesta turhautumisesta!

Miten täysjärkinen mies, joka pärjää hyvin työssään, ei kykene kuitenkaan esim. lukemaan lapselle iltasatua tai tarkistamaan, että lapsen kengät ovat oikeissa jaloissa ja tarpeelliset tavarat mukana?

Uliuli. Teetkö kaikki siis itse lapsesi puolesta?

Lapsille pitää opettaa omatoimisuutta.

Vain palstamamma kuvittelee olevansa korvaamaton.

Vierailija
29/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokkalaisen pitäisi osata, mutta aikuisen miehen ei tarvi niistä huolehtia vaan voi huoletta näyttää malli ettei se nyt niin väliksi jos joku jokapäivä unohtuu.

Vierailija
30/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen ja kuvittelin, että vastaukset ovat tyyliin "joo kyllä se on vaan sun ex". Toisin kävi... Miehet siis vain ovat tollaisia? Aika uusi juttu minulle. Oma mies tai oma veljeni ja muutama muukin tuntemani mies taitavat olla sitten erikoistapauksia.

Jos mieheltä löytyisi mielenkiintoa niin muistaisi kyllä. Ei se niin mene että omat asiat hoidetaan täydellisesti ja lapsen asiat menee vähän sinnepäin. Silloin ymmärrettävää jos on vain hajamielinen ihminen ja aina unohtelee kaikkien asioiden suhteen jotain. Silloinkin ihminen voi halutessaan kehittyä.

Ja naiset mahdollistavat tämän miesten toiminnan koska "kaikki miehet nyt vaan on sellasia!"

Vierailija
31/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulua on nyt käyty ehkä kaksi viikkoa, ja nyt jo palstamamma on päättänyt, että mies ei osaa huolehtia lapsen koulunkäynnistä, vaikka ei edes asu tämän miehen kanssa ja lapsi on vuorotellen vanhemmillaan?

Hienoa toimintaa. Miksi aloittaja ei muuten saanut itse huolehdittua miehestään , vaan jännämies jätti?

Vierailija
32/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kyllä osaa erittäin hyvin. Teillä on miehillä se ongelma, ettei heitä kiinnosta oikeasti.

Vierailija
33/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas mies laittaa lapselle kotiin ja pihalle lapselle päälle hänen siistit kouluvaatteensa sotkeutumaan, vaikka oon kuinka monta kertaa selittäny, et kotona ja pihalla voi käyttää niitä hieman kuluneempia vaatteita, mistä ei tahratkaan ole lähtenyt pesussa pois.

Mies ei tajunnut asiaa vasta kuin laitoin vaatekaapin hyllyjen reunaan tekstit, "kouluvaatteet" ja "kotivaatteet". Sen jälkeen on kouluvaatteet pysyny siistinä. Huoh....

Vierailija
34/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kyllä osaa erittäin hyvin. Teillä on miehillä se ongelma, ettei heitä kiinnosta oikeasti.

Kiinnosta minkä? Lasten asiat? Kiinosta tehdä asioita niin kuin sinä haluat? Kiinnosta ottaa vastuuta (jonka sinä jokatapauksessa otat kokoajan)?

Vierailija
35/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SITÄ OPI JOS EI KOSKAAN SAA OPETELLA. Luultavasti exäsi aloittaa nyt nollasta sen lapsen arjesta vastaamisen opettelun. Tsemppaa ja anna kiitos kun on sen aika. Anna isän mokailla mokansa, kyllä ne koulusta laittavat viestiä jos koko ajan puuttuu jotain -> delegoi viesti oikeaan osoitteeseen, jos sattuu sinulle napsahtamaan.

Meillä mies hoitaa lapsia ihan tasan yhtä hyvin kuin minä. Hän tosin on yleensä aamuvastuussa ja kun tänään vein (rutiinista poiketen) ekaluokkalaisen kouluun, niin mukana oli lapsen liikunta- ja koulukamat, mutta omat laukkuni jätin eteiseen ja paiskasin oven lukkoon. No, mitäpä sitä peilikuvaansa syyttelemään, ensi kerralla muistan tarkistaa että on omatkin kamat mukana.

Vierailija
36/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä liikuntavarusteita voi säilyttää myös koulussa (eikä noi alakoululaiset ihan hirveästi edes vaiha vaatteita, jos ei ihan pakko eli ne on esim. niin märät että on pakko vaihtaa)

Tuskin on kovin yleinen tapa. Kyllähän ne liikuntavarusteet on tapana pestäkin välillä.

Vierailija
37/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas mies laittaa lapselle kotiin ja pihalle lapselle päälle hänen siistit kouluvaatteensa sotkeutumaan, vaikka oon kuinka monta kertaa selittäny, et kotona ja pihalla voi käyttää niitä hieman kuluneempia vaatteita, mistä ei tahratkaan ole lähtenyt pesussa pois.

Mies ei tajunnut asiaa vasta kuin laitoin vaatekaapin hyllyjen reunaan tekstit, "kouluvaatteet" ja "kotivaatteet". Sen jälkeen on kouluvaatteet pysyny siistinä. Huoh....

Tämä on siis elämäsi suurin saavutus , ja isoin ponnistus?

Miehiä ei vittujakaan kiinnosta sinun luokituksesi koti- ja kouluvaatteista.

Vierailija
38/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnosta minkä? Lasten asiat? Kiinosta tehdä asioita niin kuin sinä haluat? Kiinnosta ottaa vastuuta (jonka sinä jokatapauksessa otat kokoajan)?

Selkeästi miestä ei kiinnosta huolenpito lapsista. Paitsi jos hänellä on vakavia elämänhallintaongelmia itselläänkin, mutta tuli käsitys, että hän kykenee hoitamaan omat asiat ja työasiat. Eikä esim itse ilmeisesti lähde uimaan ilman uinahousuja ja pyyhettä.

Vierailija
39/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI SITÄ OPI JOS EI KOSKAAN SAA OPETELLA. Luultavasti exäsi aloittaa nyt nollasta sen lapsen arjesta vastaamisen opettelun. Tsemppaa ja anna kiitos kun on sen aika. Anna isän mokailla mokansa, kyllä ne koulusta laittavat viestiä jos koko ajan puuttuu jotain -> delegoi viesti oikeaan osoitteeseen, jos sattuu sinulle napsahtamaan.

Meillä mies hoitaa lapsia ihan tasan yhtä hyvin kuin minä. Hän tosin on yleensä aamuvastuussa ja kun tänään vein (rutiinista poiketen) ekaluokkalaisen kouluun, niin mukana oli lapsen liikunta- ja koulukamat, mutta omat laukkuni jätin eteiseen ja paiskasin oven lukkoon. No, mitäpä sitä peilikuvaansa syyttelemään, ensi kerralla muistan tarkistaa että on omatkin kamat mukana.

Eikö sulla ollu kotiavainta mukana? Vai jäikö sekin sinne laukkuun? Miten selvisit päivän ilman omia kamojasi?

Vierailija
40/58 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tähän ei palstamamman pallero itse kykene? Siis muistamaan koulunkäyntiinsä liittyviä asioita?

Ai ekaluokkalaisen pitäisi jo tokalla viikolla osata lukujärjestys ulkoa? Eihän ne aina muista edes viikonpäivää. Monella on myös liikuntapäiviä, metsäretkiä ym. tapahtumia, joita ei edes lue lukujärjestykseeä vaan ne ilmoitetaan vanhemmille suoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi