Miksi olen lihava vaikka treenaan jatkuvasti?
Ja syön kanssa mielestäni hyvin.
Esim tänään:
Aamupala: kaurapuuro mustikoilla, kahvi rasvattomalla maidolla
Lounas: työpaikkaruokalassa kanakastiketta, vähän riisiä kylkeen, reilusti salaattia (ei kastiketta), pari viipaletta leipää keijulla, kahvi
Välipala: banaani ja pari ruisleipää voilla ja kinkkuleikkeleellä
Illalla: pari pieni pyöreä näkkileipää kevyt tuorejuustolla, iso avokado
Treenaan 5-6 tuntia raskasta liikuntaa viikossa eli lenkkeilyä, ryhmäliikuntaa tai kuntosalia isoilla painoilla.
Blaah.
Kommentit (64)
oletko 160cm ja 43 kg ja tavoite 40kg?
Story of your life: "pari viipaletta leipää".
Lopeta sen parin pullaviipaleen mussuttaminen jumankauta niin niitä kaloreitakin lähtee. Onko tää nyt niin hiton vaikeeta ymmärtää?
Tsiisus kraist...
Pistä ruokapäiväkirja "tulille". Mulla toimi laihduttaessa Kiloklubi.fi, se oli silloin vielä Ilmainen. Kivasti laski kaikki kalorit ja ravintoainejakaumat ym, jolloin näki, pysyykö tasapainossa.
Osa sanoo, että syön liikaa ja osa liian vähän. Niin perus :(
Oletko mies vai nainen? Painosi? Mitä ovat ne "isot painot" ja kuinka niillä treenaat? Kuinka syöt 2 h ennen treeniä?
Ja oon aika sata varma, että olen miinuksilla tämän jälkeen. Tänään treenattu tunti hikiliikuntaa ja pyöräilty 30 min :( AP
Vierailija kirjoitti:
Story of your life: "pari viipaletta leipää".
Lopeta sen parin pullaviipaleen mussuttaminen jumankauta niin niitä kaloreitakin lähtee. Onko tää nyt niin hiton vaikeeta ymmärtää?
Tsiisus kraist...
Häh? Parissa viipaleessa leipää on oikeastaan suht vähän hiilareita. Mä ainakin olen pysynyt laihana vaikka syön leipää joka päivä, kohtuudella kuitenkin.
Kyllähän tosta kertyy. Kunnon lautasellinen puuroa, lämmin lounas, banaani, avocado, leipää, banaani, lisää leipää... Vaikka söisi terveellisesti, ei se tarkoita että se olisi vähäkalorista. Ja yksi avokado on muuten kaloripommi.
Kun alat punnita ja laskea tarkkaan kaloreita, tulet yllättymään. Toi sun päivälistasi voi helposti olla yli 3000ckal...
Jos kilpirauhanen on tsekattu niin sitten olet todennäköisesti jojottanut niin paljon, että kroppasi on jäänyt pysyvästi säästöliekille. Tai jos olet joskus aiemmin pudottanut ison kilomäärän nopeasti, on aineenvaihduntasi vaurioitunut siitä pysyvästi.
Lue täältä lisää:
http://www.pronutritionist.net/2016/05/suurin-pudottaja-ohjelman-tietee…
Jos syömiset on jo kunnossa, on ratkaisuna enää se, että alat hankkia ihan hurjasti lihasmassaa. Kirjoitat, että kuntosalilla isot painot mutta mikä on sun käsitys isosta? Jos esim. mavessa nousee vähemmän kuin oma paino, se ei ole vielä kovin isoilla painoilla treenaamista.
Ja sitten kun sitä lihasmassaa hankkii, ei paino tietenkään laske vielä piiitkään aikaan, mutta kehonkoostumus alkaa kuitenkin muuttua pikkuhiljaa. Sitten kun kehonkoostumus on muuttunut paremmaksi, kroppa alkaa taas paremmin polttamaan rasvaa mutta koko prosessiin voi mennä vuosia.
Jos odotat nopeaa pudotusta, päädyt vain uuteen jojokierteeseen ja pahemmin säästöliekille.
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen? Painosi? Mitä ovat ne "isot painot" ja kuinka niillä treenaat? Kuinka syöt 2 h ennen treeniä?
Nainen. Painan 65 kg. Yleensä liikun noin 3 tuntia lounaan jälkeen (päivän isoin ateria). Jos on nälkä niin saatan syödä banaanin tai esim. palkkarijuomaa juuri ennen treeniä.
Kolmijakoinen saliohjelma, kesto noin tunnin kerralla. Painot niin, että noin 10 toiston sarjoilla vikat tuntuu todella raskailta. En ole mikään PT tai asiantuntija kuitenkaan. Treenatessa tulee kuitenkin aina hiki ja usein lihakset kipeänä 1-2 päivää treenin jälkeen. AP
Mielestäni syöt liian vähän, voisiko kehosi mennä jotenkin säästöliekille?
Itse olen 50kg/165cm (mutta vasta 20-vuotias, varmasti paino nousee kunhan ikää tulee lisää), ja tuollainen määrä ruokaa ei kyllä riittäisi pitkäksi aikaa minulle, vaan syön päivässä huomattavasti enemmän kuin sinä.
Millaista lenkkeilyä ja ryhmäliikuntaa? Itse monenlaista ryhmäliikuntaa harrastavana voin sanoa, että jotkut tunnit ovat hyvinkin keveitä, ja niillä voi helposti lintsata tekemällä sinnepäin. Onko lenkkeily siis kunnon sykkeillä?
Saat enemmän kaloreita kuin kulutat. Siinä syy, ettet laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Osa sanoo, että syön liikaa ja osa liian vähän. Niin perus :(
Molemmat voi lihottaa.
Leipää liikaa. Liikutko tavoitteellisesti ja muunnatko treeniä parin kuukauden välein? Kasviksia voisi syödä reilusti :) Sun kannattaa käydä jonkun personal trainerin kanssa miettimässä miten tehostaa. Jos et ole lihonut, on sekin suuri saavutus kuten myös aktiivinen elämäntyyli. Inbody kehonkoostunusmittauksissa näkisit vaikka kolmen kuukauden välein onko painosta huolimatta tullut tuloksia, myös mittanauha on hyvä.
Syö enemmän, elimistösi on mennyt säästöliekille liiasta paastoamisesta.
Laihduttaminen on valitettavasti lähes mahdotonta jos geeniperimä on liian huono. Liikkuminen on tästä huolimatta hieno asia koska kiinteämpi vartalo ehkäisee lihavuuden haittavaikutuksia.
Kuinka kauan olet syönyt noin, viikon? Entä liikkunut? Mitä teet sen ajan kun et ole hikijumpassa? Istut toimistotuolissa ja makaat sohvalla? Juotko alkoholia?
Vaikea sanoa miksi paino ei putoa kun tiedämme mitä teet 2 tuntia vuorokaudessa.
Syöt liikaa.