Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset fb:ssa..

Vierailija
25.08.2016 |

..piilottavat usein avaimenperän tms. jos laittavat johonkin ryhmään kuvan löytämistään avaimista? En oikeasti ymmärrä mitä merkitystä on verrattuna siihen, että laittaisi koko nipusta kuvan? Pelkäävätkö he, että joku avainten omistajan kaveri tunnistaisikin avaimet, väittäisivät niitä omikseen ja saatuaan avaimet haltuunsa ryöstäisivät vaikka avainten oikean omistajan kodin?

Ja tämä ei siis tosiaankaan ole moite, vaan olen ihan aidosti ihmetellyt tätä, että onko tähän joku ihan järkisyy mitä en vain tajua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku? Jos tiedät syyn, niin valaise minuakin. :D 

Vierailija
2/7 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vähän hidas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vähän hidas.

Et taida itsekään osata antaa minulle vastausta. :) 

ap

Vierailija
4/7 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vähän hidas.

ap

Sä et ole ollenkaan niin näppärä kuin kuvittelet olevasi, ap. 

Komppaan tuota kommenttia missä sun epäillään olevan vähän hidas.

- ja kyllä, osa avaimenperästä voidaan piilottaa juurikin sen takia että avain palautuisi oikealle omistajalleen, joskus avaimenperässä saattaa olla joku muu tunnistetieto. 

Vierailija
5/7 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska avaimenperä yleensä on se tunnistetieto. Jos löytöpaikka lähellä taloa, siitä vain kokeilemaan ovia. En itse laittaisi kyllä avaimistakaan kuvaa.

Henk.koht. minulla on suht persoonallinen avaimenperä, ja osoitetiedot löytää netistä. Toivottavasti jos ne joskus hukkaan, löytäjä vie poliisille eikä ainakaan postaa avainten kuvaa nettiin, saati sitten avaimenperää. Avaimeni on myös hyvin moni henkilö nähnyt, johtuen ammatistani. Joukossa myös pitkäkyntisiä. Ei olisi vaikeaa heidän onkia osoitetietoja selville ja siitä vaan penkomaan kämppää kun olisivat ensin soittaneet ovikelloa etten ole kotona.

Joissakin avaimissa on myös numerokoodi, joka kertoo, mihin taloon ja asuntoon se kuuluu (kerrostaloissa).

Vierailija
6/7 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vähän hidas.

ap

Sä et ole ollenkaan niin näppärä kuin kuvittelet olevasi, ap. 

Komppaan tuota kommenttia missä sun epäillään olevan vähän hidas.

- ja kyllä, osa avaimenperästä voidaan piilottaa juurikin sen takia että avain palautuisi oikealle omistajalleen, joskus avaimenperässä saattaa olla joku muu tunnistetieto. 

En ole väittänyt missään välissä olevani näppärä. :)  Jo aloituksessa kysyin, että onko tähän joku tietty syy jota en ole tajunnut. Kuvittelin saavani vastauksen parissa minuutissa, mutta sen sijaan kesti puoli tuntia, että joku osasi laittaa syyn olevan pohjimmiltaan juuri siinä mitä alunperinkin epäilin. :D

Tottakai ymmärrän jos kyseessä on vaikka autonavaimet missä pahimmillaan voi jollakulla olla jostain käsittämättömästä syystä rekkarinumerokin, mutta harvalla kotiavaimissa lukee mitään osoitteita tai nimiä. 

Vierailija
7/7 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska avaimenperä yleensä on se tunnistetieto. Jos löytöpaikka lähellä taloa, siitä vain kokeilemaan ovia. En itse laittaisi kyllä avaimistakaan kuvaa.

Henk.koht. minulla on suht persoonallinen avaimenperä, ja osoitetiedot löytää netistä. Toivottavasti jos ne joskus hukkaan, löytäjä vie poliisille eikä ainakaan postaa avainten kuvaa nettiin, saati sitten avaimenperää. Avaimeni on myös hyvin moni henkilö nähnyt, johtuen ammatistani. Joukossa myös pitkäkyntisiä. Ei olisi vaikeaa heidän onkia osoitetietoja selville ja siitä vaan penkomaan kämppää kun olisivat ensin soittaneet ovikelloa etten ole kotona.

Joissakin avaimissa on myös numerokoodi, joka kertoo, mihin taloon ja asuntoon se kuuluu (kerrostaloissa).

Ok, kiitos asiallisesta vastauksesta ja kuulostaa ymmärrettävältä. :)  Itselläni ei avainnipussa ole mitään ihmeellisyyksiä ja sen on nähnyt korkeintaan perheeni jäseniä ja ehkä jotkut kaverit. Omassa tapauksessani olisi vain hyvä jos joku postaisi koko nipusta kuvan, koska ehkä joku kaverini tunnistaisi ja ilmoittaisi vaikken olisi juuri hänelle ehtinyt kertoa kadonneista avaimista. Tuosta ovien kokeiluista en edes jaksaisi stressata sillä todennäköisyys olisi niin minimaalinen. Ehkä jos oikein alkaisin miettimään, niin ehkä pelottavinta olisi, että löytäjä teettäisi salaa kopiot avaimista ennen kuin palauttaisi ne minulle ja kenties samalla saisi selville nimeni. :D

Mutta ehkä on parasta pelata varmanpäälle, koska sinunlaisiakin tapauksia on paljon, että avaimet saattavat oikeasti olla tunnistettuja laajemmaltikin. :)

ap