Lieksassa tupakoijille pidemmät työpäivät. Savuttomat pääsevät aiemmin kotiin.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Hölmöläisten hommaa, sori vaan.
Niinhän tuo tupakointi on. Ehkä nyt edes vähän havahtuvat ajattelemaan.
Ei tule onnistumaan. Jos joku valittaa, saavat ylityökorvaukset, että napsahtaa. Työnantaja saa kyllä kieltää tupakoinnin työaikana mutta työaikaa se ei voi sillä perusteella pidentää.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs nenänkaivajille tai vessassa ramppaajille, sopii kysyä.
Todennäköisesti melkein kaikki näistäkin on tupakoijia. Lintsaus on kuitenkin yhdistävä piirre tervakeuhkoissa.
Mullakin on ollut työkavereita jotka ravanneet tupakalla parin tunnin välein ja viipyneet usein 10 min. Ei muut ole yhtä paljon taukoja pitäneet vaan tehneet töitä sen aikaa.
Taas hyvä syy olla muuttamatta ikinä takaisin lieksaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kaivaa nenää yhtä kauan kuin monta kertaa ulkona ravaava tupakoija?
Voin kuvitella miten ne röökaajat nyt vittuilee 'nössöille' jotka ei polta :D mun mielestä ihan hyvä että tupakoimattomuudesta palkitaan, ties vaikka joku tupakoija lopettaa ja yhä harvempi nuori aloittaa
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on ollut työkavereita jotka ravanneet tupakalla parin tunnin välein ja viipyneet usein 10 min. Ei muut ole yhtä paljon taukoja pitäneet vaan tehneet töitä sen aikaa.
No voi hyvänen aika. Ihanko kellosta aikaa katsoit. Olet varmasti ankea työkaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kaivaa nenää yhtä kauan kuin monta kertaa ulkona ravaava tupakoija?
Jotkut kuulemma jopa onanoivat. sic!
Lieksan täytyy kyllä ottaa käyttöön paljon järeämmät keinot. Jos haluaa olla pystyssä vielä muutaman vuoden päästä...
Siellä on nimittäin niin paljon populaa, jotka eivät tuota yhtään mitään kuluttavat vaan ja PALJON!
Ai, niin ei tarkoita Pekkaa, Maijaa tässä.
Ite olen usein työpäivän polttamatta vaikka vapaa-ajalla poltan.
Vierailija kirjoitti:
No olisi pitänyt? Menen usein itsekin ulos kun tupakoivat työkaverini menevät, tai katsomaan ikkunasta tai mitä ikinä haluankin :D miksi pitäisi tehdä täysillä töitä kun muut polttaa?
Minun mielestä joissain työpaikoissa on jopa suotavaa tupakoida. Ja sanon tämän vaikka tiedän sen aiheuttavan kohahduksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule onnistumaan. Jos joku valittaa, saavat ylityökorvaukset, että napsahtaa. Työnantaja saa kyllä kieltää tupakoinnin työaikana mutta työaikaa se ei voi sillä perusteella pidentää.
Nimenomaan. Jokaisesta tehdystä tunnista pitää maksaa, ei siellä palkattomana olla.
Vielä kun saataisiin omalla työpaikallani nuo kahvittelijat ja juoruilijat kuriin. Työpaikkani on savuton joten siellä ei poltella (tietysti saa vaikka askin vetää putkeen kun on ruokatunti kunhan tekee sen muualla) mutta noihin kahvittelijoihin menee hermot.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei tule tässä kyseeseen, koska tupakointiaikaa ei lasketa työajaksi ja siitä tulee se korvaustarve illasta. Jokainen savuke pidentää työpäivää 10min. Tosin mitenhän tuo lasketaan, jos poltankin kaksi vaikkapa yhdellä tauolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Jokaisesta tehdystä tunnista pitää maksaa, ei siellä palkattomana olla.
Vielä kun saataisiin omalla työpaikallani nuo kahvittelijat ja juoruilijat kuriin. Työpaikkani on savuton joten siellä ei poltella (tietysti saa vaikka askin vetää putkeen kun on ruokatunti kunhan tekee sen muualla) mutta noihin kahvittelijoihin menee hermot.
Entä teenlitkijät?
Mä käyn tupakalla kerran työpäivän aikana. Kahvitauolla. Otan mukillisen kahvia ja menen sen kanssa ulos tupakalle. Sitten otan toisen mukillisen ja menen sen kanssa jatkamaan töitäni. Tupakoimattomat työkaverit istuvat koko tämän ajan ja vielä kymmenen minuuttia pidempäänkin kahvihuoneessa facebookia puhelimellaan räpeltäen. Aika epäreiluna mä kokisin, jos mua rangaistaisiin pidemmällä työpäivällä siitä, että teen itseasiassa enemmän töitä kuin tupakoimattomat.